Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik wordt er gek van

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Muk

Re: Ik wordt er gek van

Ongelezen bericht door Muk »

wendy71 schreef:Goede gezegd Jovka. :ok:
Ik ben ook zeer benieuwd naar de cijfers van Yuri waarin zowat alle barf/nrv honden omvallen van de tekorten en gevaarte's van barf. :denken: :klaar:
Maar daar krijgn we geen antwoord op, vreesch ik, of we worden voor dom en simpel weg gezet, dat kan ook nog. :F:
Yuri heeft mij al voor dom en simpel uitgemaakt geloof ik. En ik zit ook al niet goed in mijn vel volgens hem. :mrgreen:

Dat mag hij best allemaal denken over mij, maar als iemand dingen beweert over het een of ander dan zie ik dat wel graag onderbouwt met wetenschappelijke cijfers. Want zomaar in het wilde weg roepen dat barf / kvv levensgevaarlijk is voor de hond en dat er een verband is tussen de medische problemen van je hond en het barf / kvv dat vind ik te ver gaan.

Maar die wetenschappelijke cijfers over de vele slachtoffers die kvv en barf veroorzaken bestaan niet, behalve in Yuri's wilde fantasieën. Net zoals Yuri ook de enige op deze aardkloot is die een hond geen carnivoor vindt. En dat de hond niet afstamt van de wolf. Is allemaal wetenschappelijk bewezen, maar dat schuift Yuri voor het gemak even opzij. Anders valt het nog meer op dat zijn theorieën niet kloppen. :mrgreen:
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Muk schreef:
yuri36 schreef:Wat me ook opvalt: genoeg honden hier die rauw vlees krijgen, en bij "medisch" zie ik toch genoeg honden met de meest uiteenlopende medische problemen, waarvan bij veel klachten er sprake kan zijn van een link met een tekort/teveel aan bepaalde voedingsstoffen.
Als barfen dan zooooooooveel natuurlijker en beter zou zijn, dan zouden er niet zoveel ziek moeten zijn. En ze zouden allemaal minstens 20 jaar moeten worden!
Echt, hou toch op, barf, rauw vlees, allemaal zo'n idiote onzin, allemaal mensen die misschien wel de beste bedoelingen hebben, maar intussen maar wat aanklooien.
Voordat je over mijn hond begint.
Onze hond hebben wij met 7 jaar gekregen. Hij had al HD en artrose + huidproblemen (volgens de da). En dat terwijl onze hond toen nog brokvoer kreeg. Na een klein half jaar zijn wij op kvv overgegaan en daarna op barf. Onze hond is nu 10 en hobbelt nog goed mee. Ja hij heeft een hernia, maar dat is volgens de da ook niet iets wat van de een op de andere dag is gekomen. Laat staan dat er een verband tussen de voeding en de hernia is.
Verder mogen wij niet mopperen en is onze hond hoogbejaard voor het ras. Ik betwijfel of hij deze leeftijd had gehaald op de brok, aangezien zijn nierwaardes in het begin veel slechter waren dan nu.

Eerlijk gezegd vind ik het gespeculeer dat de medische problemen door barfen / kvv voeren komen niet zo netjes van je. En nogal aanmatigend ook. Staaf dat eerst eens met bewijzen voordat je je wilde speculaties gaat rondtetteren.
Toen Luuk hier kwam had hij 2 jaar lang niks anders dan brokken gehad. Omdat hij toch al aan zoveel dingen moest wennen, na 2 jaar voornamelijk kennel, heb ik hem de eesrte tijd op brokken gehouden. Hij gaf toen vrij vaak over vlak na het eten, had een laag plak op zijn gebit waarvan ik dacht dat dat alleen onder narcose weg te krijgen was.
Ik heb hem na een paar weken op kvv gezet en hij heeft sindsdien niet meer overgegeven (in ieder geval niet vlak na het eten) en de plak was binnen een kleine 3 maanden volledig verdwenen.
Hij is nu 3 jaar hier en komt alleen bij de DA voor entingen.
Als was gebleken dat Luuk het beter op brok had gedaan had hij overigens gewoon weer brokken gekregen, maar mijn ervaringen met kvv en vers zijn tot nu toe alleen maar goed.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Muk schreef: Maar die wetenschappelijke cijfers over de vele slachtoffers die kvv en barf veroorzaken bestaan niet, behalve in Yuri's wilde fantasieën. Net zoals Yuri ook de enige op deze aardkloot is die een hond geen carnivoor vindt. En dat de hond niet afstamt van de wolf. Is allemaal wetenschappelijk bewezen, maar dat schuift Yuri voor het gemak even opzij. Anders valt het nog meer op dat zijn theorieën niet kloppen. :mrgreen:
Misschien gelooft Yuri niet in DNA?
Die mensen bestaan, hoor.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Marjoleine schreef:
Muk schreef: Maar die wetenschappelijke cijfers over de vele slachtoffers die kvv en barf veroorzaken bestaan niet, behalve in Yuri's wilde fantasieën. Net zoals Yuri ook de enige op deze aardkloot is die een hond geen carnivoor vindt. En dat de hond niet afstamt van de wolf. Is allemaal wetenschappelijk bewezen, maar dat schuift Yuri voor het gemak even opzij. Anders valt het nog meer op dat zijn theorieën niet kloppen. :mrgreen:
Misschien gelooft Yuri niet in DNA?
Die mensen bestaan, hoor.
Ik ga een hond met een konijn kruisen om zo een herbivore hond te creëren.
Kan best hoor, zonder dna.
:zweep:
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

http://www.biteback.be/library/detail_art.php?artid=487" onclick="window.open(this.href);return false;
Het is er een andere kijk op hebben :wink:
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Mwah, ik vind dat een beetje hetzelfde als: Mijn opa dronk en rookte als een ketter en at elke dag spek en is toch 90 jaar geworden.
Overal is wel een uitzondering op te vinden. :wink:
Ik blijf erbij: een carnivoor voer je niet hoofdzakelijk groente, klaar :klaar: wat mij betreft.
Voer je een hond uitsluitend als zijnde een herbivoor(om wat voor reden/principe's dan ook), dan ben je wat mij betreft de weg kwijt en doe je daarmee het wezen hond te kort.
Dan kan je beter besluiten geen hond te nemen maar een konijn/knaagdier wat uitsluitend op plantaardig materiaal kan leven. :ok:

Typo. :devil:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

wendy71 schreef:Dan kan je beter besluiten geen hond te nemen maar een konijn/knaagdier wat uitsluitend op plantaardig materiaal kan leven. :ok:
Of twee leuke geitjes of schaapjes.
Is ook harstikke leuk en gezellig, kan je heerlijk mee knuffelen en eten van nature plantaardig materiaal.
Ik ben gék op geiten!
Als ik toch de ruimte had, dan had ik al lang een leuk koppel lopen hoor.
:zweep:
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Luna87 »

yuri36 schreef:Wat me ook opvalt: genoeg honden hier die rauw vlees krijgen, en bij "medisch" zie ik toch genoeg honden met de meest uiteenlopende medische problemen, waarvan bij veel klachten er sprake kan zijn van een link met een tekort/teveel aan bepaalde voedingsstoffen.
Ja, en brokkenhonden hebben geen klachten, ookal krijgen ze een goede brok? Niemand zegt dat rauw voeren een wondermiddel is en dat die honden dus nooit wat mankeren. Net zoals met mensen, als je niet rookt, niet drinkt, gezond eet, genoeg beweegt enz kan je ook ziek worden.
Toen ik rauw ging voeren werd dit mij nadrukkelijke verteld; verwacht geen wonderen. Gelukkig deed het bij mijn hond wel wonderen en blijf ik haar rauw voeren.
yuri36 schreef:Als barfen dan zooooooooveel natuurlijker en beter zou zijn, dan zouden er niet zoveel ziek moeten zijn. En ze zouden allemaal minstens 20 jaar moeten worden!
Dat is natuurlijk onzin he, dat snap je zeker zelf ook wel. Al geloof ik zeer zeker dat mijn hond ouder wordt op vers dan op brok.
yuri36 schreef:Echt, hou toch op, barf, rauw vlees, allemaal zo'n idiote onzin, allemaal mensen die misschien wel de beste bedoelingen hebben, maar intussen maar wat aanklooien.
Het is geen onzin Yuri, het bewijs ligt hier aan mijn voeten. Echt, hoezeer je ook tegen rauw voeren bent, je gaat mij niet wijsmaken dat ik het niet goed doe, dat mijn hond tekorten oploopt. Ik heb mijn hond als herplaatser gekregen, ze is gevoerd met brok en ze had medische problemen van hier tot tokio. Ik geef haar nu rauw en alle problemen zijn verdwenen. Had ik dit op de beste van de beste brok kunnen bereiken? Nee dus.
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Paulala schreef:
wendy71 schreef:Dan kan je beter besluiten geen hond te nemen maar een konijn/knaagdier wat uitsluitend op plantaardig materiaal kan leven. :ok:
Of twee leuke geitjes of schaapjes.
Is ook harstikke leuk en gezellig, kan je heerlijk mee knuffelen en eten van nature plantaardig materiaal.
Ik ben gék op geiten!
Als ik toch de ruimte had, dan had ik al lang een leuk koppel lopen hoor.

Oh ja, ik ook hoor!
Als ik toch de ruimte had..., droomt verder, haha. :slaap: :cheer:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”