Het hoeft toch niet altijd direct zo ingewikkeld of boos allemaal?Miranda schreef:Hoe lossen jullie dit soort dingen op? Hoe ga je er mee om?
Ik neem Skadi dus in bescherming, want met die kleintjes wil ik niet het risico nemen dat ze zo'n frummel zeer doet. Dan maar een aso en een trut, ik vind mijn hond belangrijker dan mijn imago.
Ik zou gewoon doorlopen en als het inderdaad dreigt te escaleren even vragen of de eigenaar het hondje bij zich roept.
Als dat niet werkt het hondje rustig wegsturen.
Marie-Josée schreef: Grote hond of kleine hond, wat maakt het uit. Ze hebben elkaar met rust te laten.En het zou fijn zijn als iederéén wat tijd aan opvoeding zou besteden.Ik heb altijd grote honden gehad en snap dat kleine-hondjes probleem niet zo.Misschien dat mensen hier hun kleine hondjes ook opvoeden? Of de grote juist minder? Ik zie geen verschil of er nu een labrador of een boomer op me afgesjeesd komt.Ik wil ook niet dat Tomas knokt, niet met een kleintje en niet met een grote.
Overigens wordt ons eerste kleine hondje opgevoed....nou ja, gewoon als een hond.Of zoals een grote hond zo je wil.