Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honden van vroeger en van familie

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner
Aantal honden: 2

Re: Honden van vroeger en van familie

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Lin-C schreef:
Veronique & Kyra schreef:
Lin-C schreef:@ Veronique; Heel erg leuk die foto's. Vind vooral het Vlinderhondje heul schattig :mann:
Waarom is hij maar 1 jaar geworden?
Hij was ook echt super lief. Uren en avonden heb ik als klein meisje met hem geoefend, hij luisterde als de beste :mrgreen:
Jammer genoeg probeerde hij altijd het kattenvoer op te eten, dit stond al extra op tafel. Hij is op tafel geklommen via de stoel, alleen toen hij eraf wilde komen is hij van tafel gevallen, hij heeft daarna een hersenbloeding gekregen :ugh:
Jeetje, dat is ook naar! Dat zal moeilijk voor jullie zijn geweest. :ugh:
Dat was het ook, ik vergeet het nooit meer, was een verschrikkelijk beeld.
Was een jaar of 8/9 denk ik toen het gebeurde, was echt helemaal van de kaart. Zeker omdat het echt mijn hondje was :(
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

mijn witjes :I: en ik een jaar of 10 geleden

Afbeelding
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Elmo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog en Dalmatische hond
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elmo »

wat een leuk topic :D

ik ben ook even in de oude albums gedoken, bij ons thuis hadden we vroeger geen honden maar een aantal ooms en tante's wel en ik was als we op visite waren altijd bij hun honden te vinden

samen met mijn grote neef en hun hond, denk dat ik ongeveer 3 jaar was
Afbeelding

dit was mijn lievelings hond Teddy. het is ook de enige hondenaam die ik altijd onthouden heb
Afbeelding

en nog een familie hond
Afbeelding

in 1976 trouwde ik en in '79 kwam mijn eerste eigen hond, die kregen we keurig opgevoed, het was de collie van 3 jaar oud van mijn schoonouders, schoonpa was ernsig ziek en ma was van plan de hond in het assiel te dumpen :piew:
in 1983 kwam er een colliexherder bij dat was onze eerste pup, en inmiddels werd de veestapel groter en hadden we ook al een kat :mrgreen:
Afbeelding

1992 kwam onze eerste duitse dog, op de foto is hij 6 mnd.
Afbeelding

en in 2001 kwam onze dog Elmo, hij is er ook al bijna 2 jaar niet meer en ik mis hem nog steeds :(
Afbeelding
en ik schrok van mezelf, heb in de afgelopen 10 jaar een enorm ouwe kop gekregen :N:
De website van Sanja en Femie
Afbeelding
Elmo 18-7-2001 † 23-5-2009 Ostara 31-5-2002 † 15-7-2013 voor altijd in ons hart
Lin-C
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër

Ongelezen bericht door Lin-C »

Wat leuk om al die foto's te zien :E:

@ Renee-uk: Mooie honden, ik wist niet dat jij Witte herders had gehad. Dacht dat jij echt van de Duitsers was :mrgreen:

@ Elmo: Jullie hebben dus al een paar doggen gehad, jullie eerste dog doet me erg denken aan die van mijn zus qua uitstraling.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Leuk om mee te kijken. Foto's liggen hier op zolder en ik kan op dit moment niet uit de voeten.
Maar op alle oude foto's van mijn ouders en hun familie stond wel ergens een Duitse herder. Mijn ouders zijn begonnen met een Groenendaeler en daarna kwam een hondje wat echt van mij was, een langharig zwart-wit kruisinkje. En toen volgden nog vele anderen...
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Wat een leuk topic!
Ik vind Winston helemaal geweldig :engel: en die witjes wat waren ze prachtig Renee :I: en die en herder met die mooie pluimstaart, het hondje in leeuwenpak geschoren :mrgreen: en gewoon die oude foto's geweldig!

Het is bijna niet te geloven maar ik had weinig mensen in de familie met honden toen ik opgroeide.
Mijn oom had een duitse herder, maar die woonde in Drenthe en zag ik hooguit 1x per jaar, was wel gek op dat beest trouwens :I: verder hier in mijn dorp had niemand een hond. Een oudtante waar ik ineens op bezoek ging als kind bleek wel veel dieren te hebben (papagaai, katten en een hondje) de poedel Loeki werd mijn maatje maar heb er geen foto's van helaas, lekkere ragebol was het.

Later van vrienden van mijn ouders hebben we opgepast op Tarzan, mechelse herder die poltiehonden training volgde. Het is dan wel geen hond van familieleden maar deze hond kwam vanaf mijn zesde (oppasperiode) tot mijn zestiende wel regelmatig op mijn pad ze woonden ook even verderop in een andere straat.
Afbeelding
Penslappen lagen in de tuin, hij sprong dus uiteindelijk doodleuk over dit schoolbord heen en vrat zijn pens behoorlijk vol eer mijn pa erachter kwam dat hij was losgebroken :engel:
Afbeelding

Zelf had ik een korte periode in Spanje een duitse herder, Coca, de huisbazin kreeg er lucht van en accepteerde de hond niet, zij heeft toen een hele fijne baas gekregen die aan het strand werkte, ik keek vanuit mijn appartement dagelijks op haar neer spelend en zwemmend aan het strand (de eerste waterbelevenissen en leren zwemmen hadden we samen gedaan :mrgreen: ) Ze groeide uit in die 6 maanden tot een prachtige hoogpotige dame zwart/geel en ging verder als Luna door het leven
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mijn tante (zusje van mijn moeder) die ook altijd een herder wilde schafte op een gegeven moment ook een hond aan, Kooiker Tooske
Afbeelding
Elmo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog en Dalmatische hond
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elmo »

Lin-C schreef:Wat leuk om al die foto's te zien :E:

@ Elmo: Jullie hebben dus al een paar doggen gehad, jullie eerste dog doet me erg denken aan die van mijn zus qua uitstraling.
Ja Ostara is onze 3e dog :D
ze hebben een heerlijk karakter en het zal altijd mijn ras blijven, maar de angst op een maagtorsie is me te groot. Onze eerste dog heeft er een gehad toen hij 3 was, die overleefde hij goddank wel, hij is ruim 8 geworden. En Osi heeft een maag/milt torsie gehad toen zij 5 was, ik heb dus 2 keer wel engeltjes op de schouders van mijn honden gehad, maar evengoed loop ik aldoor op mijn tenen als ze maar eventjes iets onrustig is. En onze Elmo kreeg een hartstilstand die waren we vanaf het een op andere moment kwijt :jank:
Vanwege de gezondheid ben ik overgestapt naar een wat kleiner ras, niet dat het natuurlijk de garantie geeft dat Sanja dan ook zonder slag of stoot zomaar 12 a 14 jaar zal worden, maar het risico op torsies en hartstilstand is in elk geval wel kleiner. En het stronteigenwijze maar ook gezellige karakter van die malle dalmaten vind ik ook wel wat hebben :mrgreen:
De website van Sanja en Femie
Afbeelding
Elmo 18-7-2001 † 23-5-2009 Ostara 31-5-2002 † 15-7-2013 voor altijd in ons hart
Woest
Zeer actief
Mijn ras(sen): Västgötaspets

Ongelezen bericht door Woest »

Leuk zeg, al die oude foto's :D

Ik heb helaas geen foto's van vroeger. Wij hadden 2 bobtails. Toen ik wat ouder was, was het mijn taak om ze 's ochtends uit te laten (om de beurt) en ook kammen en borstelen moest ik doen. Maarja, laatst realiseerde ik mij, dat ik daar wel erg jong voor was, al was dat voor mijn gevoel toen niet zo. Ze zijn namelijk weggegaan toen mijn moeder een blindedarmontsteking kreeg, en dat was in 1995. Ik was toen nog geen 12 jaar :scratch:
En dan te bedenken dat ik ze ook weleens stiekem tegelijk uitliet om tijd te besparen. Ik was een iel sprietje, van misschien maar 30 kilo en liep dus met 2 honden van ongeveer hetzelfde gewicht waarvan er eentje problemen had met sommige honden in de buurt.
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Mijn ouders hadden vroegâh toen ik nog geboren moest worden, een afghaan. Gwendy. Zij overleed net voordat ik geboren zou worden, ze was helemaal verkankerd. Heb van haar ook geen foto. Pap en mam moeten nog wel foto's van haar hebben.

in de familie waren er een maltezer, jr en een yorkshire terrier. Misschien zijn er wel meer geweest maar deze herinner ik mij nog.

Toen ik 9 was kocht/kreeg ik een yorkshire terrier :mrgreen: Beauty :pffff: Mijn maatje, mijn alles :I: Hij is 13 jaar geworden
Afbeelding
:I:

En nu dus een dalmaat :F:
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Wij hebben onze ouders de kop gek gezeurd om een hond, en toen mijn zus 7 of 8 werd kreeg ze een pup voor haar verjaardag. Een goudkleurig vuilnisbakkie (korthaar) met een krulstaart. Een cm of 30-35 hoog schat ik. De avond ervoor (toen wij al in bed lagen) werd hij gehaald, en nog altijd heeft mijn vader het over dat pup zich onder tafel begaf en dat mijn vader - in een poging pup daar weg te halen van de tafelpoten - enorm bezeerd heeft. Eigen schuld, moet je pupjes maar niet schoppen :pffff:
Volgende ochtend was ik in hemelse sferen om het kadootje wat mijn zus gekregen heeft, maar mijn zusje lag in het ouderlijk bed en dikke tranen rolden over haar wangen. "Vind je het hondje niet leuk? Je wilde toch een hondje?", zegt mijn moeder. "Snik, snik, ja maarrrr ik wilde toch een witte poedel :jank: "

Vanaf dat moment (ik was dus 5 of 6) heb ik besloten dat de pup dus van mij was. En dat was hij ook. Mijn schaduw. Mijn hondje. Ze is 14 geworden, en ik woonde dus al op kamers. Een jaar daarvoor hebben mijn ouders nog een dure operatie laten uitvoeren wegens baarmoederkanker of melkklierkanker ofzo. Tot zover hun desinteresse voor de hond ;)
Maar de kanker kwam terug, en ze hebben Suzy toen in laten slapen. Volledig terecht en zeker niet te vroeg.

Ik heb wel veel foto's. Liggen op zolder denk ik. Zal eens kijken of ik ze kan vinden.

Edit. Dit is Suzy (of Soezie). De foto lag half los, maar zat op dezelfde pagina geplakt als de foto van mijn vader en ik die naar de kermis liepen. Iemand enig idee hoe oud ik hier ben? Maximaal 8 denk ik :denken:
Daarvoor zijn ook al foto's van mij en (volwassen) Suzy, maar die krijg ik niet lekker op de foto.

Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Hier ben ik mee opgegroeid van 1965 tot 1977

Asita
Hier als klein pupje in haar 'bench'
Afbeelding

Met mijn moeder in de tuin (ze woont daar nu nog)
Afbeelding

Hier het nestje wat toen nog 'zo goed was' voor de teef:

Afbeelding

Hier een uit 1967 samen met mijn zus (links):
Afbeelding

En dit was mijn eerste eigen hond Tirsa, en weer valt me nu het grote verschil in bouw op....

Afbeelding
Rinne Roos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 wetterhoun outcrossjes, 3 echte wetterhounen, 4 havanezers
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Rinne Roos »

Hm, daar kan ik kort over zijn: wij hadden geen hond, geen kat, niks, noppes nada. En ook niet in de familie of bij andere mensen waar ik als klein kind (tijdelijk) bij gewoond heb.
ik heb wel mijn moeder van kind af de kop gek gezeurd om een hond, kat en viool.
Laat ik die nu later allemaal gekregen/verworven hebben! :smile:
renee-uk
Zeer actief

ik heb geen werkende scanner, dus kan geen foto's inscannen :boos: :boos:
Ik heb alleen Jouster nog op mijn pc staan, niet de geweldigste foto's maar in het 'honden uit het verleden' topic hoort ie wel thuis, mijn once in a lifetime hondje :I: :I: :I:
Jouster was een ouderwetse Amerikaans Canadese Witte Herdershond, de voorloper van de ZWH dus en hoewel hij al meer dan 10 jaar dood is mis ik hem nog steeds en heb ik tranen in mijn ogen nu ik deze foto's hier neerzet :(

foto van een foto die aan de muur hangt dus slecht:

Afbeelding

en z'n lieve kop:

Afbeelding
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Wat een prachtreu Jouster! Erg imposante hond! :ok:
renee-uk
Zeer actief

LéonieHonden schreef:Wat een prachtreu Jouster! Erg imposante hond! :ok:
dat vonden de klanten van de kroeg waar ik werkte ook, Jouster lag daar achter de bar als ik aan het werk was en reken maar niet dat hij iemand achter de bar liet komen, alleen de eigenaar en zn dochter mochten dat ;)
De vrouw van de eigenaar, die stapel op hem was, mopperde wel eens omdat ook zij daar niet mocht komen van hem: 'grumble grumble ik mag niet eens achter mijn eigen bar van die rothond'

Maar het was wel makkelijk, want ik werkte alleen en als ik bij moest vullen stond de kassa daar wel onbeheerd maar met Joepie achter de bar was dat wel veilig!
En als er iemand vervelend luidruchtig werd hoefde hij alleen maar te gaan zitten en te kijken en merkwaardigerwijs was de druktemaker dan ook zo weer stil :mrgreen:
Afbeelding

Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Van mij niet zulke oude foto's, eigenlijk niet zo'n honden familie. Mijn opa en oma hadden vroeger alleen vroeger een kruising Keeshond X Flatcoated, die is opgegroeid samen met onze eerste hond, Amber.

Amber, eerste golden van mijn ouders, 1986 geboren
Afbeelding

8 jaar oud geworden, overleden aan een milttumor

Joey, herplaatser blinde-geleidehond, is van mijn tante geweest. Heeft een jaar of 4 bij haar gewoond.
Hiervoor had ze een rottweiler, maar daar heb ik helaas geen foto van
Afbeelding

Vervolgens kreeg zij Inka, Witte herder teef, ook blindegeleidehond geweest
Afbeelding

En onze eigen Osa, geboren in 1995
Afbeelding

Afbeelding

Alweer bijna 2 jaar niet meer bij ons :(
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Op fietsvakantie, we zijn zo naar Frankrijk geweest. In de fietskar was een plekje voor mij gemaakt waar ik samen met de hond sliep onderweg.
Afbeelding

Net geen drie en diep in slaap naast Boefie, de airdale x cocker
Afbeelding

:cool2: Vlak hierna door Boefje in m'n gezicht gebeten nadat ik een kartonnen zak op zijn kop had gezet...
Afbeelding

En de lichtblauw gespikkelde bank op de bank heb ik rood gemaakt toen ik het lumineuze idee had gekregen mijn nieuwe schaartje op het oor van de kat uit te testen. Hij deed het bijzonder goed :engel:
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Was jij zo'n sadistisch kind! :eek:
:zweep:
Erwina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Erwina »

Judith-Diesel schreef:Mijn ouders hebben 1 hond gehad, een 100% onherleidbare kruising. Uit het asiel gehaald op ongeveer 7 jarige leeftijd. Helaas in 2009 op ongeveer 15 jarige leeftijd ingeslapen. Zijn naam was Joop, wat ik nog steeds een geniale naam vind.

Dit was Joop op het strand, met zijn favoriete bezigheid, de tennisbal. Ik mis hem af en toe nog steeds als ik bij mijn ouders ben :(
Afbeelding
Jeetje zeg, die lijkt best veel op mijn Rex, toen hij nog een stuk jonger was. Alleen gok ik dat Joop een stukje groter was.
Welkom Ollie!
Afbeelding

Goodbye my friend... Rex, *01-05-2001 / † 23-08-2012
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

wij hadden vroeger geen honden thuis, ook in de familie waren er niet veel, mijn Opa en Oma hadden een duitse herder ( wodan) helaas geen foto's van, Wodan was uh... heel braaf als Opa er bij was, maar wij als kleinkinderen wisten al heel vlot , dat als dat niet het geval was, noooooooooooit bij Wodan in de buurt komen en dat deden we dan ook niet :engel:

wel hadden vrienden van mijn ouders honden, in het begin een dalmaat, Lara, ze was niet een enorme kinder/mensen vriend, maar als ik even kwijt was, dan moesten ze bij lara zoeken, want dan sliep ik bij haar :I:

Afbeelding

in mijn tienertijd was ik erg veel op stal te vinden, daar hadden ze eerst Alwin , de berner helaas niet zo oud geworden, toen kwam Allon, die beschouwde ik als mijn grootste hondenvriendje in die tijd:

Afbeelding
Kelev de oude
Actief
Mijn ras(sen): 1 Kruising whippet
2 Galgo's
en een onduidelijke kruising

Ongelezen bericht door Kelev de oude »

Afbeelding
Eerste hondje van mijn vrouw. (Vijfenzeventig jaar geleden genomen)
Afbeelding
Mijn eerste hondje
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ik ben nog niet zo oud en weet volgensmij alle honden nog!

De 1e was Zanko. Een duitse herder reu zonder staart (geboren met zo'n varkensstaartje). Een lievere hond dan die hebben we nooit gehad. Ik sliep er bij in de mand en toen ik 4 was kon ik het beest rustig uitlaten in de wijk. We waren 2 handen en 4 poten op 1 buik. Helaas helaas was het een DH met HD. Hij heeft maar 8 jaar mogen worden (ik was toen 5 toen hij werd ingeslapen) Daarna zijn mijn ouders gescheiden en kregen we 2 katten. Vervolgens op mn 8e of 9e weer een hond. Ditmaal Bob, uit het asiel. Een kruising stabij. Helaas ging het niet goed met ons als kinderen samen (hij beet ons) en moest hij weer terug. Daarna kwam Sari. Mijn grote vriendin. Mijn hond die altijd meeging naar de paarden. Die super luisterde en een inmense gebruiksaanwijzing had. Saaibaai werdt ze genoemt. Van haar heb ik wel foto's gelukkig!!

Afbeelding

Afbeelding
Lin-C
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër

Ongelezen bericht door Lin-C »

De hele dag op stage geweest dus daarom even niet meer gereageerd.
Leuk hoor, al die reacties. Hebben jullie ook foto's van honden van jullie familie of kennissen van nu? Of ben ik de enige waarvan bijna elk familielid een hond heeft :engel:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Paulala schreef:Was jij zo'n sadistisch kind! :eek:
:smile: nee hoor, had gewoon totaal niet verwacht dat katten ook kunnen bloeden en ben er heel erg van geschrokken :Q:
Jacan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar

Ongelezen bericht door Jacan »

Wat een leuk topic ik zal morgen mijn foto albums eens doorspitten daar moeten ook een aantal foto instaan van honden :D
Afbeelding
Luna 25-11-2011 27-12-2017
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Lin-C schreef:De hele dag op stage geweest dus daarom even niet meer gereageerd.
Leuk hoor, al die reacties. Hebben jullie ook foto's van honden van jullie familie of kennissen van nu? Of ben ik de enige waarvan bijna elk familielid een hond heeft :engel:
Wat noem je allemaal familie? Mijn vader had 13 broers/zussen en mijn moeder 6. Ik weet niet eens meer de namen van al die honden, laat staan dat ik er foto's van heb :N:
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Judith »

Lin-C schreef:De hele dag op stage geweest dus daarom even niet meer gereageerd.
Mijn opa en oma hebben vroeger een hond gehad, genaamd Joep, een kruising golden
En mijn oom heeft nu 2 cockers genaamd James en Charles beide zwart. Van alle 3 de honden geen foto's

@ Erwina, Joop was ongeveer kniehoogte. Hij was echt totaal onherleidbaar. Hij was wel een slanke hond en had hele dunne pootjes, dus als er ergens whippet doorheen heeft gezeten had dat best gekund.
Ik heb hier op mijn computer helaas geen staande foto's van Joop wel bij mijn ouders thuis.

edit: nog wel een paar gevonden van Joop, ik zal ze zo plaatsen
Afbeelding
tkuijernl
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door tkuijernl »

dit is het hondje waarmee ik ben opgegroeid helaas is ze eind vorig jaar overleden net voor haar 15e verjaardag en ik mis haar nog steeds....ze heeft een hoop voor mij betekent en mij door een hele nare periode heen getrokken waar ik haar nog steeds dankbaar voor ben.....mn lieve scarlett
hier was ze net een jaar
Afbeelding
hier ongeveer 7
Afbeelding
en op deze foto 14
Afbeelding
groetjes Tamara
renee-uk
Zeer actief

wat een scheetje was Scarlett :I:
Afbeelding

M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Niemand in mijn familie had honden, alleen mn oma van 1981 tot 1996. Een onherleidbaar kruisingteefje van een boerderij.
Nog geen 40 cm. groot, black en tan en een krulstaart.. Op de een of andere manier had ik me in mn hoofd gezet dat er kooiker in zat en zo kwam Boomer in 2005 op mn pad.. :mrgreen:
Een tante (dochter van die oma) heeft een toller, een maand ouder dan Boomer en nu dus ook ruim 5,5 jaar oud, en haar broertje, mijn oom dus, heeft sinds 2 jaar een kruisingteefje, ChihuahuaXterrier.
Andere familieleden hebben of hadden geen honden.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”