Wat een leuk topic!
Ik vind Winston helemaal geweldig

en die witjes wat waren ze prachtig Renee

en die en herder met die mooie pluimstaart, het hondje in leeuwenpak geschoren

en gewoon die oude foto's geweldig!
Het is bijna niet te geloven maar ik had weinig mensen in de familie met honden toen ik opgroeide.
Mijn oom had een duitse herder, maar die woonde in Drenthe en zag ik hooguit 1x per jaar, was wel gek op dat beest trouwens

verder hier in mijn dorp had niemand een hond. Een oudtante waar ik ineens op bezoek ging als kind bleek wel veel dieren te hebben (papagaai, katten en een hondje) de poedel Loeki werd mijn maatje maar heb er geen foto's van helaas, lekkere ragebol was het.
Later van vrienden van mijn ouders hebben we opgepast op Tarzan, mechelse herder die poltiehonden training volgde. Het is dan wel geen hond van familieleden maar deze hond kwam vanaf mijn zesde (oppasperiode) tot mijn zestiende wel regelmatig op mijn pad ze woonden ook even verderop in een andere straat.

Penslappen lagen in de tuin, hij sprong dus uiteindelijk doodleuk over dit schoolbord heen en vrat zijn pens behoorlijk vol eer mijn pa erachter kwam dat hij was losgebroken
Zelf had ik een korte periode in Spanje een duitse herder, Coca, de huisbazin kreeg er lucht van en accepteerde de hond niet, zij heeft toen een hele fijne baas gekregen die aan het strand werkte, ik keek vanuit mijn appartement dagelijks op haar neer spelend en zwemmend aan het strand (de eerste waterbelevenissen en leren zwemmen hadden we samen gedaan

) Ze groeide uit in die 6 maanden tot een prachtige hoogpotige dame zwart/geel en ging verder als Luna door het leven
Mijn tante (zusje van mijn moeder) die ook altijd een herder wilde schafte op een gegeven moment ook een hond aan, Kooiker Tooske