Ik snap niet dat mensen dan niet begrijpen dat ze geen interactie met die hond wil en bescherming bij mij zoekt. Als ik dan vraag of ze hun hond bij zich kunnen houden en ze doen het niet jaag ik de hond wel weg. En dan nog boos worden ook
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
De honden het (expres) zelf laten uitzoeken?
Moderator: moderatorteam
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Re: De honden het (expres) zelf laten uitzoeken?
Gollum zoekt eigenlijk niks uit, die gaat bij dreiging achter mij staan
Ik snap niet dat mensen dan niet begrijpen dat ze geen interactie met die hond wil en bescherming bij mij zoekt. Als ik dan vraag of ze hun hond bij zich kunnen houden en ze doen het niet jaag ik de hond wel weg. En dan nog boos worden ook
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Ehm,Kelev de oude schreef: Tot mijn schrik lees ik hier de stoere macho taal die je op het voetbalveld verwacht, maar niet bij een hondenliefhebber.
Opzouten met je kuthond? Wat zijn dat voor uitdrukkingen? Geen wonder dat honden agressief worden wanneer zij mensen zo tekeer horen gaan.
Ik zucht gewoon diep als iemand vind dat honden dat zelf wel uit kunnen zoeken, de mijne kan dat niet op een normale manier en ik kan niet begrijpen dat mensen je daarin gewoonweg niet geloven.
Als ik zeg; "Mijnheer/Mevrouw deze hond bijt." Dan begrijp ik niet dat mensen die mijn hond niet kennen tegen mij zeggen: "Nee hoor, je moet hem gewoon loslaten, dan gaat dat wel goed." Alsof ik één of andere onbenul ben die absoluut niet weet wat voor hond ikzelf heb. Dus dan zucht ik maar weer eens heel diep en vouw mijn hond weer eens klemvast onder mijn oksel zodat hun oogappel ongeschonden de wandeling kan voortzetten.
Dus nee, ik wil niet dat mijn honden het zelf uitzoeken en Ja, ik zou heel graag willen dat mensen dan ook gewoon hun hond bij zich houden als ik dat netjes vraag. Ipv mij vertellen wat ik moet doen om een gevecht te voorkomen. Dat weet ik immers wel, ik ken mijn hond, zij niet.
Gr. Aniek

- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
als ik geen rust had dan kan ik nooit 7 honden tegelijk de BAASKelev de oude schreef:Je bent een oase van rust te midden van dit verbale geweld.tollerlover schreef:normaal gesproken mogen mijn honden het ook zelf uitzoeken en ik loop ook gewoon door. gelukkig zijn mijn honden heel stoïcijns naar andere honden toe. alleen 1 van de maltezers zal luid blaffend op andere honden afrennen als hij de kans krijgt. gelukkig is 1 rinkel van mijn sleutelbos al genoeg als mijn stem niet meer werkt.
ik vraag mij af als ik zo de reacties lees of een hond nog wel hond kan en mag zijn? ze hebben hun eigen taal en alleen omdat wij als baas het "eng' vinden worden ze of aangelijnd of weggehaald.
ellen
ook ik loop in regelmatig in een losloopgebied en ik kom veel andere honden tegen die mijn honden niet kennen en ik heb nog nooit problemen gehad. puur om het feit dat ik gewoon door loop en mijn honden MIJ volgen omdat IK de roedelleider ben. een leider behoort kalm en zelfverzekerd te zijn als je met spanning loopt gaat het juist fout is mijn ervaring.
ellen
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
Een van de redenen waarom ik niet in een losloop gebied loop, althans niet in een druk losloopgebied is dat een van mijn honden een andere opvatting van leuk met hondjes omgaan heeft dan ik.
Haar het zelf uit laten zoeken lijkt me toch echt geen strak plan en daarom doen we dat ook maar niet
Dat heeft niks te maken met mijn spanning, want die is er helemaal niet.
Ik weet dat ze zo is en ik neem mijn maatregelen, nul spanning dus!
Ik vind het leuk klinken hoor dat volgen omdat ík roedelleider ben, maar soms gaat dat toch niet zo heel erg op.
Of ik ben een luizige roedelleider natuurlijk, dat kan ook.
Haar het zelf uit laten zoeken lijkt me toch echt geen strak plan en daarom doen we dat ook maar niet
Dat heeft niks te maken met mijn spanning, want die is er helemaal niet.
Ik weet dat ze zo is en ik neem mijn maatregelen, nul spanning dus!
Ik vind het leuk klinken hoor dat volgen omdat ík roedelleider ben, maar soms gaat dat toch niet zo heel erg op.
Of ik ben een luizige roedelleider natuurlijk, dat kan ook.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Dit lezend denk ik ook nog wel eens dat niet alle manieren en geluiden en gedragingen van Finn in het begin door Bluf begrepen werden, zijn speelgrom en blaf werd ook wel eens niet begrepen door haar, (de bullen waar hij destijds mee speelde begrepen dit weer echter wel, ik verdenk ze er zelfs van doordat hun zo speelden met hem dat hij dat spelgedrag over heeft genomenBudkes schreef:Niet alle honden zijn even gematigd in hun taal gebruik en ik begrijp dan ook nooit hoe iemand van een wildvreemde hond meent de "taal" te kennen.
Het zelf laten uitzoeken, ik ben er écht geen voorstander van en het is me een paar keer gebeurd ondanks dat ik vriendelijk vroeg de honden even bij zich te houden. Nee hoor nergens voor nodig honden weten dat prima zelf op te lossen
Ja dat ging ook prima, het was voor alle partijen duidelijk dat de 1 zich niet liet intimideren en mevrouw vond het een prima les voor haar honden (geen kleintjes overigens twee zwitserse sennen reuen, terwijl toen ze er 1 had en ik haar hetzelfde verzocht te doen (hond even bij zich houden) die hond ook even achterop mocht komen bij mijn reu, wat een feest was dat zeg. Gut laten we het een half jaar later nog eens proberen met twee van die joekels misschien gaat het beter.
*achterliggende gedachte van die mevrouw was dat die tweede hond ook op alles stoof, misschien zou die het af leren als hij op zijn nummer zou worden gezet, heeft ze ook gewoon zo gezegd.*
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
Ik ben verantwoordelijk voor mijn honden. Ik voorkom dat ze gebeten/lastig gevallen worden. Ik jaag dus de hond weg zoals een goede roedelleider betaamt
Als baasjes te laks zijn om op hun etter te letten gaan ze deze ook niet ineens halen als je het vriendelijk vraagt. Ik wil rustig wandelen en heb geen zin in onzin dus ik los het zelf wel op. Dat is altijd nog beter dan wanneer mijn honden dit doen.
Als baasjes te laks zijn om op hun etter te letten gaan ze deze ook niet ineens halen als je het vriendelijk vraagt. Ik wil rustig wandelen en heb geen zin in onzin dus ik los het zelf wel op. Dat is altijd nog beter dan wanneer mijn honden dit doen.
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Wat een achterlijke redenatie zeg..
Mijn hond heeft niks op die manier 'uit te zoeken' met honden die we 1x zien en verder nooit weer.
In principe laat ik honden het inderdaad samen uitzoeken. Maar zodra ik de situatie ongemakkelijk zie worden op een onprettige manier, dan sommeer ik Frenk door te lopen en/of stuur ik de andere hond naar zijn baas. En daar kan ik zeer overtuigend in zijn
Bij honden die ik goed ken en waar we veel mee optrekken (zoals bijv. de honden van mijn ouders) vind ik het wel sneller goed om ze wat meer te laten gaan. Maar goed, die zien elkaar ook zoveel en ook voor lange tijden achtereen (logeerpartijen en dergelijke) dat de verstandhouding gewoon wel belangrijk is.
Mijn hond heeft niks op die manier 'uit te zoeken' met honden die we 1x zien en verder nooit weer.
In principe laat ik honden het inderdaad samen uitzoeken. Maar zodra ik de situatie ongemakkelijk zie worden op een onprettige manier, dan sommeer ik Frenk door te lopen en/of stuur ik de andere hond naar zijn baas. En daar kan ik zeer overtuigend in zijn
Bij honden die ik goed ken en waar we veel mee optrekken (zoals bijv. de honden van mijn ouders) vind ik het wel sneller goed om ze wat meer te laten gaan. Maar goed, die zien elkaar ook zoveel en ook voor lange tijden achtereen (logeerpartijen en dergelijke) dat de verstandhouding gewoon wel belangrijk is.