Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
De honden het (expres) zelf laten uitzoeken?
Moderator: moderatorteam
- senna240709
- Vaste gebruiker
De honden het (expres) zelf laten uitzoeken?
Ik was vanmiddag aan het wandelen langs de ijssel, samen met een vriendin
met haar bordercollie reu.
Ongeveer 10 meter links van ons zagen we al een gezin lopen, met hun hond ik gok een kruising bull mastiff/boxer. Die hadden hun netjes aan de lijn, die van ons liepen los dus ik zorgde dat Senna bij mij in de buurt bleef.
Plotseling laat zei haar hond los, dus haar hond komt op Senna afgestormd en neemt een vrij
overheersende houding aan. Nu is Senna een hond die zich wel aanpast,ik ben nog geen hond tegen gekomen waar ze niet mee kon, dus dit ging ook goed. Ookal vond de manier waarop
het ging niet helemaal oke, ik had het niet geaccepteerd als mijn hond zo naar iemand toe zou vliegen maar dat terzijde. Naar een paar minuutjes komt de reu van mijn vriendin ook kijken
wat dr aan de hand is.
Die andere hond neemt gelijk een overheersende, toch wel (vond ik) agressieve houding aan.
De hond van mijn vriendin vond het niet fijn, en probeerde weg te komen, waarop de andere
hond hem achterna ging, en erg leuk ging het er niet aan toe.
De vrouw zegt tegen ons als jullie nou verder wandelen breken we de spanning en gaat het vast goed. Dus wij lopen verder, de hond had geen enkele intresse meer in Senna overigs.
Maar haar hond blijft dus de hond van mijn vriendin volgen, waarbij er steeds meer spanningen optreden tussen die 2.
Uiteindelijk zijn wij terug gelopen omdat er steeds meer spanningen kwamen, haar hond begon zelfs agressief uit te vallen tegen de bordercollie, wat zei ook riep haar hond kwam niet bij haar terug.
Bij het aanlijnen heb ik netjes verteld dat ik het niet erg handig vind om je hond los te laten
als hij ten 1ste gelijk aan komt stormen, daarbij geen leuke houding heeft naar andere honden,
en ook nog is niet luistert naar jou.
Haar antwoord was, maar er is toch niets gebeurd, honden zoeken het onderling wel uit, het is alleen een kwestie van laten zien wie de baas is.
Zijn jullie het met haar eens, dus laat het de honden maar uitzoeken terwijl het eigenlijk helemaal niet nodig is? Ik bedoel, wat is het nut om haar hond los te laten om vervolgens die van ons lastig te vallen?
Het zou misschien best zo zijn dat honden er zelf wel uitkomen, maar waar halen hun het lef vandaan om dat zomaar uit te testen?
Het is dat de reu van mijn vriendin heel onderdanig is, maar als ik de herder van mijn
opa&oma mee had was het vast een zeker heel anders gelopen.
Ik zie nu dat deze misschien beter op het discussieforum past?
met haar bordercollie reu.
Ongeveer 10 meter links van ons zagen we al een gezin lopen, met hun hond ik gok een kruising bull mastiff/boxer. Die hadden hun netjes aan de lijn, die van ons liepen los dus ik zorgde dat Senna bij mij in de buurt bleef.
Plotseling laat zei haar hond los, dus haar hond komt op Senna afgestormd en neemt een vrij
overheersende houding aan. Nu is Senna een hond die zich wel aanpast,ik ben nog geen hond tegen gekomen waar ze niet mee kon, dus dit ging ook goed. Ookal vond de manier waarop
het ging niet helemaal oke, ik had het niet geaccepteerd als mijn hond zo naar iemand toe zou vliegen maar dat terzijde. Naar een paar minuutjes komt de reu van mijn vriendin ook kijken
wat dr aan de hand is.
Die andere hond neemt gelijk een overheersende, toch wel (vond ik) agressieve houding aan.
De hond van mijn vriendin vond het niet fijn, en probeerde weg te komen, waarop de andere
hond hem achterna ging, en erg leuk ging het er niet aan toe.
De vrouw zegt tegen ons als jullie nou verder wandelen breken we de spanning en gaat het vast goed. Dus wij lopen verder, de hond had geen enkele intresse meer in Senna overigs.
Maar haar hond blijft dus de hond van mijn vriendin volgen, waarbij er steeds meer spanningen optreden tussen die 2.
Uiteindelijk zijn wij terug gelopen omdat er steeds meer spanningen kwamen, haar hond begon zelfs agressief uit te vallen tegen de bordercollie, wat zei ook riep haar hond kwam niet bij haar terug.
Bij het aanlijnen heb ik netjes verteld dat ik het niet erg handig vind om je hond los te laten
als hij ten 1ste gelijk aan komt stormen, daarbij geen leuke houding heeft naar andere honden,
en ook nog is niet luistert naar jou.
Haar antwoord was, maar er is toch niets gebeurd, honden zoeken het onderling wel uit, het is alleen een kwestie van laten zien wie de baas is.
Zijn jullie het met haar eens, dus laat het de honden maar uitzoeken terwijl het eigenlijk helemaal niet nodig is? Ik bedoel, wat is het nut om haar hond los te laten om vervolgens die van ons lastig te vallen?
Het zou misschien best zo zijn dat honden er zelf wel uitkomen, maar waar halen hun het lef vandaan om dat zomaar uit te testen?
Het is dat de reu van mijn vriendin heel onderdanig is, maar als ik de herder van mijn
opa&oma mee had was het vast een zeker heel anders gelopen.
Ik zie nu dat deze misschien beter op het discussieforum past?
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
Re: De honden het (expres) zelf laten uitzoeken?
nee hoor, ik vind he niet normaal dat mensen het honden onderling laten uitzoeken.
Mijn kutherders mogen dat in elk geval niet en een hond die het bij die van mij probeert kan erop reken dat ik hem per kerende post naar zn baas terug bonjour!
Mijn kutherders mogen dat in elk geval niet en een hond die het bij die van mij probeert kan erop reken dat ik hem per kerende post naar zn baas terug bonjour!

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Onzinnig gedoe altijd, andere honden hebben niks uit te zoeken met mijn honden, en al helemaal niet wie de baas is.
Opzouten met je hond, ik ben daar niet van gediend.
Opzouten met je hond, ik ben daar niet van gediend.
Gr. Aniek

- senna240709
- Vaste gebruiker
nou inderdaad, ze wist het zo mooi te vertellen dat ik bijna aan mezelf zou twijfelen.
Ze had namelijk een cursus honden gedrag o.i.d gedaan, en wist voor 100% zeker dat
haar hond niets deed, wat natuurlijk al heel knap is
Ik heb er geen hekel aan als een hond komt buurten,
zolang het er normaal aan toe gaat, en ik verwacht dat als je hond los loopt,
dat hij in iedergeval luistert als je hem terug roept.
Ze had namelijk een cursus honden gedrag o.i.d gedaan, en wist voor 100% zeker dat
haar hond niets deed, wat natuurlijk al heel knap is
- renee-uk
- Zeer actief
Dat laatste is inderdaad een vereistesenna240709 schreef:nou inderdaad, ze wist het zo mooi te vertellen dat ik bijna aan mezelf zou twijfelen.
haar hond niets deed, wat natuurlijk al heel knap is![]()

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Marlenejjj
- Actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bullterrier
- Aantal honden: 2
Ik zou het niet doen maar het is altijd lastig als een onaangelijnde hond achter je (aangelijnde hond) aan loopt en de baas doet er niets aan. Mijn honden reageren over het algemeen niet en als ze wel reageren loop ik toch door, met tempo. Vaak loop ik met de dubbele kinderwagen met 2 dreumesjes erin en 2 aangelijnde honden...tja...dan kan ik geen gevecht aan rond mijn enkels gebruiken. Is me ook nog nooit gebeurd hoor, ik heb de mazzel dat men zijn honden vanzelf bij zich houdt, dat is weer het voordeel van 2 staffies hahaha...
'Een dag niet gerend is een dag niet geleefd' - aldus Willem
'Een dag niet gegeten is een dag niet geleefd' - aldus Bettie

- Joenino
- Actief
- Mijn ras(sen): Chow Chow x Herder
Als mijn hond zulke houdingen aan zou nemen tegen over andere honden zou hij nooit meer los komen. Helaas is bij die van mij altijd het tegenovergestelde aan de hand maar oke
Maar niet los laten omdat hij niet luistert tsjah meningen over verdeeld lijkt me. Ik weet namelijk zelf dat Rex niks zou doen en hij luistert ook alleen niet als er andere honden in het spel zijn. Gister nog bevestigd dat hij werkelijk niks doet. Kwam een vrouw met een mooi kangal pupje tegen van 4 maanden en die wilde kennis maken. Pupje gelijk spelen en bijten en Rex was alleen maar bezig met zijn bek ontwijken. Enigste wat hij deed met spelen was het pupje wegduwen met zijn oversized klomp poten 
Overigens ben ik wel zwaar tegen het zelf uitlaten zoeken. Denk dat de meeste honden bezitters toch wel moeten kunnen inschatten of er spanning is of niet.
Overigens ben ik wel zwaar tegen het zelf uitlaten zoeken. Denk dat de meeste honden bezitters toch wel moeten kunnen inschatten of er spanning is of niet.
Proud owner of Chow Chow Herder Rex

- Liesbeth
- Zeer actief
In een losloopgebied met loslopende honden heb ik er niet zo'n moeite mee om honden met elkaar kennis te laten maken, maar het moet wel leuk blijven.
Luuk kan ook nog wel eens wat patsen tov andere reuen en als ik dat zie, probeer ik eerst dmv doorlopen de spanning te verminderen. Maar zo gauw ik zie dat de spanning verder oploopt ga ik meneer toch echt wel halen en ik verwacht dat de andere hondenbaas datzelfde doet. Zo niet dan brul ik de ander wel weg. Is me tot nu toe nog steeds heel goed gelukt
.
Luuk kan ook nog wel eens wat patsen tov andere reuen en als ik dat zie, probeer ik eerst dmv doorlopen de spanning te verminderen. Maar zo gauw ik zie dat de spanning verder oploopt ga ik meneer toch echt wel halen en ik verwacht dat de andere hondenbaas datzelfde doet. Zo niet dan brul ik de ander wel weg. Is me tot nu toe nog steeds heel goed gelukt
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- Saschesfloor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairn Terrier
Ik ben het met je eens dat ze niks zelf uit te zoeken hebben. Ik ben ook niet gediend van andermans hond die op zo'n manier op die van mij afkomt. Als ik het ze dan zelf laat uitzoeken, loopt dat gegarandeerd uit op ellende. Daar heb ik geen zin in.
Dus hou je honden lekker bij je, zeker als ze niet luisteren. Daar komen de grootste ongelukken van...
Dus hou je honden lekker bij je, zeker als ze niet luisteren. Daar komen de grootste ongelukken van...
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Dat soort mensen maken ook niet bepaald het beste in mij los. Ik heb een keer een flatje van Nelson af moeten trekken; baasje liep honderd meter verderop en kwam kalm aansloffen. Ik vroeg dus of ze haar hond wilde overnemen (ik stond met in iedere hand een hond aan het nekvel) waarop ze aangaf dat ze het zelf wel zouden uitzoeken. Ik werd op dat moment echt zo boos! Twee reuen die elkaar wilden pakken!
Ik heb haar gezegd dat wij dan mogelijk ook wat samen hadden uit te zoeken (en dat klonkt wat agressiever alsdat ik het nu neertik) waarop ze vlot haar hond overpakte en meenam.
Stomme lui.
Ik heb haar gezegd dat wij dan mogelijk ook wat samen hadden uit te zoeken (en dat klonkt wat agressiever alsdat ik het nu neertik) waarop ze vlot haar hond overpakte en meenam.
Stomme lui.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- Lief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
- Contacteer:
Zelf uit laten zoeken is een groot woord. Van mij mogen ze kennis maken met andere honden in losloopgebied.
Mijn teef wil zichzelf altijd direct presenteren en die probeer ik daarin wat te temperen, met wisselend succes.
Gelukkig snapt ze de signalen van een hond die daar niets van moet hebben.
Bij mij gaat zelf uitzoeken zover als zelf uitzoeken of het goed volk is. Mochten de verhoudingen niet vriendelijk zijn dan ga je toch niet wachten totdat er iets escaleert? Dan is het simpelweg hierkomen en/of doorlopen...en dat snappen zelfs mijn eigenwijze drollen heel goed...
Mijn teef wil zichzelf altijd direct presenteren en die probeer ik daarin wat te temperen, met wisselend succes.
Gelukkig snapt ze de signalen van een hond die daar niets van moet hebben.
Bij mij gaat zelf uitzoeken zover als zelf uitzoeken of het goed volk is. Mochten de verhoudingen niet vriendelijk zijn dan ga je toch niet wachten totdat er iets escaleert? Dan is het simpelweg hierkomen en/of doorlopen...en dat snappen zelfs mijn eigenwijze drollen heel goed...
- corason del perro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
- Contacteer:
Bah ik heb daar een hekel aan. Heb het een keer meegemaakt met Odin, die schikt zich heel erg naar andere reuen zijn ze wat dominant snuffelt hij even en loopt dan direct door. Ik vind het dus onfatsoendelijk als hij dan vervolgens alsnog gestalkt wordt omdat een of andere hond vind dat hij zijn punt moet maken. Kijk dat een hond dat wil tja daar zijn het dieren voor maar als baas heb je daar op in te springen. En helaas wordt dat meestal niet gedaan ik heb het idee dat die bazen zelf vaak niet weten hoe ze ermee om moeten gaan en het dus maar op zijn beloop laten. Nou ik ben daar wel klaar mee en bonjour de eerst volgende keer zo'n hond gewoon zelf weg!
Nou is Odin ook geen lievertje altijd hoor hij is nogal opdringerig naar sommige teven of gecastreerde reuen. Dan pluk ik hem dus gewoon weg, hij heeft zich maar te gedragen!
Van mij mag dus alles komen buurten zolang ze zich maar niet gaan opdringen aan andere honden en ik vind het de verandwoording van de baas om daar dus direct op in te spelen.
Nou is Odin ook geen lievertje altijd hoor hij is nogal opdringerig naar sommige teven of gecastreerde reuen. Dan pluk ik hem dus gewoon weg, hij heeft zich maar te gedragen!
Van mij mag dus alles komen buurten zolang ze zich maar niet gaan opdringen aan andere honden en ik vind het de verandwoording van de baas om daar dus direct op in te spelen.
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Uiteraard laat ik het niet tot op die hoogte uitzoeken. Maar ik ben ook weer niet zo dat geen enkele snauw of grom mag. Als een reu heel opdringerig is naar Izzie, mag ze die rustig wegjagen van mij. Bram mag ook wel even om een reu heendraaien en vice versa. Daarna is het doorlopen. Ik ga er niet eens meer vanuit dat de andere hond teruggeroepen wordt. Maar die taait over het algemeen wel af als Bram met mij meeloopt. En anders helpt Izzie een handje
Omdat ik nu meestal met drie honden loop, waarvan 1 grote, merk ik dat ik nu nog minder gedoe heb met andere honden. Mensen zijn voorzichtiger (gut nu kunnen ze hun vervelende honden ineens wel bij zich houden, kon niet met twee kleinere honden) en honden kijken wel link uit als ze drie tegenover zich hebben. Heerlijk.

Linda, Izzie en Bram
- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
- Aantal honden: 3
Niks zelf uit laten zoeken! Ja, bij bekenden die vaker gaan lopen samen, is het de moeite waard om te kijken of de heren/dames er op een niet aggressieve manier uit kunnen komen qua rangorde. Maar mijn hond, die best lelijk kan doen naar sommige andere reuen, gaat gewoon aan de lijn als er tegenliggers komen waarvan ik niet kan zijn of het reuen of teven zijn. Als het contact leuk is (teefjes of vriendelijke gecastreerde reuen) dan mogen ze los spelen. Anders loop ik gewoon zonder poespas langs en mag hij een paar meter verder weer los. Anderen hoeven geen last te hebben van mijn hond
En ik dus ook niet van de hond van anderen 
-
Mojuan
- Zeer actief
Joenino schreef:Als mijn hond zulke houdingen aan zou nemen tegen over andere honden zou hij nooit meer los komen. Helaas is bij die van mij altijd het tegenovergestelde aan de hand maar okeMaar niet los laten omdat hij niet luistert tsjah meningen over verdeeld lijkt me. Ik weet namelijk zelf dat Rex niks zou doen en hij luistert ook alleen niet als er andere honden in het spel zijn. Gister nog bevestigd dat hij werkelijk niks doet. Kwam een vrouw met een mooi kangal pupje tegen van 4 maanden en die wilde kennis maken. Pupje gelijk spelen en bijten en Rex was alleen maar bezig met zijn bek ontwijken. Enigste wat hij deed met spelen was het pupje wegduwen met zijn oversized klomp poten
Leuke pup is dat he!
Ik heb haar ook al een aantal keren gezien (de pup) en onze honden vinden die pup heel leuk.
Maar dat zegt niets over hoe jouw hond zal reageren op een volwassen pittige reu hoor.
Romeo kan nml prima overweg met die pup, maar als ik hem zou los gooien en op jouw reu af laten lopen, dan hangt hij er mooi flink in.
Ik vind het erg fout om honden het onderling te laten uitzoeken. Alleen als beide eigenaren het erover eens zijn vind ik het prima. Maar ik hoef geen andere loslopende honden bij die van mij.
Vorige week nog een aanvaring met een ouwe vent met Rottweiler teef.
Beest liep los, en ik zei dat Romeo bijt, dus of hij de hond even bij zich wilde houden zodat ik kan passeren. Het enige dat hij zegt is: maar dit is een teef.
Dat zei hij tot een paar keer toe, en dat slaat natuurlijk totaal nergens op.
Als ik zeg dat mijn hond bijt, dan is dat zo, en dan heeft hij zijn hond gewoon even bij zich te houden.
Ik deed dus hard mijn best om Romeo erbij uit de buurt te houden, komt dat beest Julia lastig vallen. Julia schijt zeven kleuren in haar spreekwoordelijke broek voor zo'n grote teef, en geeft een snauw uit onzekerheid omdat ze met rust wil worden gelaten. Begint dat pokkebeest terug lelijk te doen, en raakten ze bijna in gevecht daar.
Dat soort situaties heb ik geen zin in, dus gewoon even je hond bij je houden, en niets uit laten zoeken.

- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Tot op zekere hoogte mogen ze het van mij helemaal zelf uitzoeken. Heb er geen moeite mee dat mijn honden op hun plek gezet worden of andersom, maar zodra ik merk dat het weleens meer kan worden dan simpel wat gegrom/gesnauw, dan doe ik mijn best om dat te voorkomen.
Heb het vaak genoeg gezien dat na even een duidelijke kennismaking en rolverdeling het daarna helemaal super gaat en je gezellig met mensen kan oplopen. Dus het strikte 'mijn hond zoekt niks zelf uit' gaat voor mij niet helemaal op
Heb het vaak genoeg gezien dat na even een duidelijke kennismaking en rolverdeling het daarna helemaal super gaat en je gezellig met mensen kan oplopen. Dus het strikte 'mijn hond zoekt niks zelf uit' gaat voor mij niet helemaal op
- Marlenejjj
- Actief
Ik heb een teefje van 11 die last heeft van artrose, dan vind ik het ook niet grappig als er een losse hond op ons af komt (Bettie kan niet zo vaak meer los want ze is doof) en met haar wil spelen, ze is er niet van gediend, zeker niet als ze pijn heeft maar ze zal niets doen als honden haar met rust laten. Doen ze dat niet dan snauwt ze van zich af en dan heeft mijn hond het meestal gedaan.
We hebben hier ook zo'n park waar veel mensen hun hond maar los laten lopen (waar dat niet mag) enne...soms komt er een gillende Chihuahua aanlopen, of los of aan een veel te lange flexilijn, ik laat een Chihuahua het niet met 2 staffies uitzoeken hoor, maar wat ik zeg...bij mij zijn de baasjes vaak snel ter plaatse (-;
We hebben hier ook zo'n park waar veel mensen hun hond maar los laten lopen (waar dat niet mag) enne...soms komt er een gillende Chihuahua aanlopen, of los of aan een veel te lange flexilijn, ik laat een Chihuahua het niet met 2 staffies uitzoeken hoor, maar wat ik zeg...bij mij zijn de baasjes vaak snel ter plaatse (-;

- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
normaal gesproken mogen mijn honden het ook zelf uitzoeken en ik loop ook gewoon door. gelukkig zijn mijn honden heel stoïcijns naar andere honden toe. alleen 1 van de maltezers zal luid blaffend op andere honden afrennen als hij de kans krijgt. gelukkig is 1 rinkel van mijn sleutelbos al genoeg als mijn stem niet meer werkt.
ik vraag mij af als ik zo de reacties lees of een hond nog wel hond kan en mag zijn? ze hebben hun eigen taal en alleen omdat wij als baas het "eng' vinden worden ze of aangelijnd of weggehaald.
ellen
ik vraag mij af als ik zo de reacties lees of een hond nog wel hond kan en mag zijn? ze hebben hun eigen taal en alleen omdat wij als baas het "eng' vinden worden ze of aangelijnd of weggehaald.
ellen
- renee-uk
- Zeer actief
Mijn honden mogen prima zichzelf zijn, alleen hou ik ze wel graag heel en ik denk maar zo dat andere baasjes het ook wel fijn vinden als hun hondjes heel blijven.tollerlover schreef:normaal gesproken mogen mijn honden het ook zelf uitzoeken en ik loop ook gewoon door. gelukkig zijn mijn honden heel stoïcijns naar andere honden toe. alleen 1 van de maltezers zal luid blaffend op andere honden afrennen als hij de kans krijgt. gelukkig is 1 rinkel van mijn sleutelbos al genoeg als mijn stem niet meer werkt.
ellen
Niet alle honden worden gelukkig van spelen met andere honden namelijk en ook dat hoort bij het hond zijn.

- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Precies en die eigen taal spreken ze tegen elkaar, daar hebben ze over het algemeen genoeg aan. 1 van mijn honden stelt het zeker niet op prijs, die wil het wel heel graag zelf uitzoeken hoor, dwz. die wil een andere hond wel heel graag even duidelijk maken dat hij daar absoluut niet van gedient is. En omdat ik de andere baas ook nog graag weer met een intacte hond thuis wil laten komen steek ik daar echt een stokje voor.
Niet alle honden zijn even gematigd in hun taal gebruik en ik begrijp dan ook nooit hoe iemand van een wildvreemde hond meent de "taal" te kennen.
Niet alle honden zijn even gematigd in hun taal gebruik en ik begrijp dan ook nooit hoe iemand van een wildvreemde hond meent de "taal" te kennen.
Gr. Aniek

- Marlenejjj
- Actief
Mijn honden mogen ook echt wel hond zijn, maar wel op mijn voorwaarden. En met honden van gelijke grootte is het nog een ander verhaal maar er zijn zoveel verschillende grote, kleine, sterke, minder sterke rassen. Ik zal nooit het verhaal vergeten van de Rottweiler die de Jack Russel een correctie gaf...wel zijn schedeltje doorboort...jammer van het Jack Russeltje, de Rottweiler heeft wel hond mogen zijn...tollerlover schreef:normaal gesproken mogen mijn honden het ook zelf uitzoeken en ik loop ook gewoon door. gelukkig zijn mijn honden heel stoïcijns naar andere honden toe. alleen 1 van de maltezers zal luid blaffend op andere honden afrennen als hij de kans krijgt. gelukkig is 1 rinkel van mijn sleutelbos al genoeg als mijn stem niet meer werkt.
ellen
Ik kijk het met gelijke of grotere honden altijd even aan maar als ik zie dat het kan uitlopen op een gevecht dan bescherm ik mijn honden en neem ik ze mee. Ook omdat ik ze niet wil leren dat ze met agressie de wereld aankunnen, weglopen van agressie vind ik, zowel in mensenland als in hondenland, stoerder dan het maar aangaan.
Maarja..de grens tussen het aankijken van lichaamstaal en gedragingen naar elkaar toe en wanneer je daarop ingrijpt is voor iedereen (en voor iedere hond) anders, dat kan ik begrijpen.

- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Als je het zo leest lijkt het misschien rigide maar bv. mijn honden gaan gewoon hun gang en doen hun ding met en bij andere honden. Enkel als er spanning voelbaar is of een hond (Nelson wil bv nog wel eens rijden) opdringerig is grijp ik in en ik denk dat dat voor de meeste mensen geldt. Ik zit alleen niet te wachten op gastjes die mijn honden even willen laten merken dat het hun bos is. Daar denk ik namelijk anders over en ik vind het niet fijn een grommende reu over Nelson te zien hangen.tollerlover schreef:normaal gesproken mogen mijn honden het ook zelf uitzoeken en ik loop ook gewoon door. gelukkig zijn mijn honden heel stoïcijns naar andere honden toe. alleen 1 van de maltezers zal luid blaffend op andere honden afrennen als hij de kans krijgt. gelukkig is 1 rinkel van mijn sleutelbos al genoeg als mijn stem niet meer werkt.
ellen
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Marlenejjj
- Actief
En...alleen als alle partijen zonder riem lopen, anders is het echt heel irritant...dat losse honden al dan niet blaffend op je af komen terwijl je die van jou aangelijnd hebt en onder controle hebt.
Het blijft lastig...ik heb met Willem de fout gemaakt als pup (toen een irritante Rottweilerpup hem herhaaldelijk in zijn billen beet bij een uitlaatservice, die er net zo over dacht...laat maar gaan); zoek het maar uit, wordt je een grote jongen van...en dat klopt, hij is een grote jongen geworden, hij is pups dus ook op die manier gaan corrigeren en het heeft me heel wat werk gekost om dat er weer een beetje uit te krijgen....
Het blijft lastig...ik heb met Willem de fout gemaakt als pup (toen een irritante Rottweilerpup hem herhaaldelijk in zijn billen beet bij een uitlaatservice, die er net zo over dacht...laat maar gaan); zoek het maar uit, wordt je een grote jongen van...en dat klopt, hij is een grote jongen geworden, hij is pups dus ook op die manier gaan corrigeren en het heeft me heel wat werk gekost om dat er weer een beetje uit te krijgen....

-
Ayurveda
- Zeer actief
Zelf uit laten zoekken... ligt er een beetje aan.
Als er mee bedoeld wordt dat je er zelf niet meteen al hysterisch tussen moet springen wel ja, maar als je duidelijk weet dat het met je hond niet kan waarom zou je het risico dan nemen denk ik dan...
Als er mee bedoeld wordt dat je er zelf niet meteen al hysterisch tussen moet springen wel ja, maar als je duidelijk weet dat het met je hond niet kan waarom zou je het risico dan nemen denk ik dan...

- Woest
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Västgötaspets
Op zekere hoogte vind ik dat je honden het best een beetje zelf uit kunt laten zoeken. Maar met een dergelijke hond, die blijkbaar niet onder appel staat, zou ik dus heel erg voorzichtig zijn. De situatie en spanning die de TS schets vind ik gewoon fout en daar had de eigenaar gewoon in moeten grijpen.
Maar aan de andere kant vind ik het ook niet goed om je hond altijd maar aan de lijn te doen, omdat hij misschien eens lelijk zou kunnen doen tegen een andere hond. Op die manier zal een hond zeker nooit leren om met andere honden om te gaan.
Maarja als een hond dan ongewenst gedrag vertoont, moet je hem wel kunnen corrigeren en niet een beetje gaan roepen en maar hopen dat hij een keer komt als hij zin heeft.
Maar aan de andere kant vind ik het ook niet goed om je hond altijd maar aan de lijn te doen, omdat hij misschien eens lelijk zou kunnen doen tegen een andere hond. Op die manier zal een hond zeker nooit leren om met andere honden om te gaan.
Maarja als een hond dan ongewenst gedrag vertoont, moet je hem wel kunnen corrigeren en niet een beetje gaan roepen en maar hopen dat hij een keer komt als hij zin heeft.
-
S@ndr@
- Zeer actief
nou ik heb mijn hond toch ook los gegooid vorige week, en hij koos er voor dat ik het op mocht lossen door achter me te gaan staan en ik heb hem niet teleur gesteld gelukkig
Vond ik het leuk, nope absoluut niet, maar ik realiseer me, dat er zomaar een dag kan komen dat mijn hond ook verdomd om te luisteren
Vond ik het leuk, nope absoluut niet, maar ik realiseer me, dat er zomaar een dag kan komen dat mijn hond ook verdomd om te luisteren
- Riemsesy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Weim Langhaar†
en die andere 5 miljoen honden in nederland moet ook allemaal uitgezocht worden? .. nee nergens voor nodig.
Bonjo kerel.. mis je nog elke dag.
* 04-12-2005
† 27-12-2010
* 04-12-2005
† 27-12-2010
- Kelev de oude
- Actief
- Mijn ras(sen): 1 Kruising whippet
2 Galgo's
en een onduidelijke kruising
Je bent een oase van rust te midden van dit verbale geweld.tollerlover schreef:normaal gesproken mogen mijn honden het ook zelf uitzoeken en ik loop ook gewoon door. gelukkig zijn mijn honden heel stoïcijns naar andere honden toe. alleen 1 van de maltezers zal luid blaffend op andere honden afrennen als hij de kans krijgt. gelukkig is 1 rinkel van mijn sleutelbos al genoeg als mijn stem niet meer werkt.
ellen
Ik ga juist naar een losloop-gebied om mijn honden los te laten lopen. Dat gaat erg goed
Ik loop nu ruim 20 jaar elke dag tweemaal daags met alle mogelijke honden op de hei. Steeds op dezelfde tijd. Dan zie je ook steeds dezelfde honden. Gevechten heb ik daarom hoogst zelden meegemaakt. Kibbelarijen een enkele keer.
Tot mijn schrik lees ik hier de stoere macho taal die je op het voetbalveld verwacht, maar niet bij een hondenliefhebber.
Opzouten met je kuthond? Wat zijn dat voor uitdrukkingen? Geen wonder dat honden agressief worden wanneer zij mensen zo tekeer horen gaan.
-
Strega
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver
Ik heb het omgekeerde. Ik maak Does altijd vast als er honden van een bepaald formaat aankomen, omdat ik weet dat hij daar soms ook even gaat laten zien dat hij de baas is als ze hun staart net niet laag genoeg hebben hangen. Op zich is het waar dat er verder niets gebeurt, Does heeft nog nooit een hond gebeten maar ik moet het gewoon niet hebben. Hier in het park vinden ze me wat dat betreft geloof ik een enorme muts, maar ik introduceer hem gewoon liever zelf aan de lijn aan een andere hond en als het goed gaat, mag hij los. Zo gek vind ik dat niet
.
Those who don't believe in magic will never find it. - Roald Dahl
- Joenino
- Actief
- Mijn ras(sen): Chow Chow x Herder
Nee ik weet niet hoe die van mij reageerd op pitte reuen aangezien ik deze meestal uit de weg gaat en ik altijd eerst vraag of ze kennis mogen maken. Zelf denk ik dat Rex eerder gebeten zal worden dan bijten. Wat ik wel weet is dat die mensen van die kangal een hele zware kluif aan die pup gaan hebben aangezien de man alle mogelijke honden probeert te vermijden en zo de pup nooit goed gesocialiseerd kan raken aan honden van alle formaten. Moeten ze helemaal zelf weten natuurlijk maar als dat beest straks volwassen is en 70-90 kg weegt is er geen houden meer aan.Paulala schreef: Leuke pup is dat he!
Ik heb haar ook al een aantal keren gezien (de pup) en onze honden vinden die pup heel leuk.
Maar dat zegt niets over hoe jouw hond zal reageren op een volwassen pittige reu hoor.
Romeo kan nml prima overweg met die pup, maar als ik hem zou los gooien en op jouw reu af laten lopen, dan hangt hij er mooi flink in.
Ik vind het erg fout om honden het onderling te laten uitzoeken. Alleen als beide eigenaren het erover eens zijn vind ik het prima. Maar ik hoef geen andere loslopende honden bij die van mij.
Vorige week nog een aanvaring met een ouwe vent met Rottweiler teef.
Beest liep los, en ik zei dat Romeo bijt, dus of hij de hond even bij zich wilde houden zodat ik kan passeren. Het enige dat hij zegt is: maar dit is een teef.
Dat zei hij tot een paar keer toe, en dat slaat natuurlijk totaal nergens op.
Als ik zeg dat mijn hond bijt, dan is dat zo, en dan heeft hij zijn hond gewoon even bij zich te houden.
Ik deed dus hard mijn best om Romeo erbij uit de buurt te houden, komt dat beest Julia lastig vallen. Julia schijt zeven kleuren in haar spreekwoordelijke broek voor zo'n grote teef, en geeft een snauw uit onzekerheid omdat ze met rust wil worden gelaten. Begint dat pokkebeest terug lelijk te doen, en raakten ze bijna in gevecht daar.
Dat soort situaties heb ik geen zin in, dus gewoon even je hond bij je houden, en niets uit laten zoeken.
Was het toevallig een turkse/marokaanse man met die rotweiler? Aangezien ik vaak een grote rotweiler gewoon los ziet lopen bij ons in de buurt. En dat beest is alles behalve vriendelijk als ik wel eens aan de andere kant van de sloot loop bij ons met Rex en die rotweiler aan de andere kant dan schreeuwt die moord en brand naar ons en zij springt nog net niet in de sloot om Rex even af te maken.
Proud owner of Chow Chow Herder Rex