Ik kan me nog als de dag van gisteren herinneren dat we haar op gingen halen. Ik zat al maanden op asielsites rond te neuzen, maar kwam telkens terug bij een teefje in het asiel van Ede, die er toen al bijna een jaar zat. Dus op een zaterdag in maart zei mijn vader: "Laten we dan maar eens gaan kijken. Alleen maar even oriënteren, we nemen nog niks mee. " Max zat helemaal achterin het asiel en was één van de laatste hondjes. Zodra ik haar zag, wist ik het zeker: Dit wordt mijn hond. We mochten even met haar wandelen in het bos achter het asiel.
Ik weet nog heel goed dat Max met haar typische enthousiasme een boomstronk die groter was dan zijzelf probeerde mee te slepen. Weer terug in het asiel zei mijn vader plots: "Nou, zullen we haar dan maar meenemen?". Ik stond even versteld, maar wilde het natuurlijk wel heel graag. En zo kwam Max ineens bij ons wonen.
Ze was niet altijd de makkelijkste, maar wat een topkarakter zat er toch in dat beestje
En jeetje, ik mis haar meer dan ik ooit voor mogelijk had gehouden. Maar ik heb gelukkig ook vele mooie herinneringen aan haar.
Mijn meisje