Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

5 jaar

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Maxiem
Zeer actief

5 jaar

Ongelezen bericht door Maxiem »

Ik vind het toch een beetje een vreemde dag: Max zou vandaag precies 5 jaar bij ons wonen.

Ik kan me nog als de dag van gisteren herinneren dat we haar op gingen halen. Ik zat al maanden op asielsites rond te neuzen, maar kwam telkens terug bij een teefje in het asiel van Ede, die er toen al bijna een jaar zat. Dus op een zaterdag in maart zei mijn vader: "Laten we dan maar eens gaan kijken. Alleen maar even oriënteren, we nemen nog niks mee. " Max zat helemaal achterin het asiel en was één van de laatste hondjes. Zodra ik haar zag, wist ik het zeker: Dit wordt mijn hond. We mochten even met haar wandelen in het bos achter het asiel.
Ik weet nog heel goed dat Max met haar typische enthousiasme een boomstronk die groter was dan zijzelf probeerde mee te slepen. Weer terug in het asiel zei mijn vader plots: "Nou, zullen we haar dan maar meenemen?". Ik stond even versteld, maar wilde het natuurlijk wel heel graag. En zo kwam Max ineens bij ons wonen.

Ze was niet altijd de makkelijkste, maar wat een topkarakter zat er toch in dat beestje :I: Het begin was lastig, toen ze nog letterlijk van zich af beet, maar toen we eenmaal haar vertrouwen hadden gewonnen, was ze de liefste hond die je je voor kunt stellen. Binnen wilde ze altijd knuffelen, buiten altijd spelen. Het kon nooit teveel zijn voor haar. Ze hing ook fervent het principe "hoe meer zielen, hoe meer vreugd" aan. Een heel gewone wandeling werd een feestje voor haar als het hele gezin mee ging wandelen. Ze wilde altijd alles samen doen. Er was maar één ding wat zwemmen voor haar overtrof: samen zwemmen.

En jeetje, ik mis haar meer dan ik ooit voor mogelijk had gehouden. Maar ik heb gelukkig ook vele mooie herinneringen aan haar.

Mijn meisje :I:

Afbeelding
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
chrico
Zeer actief

Re: 5 jaar

Ongelezen bericht door chrico »

Ik denk dat heel veel forummers Max zich zullen blijven herinneren.
Sterkte :J:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Max, een verhaal apart, heel wat hoofdbrekens, maar ook heel veel liefde, en jou nodig hebben .
sterkte met het missen van het meisje :roos:
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Poeh wat een verhaal. Een mooie en verdrietige dag tegelijk :roos:
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Sterkte. Mooi hoe zo'n wezen in je hart kan kruipen he? :roos:
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Sterkte :roos: Wat een mooi hondje was Max :I:
kayleigh*
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door kayleigh* »

Sterkte.
Afbeelding
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Sterkte :roos:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
MJ
Zeer actief

Ongelezen bericht door MJ »

chrico schreef:Ik denk dat heel veel forummers Max zich zullen blijven herinneren.
Sterkte :J:
Ja, dat denk ik ook.

Sterkte meis met het gemis... :roos:
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

Flevo Bordertje schreef:Sterkte :roos: Wat een mooi hondje was Max :I:
Dank je! Ik heb ook nooit gesnapt hoe ze met zo'n lief koppie een jaar in het asiel heeft kunnen zitten, want ik viel er voor als een baksteen. Ik kon haar nooit iets weigeren als ze me zo met een scheef koppie aankeek, laat staan dat ik haar in een asiel kon achterlaten.
Gos schreef:Sterkte. Mooi hoe zo'n wezen in je hart kan kruipen he? :roos:
Nou. Het klinkt misschien gek, maar ik moet mezelf af en toe er nog steeds aan herinneren dat ze er niet meer is. Ik kwam pas voor het eerst sinds ze dood is weer in een dierenwinkel, om iets voor de kat voor mijn zus te kopen. En heel even was er toch de gedachte "Oh, laat ik gelijk iets lekkers voor Max meenemen". Niet dat ik het echt vergeet natuurlijk, maar zoveel dingen zijn zo'n automatisme. Ze zat zo in mijn leven verweven, dat gaat er maar lastig uit.
Maar ik blijf het wel een mooi idee vinden, dat er zoveel liefde kan bestaan tussen toch zulke verschillende wezens.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Ze is jullie ontzettend dankbaar geweest voor de mooie jaren denk ik.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Marina
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marina »

sterkte. :roos:
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Minhie »

Sterkte. :roos:
Afbeelding
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Maxiem schreef: Nou. Het klinkt misschien gek, maar ik moet mezelf af en toe er nog steeds aan herinneren dat ze er niet meer is. Ik kwam pas voor het eerst sinds ze dood is weer in een dierenwinkel, om iets voor de kat voor mijn zus te kopen. En heel even was er toch de gedachte "Oh, laat ik gelijk iets lekkers voor Max meenemen". Niet dat ik het echt vergeet natuurlijk, maar zoveel dingen zijn zo'n automatisme. Ze zat zo in mijn leven verweven, dat gaat er maar lastig uit.
Maar ik blijf het wel een mooi idee vinden, dat er zoveel liefde kan bestaan tussen toch zulke verschillende wezens.
Klinkt niet gek hoor :wink: Had hetzelfde met mijn ventje Max. En helemaal over gaat dat ook niet, vermoed ik. Max zit verweven in je systeem, niet alleen uit gewoonte. Door je ervaringen en leven met Max ben je zelf ook veranderd/ontwikkeld op een bepaalde manier, het heeft je meer over jezelf geleerd. Daar kun je niet slechter van worden, ondanks dat je haar zo mist. Mijn eigen Max is nu bijna een jaar geleden ingeslapen en hij zit echt nog steeds in m'n systeem hoor. Het is allemaal niet meer zo schrijnend, maar er zijn nog steeds momenten dat ik hem heel erg mis, en veel momenten dat ik even aan hem denk. Maar gelukkig overheerst nu de tevredenheid dat hij mijn hond is geweest en dat we het samen zo goed gehad hebben. Dat neemt niemand je ooit nog af.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Gos schreef:
Maxiem schreef: Nou. Het klinkt misschien gek, maar ik moet mezelf af en toe er nog steeds aan herinneren dat ze er niet meer is. Ik kwam pas voor het eerst sinds ze dood is weer in een dierenwinkel, om iets voor de kat voor mijn zus te kopen. En heel even was er toch de gedachte "Oh, laat ik gelijk iets lekkers voor Max meenemen". Niet dat ik het echt vergeet natuurlijk, maar zoveel dingen zijn zo'n automatisme. Ze zat zo in mijn leven verweven, dat gaat er maar lastig uit.
Klinkt niet gek hoor :wink: Had hetzelfde met mijn ventje Max. En helemaal over gaat dat ook niet, vermoed ik. Max zit verweven in je systeem, niet alleen uit gewoonte. Door je ervaringen en leven met Max ben je zelf ook veranderd/ontwikkeld op een bepaalde manier, het heeft je meer over jezelf geleerd. Daar kun je niet slechter van worden, ondanks dat je haar zo mist. Mijn eigen Max is nu bijna een jaar geleden ingeslapen en hij zit echt nog steeds in m'n systeem hoor. Het is allemaal niet meer zo schrijnend, maar er zijn nog steeds momenten dat ik hem heel erg mis, en veel momenten dat ik even aan hem denk. Maar gelukkig overheerst nu de tevredenheid dat hij mijn hond is geweest en dat we het samen zo goed gehad hebben. Dat neemt niemand je ooit nog af.

idd, ken het, Ace had zijn kennel bij ons langs de poort, daar is ook geen andere hond meer in gekomen en enkele maanden na zijn dood is de kennel ook helemaal afgebroken. T afbreken van de kennel was heel emotioneel, daarom heeft het ook wat langer geduurd, maar idd, na een tijd komt de tevredenheid dat hij/zij in je leven is geweest en hoe goed je het samen gehad hebt, die tijd neemt echt niemand je meer af.....

wel apart trouwens, dacht er vd week nog aan dat we weinig van je gelezen hadden na het overlijden van Max, tenminste, weinig dat me opgevallen was....
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”