Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De vegetarische hond

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Re: De vegetarische hond

Ongelezen bericht door fes/lou »

Yuri, als jij een beest wilt wat geen vlees eet, moet je een konijn nemen.
Kun je vinden op Marktplaats, en er is ook nog een forum voor je:
http://www.konijnenforum.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Veel plezier en nu wegwezen :lekkerpuh:
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
yuri36
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising poedel/maltezer
dwergpoedel

Ongelezen bericht door yuri36 »

fes/lou schreef:Yuri, als jij een beest wilt wat geen vlees eet, moet je een konijn nemen.
Sta jij daar ook te koop ? :cheer:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

yuri36 schreef:
Inez87 schreef:Ik vind het gewoon hypocriet om een carnivoor in huis te halen om hem vervolgens vegetarisch eten te geven als daar geen enkele reden voor is, behalve je eigen geweten. Dan had je beter na moeten denken voor je een hond in huis haalde.
No way, het is HYPOCRIET om alleen voor je hond (zogenaamd!) het beste te willen, zonder daarbij aan andere levende wezens te denken. DAT vind IK hypocriet.
Ik vind dat je met alle geweld iets in jouw straatje probeert te forceren. Omdat het jou beter uitkomt.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Je bent lekker op niveau bezig, Yuri.
Pot verwijt ketel.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Judith »

yuri36 schreef:
Judith-Diesel schreef:Echt serieus ik begrijp totaal niet waarom je zo aan het door zeveren bent.
Ja ik voer mijn hond ook brokken maar waarom wil je zo persee je gelijk halen over het fabeltje dat vers voer zo slecht is.
Het ene na het andere topic over voeding ben je in te vinden om mensen er maar van de overtuigen dat brokken zo geweldig zijn. Laat mensen lekker zelf uitzoeken wat ze willen voeren en dram niet zo door.

En lul nou niet over onderzoek zus en onderzoek zo want dat kan me geen bal schelen.
Scheelt er iets aan jou ofzo? Dit topic gaat over vegetarisch eten voor honden. Wat kom jij opeens zeveren over brokken? En nee, over rauw vlees voeren gaat dit topic al helemaal niet.
Begrijpend lezen is zeker nooit je sterkste kant geweest? Laat me raden, jouw cito-toetsscore zal niet erg hoog geweest zijn, heb ik gelijk? :D

En dat onderzoeken je "geen bal" kunnen schelen, daarmee benadruk je je simplisme nog meer. Sorry hoor, maar met zo'n domme opmerkingen kan IK niks.
Nee er scheelt gelukkig niet aan mij, maar je kan wel tegen mij zeggen dat ik niet begrijpend kan lezen. Jij kan het nog minder. Jij haalt overal er tussen uit wat je niet aan staat (of wat wel natuurlijk) en vervolgens ga je daar op verder. Zoals in mijn post staat ook een vraag, maar daar reageer je niet op.

Oh en ik ben simpel...?? :roll: Goh interessant zeg, volgens mij ben jij simpel over het feit dat je je hond vegatarisch zou voeren omdat je vind dat er teveel koetjes en kalfjes geslacht worden voor honden voer. Sorry hoor, maar volgens mij zijn het niet alleen honden die vlees eten.
Dus nogmaals WAAROM zou je in hemels naam je hond (die dus zoals wel 100x gezegd is) vegetarisch voeren???? omdat het zielig is voor de koetjes en de kalfjes??? waarom neem je dan een hond, als je wilt dat je huisdieren geen vlees eten neem dan een kip of een kanarie
Afbeelding
Riemsesy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Weim Langhaar†

Ongelezen bericht door Riemsesy »

yuri36 schreef:No way, het is HYPOCRIET om alleen voor je hond (zogenaamd!) het beste te willen, zonder daarbij aan andere levende wezens te denken. DAT vind IK hypocriet.
Moet je bij die man met die grijze baard zijn die het verzonnen heeft (of je 'm darwin of God noemt moet je zelf weten)
Bonjo kerel.. mis je nog elke dag.
* 04-12-2005
† 27-12-2010
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

yuri36 schreef:
fes/lou schreef:Yuri, als jij een beest wilt wat geen vlees eet, moet je een konijn nemen.
Sta jij daar ook te koop ? :cheer:
Nee, ik eet vlees..
Wat ben je toch een nare relnicht, je hebt nergens verstand van en overal een grote muil over en tegen.
Heb medelijden met je hondjes....
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

yuri36 schreef:
Inez87 schreef:Ik vind het gewoon hypocriet om een carnivoor in huis te halen om hem vervolgens vegetarisch eten te geven als daar geen enkele reden voor is, behalve je eigen geweten. Dan had je beter na moeten denken voor je een hond in huis haalde.
No way, het is HYPOCRIET om alleen voor je hond (zogenaamd!) het beste te willen, zonder daarbij aan andere levende wezens te denken. DAT vind IK hypocriet.
Dan moet je dus gewoon geen hond nemen, laat staan twee en anders niet zo lopen te azijnzeiken.
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Luna87 »

Inez87 schreef:
yuri36 schreef:
Wie zegt dat ik dat niet doe? :U:
En verder, dat jij rauw voeren gevaarlijk vind weten we nu wel met je 'zogenaamd'. Ga jij je hondje maar lekker voeren met die (zogenaamd!) goede vegetarische meuk.
Bovendien krijgt mijn hond voor het grootste deel REST-afval. Wat anders weggegooid wordt. Dat is pas hypocriet Yuri, om dat maar gewoon weg te donderen. Dankzij de rauwvoerders gaat een hoop vlees niet verloren, zo'n dier wordt volledig gebruikt, zoals het bedoeld is.
Afbeelding
Riemsesy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Weim Langhaar†

Ongelezen bericht door Riemsesy »

je kunt je hond wel heel goed RAW voedsel te eten geven :D

praktijk onderzoek bewees dat proefpersonen die 1/2 jaar lang vegetarisch aten 30% minder kracht hadden dan toen ze daarna weer vlees te eten kregen.
een dier heeft recht op goede verzorging en evt een pijnloze dood als het dier gefokt is om gegeten te worden
in de natuur bestaat maar 1 recht en dat is die van de sterkste
en moet je eens zien hoe gruwelijk dieren elkaar soms afslachten, en dat alleen maar om zelf te overleven omdat ze nu eenmaal vlees eten
wilde honden, beren, ze eten allemaal vlees wanneer ze vinden dat ze het zelf nodig hebben. daar moet je geen idealisme bij gaan halen.
Bonjo kerel.. mis je nog elke dag.
* 04-12-2005
† 27-12-2010
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

Hey Yuri, heb je straf in Mylittleponytopia en moet je nu voor straf hier komen?

Je bent best hilarisch met je schoppenomteschoppenmaargeheelinhoudsloos
Inc

Ongelezen bericht door Inc »

kitty2 schreef:Hey Yuri, heb je straf in Mylittleponytopia en moet je nu voor straf hier komen?

Uit betrouwbare bron weet ik dat hij een ban heeft bij Hello Kitty Island Adventure.
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Misschien verzamelt hij bans en wil hij er hier ook een :lees:
Kunnen we hem toch niet weigeren nie?
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

Inez87 schreef:
yuri36 schreef:

Bovendien krijgt mijn hond voor het grootste deel REST-afval. Wat anders weggegooid wordt. Dat is pas hypocriet Yuri, om dat maar gewoon weg te donderen. Dankzij de rauwvoerders gaat een hoop vlees niet verloren, zo'n dier wordt volledig gebruikt, zoals het bedoeld is.
Precies, hier net zo :wink:

Vraag mij dan wel weer af wat er in de Orijenbrok zit, 70% vlees ofzo? :F:
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Inc schreef:
kitty2 schreef:Hey Yuri, heb je straf in Mylittleponytopia en moet je nu voor straf hier komen?

Uit betrouwbare bron weet ik dat hij een ban heeft bij Hello Kitty Island Adventure.

Oh, daar zijn ze dus bij hun positieven gekomen haha. :smile: :smile:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

rose schreef:
Inez87 schreef:
yuri36 schreef:

Vast geen restafval. :N:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Luna87
Zeer actief

rose schreef:
Inez87 schreef:
yuri36 schreef:

jaaaa.... maar DAT is een goede brok, dus dan is het niet erg dat daar dode beestjes in zitten :roll:
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

yuri36 schreef:maar een hond houden voor de lol, en dat doet iedereen op dit forum (blindegeleidehonden misschien daargelaten), en dan dieren moeten doden daarvoor, hoe goed ze verder ook gehouden zijn, vind ik nooit verantwoord. Maar dat is MIJN mening (en die van veel andere mensen trouwens ook).
ow, dus om aan groenten te komen, worden er geen dieren gedood?
yuri36
Zeer actief
dwergpoedel

fes/lou schreef: overal een grote muil over en tegen.
LOL, 'k heb liever een grote muil dan dat ik een muilezel ben, Fes/lou ! :smile:
yuri36
Zeer actief
dwergpoedel

Inez87 schreef:
rose schreef: Precies, hier net zo :wink:

jaaaa.... maar DAT is een goede brok, dus dan is het niet erg dat daar dode beestjes in zitten :roll:
Toch wel, bij de ene hond is er een medische noodzaak, die verdraagt ivm maagproblemen geen vegetarisch, de andere, die we pas hebben, denk ik over om op vegetarisch te zetten.
yuri36
Zeer actief
dwergpoedel

maart schreef:
yuri36 schreef:maar een hond houden voor de lol, en dat doet iedereen op dit forum (blindegeleidehonden misschien daargelaten), en dan dieren moeten doden daarvoor, hoe goed ze verder ook gehouden zijn, vind ik nooit verantwoord. Maar dat is MIJN mening (en die van veel andere mensen trouwens ook).
Al HEEEEEEEEEEEEEEEEL wat minder dan om aan vlees te komen.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

yuri36 schreef:
maart schreef:
Al HEEEEEEEEEEEEEEEEL wat minder dan om aan vlees te komen.

daar zijn die die er wel om gedood worden, vet mee.
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

yuri36 schreef:
fes/lou schreef: overal een grote muil over en tegen.
LOL, 'k heb liever een grote muil dan dat ik een muilezel ben, Fes/lou ! :smile:
Ik vind menig muilezel slimmer, dan iemand die te pas en te onpas zijn grote muil opentrekt om maar wat te zeggen.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

yuri36 schreef:Als je zorgt dat een hond al zijn essentiële voedingsstoffen binnenkrijgt, dan doe je aan zijn behoeften, is mijn bescheiden mening.
Een koe op vlees heb ik geen enkel verstand van, niks over gelezen, nooit geprobeerd, dus ik zal mij niet wagen aan uitspraken wat dat betreft.
Uit onderzoeken blijkt dat een hond al zijn essentiële voedingsstoffen kan halen uit een goed samengestelde vegetarische maaltijd, ook al is zijn spijsverteringsstelsel anders dan dat van een koe.
Dieren in het wild is iets anders, maar een hond houden voor de lol, en dat doet iedereen op dit forum (blindegeleidehonden misschien daargelaten), en dan dieren moeten doden daarvoor, hoe goed ze verder ook gehouden zijn, vind ik nooit verantwoord. Maar dat is MIJN mening (en die van veel andere mensen trouwens ook).
Op zich begrijp ik wel dat men als vegetarier zegt liever geen 'fabrieksvlees' te willen voeren maar daar zijn volgens mij best oplossingen voor. Ben je te beroerd om die oplossingen te zoeken of uit te voeren dan is dat jouw probleem. Als jouw principes ingaan tegen datgene waar een hond behoefte aan heeft is dat gewoon een reden om geen hond te nemen. Ik heb geprobeerd een normale discussie met je te voeren maar ik merk dat ik enorm geïrriteerd begin te raken over jouw kortzichtigheid en het feit dat je imo het wezen hond gewoon ontkent en dat je een hond aan denkt te kunnen passen aan jouw principes zonder daarvoor oplossingen te zoeken die voor een hond opleveren wat hij nodig heeft. Eigenlijk vind ik je dus gewoon een enorme egoïst.
Afbeelding
Luna87
Zeer actief

yuri36 schreef:
Inez87 schreef:
rose schreef: Precies, hier net zo :wink:

Toch wel, bij de ene hond is er een medische noodzaak, die verdraagt ivm maagproblemen geen vegetarisch, de andere, die we pas hebben, denk ik over om op vegetarisch te zetten.
En waarom dan wel verschillende mensen Orijen aanbevelen en vertellen dat het zo'n goede brok is terwijl je tegen het doden va dieren bent? Ben je dan zelf niet net zo hypocriet als dat je mij vind?
Afbeelding
yuri36
Zeer actief
dwergpoedel

Inez87 schreef:
yuri36 schreef:Vraag mij dan wel weer af wat er in de Orijenbrok zit, 70% vlees ofzo? :F:
Toch wel, bij de ene hond is er een medische noodzaak, die verdraagt ivm maagproblemen geen vegetarisch, de andere, die we pas hebben, denk ik over om op vegetarisch te zetten.[/quote]
En waarom dan wel verschillende mensen Orijen aanbevelen en vertellen dat het zo'n goede brok is terwijl je tegen het doden va dieren bent? Ben je dan zelf niet net zo hypocriet als dat je mij vind?[/quote]

Nou, kijk naar de reacties in dit onderwerp, dan lijkt het me weinig zinvol om mensen direct vegetarische brokken of iets soortgelijks aan te raden, zul je toch met me eens zijn lijkt me, niet?

Daarbij, ik heb het woord hypocriet niet als eerste in de mond genomen. Maar jij, of iemand anders heeft het woord hypocriet als eerste laten vallen, en daarop heb ik geantwoord wat IK dan weer hypocriet vind.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

yuri36 schreef:
Hutsje schreef:
yuri36 schreef: * Je kan het vegetarisch eten voor je hond pureren of malen, dan is er geen probleem meer.

* Het spijsverteringsstelsel van de hond kan ALLE voedingsstoffen die hij nodig heeft uit een vegetarische voeding halen.
:wall: :wall: :wall: je bent ook net zo'n oude plaat die blijft hangen he? (in dit geval voor je kop) dat is dus NIET, NIET waar, je MOET supplementeren anders loopt je hond tekorten op. en je moet het bewerken voor je hond er iets mee kan. dat maakt een hond dus NIET geschikt om vegtarisch te eten.
Blijkbaar heb jij zo'n ouwe plaat nodig :lol1: Nog maar eens dus: Brokken en KVV zijn ook bewerkt en gesupplementeerd, dat is dus niet anders dan bij een vegetarische voeding.
en bij zelf samenstellen hoeft dat dus niet. dus dat is de enige voeding waarbij je niet hoeft te supplementeren of bewerken. goh, wat zou nou beter zijn? :19:
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

yuri36 schreef:
en waarom voer jij dan een brok waar vlees in zit? DAT en je verkondiging hierboven vind ik nogal hypocriet :19:
Afbeelding
Luna87
Zeer actief

yuri36 schreef:Nou, kijk naar de reacties in dit onderwerp, dan lijkt het me weinig zinvol om mensen direct vegetarische brokken of iets soortgelijks aan te raden, zul je toch met me eens zijn lijkt me, niet?
Nee, daar ben ik het niet mee eens. Als jij echt tegen het doden van dieren t.b.v. andere dieren bent, dan moet je daar gewoon achterstaan en niet schijnheilig een brok aan gaan raden met maar liefst 70% vlees.
yuri36 schreef:Daarbij, ik heb het woord hypocriet niet als eerste in de mond genomen. Maar jij, of iemand anders heeft het woord hypocriet als eerste laten vallen, en daarop heb ik geantwoord wat IK dan weer hypocriet vind.
Dus? Omdat ik begon met een woord hypocriet en jij antwoordt daarop met wat jij hypocriet vind, dat geeft mij dan geen recht om daar weer op te antwoorden?
Afbeelding
yuri36
Zeer actief
dwergpoedel

Hutsje schreef:
yuri36 schreef:
Hutsje schreef: :wall: :wall: :wall: je bent ook net zo'n oude plaat die blijft hangen he? (in dit geval voor je kop) dat is dus NIET, NIET waar, je MOET supplementeren anders loopt je hond tekorten op. en je moet het bewerken voor je hond er iets mee kan. dat maakt een hond dus NIET geschikt om vegtarisch te eten.
Blijkbaar heb jij zo'n ouwe plaat nodig :lol1: Nog maar eens dus: Brokken en KVV zijn ook bewerkt en gesupplementeerd, dat is dus niet anders dan bij een vegetarische voeding.
en bij zelf samenstellen hoeft dat dus niet. dus dat is de enige voeding waarbij je niet hoeft te supplementeren of bewerken. goh, wat zou nou beter zijn? :19:
Jouw zelf samengestelde prut zeker? :lol1:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”