Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Keuze: volw. reu/teef uit asiel of pup bij volw. reu

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

stefanie
Zeer actief

Re: Keuze: volw. reu/teef uit asiel of pup bij volw. reu

Ongelezen bericht door stefanie »

marx-7 schreef:Tony, bedankt voor je uitgebreide antwoord! Daar heb ik wat aan....

Dat van Geleen had ik al eens eerder gehoord en die herdershond wat je scheste heb ik bij gestaan. Een erg mooie herder en redelijk rustig en lief. Ook zij vertelden me hetzelfde verhaal over dat bijten en ook al zal het verhaal misschien niet kloppen en er een reden voor dat bijterige gedrag zijn ik heb wel rekening te houden met het feit dat hier vaker de kleine van mijn zus rondkruipt (1 jaar) en kan daar dus absoluut geen risico mee lopen. Maar ik weet best dat je nooit geen honden bij kleine kinderen moet laten maar is simpelweg niet altijd te voorkomen.

In Heerlen deden ze niet moeilijk, ik mocht Max ten allen tijden mee nemen om "proef" te draaien.

Maar ik kom net terug van Maastricht en ben in eertste instantie wezen kijken naar Senna: http://www.ikzoekbaas.nl/dierenasielen/ ... onden/5413" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik ben met haar wezen lopen, is 1 jaar oud en zou een afgekeurde speurhond van de polite zijn. Géén pakwerker, dat wil ik niet maar ze zou niet goed apporteren. Is lekker rustig, ben 1 uur daar geweest en geen blaf gehoord en luisterde erg goed.
Ik heb een date geregeld tussen haar en Max en ga morgenmiddag ga ik met mijn schoonzus eens kijken of ze elkaar moeten en of het klikt want dat is een pré!
Ik kreeg veel uitleg over de hond en het enige wat ze niet prettig vind is druk verkeer, maar daar hebben we hier niet zoveel last van.

Ik hoop dat het wat wordt.....en anders zoeken we verder :wink:

Marc
Mooie hond hoor!
Waarom zou je geen hond willen die pakwerk heeft gedaan? :19: Zo'n hond vliegt echt niet iedereen aan om erin te gaan hangen hoor. Honden uit de IPO/KNPV weten precies wanneer ze mogen bijten en dat is dus alleen in de juten mouw/pak. :wink:
marx-7
Actief
Mijn ras(sen): Als het maar 4 poten en een staart heeft
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door marx-7 »

Misschien wel Stephanie maar het gaat me meer om het idee. Verder zijn dat echte werkhonden en hier zijn ze gewoon huishond, en dan wil ik niet zo'n al maar "willen werkende zenuwenlijder" hier rond hebben lopen :mrgreen:

Ik heb altijd al een herder willen hebben en had me voorgenomen dat dat ook de hond zou worden na Baldo, dus daar ben ik als eerste naar op zoek maar het zal moeten klikken. ware het niet dat ik Baldo het liefst nog jaaaaaaaren had gehad.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Max (RIP)..........Baldo (RIP)...............Senna
doggielover

Ongelezen bericht door doggielover »

Spannend Marc, heel veel succes morgen!
stefanie
Zeer actief

marx-7 schreef:Misschien wel Stephanie maar het gaat me meer om het idee. Verder zijn dat echte werkhonden en hier zijn ze gewoon huishond, en dan wil ik niet zo'n al maar "willen werkende zenuwenlijder" hier rond hebben lopen :mrgreen:

Ik heb altijd al een herder willen hebben en had me voorgenomen dat dat ook de hond zou worden na Baldo, dus daar ben ik als eerste naar op zoek maar het zal moeten klikken. ware het niet dat ik Baldo het liefst nog jaaaaaaaren had gehad.
Maar wat trekt je zo aan in een herder? Herders zijn natuurlijk over het algemeen wel graag bezig. Ze werken graag voor je. Dat een hond 'nog' geen pakwerk doet, wil natuurlijk niet zeggen dat het geen werker is. :wink:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Erg mooie hond. Knap niet te snel af op haar. Een herder waar je goed mee omgaat kan van een wrak in een wereldhond veranderen in enkele maanden. :wink: Want het gaat er vooral om dat je er goed mee omgaat. Hebben ze problemen dan kunnen die wat heftig zijn. Gillend in de lijn hangen, grommen naar bezoek of mensen in het donker en meer van dat. Alleen kan je dat vaak best wel snel weg krijgen en dan heb je er een wereldhond aan. Dus niet te snel afknappen op haar als ze eens over de schreef gaat. Zo ziet ze er nl wel uit en ze komt op de foto ook wat angstig over op mij. Dat kan allemaal te maken hebben met het niet hebben van een goede baas. Dat hebben de meeste herders echt nodig.

Wat verwacht je precies van haar? Want ze zal vast en zeker willen werken met je. Desnoods verzin je zelf het een en ander. Niks doen zal ze niet helemaal tof vinden aan die kop te zien :engel:
Afbeelding
marx-7
Actief

Wat trekt mij aan in een herder........Ik heb dit altijd ontzettend mooie honden gevonden en dan vooral de duitse herder. Ik ken er best een paar waar ik me bij wijze van spreken niet achter het hekje zou wagen maar ik ken er ook een paar die gewoon lekker rustig zijn en ontzettend lief voor baas en bezoekers.
Vroeger (en dan heb ik het over 40 jaar geleden.....damn ik word oud :mrgreen: ) ben ik opgegroeid met een duitse herder die mijn pa ooit had gekregen, een super hond waarvan we zelfs nog foto's hebben liggen waar ik samen met de hond in de mand de strooppot llig uit te likken :engel: ...... en nee, die ga ik niet inscannen en plaatsen!

Daarna hebben we altijd jachthonden zoals Munsterlanders, en drentse patrijzen gehad.

Het hoeft niet persé een herder te zijn, eigenlijk maakt me dat niet zo heel veel uit, maar als blijkt dat dit een goeie is waarom niet? Aan wandelen en rennen zal ze echt niets te kort komen, zo lang ze maar met max kan opschieten. Laten we eerlijk zijn, er zal wel iets schorten aan dat beest want anders zit ze niet in een asiel, maar ik ben "hondkundig" genoeg om dat op te pikken en er iets aan te doen, een kans zal ze in elk geval krijgen.

Wat dat betreft heb ik nog een mooi verhaal....een jaar of 5 geleden was ik op het werk buiten bezig waar een aantal stapels pallets stonden met van die hoge randen er op. Op een gegeven moment dacht ik....wat hoor je toch de hele tijd? Toen ik ging kijken bleek er een herderpup van een maand of 5 in te zitten, waarschijnlijk gedumpt door de 1 of andere onverlaat. Het beest er uit gehaald, was redelijk vies en mager en heb haar zo lang in een kooi gezet met wat water en mijn boterhammen. S'avonds mee naar huis genomen (alwaar ze een enorme hoop in mijn auto had achtergelaten :lekkerpuh: ) en kennis laten maken met de 2 reuen hier. Daags erna naar de DA voor een check-up en entingen en haar een bad gegeven maar na 2 weken ging het niet lekker met die 2 hitsige reuen hier die toen nog niet gecastreerd waren. Mijn baas is haar toen komen ophalen waar ze nu nog steeds is en een zeer prettig leven heeft. Prachtige herder geworden en dat is ook een reden waarom ik in eerste instantie naar een herder kijk.
Laatst gewijzigd door marx-7 op 24 mar 2011 16:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Roompie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Roompie »

Senna is een erg mooie hond en ik denk inderdaad dat ,mits het klikt tussen Max, je aan haar een beste lieverd kunt krijgen/hebben :ok:
Afbeelding
stefanie
Zeer actief

marx-7 schreef: Laten we eerlijk zijn, er zal wel iets schorten aan dat beest want anders zit ze niet in een asiel, maar ik ben "hondkundig" genoeg om dat op te pikken en er iets aan te doen, een kans zal ze in elk geval krijgen.
Dat is niet zo hoor! Genoeg honden belanden in het asiel omdat ze bij onkundige baasjes zaten. Of de kinderen krijgen een allergie, scheiding, etc.
Misschien is deze dame wat voor je:
http://www.resanito.nl/web/content/view/611
of deze:
http://www.resanito.nl/web/content/view/470
marx-7
Actief

stefanie schreef:
marx-7 schreef: Laten we eerlijk zijn, er zal wel iets schorten aan dat beest want anders zit ze niet in een asiel, maar ik ben "hondkundig" genoeg om dat op te pikken en er iets aan te doen, een kans zal ze in elk geval krijgen.
Dat is niet zo hoor! Genoeg honden belanden in het asiel omdat ze bij onkundige baasjes zaten. Of de kinderen krijgen een allergie, scheiding, etc.
Misschien is deze dame wat voor je:
http://www.resanito.nl/web/content/view/611
of deze:
http://www.resanito.nl/web/content/view/470
absoluut mooie honden, maar ik kijk eerst even in de buurt voor ik het hele land ga door reizen :wink:

Hier zitten er ook genoeg (helaas) die een goed tehuis zoeken.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Kimmie schreef:ja zeker heb ik foto's:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

deze hond wordt vrijdag ingeslapen (maar laat ik niet gebeuren dan komt ze maar hierheen,dan zoek ik vanuit hier wel een goed huis voor haar),2 jaar oud zou een kruising labrador argentijn zijn..maar wordt over getwijfeld omdat ze niet zo groot is..

mocht iemand een plekje weten,echt heel graag...hond woont in zuid holland...
wat een leukerd! als ik nog in duitsland op de boerderij had gewoond had ik haar zo willen hebben :I:
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

@Kimmie en Eddie: Hoe is het afgelopen met dat ene hondje wat ingeslapen had moeten worden?
Zit ze nu bij jullie?, ik heb nog aan haar moeten denken..
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

kimmie = eddie,heb mijn naam laten veranderen...

enne nee ze komt als ze nog geen ander huis heeft gevonden as zondag hierheen,maar hoop van harte dat er iemand anders is die haar een plekje kan geven,al is het maar voor even...
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Kimmie schreef:kimmie = eddie,heb mijn naam laten veranderen...

enne nee ze komt als ze nog geen ander huis heeft gevonden as zondag hierheen,maar hoop van harte dat er iemand anders is die haar een plekje kan geven,al is het maar voor even...

Ah zo. :ok:
Ik duim mee voor deze dame.. :roos: :ok:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”