Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondloos

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Hondloos

Ongelezen bericht door Inge »

Dat ben ik vanavond. Ik heb de meiden net na een korte boswandeling naar het pension gebracht voor een nachtje.
Ik heb morgen een cursus in Gent en moet dus al vroeg de deur uit en aangezien ik ook niet precies weet hoe laat ik weer thuis ben was dit het handigste, hoeft mijn pa niet thuis te blijven om mijn honden meerdere malen uit te laten. :wink:
Het is nu de derde keer dat ze gaan en ik vind het nu al een stuk makkelijker als de eerste keer.
De vorige keren dat ik ze bracht heb ik ze eerst in de uitlooprennen buiten gezet, maar nu mochten ze gelijk naar binnen.
Marouck liep naar binnen alsof het iets is wat ze dagelijks doet, besteedde geen aandacht aan de andere honden, rende zo haar kennel in en zette het op een blaffen. :engel:
Biène liep wat meer schuchter naar binnen, besteedde geen aandacht aan de andere honden maar moest even een zetje krijgen om de kennel in te gaan. Jan deed gelijk de schuif naar buiten open en Biène koos er gelijk voor naar buiten te gaan, dat vond ze blijkbaar fijner.
Komt vast door de muziek :smile: , in de binnenkennels draait Jan de hele dag nederlandstalige muziek, het lijkt wel een kroeg. :smile: :smile:
Nou ja....morgenavond haal ik ze weer op. Ik heb afgesproken dat ik bel als ik de snelweg afga, dan is het nog een kwartiertje rijden ongeveer. Als Jan dan al weg zou zijn zou ie ze in de uitlooprennen buiten zetten, zodat zijn vrouw ze niet uit de kennel hoeft te halen maar ik dat zelf kan doen.
Kan straks wel even dweilen zonder dat er gelijk weer hondenpootjes staan overal, na de zwempartij van vanmiddag is het wat modderig binnen. :mrgreen:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Re: Hondloos

Ongelezen bericht door kiki78 »

Ik vind het altijd vreemd stil in huis als de honden niet thuis zijn. Wel fijn dat je huis nu wel 24 uur schoon blijft.
Afbeelding
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Saai hè :wink: Wel fijn dat de honden het pension al kennen. maakt het een stuk makkelijker voor jezelf.
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Pemba schreef:Saai hè :wink: Wel fijn dat de honden het pension al kennen. maakt het een stuk makkelijker voor jezelf.
Is het ook hoor.
Biène vindt het niet leuk maar schijnt zich prima te gedragen gelukkig. Ze was vorige week wel bek-af na 2 nachten daar geweest te zijn, volgens mij slaapt ze nauwelijks, maar ja....wat moet dat moet :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Inge schreef: Het is nu de derde keer dat ze gaan en ik vind het nu al een stuk makkelijker als de eerste keer.
Mag ik vragen wat je bedoelt?

Want ik vond mezelf wel een enórme aanstelster toen ik het laatst moeilijk had toen ik een hond voor de eerste keer in mijn leven bij een pension achterliet. Had jij, stoer herder-wijf, soms een brok in de keel? It would help to know :F:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Miranda schreef:
Inge schreef: Het is nu de derde keer dat ze gaan en ik vind het nu al een stuk makkelijker als de eerste keer.
Mag ik vragen wat je bedoelt?

Want ik vond mezelf wel een enórme aanstelster toen ik het laatst moeilijk had toen ik een hond voor de eerste keer in mijn leven bij een pension achterliet. Had jij, stoer herder-wijf, soms een brok in de keel? It would help to know :F:
Ja, eenmaal alleen thuis vond ik het niet leuk. :mrgreen:
Maar goed, ik ging toen 5 dagen op kamp (had net nieuw werk) dus ik moest wel...dat was afgelopen zomer, de eerste keer dat ik ze wegbracht (Marouck was als jonge hond ooit 1x een nachtje in een pension geweest met Nika toen mijn zusje trouwde, verder nooit nodig geweest). Heb ze ook gelijk gehaald toen ik thuis was, een dag eerder dus dan eigenlijk afgesproken. :mrgreen:
Nu scheelt het wel dat ik de eigenaar van het pension ken (is een clublid bij een andere KNPV-club hier in de omgeving waar we regelmatig mee trainen), dat al mijn clubgenoten daar hun hond brengen en daar tevreden over zijn en dat ik wist dat ze niet met andere honden in een uitloopren zouden komen en ook gescheiden van elkaar bleven (zonder mijn toezicht wil ik ze niet samen los hebben). Biène was ook nog loops toen. :N:
Vorige week zijn ze dus voor de tweede keer gegaan (ging weer op kamp maar ditmaal gelukkig korter) en nu voor de derde keer.
Volgend schooljaar ga ik een opleiding volgen en zullen ze dus wat vaker er naar toe gaan (tenminste...als die opleiding net als dit jaar in Dordrecht is en niet vlakbij), puplief zal het dus straks van kleins af aan gewend zijn.
Dit stoere herderwijf is stiekem helemaal niet zo stoer hoor. :smile:
Groetjes Inge
Afbeelding

Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Inge schreef:Dit stoere herderwijf is stiekem helemaal niet zo stoer hoor. :smile:
Dit stoere herderwijf wél :pffff:
Stoer genoeg zelfs om toe te geven dat ik even een brok in mijn keel had toen ik daar wegreed :wink:
And few will ever climb
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

In mei gaan die van ons voor een midweek naar Jan. (ken hem alleen via de telefoon, nummer van jouw gehad hé)
Ik zal er vreselijk aan moeten wennen... brrr. Is voor ons ook de eerste keer dat de honden naar een pension gaan.
Kan ik er ook aan wennen, t'is maar voor 4 nachtjes. En ik weet dat ze daar goed zitten, maar toch.....
Ben, als het daar om gaat, ook absoluut niet stoer... eerder een emotutje...

Geniet van je nachtje 'rust'.
kleine2758
Zeer actief
Mijn ras(sen): Weimaraner, DuitserXMechel, Mechelse Herder

Ongelezen bericht door kleine2758 »

Volgens mij hebben alle stoere herderwijven daar last van hoor :wink: .

Ik baal er altijd verschrikkelijk van als de honden in het pension zitten. En dat is volgens mij niet echt nodig, ze trekken me er bijna naar binnen toe. En Jola is de lieveling van de pensionhoudster.
Ben gewoon bijna zenuwachtig als ik ze weer op mag halen, gewoon een klein kind, haha. Kan niet dan niet wachten om te gaan. Heerlijk als ze weer thuis zijn.
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

kleine2758 schreef:Volgens mij hebben alle stoere herderwijven daar last van hoor :wink: .
Ze kiezen niet voor niks voor van die plakhondjes :mrgreen:
And few will ever climb
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Stoere andere wijven ook ;)

Ik was bijna omgedraaid indertijd, toen we de honden wegbrachten voor een weekje (was de eerste keer).
Ik heb alleen maar een halve dag zitten tobben of het wel goed ging daar.
Terwijl het een roedel is die ze prima kennen en die ze vaak zien.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Snap heel goed dat het niet gemakkelijk is :wink: Heb zelfs zo'n stoee herderman die het er moeilijk mee heeft (we zijn niet voor niets al een hele poos niet maar op duikvakantie geweest :roll:)
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik ga niet mee wegbrengen, dat gaat een stuk beter zowel voor de honden als voor mezelf :jank: ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Daisy@ schreef:In mei gaan die van ons voor een midweek naar Jan. (ken hem alleen via de telefoon, nummer van jouw gehad hé)
Ik zal er vreselijk aan moeten wennen... brrr. Is voor ons ook de eerste keer dat de honden naar een pension gaan.
Kan ik er ook aan wennen, t'is maar voor 4 nachtjes. En ik weet dat ze daar goed zitten, maar toch.....
Ben, als het daar om gaat, ook absoluut niet stoer... eerder een emotutje...

Geniet van je nachtje 'rust'.
Oh..ben jij dat? :smile: Vorige week begon Jan erover maar hij had het over iemand uit de buurt van Rotterdam, had geen idee wie hij bedoelde. :19:
Meiden zijn weer thuis en het was prima gegaan. Jan werd alleen knettergek van Marouck. :smile: Hij had haar vanmiddag in de buitenren gezet omdat het zo'n lekker weer was maar mevrouw zag teveel en hield haar klep dus geen seconde dicht. Dus uiteindelijk werd hij het zo zat dat ze weer naar binnen is gegaan. :mrgreen:
Groetjes Inge
Afbeelding

Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Haha, ja, dat zijn wij. :mrgreen:
Ben op jouw mening afgegaan hoor :wink: . Hem ook aan de telefoon gehad en dat beviel me ook wel. Op onze club kennen ze hem ook, en ook goed nieuws. Dus ik durf het wel aan. (met knikkende knieën om het feit dat ik ze eigenlijk niet wil missen, maar dat is een ander verhaal)

Ook wat prijs betreft is het prima én ook wat tijden van brengen en halen betreft.
Dus ja, in mei gaan ze ook naar Jan. Blafband van Mike gaat ook zéker mee... anders denk ik dat hij ook gek wordt van hem.
Of misschien is hij daar juist wel super rustig.
Miss_Liz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldogs

Ongelezen bericht door Miss_Liz »

Ik vond het al een ramp toen wij een weekje richting friesland(wou elke wel bellen) gingen en ik Liz bij mn ouders achterliet pff laat staan dat ik dr naar een pension moet brengen pfffff...
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”