maar aan de rand van het strand staan struiken en hier zitten dus heel veel konijnen en die zie je ook met groepjes lopen... nou gaat Browny die met zijn jachtinstinct weer opzoeken en naar mij toe proberen te drijven en soms is hij dan een half uur in de weer. het zijn open struiken van enkele meters breed en zie ik hem daar dus gewoon zoeken en scharrelen.. nou ging ik hem dus halen en bleek dat het allemaal doorn en prikkel struiken zijn!!
thuis aangekomen heb ik hem onderzocht naar teken en doorns.. heb ik er dus ongeveer 10 flinke doorns uit getrokken en zag ik dat hij helemaal onder de krassen en sneden zit van die prikkelstruiken! sommige al met korstjes en is helemaal rood en bloed op zijn snuit..
nu is mijn vraag dus, is hij zo obsessief en geconcentreerd bezig met jagen dat hij een super hoge pijngrens heeft? en hebben meerdere honden die jagen dit na hun jacht?
ik wil heb daar dus niet meer zijn gang laten gaan
in het bos heb ik het er al bijna uit dat hij op NEE reageert en dan bij mij blijft. als ik met hem fiets door het bos doet hij het helemaal niet.. en als ik stil sta te praten of gezeldschap bij me heb dan doet hij het weer vaker
we zijn op de goede weg volgens mij, maar tja met een hele gebruiksaanwijzing dus