Liesbeth schreef: Ik moet je deze ene keer gelijk geven.
Trouwens, denk dat wij wat vaccineren betreft best op 1 golflengte zitten of vergis ik me nu heel erg?
Moderator: moderatorteam
Liesbeth schreef: Ik moet je deze ene keer gelijk geven.
Sorry ik volg even niet meer. vermoedelijk maakte ik een gedachtensprong die er eentje te ver voor je was.Liesbeth schreef: Nu praat je ineens over heel iets anders dan je zei in de quote van jou, die ik aanhaalde.
Hier heb je het over vaccinatieschade en eerder had je het over honden die ziek worden doordat ze niet geënt zijn. Wel even bij de les blijven Yuri.
Yuri, volgens mij heb je het gewoon over 2 verschillende dingen en wist je zelf niet meer waar het over ging. Gedachtensprongen kan ik behoorlijk goed volgen, ben zelf iig behoorlijk goed in gedachtenspringen.yuri36 schreef:Sorry ik volg even niet meer. vermoedelijk maakte ik een gedachtensprong die er eentje te ver voor je was.Liesbeth schreef: Nu praat je ineens over heel iets anders dan je zei in de quote van jou, die ik aanhaalde.
Hier heb je het over vaccinatieschade en eerder had je het over honden die ziek worden doordat ze niet geënt zijn. Wel even bij de les blijven Yuri.
Zegt niks over jou, meer over mij
yuri36 schreef:En misschien kan je ook bedenken waarom verzekeringen geen dekking bieden bij deze ziektes als een hond niet gevaccineerd is?dagmar88 schreef: Verzekeren kan gewoon hoor; alleen wanneer je hond dan wel één van de ziektes krijgt waarvoor hij/zij ingeënt had kunnen zijn krijg je dat vanzelfsprekend niet vergoed.
Zo'n uitsluiting zetten ze echt niet in de polis als maar eens in de 10 jaar een niet (voldoende) gevaccineerde hond ziek wordt.
Het feit dat ze het expliciet vermelden geeft al aan dat het nog vaak genoeg voorkomt.
Beetje nadenken, meisje.
yuri36 schreef:AnneMarieAnneMarie schreef:'Verzekeringen doen er echt alles aan om niet uit te hoeven keren ' schrijf je Liesbeth.
Maar dan zou het heel raar zijn, want ze betalen wel de eningen. Als je verzekerd bent en je ent niet, is dat toch lekker voordelig zou je denken.
Zij rekenen, en wat blijkt, het is voordeliger om honden te laten enten, want de kosten van ziekten die WEL voorkomen als je niet ent, die reizen de pan uit.
Dat is uit puur zakelijk financieel oogpunt.![]()
Tenminste iemand die doorheeft hoe het in elkaar zit!!
Petplan vergoedt zelfs de vaccinatiekosten.... en dat zouden ze doen als de honden er in het algemeen zieker van zouden worden en het hen dus extra geld zou kosten?

saskia en siem schreef:http://www.dierenambulancerotterdam.nl/ ... 504-02.htm
en, nee ik ent mijn hond niet als hij alle nodige entingen gehad heeft.

Een heeeel groot verschil tussen jou en mij (op dit vlak) is dat jij je heel rigide vasthoudt aan een bepaalde gedachtengang. Daar zoek je (naar mijn idee) ook de artikelen van diverse instanties op uit. Je kijkt niet veel verder dan je neus lang is.yuri36 schreef:Liesbeth schreef: Ik moet je deze ene keer gelijk geven.Mijn avond kan niet meer stuk!
Trouwens, denk dat wij wat vaccineren betreft best op 1 golflengte zitten of vergis ik me nu heel erg?
Titeren is ongeveer net zo duur als vaccineren. Recent 8 honden laten titeren en eentje moest wat parvo bijgeprikt hebben. Iedereen was verder up to date. Dan ben ik toch net zo duur uit als wanneer ik vaccineer. ik vind een financiële redenatie een verkeerde trouwens.yuri36 schreef:Neeltje schreef:Het is ieder zijn eigen keuze, maar de kans dat als je hond een van deze ziektes eraan dood gaat is groot, maar daarnaast zijn er bij die ook behoorlijk besmettelijk zijn.
Als titerbepaling niet zo duur was zou ik het misschien doen, maar hier wordt de hond gewoon geent volgens het schema. Mijn kat van 16, die niet verder dan huis en tuin komt, wordt al een paar jaar niet meer geënt.
Dat is zelfs wetenschappelijk bewezen.Liesbeth schreef:waarom zou het niet zo kunnen zijn dat honden, zelfs met het huidige regime, onnodig vaak gevaccineerd worden?
Mijn vorige da deed het overkomen alsof het onbetaalbaar was.. Ook lekker dan.Rosita Compagner schreef:Titeren is ongeveer net zo duur als vaccineren. Recent 8 honden laten titeren en eentje moest wat parvo bijgeprikt hebben. Iedereen was verder up to date. Dan ben ik toch net zo duur uit als wanneer ik vaccineer. ik vind een financiële redenatie een verkeerde trouwens.yuri36 schreef:Neeltje schreef:Het is ieder zijn eigen keuze, maar de kans dat als je hond een van deze ziektes eraan dood gaat is groot, maar daarnaast zijn er bij die ook behoorlijk besmettelijk zijn.
Als titerbepaling niet zo duur was zou ik het misschien doen, maar hier wordt de hond gewoon geent volgens het schema. Mijn kat van 16, die niet verder dan huis en tuin komt, wordt al een paar jaar niet meer geënt.

deze heb ik ook in de paspoorten staan van hier de honden, maar staat ook bij dat hijBrigitte schreef:
Als ik dit zo lees, denk ik toch niet dat we zoveel verschillen op dit vlak.Liesbeth schreef:Een heeeel groot verschil tussen jou en mij (op dit vlak) is dat jij je heel rigide vasthoudt aan een bepaalde gedachtengang. Daar zoek je (naar mijn idee) ook de artikelen van diverse instanties op uit. Je kijkt niet veel verder dan je neus lang is.yuri36 schreef:Liesbeth schreef: Ik moet je deze ene keer gelijk geven.Mijn avond kan niet meer stuk!
Dat die instantie bepaalde richtlijnen voorstellen, wil nog niet zeggen dat dat ook de goede richtlijn is. Diezelfde instanties schreven jaren geleden voor dat er jaarlijks gevaccineerd moest worden. Goede kans dat dat over een paar jaar eens in de 6 jaar wordt, weet jij of ik veel?
Ik heb al jaren geleden mijn twijfels gehad mbt de jaarlijkse enting en ook al heel wat jaar mijn twijfels bij het 3-jarige regime.
Even terugpakkend op die vergelijking met de humane DKTP enting. Die wordt ook niet eens in de zoveel jaar herhaalt, waarom zou het niet zo kunnen zijn dat honden, zelfs met het huidige regime, onnodig vaak gevaccineerd worden?
De Lepto is 1 jaar geldig, de DHPPi inderdaad 3 jaar.rakker2000 schreef:ik pak ff de afbeelding van brigitte erbijdeze heb ik ook in de paspoorten staan van hier de honden, maar staat ook bij dat hijBrigitte schreef:
maar een jaar geldig is. maar dus deze entingen zijn dan gewoon 3 jaar geldig zoals ik
het nu begrijp??
Kan zeker, maar honden zijn geen mensen, en eerst moet daar zekerheid over ontstaan of werkelijk onnodig vaak gevaccineerd zou worden met een driejaarlijks schema.Liesbeth schreef:Even terugpakkend op die vergelijking met de humane DKTP enting. Die wordt ook niet eens in de zoveel jaar herhaalt, waarom zou het niet zo kunnen zijn dat honden, zelfs met het huidige regime, onnodig vaak gevaccineerd worden?
Je kunt je toch niet baseren op 1 geval????? Dus er zijn mensen die 90 worden en roken, okay dus iedereen wordt gezond oud die rookt?Célie schreef:Mijn ouders hadden vroeger een poedeltje die heeft dr puppyentingen gehad en daarna nog 2x met 1 en 2 jaar en daarna nooit meer en toen zij 14 was is er een puppie in huis geweest die is gestorven aan parvo en poedel heeft nooit ergens last van gehad is op 16 jarige leeftijd gestorven aan een herseninfarct. En waar ik voorheen woonde werden alle boerderijhonden alleen als pup geeent en nog nooit is er 1 doodgegaan aan de ziektes waarvoor normaal gesproken geent wordt terwijl die honden toch ook ratten vingen zwommen in sloten enz. dus genoeg blootstelling dus denk dat het met die GEEN bescherming wel meevalt hoor.yuri36 schreef: Het aanbevolen vaccinatieschema is 3-jaarlijks alles, en ieder jaar vaccinatie tegen ziekte van Weil.
Een hond die met twee of drie jaar al niet meer gevaccineerd wordt, heeft op een gegeven moment geen bescherming meer.
Ow, zo redeneren veel mensen hierAnneMarie schreef:Je kunt je toch niet baseren op 1 geval????? Dus er zijn mensen die 90 worden en roken, okay dus iedereen wordt gezond oud die rookt?Célie schreef:Mijn ouders hadden vroeger een poedeltje die heeft dr puppyentingen gehad en daarna nog 2x met 1 en 2 jaar en daarna nooit meer en toen zij 14 was is er een puppie in huis geweest die is gestorven aan parvo en poedel heeft nooit ergens last van gehad is op 16 jarige leeftijd gestorven aan een herseninfarct. En waar ik voorheen woonde werden alle boerderijhonden alleen als pup geeent en nog nooit is er 1 doodgegaan aan de ziektes waarvoor normaal gesproken geent wordt terwijl die honden toch ook ratten vingen zwommen in sloten enz. dus genoeg blootstelling dus denk dat het met die GEEN bescherming wel meevalt hoor.yuri36 schreef: Het aanbevolen vaccinatieschema is 3-jaarlijks alles, en ieder jaar vaccinatie tegen ziekte van Weil.
Een hond die met twee of drie jaar al niet meer gevaccineerd wordt, heeft op een gegeven moment geen bescherming meer.
Beetje simpel hoor

bouvierpoedel schreef:Ik ent mijn roedel honden al een dikke 20 jaar niet meer.
Als pup krijgen ze 1 enting en dan is het over.
Ze komen met andere honden in aanraking en mijn puppen worden blootgestelt aan bezoekers met honden.
Ik trim en haal dus veel honden over de vloer .
Ook vrienden die hun honden regelmatig meenemen.
Ben niet zo'n sopper met de werpkist en omgeving.
Was mijn handen niet als ik de puppen pak en bezoek ook niet.
Bezoek hoeft niet op een natte dweil of badje met desinfectie hun schoenen te ontsmetten.
En ik heb nog nooit zulke gezonde honden gehad als toen ik jaarlijks mijn hondenn liet enten.
Nou vertel en onderbouw jeyuri36 schreef:![]()
![]()
![]()
bouvierpoedel schreef:Ik ent mijn roedel honden al een dikke 20 jaar niet meer.
Ze komen met andere honden in aanraking en mijn puppen worden blootgestelt aan bezoekers met honden.
Bezoek hoeft niet op een natte dweil of badje met desinfectie hun schoenen te ontsmetten.
En ik heb nog nooit zulke gezonde honden gehad als toen ik jaarlijks mijn hondenn liet enten.

Helemaal mee eens, nu krijg je mensen die in het andere extreme vervallen en nauwelijks of niet meer willen vaccineren.Nanna schreef:Als nou dierenartsen eens wat opener en eerlijker zouden zijn en niet alleen maar geldwolverig er op uit zouden zijn om de inkomsten te beschermen met een variatie aan zwakke praatjes dan zouden denk ik heel wat minder mensen denken "Het zal allemaal wel, die lult alleen maar voor het geld"
Lekker veroordelend(weer) van je Yuri..bouvierpoedel schreef:Ik ent mijn roedel honden al een dikke 20 jaar niet meer.

Veroordelend inderdaad. Bij mensen die niet of niet voldoende vaccineren gaat het goed bij de gratie van mensen die hun hond wel normaal laten vaccineren. Als gevaccineerde honden niet ziek worden, kunnen ze de niet of slecht gevaccineerde honden ook niet aansteken. En omdat het bij Kees en een paar andere mensen goed gaat, betekent dat nog niet dat het bij iedereen goed gaat. Zoals al gezegd door AnneMarie, er zijn mensen die roken en 90 worden, moet je dan gaan roken?wendy71 schreef:Wat nou![]()
, lees jij wel goed wat Kees schrijft?
Lekker veroordelend(weer) van je Yuri..bouvierpoedel schreef:Ik ent mijn roedel honden al een dikke 20 jaar niet meer.

Het gros ja... maar er zijn meer mensen die niet of niet voldoende vaccineren, en vroeg of laat gaat het toch bij een aantal van die mensen mis. Lijkt me bepaald geen prettige gedachte dat je hond is doodgegaan aan iets wat jij als baasje had kunnen voorkomen.wendy71 schreef:Dan is maar *goed* dat het gros wél vaccineert, hoef ik de mijne iig niet onnodig te laten enten![]()
Zo denk ik er ook overwendy71 schreef:Dan is maar *goed* dat het gros wél vaccineert, hoef ik de mijne iig niet onnodig te laten enten![]()