Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Niet meer enten (of toch wel)

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

yuri36
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising poedel/maltezer
dwergpoedel

Re: Niet meer enten (of toch wel)

Ongelezen bericht door yuri36 »

Liesbeth schreef: Ik moet je deze ene keer gelijk geven.
:lief: Mijn avond kan niet meer stuk! ;-)

Trouwens, denk dat wij wat vaccineren betreft best op 1 golflengte zitten of vergis ik me nu heel erg?
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Wat kost het eigenlijk om je hond te laten titeren?
yuri36
Zeer actief
dwergpoedel

Liesbeth schreef: Nu praat je ineens over heel iets anders dan je zei in de quote van jou, die ik aanhaalde.
Hier heb je het over vaccinatieschade en eerder had je het over honden die ziek worden doordat ze niet geënt zijn. Wel even bij de les blijven Yuri.
Sorry ik volg even niet meer. vermoedelijk maakte ik een gedachtensprong die er eentje te ver voor je was.
Zegt niks over jou, meer over mij :D
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

yuri36 schreef:
Liesbeth schreef: Nu praat je ineens over heel iets anders dan je zei in de quote van jou, die ik aanhaalde.
Hier heb je het over vaccinatieschade en eerder had je het over honden die ziek worden doordat ze niet geënt zijn. Wel even bij de les blijven Yuri.
Sorry ik volg even niet meer. vermoedelijk maakte ik een gedachtensprong die er eentje te ver voor je was.
Zegt niks over jou, meer over mij :D
Yuri, volgens mij heb je het gewoon over 2 verschillende dingen en wist je zelf niet meer waar het over ging. Gedachtensprongen kan ik behoorlijk goed volgen, ben zelf iig behoorlijk goed in gedachtenspringen.
yuri36 schreef:
dagmar88 schreef: Verzekeren kan gewoon hoor; alleen wanneer je hond dan wel één van de ziektes krijgt waarvoor hij/zij ingeënt had kunnen zijn krijg je dat vanzelfsprekend niet vergoed.
En misschien kan je ook bedenken waarom verzekeringen geen dekking bieden bij deze ziektes als een hond niet gevaccineerd is?
Zo'n uitsluiting zetten ze echt niet in de polis als maar eens in de 10 jaar een niet (voldoende) gevaccineerde hond ziek wordt.
Het feit dat ze het expliciet vermelden geeft al aan dat het nog vaak genoeg voorkomt.

Beetje nadenken, meisje.
yuri36 schreef:
AnneMarie schreef:'Verzekeringen doen er echt alles aan om niet uit te hoeven keren ' schrijf je Liesbeth.

Maar dan zou het heel raar zijn, want ze betalen wel de eningen. Als je verzekerd bent en je ent niet, is dat toch lekker voordelig zou je denken.

Zij rekenen, en wat blijkt, het is voordeliger om honden te laten enten, want de kosten van ziekten die WEL voorkomen als je niet ent, die reizen de pan uit.
Dat is uit puur zakelijk financieel oogpunt.
AnneMarie :lief:
Tenminste iemand die doorheeft hoe het in elkaar zit!!

Petplan vergoedt zelfs de vaccinatiekosten.... en dat zouden ze doen als de honden er in het algemeen zieker van zouden worden en het hen dus extra geld zou kosten?
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
saskia en sjaak
Zeer actief
Mijn ras(sen): klikobakkie

Ongelezen bericht door saskia en sjaak »

http://www.dierenambulancerotterdam.nl/ ... 504-02.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

en, nee ik ent mijn hond niet als hij alle nodige entingen gehad heeft.
Afbeelding
yuri36
Zeer actief
dwergpoedel

Die tekst bevat wel wat verwijzingen maar geen fatsoenlijke bronvermeldingen en alles is er zo'n beetje met de haren bijgetrokken.

Wat moet je hiervan denken: "Hun immuunsysteem wordt bijgestaan door nosodes – het homeopathische alternatief voor vaccins "

Dit is de grootste onzin die je je maar kan bedenken.

Ik ben ervan overtuigd dat homeopathie werkt, daar niet van, maar een homeopathisch alternatief voor vaccinatie, dat is echt larie.
Wie met homeopathische nosodes aan komt zetten ter vervanging van vaccinatie heeft ook weinig van homeopathie begrepen, maar dat hier uitleggen zou te ver voeren.
saskia en siem schreef:http://www.dierenambulancerotterdam.nl/ ... 504-02.htm

en, nee ik ent mijn hond niet als hij alle nodige entingen gehad heeft.
saskia en sjaak
Zeer actief
Mijn ras(sen): klikobakkie

Ongelezen bericht door saskia en sjaak »

is goed meis.

ga jij je hond maar elk jaar enten, ik doe het niet.
neem maar de risico's, prima. ik doe het niet.
jij gaat natuurlijk ook elk jaar de griepprik halen bij de huisarts, ik ook niet.
jij laat je natuurlijk ook zelf elk jaar nog de entingen geven die je alleen als baby nodig hebt, prima!!!!!!
vind goed.
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

yuri36 schreef:

Trouwens, denk dat wij wat vaccineren betreft best op 1 golflengte zitten of vergis ik me nu heel erg?
Een heeeel groot verschil tussen jou en mij (op dit vlak) is dat jij je heel rigide vasthoudt aan een bepaalde gedachtengang. Daar zoek je (naar mijn idee) ook de artikelen van diverse instanties op uit. Je kijkt niet veel verder dan je neus lang is.
Dat die instantie bepaalde richtlijnen voorstellen, wil nog niet zeggen dat dat ook de goede richtlijn is. Diezelfde instanties schreven jaren geleden voor dat er jaarlijks gevaccineerd moest worden. Goede kans dat dat over een paar jaar eens in de 6 jaar wordt, weet jij of ik veel :19: ?
Ik heb al jaren geleden mijn twijfels gehad mbt de jaarlijkse enting en ook al heel wat jaar mijn twijfels bij het 3-jarige regime.

Even terugpakkend op die vergelijking met de humane DKTP enting. Die wordt ook niet eens in de zoveel jaar herhaalt, waarom zou het niet zo kunnen zijn dat honden, zelfs met het huidige regime, onnodig vaak gevaccineerd worden :hmmm: ?

Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

yuri36 schreef:
Neeltje schreef:Het is ieder zijn eigen keuze, maar de kans dat als je hond een van deze ziektes eraan dood gaat is groot, maar daarnaast zijn er bij die ook behoorlijk besmettelijk zijn.

Als titerbepaling niet zo duur was zou ik het misschien doen, maar hier wordt de hond gewoon geent volgens het schema. Mijn kat van 16, die niet verder dan huis en tuin komt, wordt al een paar jaar niet meer geënt.
:E:
Titeren is ongeveer net zo duur als vaccineren. Recent 8 honden laten titeren en eentje moest wat parvo bijgeprikt hebben. Iedereen was verder up to date. Dan ben ik toch net zo duur uit als wanneer ik vaccineer. ik vind een financiële redenatie een verkeerde trouwens.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Liesbeth schreef:waarom zou het niet zo kunnen zijn dat honden, zelfs met het huidige regime, onnodig vaak gevaccineerd worden :hmmm: ?
Dat is zelfs wetenschappelijk bewezen.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Rosita Compagner schreef:
yuri36 schreef:
Neeltje schreef:Het is ieder zijn eigen keuze, maar de kans dat als je hond een van deze ziektes eraan dood gaat is groot, maar daarnaast zijn er bij die ook behoorlijk besmettelijk zijn.

Als titerbepaling niet zo duur was zou ik het misschien doen, maar hier wordt de hond gewoon geent volgens het schema. Mijn kat van 16, die niet verder dan huis en tuin komt, wordt al een paar jaar niet meer geënt.
:E:
Titeren is ongeveer net zo duur als vaccineren. Recent 8 honden laten titeren en eentje moest wat parvo bijgeprikt hebben. Iedereen was verder up to date. Dan ben ik toch net zo duur uit als wanneer ik vaccineer. ik vind een financiële redenatie een verkeerde trouwens.
Mijn vorige da deed het overkomen alsof het onbetaalbaar was.. Ook lekker dan.
Nienke
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising labrador / flatcoated retriever

Ongelezen bericht door Nienke »

Ik weet nog niet zeker of ik helemaal niet meer ga enten, zoals ik al schreef bekijk ik dat over een jaar als ze er weer aan toe is, maar als ik het niet meer doe is het zowel omdat ik geloof dat ze aan de puppenentingen echt wel wat bescherming overhoudt, maar ook omdat ik de kans op de ziekten erg klein acht.

Onze poezen zijn ook nooit gevaccineerd, ook niet in het nest, ze komen van een boerderij. Nou zijn onze poezen nog niet zo oud, maar bij mijn ouders hadden we ook altijd boerderijkatten, die zagen nooit een dierenarts. De katten zijn gewoon verdwenen en onder een auto gekomen, geen enkele is ziek geworden. De laatste die over was hebben we naar mensen gedaan waar ze binnen mocht, en die doet het nog steeds prima, ook nooit geënt. Waarom zou het dan bij honden anders zijn?

En tuurlijk bestaat er een kans dat ze ziek worden, maar er is ook een kans dat ze aan een hele andere ziekte komen te overlijden, of door een ongeluk.

Mijn pup is trouwens ook verzekerd, bij hema, die betalen de entingen niet in het basispakket, maar ik zie ook nergens dat entingen verplicht zijn (ga ik over een jaar nog wel goed nakijken) een chip is wel verplicht.

Edit: die artikelen zijn wel handig, ga ik eens even goed doorkijken als ik daar de tijd voor heb :ok:
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje

Ongelezen bericht door AnneMarie »

[/quote]

Maar ze vergoeden niks als de hond een ziekte krijgt waartegen hij geënt had kunnen worden, maar niet is. Dit valt onder uitsluitingen.
Ik vermoed dat ze wettelijk verplicht zijn om entingen te vergoeden, maar dat weet ik dus niet zeker.[/quote]

Ik vind het logisch als jij tegen adviezen in iets niet doet, je ook niet verzekerd bent.

En dat laatste: een verzekering kan dat zelf bepalen hoor, het is geen basisverzekering zoals voor de mens waarin wettelijk een aantal zaken worden vastgelegd omdat het menselijke basiszorg betreft en dit vroeger geheel onder de staat viel. Dit zijn private bedrijven...
Die kijken dus gewoon naar winst en verlies en naamsbekendheid.
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Ik ent niet, tenzij de vacci check anders bepaalt. :wink:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
rakker2000
Zeer actief
Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox

Ongelezen bericht door rakker2000 »

ik pak ff de afbeelding van brigitte erbij
Brigitte schreef:Afbeelding
deze heb ik ook in de paspoorten staan van hier de honden, maar staat ook bij dat hij
maar een jaar geldig is. maar dus deze entingen zijn dan gewoon 3 jaar geldig zoals ik
het nu begrijp??

ben ook nog heel erg aan het twijvelen of in chezz dan nog moet laten enten of dan gewoon
om de 3 jaar
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben,
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
yuri36
Zeer actief
dwergpoedel

Liesbeth schreef:
yuri36 schreef:

Een heeeel groot verschil tussen jou en mij (op dit vlak) is dat jij je heel rigide vasthoudt aan een bepaalde gedachtengang. Daar zoek je (naar mijn idee) ook de artikelen van diverse instanties op uit. Je kijkt niet veel verder dan je neus lang is.
Dat die instantie bepaalde richtlijnen voorstellen, wil nog niet zeggen dat dat ook de goede richtlijn is. Diezelfde instanties schreven jaren geleden voor dat er jaarlijks gevaccineerd moest worden. Goede kans dat dat over een paar jaar eens in de 6 jaar wordt, weet jij of ik veel :19: ?
Ik heb al jaren geleden mijn twijfels gehad mbt de jaarlijkse enting en ook al heel wat jaar mijn twijfels bij het 3-jarige regime.

Even terugpakkend op die vergelijking met de humane DKTP enting. Die wordt ook niet eens in de zoveel jaar herhaalt, waarom zou het niet zo kunnen zijn dat honden, zelfs met het huidige regime, onnodig vaak gevaccineerd worden :hmmm: ?
Als ik dit zo lees, denk ik toch niet dat we zoveel verschillen op dit vlak.
Ik kan je gedachten heel goed volgen en al hetgeen je nu hier neerschrijft, heb ik ook al gedacht.
Ik kijk dan ook wel degelijk een stuk verder dan mijn neus lang is.

Het enige wél belangrijke verschil tussen jou en mij is misschien, dat jij in dezen al wat sneller geneigd bent van een richtlijn af te wijken, terwijl ik pas van een richtlijn wil afwijken als die grotendeels achterhaald is. En als ik ervan overtuigd ben dat het afwijken van zo'n richtlijn 100% veilig is.

Bevindingen dat bepaalde vaccins zelfs zeven jaar bescherming bieden, dat zegt mij nog niet zoveel. Namelijk, geldt het voor alle honden? Hoe zit het met zieke honden, hebben die ook zo lang bescherming? Wat als bij de eerste vaccinatie(s) niet genoeg antistoffen zijn opgebouwd? Dan denk je veilig te zijn (als je geen titer doet) omdat het vaccin toch wel 7 jaar bescherming zal bieden en dan wordt je hond nog ziek. Je hoeft op al die vragen nu geen antwoorden te geven, maar zo kan ik nog wel een pak theoretische en praktische vragen opwerpen, en waar nog niet altijd wetenschappelijke antwoorden op bestaan.
Vandaar dat ik de driejaarlijkse vaccinatie, met jaarlijks Leptospirose, een prima richtlijn vind.
Liesbeth
Zeer actief

rakker2000 schreef:ik pak ff de afbeelding van brigitte erbij
Brigitte schreef:Afbeelding
deze heb ik ook in de paspoorten staan van hier de honden, maar staat ook bij dat hij
maar een jaar geldig is. maar dus deze entingen zijn dan gewoon 3 jaar geldig zoals ik
het nu begrijp??
De Lepto is 1 jaar geldig, de DHPPi inderdaad 3 jaar.

yuri36
Zeer actief
dwergpoedel

Liesbeth schreef:Even terugpakkend op die vergelijking met de humane DKTP enting. Die wordt ook niet eens in de zoveel jaar herhaalt, waarom zou het niet zo kunnen zijn dat honden, zelfs met het huidige regime, onnodig vaak gevaccineerd worden :hmmm: ?
Kan zeker, maar honden zijn geen mensen, en eerst moet daar zekerheid over ontstaan of werkelijk onnodig vaak gevaccineerd zou worden met een driejaarlijks schema.
Massaal afwijken van een driejaarlijks vaccinatieschema zou zeer ernstige gevolgen kunnen hebben, als het zomaar gadaan wordt, zonder te weten of het veilig is.

Ik zou het al heel mooi vinden als alle hondeneigenaren ervan overtuigd kunnen worden, de jaarlijkse complete cocktail niet meer te accepteren van hun dierenarts. En ook niet de tweejaarlijkse cocktail, want zo smiechterig zijn ze dan.... oh ja, 1x per jaar kunnen we niet meer verkopen, dan maar 1x per twee jaar.
Terwijl de gezaghebbende instanties eens per drie jaar aanraden (en jaarlijks een vaccinatie tegen Weil).
Liesbeth
Zeer actief

Zo, net een afspraak gemaakt om te laten titeren :ok: . Dinsdag zijn ze aan de beurt.

AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Célie schreef:
yuri36 schreef: Het aanbevolen vaccinatieschema is 3-jaarlijks alles, en ieder jaar vaccinatie tegen ziekte van Weil.
Een hond die met twee of drie jaar al niet meer gevaccineerd wordt, heeft op een gegeven moment geen bescherming meer.
Mijn ouders hadden vroeger een poedeltje die heeft dr puppyentingen gehad en daarna nog 2x met 1 en 2 jaar en daarna nooit meer en toen zij 14 was is er een puppie in huis geweest die is gestorven aan parvo en poedel heeft nooit ergens last van gehad is op 16 jarige leeftijd gestorven aan een herseninfarct. En waar ik voorheen woonde werden alle boerderijhonden alleen als pup geeent en nog nooit is er 1 doodgegaan aan de ziektes waarvoor normaal gesproken geent wordt terwijl die honden toch ook ratten vingen zwommen in sloten enz. dus genoeg blootstelling dus denk dat het met die GEEN bescherming wel meevalt hoor.
Je kunt je toch niet baseren op 1 geval????? Dus er zijn mensen die 90 worden en roken, okay dus iedereen wordt gezond oud die rookt?
Beetje simpel hoor :U:
yuri36
Zeer actief
dwergpoedel

AnneMarie schreef:
Célie schreef:
yuri36 schreef: Het aanbevolen vaccinatieschema is 3-jaarlijks alles, en ieder jaar vaccinatie tegen ziekte van Weil.
Een hond die met twee of drie jaar al niet meer gevaccineerd wordt, heeft op een gegeven moment geen bescherming meer.
Mijn ouders hadden vroeger een poedeltje die heeft dr puppyentingen gehad en daarna nog 2x met 1 en 2 jaar en daarna nooit meer en toen zij 14 was is er een puppie in huis geweest die is gestorven aan parvo en poedel heeft nooit ergens last van gehad is op 16 jarige leeftijd gestorven aan een herseninfarct. En waar ik voorheen woonde werden alle boerderijhonden alleen als pup geeent en nog nooit is er 1 doodgegaan aan de ziektes waarvoor normaal gesproken geent wordt terwijl die honden toch ook ratten vingen zwommen in sloten enz. dus genoeg blootstelling dus denk dat het met die GEEN bescherming wel meevalt hoor.
Je kunt je toch niet baseren op 1 geval????? Dus er zijn mensen die 90 worden en roken, okay dus iedereen wordt gezond oud die rookt?
Beetje simpel hoor :U:
Ow, zo redeneren veel mensen hier :smile:
Een nicht van m'n grootvader kookte nooit en at ECHT alleen maar snoep. Ze is 80 geworden.
Lekker snoepen dan maar!!!!
Ik vind het jammer dat mensen niet begrijpen dat dit soort redeneringen niet kloppen en dat er altijd uitzonderingen zullen zijn.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Ik ent mijn roedel honden al een dikke 20 jaar niet meer.
Als pup krijgen ze 1 enting en dan is het over.
Ze komen met andere honden in aanraking en mijn puppen worden blootgestelt aan bezoekers met honden.
Ik trim en haal dus veel honden over de vloer .
Ook vrienden die hun honden regelmatig meenemen.
Ben niet zo'n sopper met de werpkist en omgeving.
Was mijn handen niet als ik de puppen pak en bezoek ook niet.
Bezoek hoeft niet op een natte dweil of badje met desinfectie hun schoenen te ontsmetten.
En ik heb nog nooit zulke gezonde honden gehad als toen ik jaarlijks mijn hondenn liet enten.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
yuri36
Zeer actief
dwergpoedel

:piew: :piew: :piew:
bouvierpoedel schreef:Ik ent mijn roedel honden al een dikke 20 jaar niet meer.
Ze komen met andere honden in aanraking en mijn puppen worden blootgestelt aan bezoekers met honden.
Bezoek hoeft niet op een natte dweil of badje met desinfectie hun schoenen te ontsmetten.
En ik heb nog nooit zulke gezonde honden gehad als toen ik jaarlijks mijn hondenn liet enten.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

yuri36 schreef::piew: :piew: :piew:
Nou vertel en onderbouw je :piew: :piew: :piew: .
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
yuri36
Zeer actief
dwergpoedel

Nanna schreef:Als nou dierenartsen eens wat opener en eerlijker zouden zijn en niet alleen maar geldwolverig er op uit zouden zijn om de inkomsten te beschermen met een variatie aan zwakke praatjes dan zouden denk ik heel wat minder mensen denken "Het zal allemaal wel, die lult alleen maar voor het geld" :19:
Helemaal mee eens, nu krijg je mensen die in het andere extreme vervallen en nauwelijks of niet meer willen vaccineren.
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

Wat nou :piew: :piew: , lees jij wel goed wat Kees schrijft? :roll:
Lekker veroordelend(weer) van je Yuri..
Afbeelding
yuri36
Zeer actief
dwergpoedel

wendy71 schreef:Wat nou :piew: :piew: , lees jij wel goed wat Kees schrijft? :roll:
Lekker veroordelend(weer) van je Yuri..
Veroordelend inderdaad. Bij mensen die niet of niet voldoende vaccineren gaat het goed bij de gratie van mensen die hun hond wel normaal laten vaccineren. Als gevaccineerde honden niet ziek worden, kunnen ze de niet of slecht gevaccineerde honden ook niet aansteken. En omdat het bij Kees en een paar andere mensen goed gaat, betekent dat nog niet dat het bij iedereen goed gaat. Zoals al gezegd door AnneMarie, er zijn mensen die roken en 90 worden, moet je dan gaan roken?
Je zult zien, als er meer van deze mensen gaan komen die niet of niet voldoende vaccineren, en deze groep groter wordt, zullen er ook meer slachtoffers onder de niet of niet voldoende gevaccineerde honden gaan vallen.
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

Dan is maar *goed* dat het gros wél vaccineert, hoef ik de mijne iig niet onnodig te laten enten :E: :cheer:
Afbeelding
yuri36
Zeer actief
dwergpoedel

wendy71 schreef:Dan is maar *goed* dat het gros wél vaccineert, hoef ik de mijne iig niet onnodig te laten enten :E: :cheer:
Het gros ja... maar er zijn meer mensen die niet of niet voldoende vaccineren, en vroeg of laat gaat het toch bij een aantal van die mensen mis. Lijkt me bepaald geen prettige gedachte dat je hond is doodgegaan aan iets wat jij als baasje had kunnen voorkomen.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

wendy71 schreef:Dan is maar *goed* dat het gros wél vaccineert, hoef ik de mijne iig niet onnodig te laten enten :E: :cheer:
Zo denk ik er ook over :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”