Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ent-gezeur

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Re: ent-gezeur

Ongelezen bericht door Gollum »

yuri36 schreef:Het probleem is dat volgens mij niemand weet of 2 maanden "over tijd" een probleem is...
Wat lastig als je een discussie met je da wil gaan voeren :oeps:
Ik zit me ook suf te googelen en ik kom toch steeds weer op de natuurlijke voerfora uit waar ook weer verschillende meningen bestaan. Zelfs onder dierenartsen.

Dan maar op mijn eigen gevoel afgaan denk ik. Gollum heeft altijd een ent-reactie na het enten. Er zit een grote bult op de ent-plek en ik vind haar sloom. Wat dat betreft ben ik er dus voorzichtig mee en zou ik zeggen niet doen.
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje

Ongelezen bericht door AnneMarie »

niemand is het eens: http://www.dierenartspraktijkzeewolde.nl/hond.html" onclick="window.open(this.href);return false;

die geven weer ieder jaar parvo en zo zijn er meer.....

immuniteit is te ingewikkeld kennelijk. Zou hier wel eens een professor over willen spreken, die zijn vaak het redelijkst.
laura86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese Stabij en 2 Aussies
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door laura86 »

Het probleem is dat iedereen er anders op reageert. Dus er valt niets op vast te pinnen. Je zou dus op antistoffen moeten titeren om te kijken of het echt nodig is. Maargoed, dat is niet gebruikelijk voor weil dus waarschijnlijk erg duur (als het al kan).

Ik zou het niet doen omdat de kans er groot is dat er 2 maanden nadat je eigenlijk had moeten enten de antistoffen niet ineens gigantisch gedaald zullen zijn dan wanneer je 2 maanden geleden zou hebben geent. En als je in discussie wil met je dierenarts, ik ben afgestudeerd immunoloog/viroloog :Q:
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Pemba »

De da hier ontkent gewoon dat de fabrikanten zeggen dat een enting 3 jaar geldig is.
Moet je je hond ook tegen Weil laten enten als ze zelden in het water komen?
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

yuri36 schreef:
Marie-Josée schreef:Ik moet met mijn pup ook terugkomen voor een tweede Weil-enting als boost.De vorige is dan 2 maanden geleden. Ik twijfel zelf ook nog heel erg aan het daadwerkelijke nut ervan.
Wat een gedoe eigenlijk, je zou toch blindelings op je da moeten kunnen vertrouwen.
Marie-Josée, dat is normaal, een puppy moet er altijd 2 krijgen. Daarna volstaat 1x jaarlijks.
:ok:
Gollum
Zeer actief

AnneMarie schreef:niemand is het eens: http://www.dierenartspraktijkzeewolde.nl/hond.html" onclick="window.open(this.href);return false;

die geven weer ieder jaar parvo en zo zijn er meer.....

immuniteit is te ingewikkeld kennelijk. Zou hier wel eens een professor over willen spreken, die zijn vaak het redelijkst.
Oh man het was een een heel gezeur om de kennelhoest en parvo niet te doen, ik moest gewoon zeggen ik betaal dus ik bepaal :N:
Had ook heel wat uit te leggen toen ik vertelde dat ik zelf Gollums voer samenstelde, dat kon echt niet volgens de da. En ik had hem nog wel uitgekozen omdat hij de da van artis is en de leeuwen ook geen brokjes krijgen :mrgreen: Maar goed, daar bitcht hij nu niet meer over, ik kom bijna nooit met Gol omdat ze hardstikke gezond is. Nu de entingen nog :N:
Gollum
Zeer actief

laura86 schreef:Het probleem is dat iedereen er anders op reageert. Dus er valt niets op vast te pinnen. Je zou dus op antistoffen moeten titeren om te kijken of het echt nodig is. Maargoed, dat is niet gebruikelijk voor weil dus waarschijnlijk erg duur (als het al kan).

Ik zou het niet doen omdat de kans er groot is dat er 2 maanden nadat je eigenlijk had moeten enten de antistoffen niet ineens gigantisch gedaald zullen zijn dan wanneer je 2 maanden geleden zou hebben geent. En als je in discussie wil met je dierenarts, ik ben afgestudeerd immunoloog/viroloog :Q:
Ik heb gelezen dat je voor weil geen titer kan bepalen.. :19:
Jeeeej, een afgestudeerd immunoloog viroloog op het forum, bedankt! :cheer:
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Ik heb het al vaker geschreven, print even de bijsluiter uit van de fabrikanten :19: .
Voor degenen die moeite hebben om die te vinden:

hier onder de bijsluiter van Nobivac L+DHPPi:
http://db.cbg-meb.nl/MarketedAuth/v9483 ... 092008.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

en van Vanguard 7:
http://db.cbg-meb.nl/MarketedAuth/v8369 ... 092010.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
AnneMarie
Zeer actief

Pemba schreef:De da hier ontkent gewoon dat de fabrikanten zeggen dat een enting 3 jaar geldig is.
Moet je je hond ook tegen Weil laten enten als ze zelden in het water komen?
Als je geen risico op weil wil lopen wel, kunnen ze ook via andere wegen binnenkrijgen.
Gollum
Zeer actief

Nou dat was een zeer kort telefoontje met de da :smile:
Op mijn vraag waarom ze na twee maanden verloop al willen boosteren zeiden ze me dat ze dat het entschema is dat ze adviseren. Ik vertelde dat ik het zowiezo niet eens was met hun entschema en daar mijn eigen plan in volgde. Toen ik vroeg waarom ze dat adviseerden gaven ze als antwoord dat ze daar goede ervaringen mee hebben :denken: :19:
Toen ik vertelde dat ik iets anders had gelezen zei ze dat als ik het internet liever vertrouwde dan de da ik dat maar moest doen :19:

Pffffff, geen discussie mee te voeren dus :piew:

Ik ga op zoek naar een andere da, ik heb genoeg onzin gekocht.
laura86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese Stabij en 2 Aussies
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door laura86 »

Pff, daar wordt je toch moe van :roll:

Ik heb een aantal jaar geleden nog wel van dit soort discussie moeten voeren en ben uiteindelijk ook gewoon naar dierenartsen een stuk verder weg gegaan. Maar ik ben nu weer terug bij de dierenarts dichtbij omdat daar tegenwoordig echt wel mee te praten is. Helaas geld dat dus nog niet voor alle dierenartsen...
AnneMarie
Zeer actief

Weet je, het blijft zo dat in de wetenschap niet één ding waar is en het andere niet.
Je kunt altijd verschillende ideeen hebben of conclusies trekken.
Het is wel vreemd dat dierenartsen de adviezen van fabrikanten niet volgen, dan zou ik willen weten waarom, hebben ze dan meegemaakt dat het misging ofzo?

Als je je verdiept in medisch onderzoek, ook bij mensen, kom je er al snel achter dat immuniteit erg ingewikkeld is, en dat bv labuitslagen ook vaak verschillende te interpreteren zijn.

Als de dierenarts je niet wil aanhoren of kortaf doet en geen uitleg kan geven, tja dan zou ik ook een ander zoeken. Ik ben benieuwd, ga straks en zal het melden.

Overigens heeft je dierenarts de klok horen luiden maar weet de klepel niet te hangen, want een enting zoals weil mag max 1,5 jaar verlopen. Dan moet je wel boosteren.
Enkele maanden rechtvaardigt dat dus niet volgens de fabrikant. Ik heb het nl nagevraagd. Als zij dat zeggen weet je zeker dat het minimaal klopt.
Ik kom beslagen ten ijs dat is wel leul, dit wist ik voorheen niet en had ie me hiermee kunnen overrompelen....
Dank dus voor de info!!!! :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”