Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Cursus Kay * UPDATE 14-05-2011 EXAMEN GH1

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Icecold81
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 2

Cursus Kay * UPDATE 14-05-2011 EXAMEN GH1

Ongelezen bericht door Icecold81 »

Vandaag dus voor het eerst sinds 1 jaar weer naar cursus geweest met Kay.
Ik moest er om half 9 zijn, want 1 van de trainers wou graag kennismaken met Kay om te zien wat voor hond het is en hoe hij zich gedraagt.. en ik natuurlijk :wink:
Kay was super-enthousiast toen de autosleutels en z'n deken werden gepakt, want dan weet hij genoeg...
Dus wij op pad... eerst bij de supermarkt stoppen, leverworst kopen en in stukjes gesneden in een zakje... paaien paaien paaien :engel:

Nou dat werkte dus voor geen meter... ik stap de auto uit, we moeten naar die plaats lopen en Kay ziet van alles in de verte en ruikt alle honden overal... dus ik al worstjes in m'n hand.. Kay proberen te laten ruiken.. Kay rook iets bij het bankje links... Kay rook iets bij het struikje rechts.... ik ging van links naar rechts en in de verte zag ik de trainer al kijken en mijn kant op lopen...

(damn Mariska goeie indruk :E: Kay staaaaaa nou 's stil!!! :M: )

Maar goed... aangekomen bij de trainer was de trainer in elk geval er van overtuigd dat het allemaal Kay te leren was en dat het in elk geval een lieve hond was...
Eerst een poos met mij gepraat om er achter te komen waar ik aan wil werken.. toen half uur samen getraind... en ja.. zo kwamen we weer op alle puntjes waar ik een jaar niets mee heb gedaan...
Zoals.. waarom bepaalt jouw hond wanneer je naar links of rechts gaat.. hmm ja... goeie vraag...
Samen met de trainer met de lange lijn geoefend en dit ging ineens goed....

Daarna mocht ik mee doen met een les.... ook daarvan was de trainer en ik onder de indruk.. hij luisterde toch helemaal niet slecht... als ik maar hard genoeg m'n stem deed klinken..wel 2 x een buikschuiver gemaakt, maar gelukkig vond de trainer het niet erg en kreeg ik te horen dat ook dat wel goed ging komen...

Op het eind moest Kay door een soort tunnel, dat vonden hij en ik nogal vreemd.. maar de 2e x ging Kay zonder twijfel er door heen..

De trainer riep er een paar kinderen bij en liet de kinderen Kay aaien... Kay sprong niet eens... wonderbaarlijk, want normaal gaat dat bij mij niet goed... zo kreeg ik ook te horen dat ik de riem te vaak aanspan.. dus als ik wat zie wat mij een situatie lijkt van 'ow dat gaat vast mis' dan span ik de riem aan, waarmee ik Kay laat merken dat er een reden is om druk en gespannen en gefrustreerd te raken...
toen ik hem los liet merkte ik dat ook Kay eigenlijk veel kalmer bleef...

Dus tsja waar kwam het op neer... de cursus wordt meer voor mij :)

Op het einde mocht Kay los en gingen alle honden los... denk wel 30 honden tegelijk... geweldig! Ik zag Kay gewoon genieten... hij wist gewoon niet aan welke hond hij wou ruiken en mee spelen... we hebben erg veel zin in volgende week!
Laatst gewijzigd door Icecold81 op 15 mei 2011 15:23, 3 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Een hond heeft meer aan een boomstam dan aan een stamboom.
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Re: Kay 1ste dagje cursus

Ongelezen bericht door samantha! »

Klinkt leuk zeg!
Veel plezier en succes verder met de cursus :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
xAmberx
Zeer actief
Mijn ras(sen): Swiffertje en HH Langhaar
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door xAmberx »

Klinkt super! Goede beslissing dus geweest om naar cursus te gaan en zo te horen een fijne school ook :ok:
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

30 honden? Zitten die allemaal bij je in de groep?
mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Ongelezen bericht door mariabel »

oh mooi .. dat klinkt als een groot succes.. !!!
Afbeelding
Icecold81
Zeer actief

LéonieHonden schreef:30 honden? Zitten die allemaal bij je in de groep?
Nee gelukkig niet we hadden een groep van 6 :)

Maar op het eind gaan alle groepen op het veld en de nieuwe groepen voor de les erna allemaal los... tenminste degene die dat kunnen... nou het waren er zeker 30 en eigenlijk denk ik nog wel meer...

zal volgende week met het loslopen proberen foto's te maken...
Afbeelding
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door *Esther »

Fijn dat je het naar je zin hebt gehad! En je conclusie:
MariskaB schreef: Dus tsja waar kwam het op neer... de cursus wordt meer voor mij :)
is juist natuurlijk :wink:
Zelf zou ik heel voorzichtig zijn om hem los te laten lopen in zo'n grote groep. (om het maar tactisch te zeggen)
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

30 onbekende honden in een omheind veld...Dat zou mijn stress niveau in iedergeval flink verhogen... :oeps: Maar goed; als jij en je hondje het maar naar zin hebben! :ok:
MarjaV
Actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MarjaV »

[quote="Anne&Taar"]Dat zou mijn stress niveau in iedergeval flink verhogen... :oeps: [quote]

Dat is ook vaak het probleem, niet de honden :lol1:
Marja, Kyara, Tisha & Ayoka
Afbeelding
Anne&Taar
Zeer actief

MarjaV schreef:
Anne&Taar schreef:Dat zou mijn stress niveau in iedergeval flink verhogen... :oeps:

Dat is ook vaak het probleem, niet de honden :lol1:
:mrgreen: Daar geloof ik persoonlijk niets van. :wink:
Icecold81
Zeer actief

Anne&Taar schreef:30 onbekende honden in een omheind veld...Dat zou mijn stress niveau in iedergeval flink verhogen... :oeps: Maar goed; als jij en je hondje het maar naar zin hebben! :ok:
Zal ik dan maar niet vertellen dat het veld niet omheind is en de honden links rechts voor en achter het bos in kunnen rennen alle kanten op???

Niet dat Kay ook maar enigszins de drang had ervan door te stuiven... het was allemaal veeeeel te spannend...

er was 1 hond die lelijk deed naar Kay maar die persoon had die hond ook aan de lijn... Kay sprong 3 meter achteruit en serieus 1 meter in de lucht en ik hoorde een tjoenk erbij of een piep of hoe dan ook... (mietje :smile: ) en hij is niet meer bij die hond in de buurt geweest...
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

TeamWork schreef:Fijn dat je het naar je zin hebt gehad! En je conclusie:
MariskaB schreef: Dus tsja waar kwam het op neer... de cursus wordt meer voor mij :)
Zelf zou ik heel voorzichtig zijn om hem los te laten lopen in zo'n grote groep. (om het maar tactisch te zeggen)
hier sluit ik me volledig bij aan!
goed dat je met hem aan het werk gaat :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
falkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): DobermannxRR, Vizsla
Contacteer:

Ongelezen bericht door falkje »

Dus tsja waar kwam het op neer... de cursus wordt meer voor mij
Das altijd zo :lol1:
Op het einde mocht Kay los en gingen alle honden los... denk wel 30 honden tegelijk...
Ik denk ook niet dat ik daar aan mee zou doen.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

renee-uk schreef:
TeamWork schreef:Fijn dat je het naar je zin hebt gehad! En je conclusie:
hier sluit ik me volledig bij aan!
goed dat je met hem aan het werk gaat :ok:
Ik sluit me hier ook bij aan :wink:

Goed om weer aan het werk te gaan met hem. :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Op zich klinkt het heel erg goed alleen dat los met die 30 honden daar krijg ik de rillingen van.
Om onder meer die reden ben ik hier bij een hondenschool gestopt.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
Icecold81
Zeer actief

Zo, vandaag voor de 2e keer naar cursus...
Een herhaling van de vorige keer met nu als aanvulling een nieuwe oefening... Met je hond naar de overkant lopen, waar dan iemand anders met z'n hond staat... de hond moet zitten en de jouwe ook en dan die persoon een hand geven en daarna met je hond eromheen..
Ik werd gematcht met iemand met een klein hondje... Kay had totaal geen interesse in dat kleine hondje, dus de oefening ging heel goed... (ben benieuwd hoe dat met een grotere gaat....dat vind Kay nl. veel leuker en spannender)
Er was een nieuwe hond in de groep. Deze viel in het begin uit naar Kay, de trainer ging dus een poosje later nog een keer met de hond naar Kay en weer viel de hond naar Kay uit. Kay deed daarna ff lelijk terug, dus ff grommen en blaffen...
Ik vond het wel frappant dat het meisje die meeliep met de trainer als soort oefenles, omdat ze ook trainer word... mij ging uitleggen hoe ik kon voorkomen dat Kay zo lelijk deed. Toen toch maar even aangegeven dat Kay pas lelijk deed nadat die hond tot 2x toe uitviel en bewust bij Kay voor werd gezet...
Toen moest de hond in het midden zitten en wij met onze hond er rondjes omheen lopen, steeds kleiner. Ineens dimde het hondje in en ging hij piepen... Daarna nog een keer naar Kay en ineens deed de hond niets, Kay ook niet :ok:

Verder nog 2x riem uit m'n hand getrokken, omdat meneer wou buurten bij de hond naast ons... Werd ik toch weer op de halti gewezen, dus wederom denk ik er deze week over na. Ik vind toch eigenlijk dat ik Kay gewoon zo onder appel moet krijgen dat een halti niet nodig is, maar wellicht is dat te hoog gegrepen van mij?

Daarna natuurlijk weer lekker spelen met alle honden...

Vriendlief is vissen in Duitsland, dus we hebben het rijk alleen.. Vanavond lekker met Kay naar het cafetaria gefietst, daar lekker gegeten en Kay heeft een gepaneerde kipfilet gehad ( voor 1x ongezond :mrgreen: ) ..

(Ik probeer dus foto's die ik met m'n telefoon heb gemaakt nu naar mn email te sturen.. maar heb geen idee of het gaat lukken.. nog nooit geprobeerd... maar had gewone camera niet tot m'n beschikking)
Afbeelding
Icecold81
Zeer actief

Re: Cursus Kay * UPDATE 19-03-2011

Gelukt... foto topic aangemaakt...
Afbeelding
Strega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Strega »

Ik vind Kay echt een prachtige hond :I: .
Those who don't believe in magic will never find it. - Roald Dahl
wenche
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising mechelaar

Ongelezen bericht door wenche »

MariskaB schreef:Zo, vandaag voor de 2e keer naar cursus...
Een herhaling van de vorige keer met nu als aanvulling een nieuwe oefening... Met je hond naar de overkant lopen, waar dan iemand anders met z'n hond staat... de hond moet zitten en de jouwe ook en dan die persoon een hand geven en daarna met je hond eromheen..
Ik werd gematcht met iemand met een klein hondje... Kay had totaal geen interesse in dat kleine hondje, dus de oefening ging heel goed... (ben benieuwd hoe dat met een grotere gaat....dat vind Kay nl. veel leuker en spannender)
Er was een nieuwe hond in de groep. Deze viel in het begin uit naar Kay, de trainer ging dus een poosje later nog een keer met de hond naar Kay en weer viel de hond naar Kay uit. Kay deed daarna ff lelijk terug, dus ff grommen en blaffen...
Ik vond het wel frappant dat het meisje die meeliep met de trainer als soort oefenles, omdat ze ook trainer word... mij ging uitleggen hoe ik kon voorkomen dat Kay zo lelijk deed. Toen toch maar even aangegeven dat Kay pas lelijk deed nadat die hond tot 2x toe uitviel en bewust bij Kay voor werd gezet...
Toen moest de hond in het midden zitten en wij met onze hond er rondjes omheen lopen, steeds kleiner. Ineens dimde het hondje in en ging hij piepen... Daarna nog een keer naar Kay en ineens deed de hond niets, Kay ook niet :ok:

Verder nog 2x riem uit m'n hand getrokken, omdat meneer wou buurten bij de hond naast ons... Werd ik toch weer op de halti gewezen, dus wederom denk ik er deze week over na. Ik vind toch eigenlijk dat ik Kay gewoon zo onder appel moet krijgen dat een halti niet nodig is, maar wellicht is dat te hoog gegrepen van mij?

Daarna natuurlijk weer lekker spelen met alle honden...

Vriendlief is vissen in Duitsland, dus we hebben het rijk alleen.. Vanavond lekker met Kay naar het cafetaria gefietst, daar lekker gegeten en Kay heeft een gepaneerde kipfilet gehad ( voor 1x ongezond :mrgreen: ) ..

(Ik probeer dus foto's die ik met m'n telefoon heb gemaakt nu naar mn email te sturen.. maar heb geen idee of het gaat lukken.. nog nooit geprobeerd... maar had gewone camera niet tot m'n beschikking)
Ik wilde bij Pip ook geen halti, maar die vond buurten bij de buren ook veel benlangrijker dan met mij bezig zijn, en ze sleurde me in haar enthousiasme als ze iets zag (hond, vogel, bloemetje, wat dan ook) mee op de wandelingen thuis... Toen toch maar aan de halti gegaan, en verbazingwekkend hoe opgeknapt Pip er van is... Zij is een eind rustiger aan de lijn, ik ben een eind rustiger, en nu zijn we aan het afbouwen... Een hele verademing...
Ook ik dacht dat ik wel zonder halti zou kunnen, maar wat ben ik blij dat ik er toch voor gekozen heb naar dit hulpmiddel te grijpen... In combinatie met clicker en heeeeel veel lekkers...
Nu heeft ze hem thuis met de wandelingen eigenlijk alleen nog maar op op de dagen dat ik echt gruwelijk last van mijn rug heb, en dus zelfs het kleinste "rukje" niet kan hebben
Afbeelding
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie

Ongelezen bericht door bennie »

Ik ben wel nieuwsgierig waar je traint. Vind er veel creatieve elementen inzitten, ook al ben ik geen voorstander van de halti, maar zou hem zelf ook niet per definitie uit willen sluiten. Wat zoveel honden los betreft heb ik daar minder moeite mee wanneer de trainer verstand van zaken heeft. Maar voor de tegenstanders, jullie laten je hond dus nooit los in een losloopgebied waar je de andere honden niet kent? Op vlaktes in losloopgebieden zijn vaak wel meer dan 30 losse honden bij elkaar, die niet eerst een uurtje aan elkaar hebben kunnen wennen. -aanvulling, heb overigens wel moeite mee wanneer het een groep van 30 honden betreft die les krijgt, dat vind ik heel erg veel te groot :D-
Wat de reactie van Kay betreft naar die treiterende hond, zou ik dat ook niet accepteren wanneer het een hond buiten de roedel betreft, ik stuur die andere hond dan weg en mijn honden hebben hem te negeren, althans dat is mijn intentie en daar zou ik dan ook naar trainen (uiteraard wel met het begrip dat dat niet 100% goedgaat).
Ps, je eerste verhaal vind ik ook zo herkenbaar :mrgreen: .
ranetje
Zeer actief

bennie schreef:Ik ben wel nieuwsgierig waar je traint. Vind er veel creatieve elementen inzitten, ook al ben ik geen voorstander van de halti, maar zou hem zelf ook niet per definitie uit willen sluiten. Wat zoveel honden los betreft heb ik daar minder moeite mee wanneer de trainer verstand van zaken heeft. Maar voor de tegenstanders, jullie laten je hond dus nooit los in een losloopgebied waar je de andere honden niet kent? Op vlaktes in losloopgebieden zijn vaak wel meer dan 30 losse honden bij elkaar, die niet eerst een uurtje aan elkaar hebben kunnen wennen. -aanvulling, heb overigens wel moeite mee wanneer het een groep van 30 honden betreft die les krijgt, dat vind ik heel erg veel te groot :D-
Wat de reactie van Kay betreft naar die treiterende hond, zou ik dat ook niet accepteren wanneer het een hond buiten de roedel betreft, ik stuur die andere hond dan weg en mijn honden hebben hem te negeren, althans dat is mijn intentie en daar zou ik dan ook naar trainen (uiteraard wel met het begrip dat dat niet 100% goedgaat).
Ps, je eerste verhaal vind ik ook zo herkenbaar :mrgreen: .
Het verschil zit hem er in dat een losloopgebied veel groter is dan een (vaak afgesloten) trainingsveld.
Je komt er niet 30 honden tegelijk tegen.
En dat de mensen in het losloopgebied (als ze verstandig zijn :8): ) in beweging zijn, dus dóórlopen.
Dat maakt andere honden tot voorbijgangers waar je weinig mee van doen hebt en af en toe een vriendje waar je even mee speelt als hond.

Ik zie dat los spelen op een trainingsterrein niet als verstandig en al helemaal niet met 30 honden tegelijk.
Je kunt nog zo'n goeie trainer zijn, met 30 honden kunnen er toch dingen gebeuren die aan je aandacht ontsnappen en die je niet voor kunt zijn.
Bovendien is dat een "stationair" gebeuren.
En dat kan leiden tot onderlinge gevechten.
Een trainingsveld hoort te allen tijde veilig te zijn voor baas en hond.

Ik weet niet hoe dat bij jou is, maar mijn groepen bestaan uit honden van heel verschillend formaat.
Van teckel (en nog kleiner) tot en met Duitse Dog.
Als daar even de vlam in de pan slaat hoe veel kans heeft een kleine hond dan denk je?

Op het moment dat de honden los op het veld zijn in de hogere groepen, is dat trainen met de baas, uitvoeren van opdrachten.
Iets heel anders dan "samen spelen".
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Anne&Taar
Zeer actief

ranetje schreef:Het verschil zit hem er in dat een losloopgebied veel groter is dan een (vaak afgesloten) trainingsveld.
Je komt er niet 30 honden tegelijk tegen.
En dat de mensen in het losloopgebied (als ze verstandig zijn :8): ) in beweging zijn, dus dóórlopen.
Dat maakt andere honden tot voorbijgangers waar je weinig mee van doen hebt en af en toe een vriendje waar je even mee speelt als hond.

Ik zie dat los spelen op een trainingsterrein niet als verstandig en al helemaal niet met 30 honden tegelijk.
Je kunt nog zo'n goeie trainer zijn, met 30 honden kunnen er toch dingen gebeuren die aan je aandacht ontsnappen en die je niet voor kunt zijn.
Bovendien is dat een "stationair" gebeuren.
En dat kan leiden tot onderlinge gevechten.
Een trainingsveld hoort te allen tijde veilig te zijn voor baas en hond.

Ik weet niet hoe dat bij jou is, maar mijn groepen bestaan uit honden van heel verschillend formaat.
Van teckel (en nog kleiner) tot en met Duitse Dog.
Als daar even de vlam in de pan slaat hoe veel kans heeft een kleine hond dan denk je?

Op het moment dat de honden los op het veld zijn in de hogere groepen, is dat trainen met de baas, uitvoeren van opdrachten.
Iets heel anders dan "samen spelen".
:ok:
bennie
Zeer actief
Border Collie

@Ranetje

Dan zie jij op vlaktes in losloopgebieden andere dingen gebeuren dan ik ;). Sterker nog, er ontstaan vaak gelegenheidsroedels die inkomende honden de vlaktes afjagen. Ergens vind ik het goed dat er aandacht aan wordt besteeds tijdens de training. Ik neem aan dat wanneer de groep te divers is of wanneer het te veel risico's meeneemt een verantwoorde trainer besluit om dat onderdeel te skippen van een les.
Verder lees ik dat het juist niet gaat om een afgesloten trainingsterrein, maar wellicht begrijp ik dat verkeerd?
ranetje
Zeer actief

bennie schreef:@Ranetje

Dan zie jij op vlaktes in losloopgebieden andere dingen gebeuren dan ik ;). Sterker nog, er ontstaan vaak gelegenheidsroedels die inkomende honden de vlaktes afjagen. Ergens vind ik het goed dat er aandacht aan wordt besteeds tijdens de training. Ik neem aan dat wanneer de groep te divers is of wanneer het te veel risico's meeneemt een verantwoorde trainer besluit om dat onderdeel te skippen van een les.
Verder lees ik dat het juist niet gaat om een afgesloten trainingsterrein, maar wellicht begrijp ik dat verkeerd?
Die gelegenheids roedels zijn doorgaans niet 30 honden groot :wink:
(Mijn trainingsgroepen ook niet :mrgreen: )
Behalve als twee of drie uitlaatservices samen gaan lopen.

Dat wegjagen door zo'n gelegenheidsgroep heb ik ook wel gezien, zouden de bazen op moeten letten. :8):
Ik kom vrij veel honden tegen.
Gelukkig zelden grote groepen.
En zo lang iedereen door loopt is er nog vaak weinig aan de hand.

Op het trainingsterrein staat iedereen stil.
Zelfs op een niet afgesloten trainingsterrein.

Dat is het zelfde in het bos als een groep mensen op een bankje gaat zitten kletsen terwijl de honden met elkaar "spelen".

Ik geef op een training liever het advies om dat niet te doen, dan dat ik mijn groepen los gooi om te laten zien wat er dan gebeurt.
Afbeelding
bennie
Zeer actief
Border Collie

Groepen van 30 honden trainen vind ik veel te veel, daar zijn we het wel over eens. Verder vind ik het belangrijk om te trainen op dingen die je in de praktijk tegenkomt, daar heb je als baas weinig tot geen controle over, of je het er nu eens bent dat dingen zo gebeuren of niet. Dus vind ik het belangrijk om daarmee om te leren gaan en de baasjes te leren waar ze wel controle over uit kunnen oefenen, namelijk hun eigen directe omgeving en hun eigen hond. Dus liever wel, dan daar de ogen voor sluiten (want in de praktijk komen ze het sowieso tegen en het kan ook prima goedgaan als de baasjes weten waar ze aan toe zijn, tis best gezellig zo op een bankje in het zonnetje). Uiteraard moet dat dan wel op een verantwoorde wijze gebeuren, maar ik meen tussen de regels door te lezen dat dat ook wel zo is.
patricia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer
Contacteer:

Ongelezen bericht door patricia »

MariskaB schreef:
LéonieHonden schreef:30 honden? Zitten die allemaal bij je in de groep?
Nee gelukkig niet we hadden een groep van 6 :)

Maar op het eind gaan alle groepen op het veld en de nieuwe groepen voor de les erna allemaal los... tenminste degene die dat kunnen... nou het waren er zeker 30 en eigenlijk denk ik nog wel meer...
Ze traint dus niet in een groep van 30 honden.

Dat met 30 honden tegelijk losgooien ben ik ook geen voorstander van.
Groetjes Patries
Afbeelding
Icecold81
Zeer actief

Kay wel en meer honden eigenlijk genieten alle honden er ook van en er vormt zich een soort roedel lijkt het wel... ik heb geen idee maar ze hebben wel ontzettend schik dat kwartiertje...
De honden die het niet kunnen gaan idd ook gelijk weg, tenminste de eigenaar neemt de hond mee... Verder is het idd gewoon een open trainingsveld... de honden kunnen overal heen... en ja iedereen staat er als eigenaar tussen naast... maar het gaat echt heel erg goed! Ik heb nog geen enkele knokpartij of wat dan ook in die richting uberhaupt gezien.. zelfs geen grommen...

en het wisselt heel erg per keer want de laatste keer waren er dus maar rond de 10 à 15 honden los...

Verder train ik bij hondenschool Nunspeet. Ik zag iemand vragen die wou weten waar ik trainde..
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ik begrijp de bedenkingen, maar zelf heb ik ook niet persé zo'n probleem met het loslaten van meerdere honden eigenlijk.
Althans, als je ze een beetje kent.
Ik begrijp dat niet alle honden los gaan en er ruimte zat is.
Dan zijn eigenlijk alleen de honden die een conflict zóeken een probleem. En als die niet los gaan loopt het allemaal wel los meestal :mrgreen: :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
ranetje
Zeer actief

MariskaB schreef:Kay wel en meer honden eigenlijk genieten alle honden er ook van en er vormt zich een soort roedel lijkt het wel... ik heb geen idee maar ze hebben wel ontzettend schik dat kwartiertje...
De honden die het niet kunnen gaan idd ook gelijk weg, tenminste de eigenaar neemt de hond mee... Verder is het idd gewoon een open trainingsveld... de honden kunnen overal heen... en ja iedereen staat er als eigenaar tussen naast... maar het gaat echt heel erg goed! Ik heb nog geen enkele knokpartij of wat dan ook in die richting uberhaupt gezien.. zelfs geen grommen...

en het wisselt heel erg per keer want de laatste keer waren er dus maar rond de 10 à 15 honden los...

Verder train ik bij hondenschool Nunspeet. Ik zag iemand vragen die wou weten waar ik trainde..
Dat scheelt een stuk :ok:
En ook dat het een open terrein is.

Aan de andere kant, als ik lees dat zich een soort roedel gaat vormen is dat leuk om te zien, maar geeft mij ook weer een beetje dubbel gevoel :wink:

Het belangrijkste vind ik dat jij er met veel plezier naar toe gaat en dat Kay het er prettig heeft. :ok: :D
Afbeelding
Icecold81
Zeer actief

Ja misschien zeg ik dat roedel vormen niet goed hoor.. zo is Kay helemaal gek van 2 labradors en een witte herder en daar speelde hij vorige week mee en deze week zocht hij ze als eerste op.. net of ie t nog wist?...
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”