Ik moest er om half 9 zijn, want 1 van de trainers wou graag kennismaken met Kay om te zien wat voor hond het is en hoe hij zich gedraagt.. en ik natuurlijk
Kay was super-enthousiast toen de autosleutels en z'n deken werden gepakt, want dan weet hij genoeg...
Dus wij op pad... eerst bij de supermarkt stoppen, leverworst kopen en in stukjes gesneden in een zakje... paaien paaien paaien
Nou dat werkte dus voor geen meter... ik stap de auto uit, we moeten naar die plaats lopen en Kay ziet van alles in de verte en ruikt alle honden overal... dus ik al worstjes in m'n hand.. Kay proberen te laten ruiken.. Kay rook iets bij het bankje links... Kay rook iets bij het struikje rechts.... ik ging van links naar rechts en in de verte zag ik de trainer al kijken en mijn kant op lopen...
(damn Mariska goeie indruk
Maar goed... aangekomen bij de trainer was de trainer in elk geval er van overtuigd dat het allemaal Kay te leren was en dat het in elk geval een lieve hond was...
Eerst een poos met mij gepraat om er achter te komen waar ik aan wil werken.. toen half uur samen getraind... en ja.. zo kwamen we weer op alle puntjes waar ik een jaar niets mee heb gedaan...
Zoals.. waarom bepaalt jouw hond wanneer je naar links of rechts gaat.. hmm ja... goeie vraag...
Samen met de trainer met de lange lijn geoefend en dit ging ineens goed....
Daarna mocht ik mee doen met een les.... ook daarvan was de trainer en ik onder de indruk.. hij luisterde toch helemaal niet slecht... als ik maar hard genoeg m'n stem deed klinken..wel 2 x een buikschuiver gemaakt, maar gelukkig vond de trainer het niet erg en kreeg ik te horen dat ook dat wel goed ging komen...
Op het eind moest Kay door een soort tunnel, dat vonden hij en ik nogal vreemd.. maar de 2e x ging Kay zonder twijfel er door heen..
De trainer riep er een paar kinderen bij en liet de kinderen Kay aaien... Kay sprong niet eens... wonderbaarlijk, want normaal gaat dat bij mij niet goed... zo kreeg ik ook te horen dat ik de riem te vaak aanspan.. dus als ik wat zie wat mij een situatie lijkt van 'ow dat gaat vast mis' dan span ik de riem aan, waarmee ik Kay laat merken dat er een reden is om druk en gespannen en gefrustreerd te raken...
toen ik hem los liet merkte ik dat ook Kay eigenlijk veel kalmer bleef...
Dus tsja waar kwam het op neer... de cursus wordt meer voor mij
Op het einde mocht Kay los en gingen alle honden los... denk wel 30 honden tegelijk... geweldig! Ik zag Kay gewoon genieten... hij wist gewoon niet aan welke hond hij wou ruiken en mee spelen... we hebben erg veel zin in volgende week!