Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

meningsverschil met de da

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

xSuzannex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezers
Aantal honden: 2
Contacteer:

meningsverschil met de da

Ongelezen bericht door xSuzannex »

net met cas toch naar de dierenarts geweest vanwege dat gekke bultje. vorige week klapte hij door zijn poot en ging op zijn pols lopen. daarna niks aan de hand.
gister weer dat hij wat enthousiast was en bij elke stap liep alsof die poot verlamd was.
verder laat ie dat pootje niet meer met rust en likt ie de hele poot rauw zodra ik het niet zie.

dierenarts snapt daar iig niks van, maar het bultje bleek een talgbultje. dus snoetje om, naaldje erbij, prikken, knijpen, nog verder prikken. een spartelende hond en best wat bloed.
snoetje af, koekje erin, en cas was weer blij. kleine knapperd :I:
hij woog nog precies hetzelfde als 6 jaar terug ofzo, goed in zijn spieren, gewrichten werken goed, gewicht vond ze perfect, kortom, hij is door de apk heen en ik doe het dus toch goed met hem :cheer:

maar goed, haar advies is dus, 2x per dag in de biotex of soda, afdrogen en verder continu een sok om.
weken in de biotex ofzo vind ik uiteraard prima, maar is het nou wel handig om die poot in te pakken?
mij lijkt het eigenlijk beter om gewoon aan de lucht te laten drogen, hij heeft enorme zweetpoten en allemaal "schaaf"wondjes tussen zijn zooltjes, dat gaat dan toch hartstikke broeien en smetten?
en dan gewoon 's nachts en als ik weg ben ff wat er omheen. of voor buiten ofzo.
ben benieuwd wat jullie het handigst lijkt.

voorfoto:
Afbeelding

nafoto:
Afbeelding
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Re: meningsverschil met de da

Ongelezen bericht door Suuz! »

neem aan dat de dierenarts bedoeld dat je er iets om heen doet op momenten dat je hem niet in zicht hebt.
Voor de rest zou ik het ook in de buitenlucht laten, maar om het kauwen / likken tegen te gaan, moet je iets, dus dan inderdaad een sok.
Alhoewel mijn honden die altijd verdomd snel weer uit hebben... :wink:
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
xSuzannex
Zeer actief
Contacteer:

P!nki schreef:neem aan dat de dierenarts bedoeld dat je er iets om heen doet op momenten dat je hem niet in zicht hebt.
Voor de rest zou ik het ook in de buitenlucht laten, maar om het kauwen / likken tegen te gaan, moet je iets, dus dan inderdaad een sok.
Alhoewel mijn honden die altijd verdomd snel weer uit hebben... :wink:
nou ja, dat vroeg ik dus aan haar. van voor buiten en voor als ik er niet ben ofzo?
maar nee, gewoon continu.
2x per dag in de biotex of soda, afdrogen en dan een sok en tape er omheen.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

kan toch geen kwaad als hij wat likt aan zo'n klein wondje? Zou hem helemaal geen sok aan doen binnen en na het weken wat talkpoeder tussen de teentjes om het mooi droog te krijgen.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Heb je niet aan de da gevraagd waarom dat dan moest?
Afbeelding
Dianavdberkt
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dianavdberkt »

Dat kleine wondje zal de issue niet zijn maar als ik de rest bekijk ofwel het vlees tussen zijn voetzolen ziet
dat er niet zo fris uit. ofwel hij likt continu aan die poot.
Daarop gebaseerd zou ik ook een katoenen sok aandoen tot alles weer normaal is.
xSuzannex
Zeer actief
Contacteer:

gaat idd niet om dat kleine wondje, daar is alleen met een naaldje in geprikt dus dat is zo weer dicht.
hij heeft de rest van zijn poot gewoon nogal schraal gelikt, zijn niet echt wonden te noemen, maar imo wel iets wat vrij snel kan smetten. als het de warmte niet kwijt kan.
maar voor alsnog heeft cas sinds we thuis zijn geen enkele aandacht meer voor zijn poot. wel een keertje geroken omdat het nu natuurlijk een gek luchtje heeft.
hij ligt lekker met zijn pootje in de lucht te slapen.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Kun je niet én een sok én Dutimon poeder (ontsmet en droogt uit) gebruiken. Dan hoef je voor broeien minder bang te zijn.
xSuzannex
Zeer actief
Contacteer:

Muk schreef:Kun je niet én een sok én Dutimon poeder (ontsmet en droogt uit) gebruiken. Dan hoef je voor broeien minder bang te zijn.
dat klinkt wel goed ja
waar haal ik zoiets?
Muk

xSuzannex schreef:
Muk schreef:Kun je niet én een sok én Dutimon poeder (ontsmet en droogt uit) gebruiken. Dan hoef je voor broeien minder bang te zijn.
dat klinkt wel goed ja
waar haal ik zoiets?
Ik heb hier wel een potje staan, die ik kan opsturen. Maar een apotheek en drogist moet het ook hebben. Al is Dutimon wel wat ouderwets.
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

Katoenen sokken gebruiken en vaak verwisselen. En niet superstrak natuurlijk :ok: Lekker luchtig.
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
Muk

Madelief schreef:Katoenen sokken gebruiken en vaak verwisselen. En niet superstrak natuurlijk :ok: Lekker luchtig.
Inderdaad, wij gebruiken (maar dan voor de hotspots van Jaymz) afgeknipte tennissokken. Veel tennissokken dat wel, maar die zijn toch van mijn man. Dus dat scheelt, daar heb ik geen last van.
xSuzannex
Zeer actief
Contacteer:

Muk schreef:
xSuzannex schreef:
dat klinkt wel goed ja
waar haal ik zoiets?
Ik heb hier wel een potje staan, die ik kan opsturen. Maar een apotheek en drogist moet het ook hebben. Al is Dutimon wel wat ouderwets.
lief van je :) opsturen heeft denk ik weinig zin. dan is het pas na het weekend dat het aankomt.
ik kijk even hoe het er morgenochtend uit ziet, als het wat rustiger is dan laat ik het gewoon. vanavond maar ff op bed laten slapen zodat ik in de gaten kan houden of hij eraan zit.
maar voor alsnog laat ie het compleet met rust.
denk dat echt de druk die dat pukkeltje gaf de reden was dat ie er sinds gister echt niet meer vanaf kon blijven. (hij verstopte zich zelfs omdat ie wist dat ik er wat van zei)
even afwachten hoe het dus vannacht en morgenochtend gaat, en dan ga ik wel zoeken naar dutimon.

voor nu heeft gewoon er vanaf blijven de voorkeur. het is allemaal niet vreselijk, cas is een gezonde hond met een gezond lijf. komt vast goed.
hij is echt helemaal gesloopt.... twijfel nu een beetje of hij zo duf is door de spanning of dat het een reactie is op de pijnstiller.
tis wel lekker rustig zo, maar echt lekker zit het me niet.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Dutimon poeder kan je gewoon bij Etos halen. Mijn man haalt het daar heel vaak. En het werkt echt heel goed.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
gemini6
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 boomertjes

Ongelezen bericht door gemini6 »

Als je sokjes aan doet moeten het wel katoenen sokjes zijn, want dan kan de huid gewoon "ademen".
Ik heb hier een Shih Tzu met sokjes :I: . Wanneer ze naar buiten gaat doen we de sokjes uit, dit is ook goed omdat de nagels anders niet slijten.
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Het is nogal een extreme lik-reactie op alleen een talgbultje, en ik vind het ook een gekke plaats voor een talgbultje. Zou er misschien toch iets van een hele kleine glassplinter of een piepklein puntje van een doorn ofzo in kunnen zitten? Dat zou het allereerste 'verzwikken' van die voet kunnen verklaren omdat het even pijn deed, en ook het obsessieve likken.

Beterschap in elk geval!
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
xSuzannex
Zeer actief
Contacteer:

Hanneke2 schreef:Het is nogal een extreme lik-reactie op alleen een talgbultje, en ik vind het ook een gekke plaats voor een talgbultje. Zou er misschien toch iets van een hele kleine glassplinter of een piepklein puntje van een doorn ofzo in kunnen zitten? Dat zou het allereerste 'verzwikken' van die voet kunnen verklaren omdat het even pijn deed, en ook het obsessieve likken.

Beterschap in elk geval!
dat zal me ook niet verbazen eigenlijk.... zou best kunnen.
xSuzannex
Zeer actief
Contacteer:

het zit me niet lekker....
het ziet er wel wat rustiger uit alleen lijkt het wat verdikt. maar cas zijn gedrag zit me niet lekker.
hij is nog steeds lusteloos, doet helemaal niks....
wel gewoon "normaal" te krijgen voor een wandeling of wat eten enzo, maar de rest van de tijd ligt ie plat. niks voor hem.
Muk

Een wond aan de poten kan ook behoorlijk irriteren. En dat hij nu wat rustiger is, zorgt er wel voor dat de poot minder belast wordt en dat het wondje sneller kan genezen.
Ik zou het dit weekend aanzien en als hij dan nog niet levendiger is geworden, dan zou ik opnieuw naar de da gaan.
xSuzannex
Zeer actief
Contacteer:

ik ging net toch maar even wat soda halen, kom terug, heft cas zijn poot kapot gebeten....
Afbeelding
maar op die plek was er niks...
weken in de soda en toch maar gaan verbinden dan?
Muk

Schoonmaken en niet verbinden zou ik doen. Hoe meer lucht erbij komt, hoe sneller het geneest. Jaymz krijgt hier alleen een sok om zodra hij even heeft geknaagd in mijn nabijheid. Zolang hij niet knaagt in mijn nabijheid, hoeft hij de sok niet om. Anders wel, want hij knaagt sneller dan dat ik hem stoppen.
Herma en Boris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Drentsche Patrijs (moeder)- Duitse Staande (vader)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Herma en Boris »

boris had likte zijn poot ook helemaal tot irritatie/rood kapot (maar door allergie) 2 maal daags in de biotex en laten luchten aan de lucht. en ik moet zeggen met 2/3 dagen was het al een stuk beter. was ik wel verbaasd over omdat in de mensenzorg biotex niet meer gedaan wordt omdat er geen bewijs is dat het helpt...
maar als hij toch zo blijft bijten, zou ik als ik weg zou zijn er een sok opdoen. maar ja of die blijft zitten? zou er dan niet wat in/tussen de tenen zitten?
saskia en sjaak
Zeer actief
Mijn ras(sen): klikobakkie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door saskia en sjaak »

ik zou het insmeren met tea tree olie. ontsmet en en is voor de hond geen lekker geurtje om aan te knagen.
Afbeelding
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Ik zou het zo min mogelijk verbinden en zoveel mogelijk opletten dat hij er niet aan slikt en op bijt. Als je wegbent een sok erom, die paar uurtjes kan dat wel. Als je buiten gaat lopen eventueel ook, zodat het schoon blijft.
Afbeelding
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

wat apart.
Hera heeft dat rauwe ook aan dr achterpootjes.
Die likt zichzelf ook veelvuldig onder de voetzooltjes. Ze vindt het ook niet prettig als ik eraan kom.
Ik snap niet helemaal hoe of wat bij haar. Er zit niks in dr zooltjes ofzo.
Hera bijt ook niet tot wondjes/bloedens aan toe maar dus wel dat het zo rauwig, rood en 'nattig' is.
Heb ook geen idee wat ik daar nu mee moet. Ze heeft het ook al een tijdje.

Maar nu lees ik hier van de biotex...
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
*Petra*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier en de Hollandse Herdershond Langhaar
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door *Petra* »

Kan je hond geen kap op?
Als hij daar tegen kan zou ik dat gebruiken op de moment dat je weg bent.
En bij poot problemen ben ik nogal fan van Acederm, over het algemeen is de irritatie dan zo weg en genezen.
Wel rekening houden dat Acederm erg vet is en nogal vlekken na kan laten.
Afbeelding

een dag niet gelachen om je hond, is een verloren dag.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”