Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat voor baas ben jij?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

vosse
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Poedels

Re: Wat voor baas ben jij?

Ongelezen bericht door vosse »

Heel streng :zweep: . Ze staat altijd onder commando behalve als ze 'vrij' heeft.
We zijn duidelijk en consequent.

Ze mag niet trekken aan de riem. Komen er andere honden of wandelaars/fietsers aan moet ze in de berm af en wachten tot het gene voorbij is. Op ons bevel mag ze naar een hond toe.
Er wordt niet op bed of bank gelegen, daar heeft ze een heel mooi eigen kussen voor.
Schooien mag niet. Tijdens het eten wordt er op de plaats gelegen.
Heel erg druk doen in huis mag ook niet, daar heeft ze de tuin voor.
Blaffen mag ook al niet. Aanslaan mag wel tot een bepaald punt.
Tijdens verjaardagen/visite mag ze niet in de buurt van de tafel komen. En ligt ze vaak op haar plaats te kluiven.
Ze mag nooit met de neus boven de tafel komen.

Voordat we gaan lopen moet ze eerst netjes in de mand rustig worden. Soms reest ze de hele gang door al blaffend (mag ze bij de rest wel maar bij mij niet). In de mand krijgt ze de riem om pas als ze relaxed zit mag ze mee.
De auto kennel mag ze ook pas uit als wij het zeggen.

Verder kent ze commando's, handgebaren en fluitsignalen. Altijd handig in diverse situaties.

Kortom ze mag alles wat wij haar zeggen. Maar het is niet zo erg dat we haar constant lopen de commanderen/corrigeren. Eigenlijk kent ze de meeste regels ook wel.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Inge O schreef: ah, maar ik bedoel niet dat ik er geen tijd aan besteed maar dat voor de pup in grote lijnen dezelfde regeltjes gelden zonder dat ik daar hoef bij na te denken dat ik met de puppenopvoeding bezig ben :wink: . ik ben dus voor pup niet extra consequent of minder consequent - ik ben gewoon mezelf en dat is...consequent :engel: .
ah zo bedoel je het, ja dan ben ik het helemaal met je eens natuurlijk :E:

Maar in die post hierboven bedoelde ik de routine niet alleen voor mezelf, maar ook voor de honden die na al die jaren ook wel weten hoe ik het graag zie en wat ze kunnen doen en moeten laten.
Ik hoef niet meer de hele dag puntjes op de i te zetten want die staan er meestentijds al of nog ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Liesje_36
Actief
Mijn ras(sen): Kruising Cairn Terriër
Contacteer:

Ongelezen bericht door Liesje_36 »

Ik ben een baas die duidelijk & consequent is... maar ook een baas waar veel bij mag, zoals door het huis heen lopen en op bed slapen.
groetjes, Liesbeth
mama van Lucas

www.gastouderbureauhappy.nl / info@gastouderbureauhappy.nl

[url=http://www.TickerFactory.com/]
Afbeelding
[/url]

Afbeelding In memoriam: overleden 19 februari 2010
smousje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Hollandse Smous

Ongelezen bericht door smousje »

Ik ben niet zo streng naar mijn Hollandse Smoushonden. Maar ze weten wel waar ze aan toe zijn.
**edit moderator ivm off topic en tegen de regels**
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Inge O schreef:
renee-uk schreef:
Inge O schreef: ah, maar ik bedoel niet dat ik er geen tijd aan besteed maar dat voor de pup in grote lijnen dezelfde regeltjes gelden zonder dat ik daar hoef bij na te denken dat ik met de puppenopvoeding bezig ben :wink: . ik ben dus voor pup niet extra consequent of minder consequent - ik ben gewoon mezelf en dat is...consequent :engel: .
ah zo bedoel je het, ja dan ben ik het helemaal met je eens natuurlijk :E:

Maar in die post hierboven bedoelde ik de routine niet alleen voor mezelf, maar ook voor de honden die na al die jaren ook wel weten hoe ik het graag zie en wat ze kunnen doen en moeten laten.
Ik hoef niet meer de hele dag puntjes op de i te zetten want die staan er meestentijds al of nog ;)
ha, en dat is dan weer waarom ik zo'n puppenmens ben : ik begin graag steeds weer overnieuw :mrgreen: :mrgreen: .
dat zou ik ook wel willen, is alleen niet voor me weggelegd helaas :jank:
maar ik heb tiendubbel genoten van Jan zn puppentijd, inclusief gebroken nachten en heul veul dweilen ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Tsja, wat voor baas ben ik eigenlijk :denken: :U: Dat vind ik lastig te zeggen van mezelf.

Ik heb het even aan Gert gevraagd :mrgreen: Het eerste wat hij zei, en daar ben ik het wel mee eens :engel: is dat ik v.w.b. de honden ontzettend veel geduld heb, op het irritante af :F: Ook vindt hij dat ik zachtaardig ben en het moeilijk vind om boos te zijn. Ook daar kan ik mij wel in vinden maar daar zit verbetering in op sommige vlakken :pffff: Ook gewoon omdat het moet met een Fien en ook met een Suusje.

Ik ben heel begripvol in wat ze doen en waarom ze iets doen vanuit hondenperspectief gezien dan en dat hoeft niet te betekenen dat het vanuit menselijk oogpunt gewenst is :F:

Op sommige vlakken vind ik dat ik het niet onaardig doe, op andere vlakken is er nog ruimte voor verbetering :F: Maar ondanks, of dankzij :pffff: redden wij het hier prima met z'n allen :lol1:
Tamara.
Zeer actief

Ohja, ik ben er wel trots op dat ze ( bij ons dan ) niet schooien :cheer:
Tamara.
Zeer actief

Inge O schreef:
Tamara. schreef: Ik ben heel begripvol in wat ze doen en waarom ze iets doen vanuit hondenperspectief gezien dan en dat hoeft niet te betekenen dat het vanuit menselijk oogpunt gewenst is :F:
haha, dat ben ik ook maar ik kan heel goed toneelspelen :engel: .
en daar zit bij mij nou net de crux :mrgreen:
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Consequent :wink:
Voor de rest heb ik in en om huis geen last van hem en hij niet van mij, alleen het onnodig blaffen dim ik in. :hmmm:

In tegenstelling tot sommige anderen heb ik juist Baco laten kennismaken met mensen, heel veel mensen, van groot naar klein en nu nog mag iedereen Baco aaien als ze het willen en Baco het ook wil.
Ik knoop altijd een praatje aan als iemand Baco leuk vind, er zijn ook zat mensen die hem eng en heel groot vinden, maar dat hou je toch. :mrgreen:
Juist door het zo te doen met Baco is het een vrije open hond naar mensen toe, ik bescherm mezelf en hem wel en ik weet zeker mocht er ooit wat zijn dat hij er staat, hij is niet snel onder de indruk, hij is stabiel tot in zijn tenen denk ik. :smile:
Afbeelding
roy
Zeer actief

Ongelezen bericht door roy »

Er zijn hier een aantal dingen die echt niet mogen en dat weten ze, niet racen door huis en niet op aangelijnde honden afgaan, en geen getrek aan de riem en ik wil dat ze op mijn commando komen of wachten.
Voor de rest gaat het eigenlijks een beetje vanzelf ze mogen een hoop.

yvonne
schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door schelsey »

Ik ben heel gemakkelijk en niet consecuent maar de honden hebben daar eigenlijk geen problemen mee

Ze mogen is huis eigenlijk alles, op de zetel, op bed, mogen overal komen, blaffen als ze iets horen of zien, schooien en blaffen als we eten en ze willen een stukje, dat blaffen is natuurlijk niet constant

In de tuin blaffen en de mensen en honden die langst wandelen beetje opjagen, ik denk altijd maar, dan zijn ze wat bezig :F: maar ze overdrijven daar ook niet in, blaffen niet heel de dag want dat zou ik dan weer wel verbieden en de buurt vind het oke, heb dit al hier en daar gaan vragen

Wat ze NIET mogen is, dingen stukbijten, binnen plassen, bezoek lastig vallen, opspringen tegen vreemde mensen, eten stelen, s'nachts blaffen, naar vreemde mensen of honden gaan op wandel, ze moeten luisteren op straat als ze loslopen, niet achter poezen jagen en mogen niet aan de lijn trekken, moeten rusitg langst andere honden en mensen wandelen zonder gek te worden en dit lukt wel over het algemeen
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Ik vind mezelf niet overdreven streng, maar ben wel voor beide honden consequent. Dat hebben ze echt nodig. Vooral Bayko heeft de neiging z'n eigen plan te trekken als hij onvoldoende leiding krijgt, en ik ben ook bij zowel Bayko als Cyntha bijvoorbeeld erg alert op het binnen de perken houden van drijfgedrag. Verder mogen m'n honden best veel, zolang ze maar fatsoenlijk luisteren als ik dat van ze verlang.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

ze moeten hier niet veel en mogen daarintegen wel veel.
Ik ben niet moeilijk maar nee is dus wel echt NEE !!
Bas Rouge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

Mijn honden mogen op bed, op de banken en schooien, vind ik allemaal helemaal geen punt. Ik wil serieus genomen worden door mijn honden. Als ik het tegen ze heb, dan wil ik dat ze reageren en vlot ook, daarin ben ik dwingend. Ik laat ze graag veel ruimte en vrijheid om dat te doen wat ze zelf willen maar zou het heel overkwikkelijk vinden als ze overlast zouden veroorzaken.

Ik doe veel leuke hondendingen met ze en ze vergezellen me eigenlijk overal bij en we kunnen het uitstekend met elkaar vinden gelukkig :love:
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Ze mogen alles behalve op mijn bord schijten daar heb ik een hekel aan.
PattyB

Ongelezen bericht door PattyB »

Brigitte schreef:Ze mogen alles behalve op mijn bord schijten daar heb ik een hekel aan.
:smile:
Dat valt me wel een beetje van je tegen hoor. :pffff:
Brigitte11
Zeer actief
Mijn ras(sen): Siem een blonde Labrador reu

Ongelezen bericht door Brigitte11 »

Nie te streng, maar Figo loopt altijd los behalve als ik een herder aan ziet komen dan doe ik hem vast want anders wordt het iets heel anders dan een leuk wandelingentje. Maar naar elke hond vliegt hij naar toe en daar ben ik erg streng in! Binnen mag hij alles behalve op de bank en niet te hard rennnen binnen
En buiten in de tuin niet te veel blaffen want dan hebben wij gezijk van de buren die daar niet tegen kunnen :pffff:

Grtz Brigitte en een lebber van Figo
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”