Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

op wedstrijd: spel / Gambling??

Moderator: moderatorteam

~Suzanne~
Zeer actief

op wedstrijd: spel / Gambling??

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Hoi,
Ik ga een onderlinge wedstrijd doen (en verliezen ;-)
Ik snap "jumping" en "vast parcours" maar wat is het spel-onderdeel Gambling? Hoe werkt dat?

Suzanne
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: op wedstrijd: spel / Gambling??

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

als het goed is roept de keurmeester jullie voor het beginnen bij elkaar en legt het spelletje uit maar laten we zo zeggen; alle toestellen hebben een bepaald aantal punten. Deze punten behaal je als je hond het volledige toestel zonder fouten haalt. Al deze punten worden bij elkaar opgeteld en als het fluitje blaast moet je zo snel mogelijk naar de finish racen. Ik vind het altijd zo stressvol :N: geef mij maar tijd-fout-uit

raakvlaktoestellen zijn hoogst, daarna palen en sprongen tunnels volgens mij gelijk?

voor meer info: http://www.ehow.com/how_4457136_run-gam ... ourse.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Dus een soort "ren je rot" en "doe maar wat" als het maar punten oplevert? Je mag je eigen parcourtje bedenken? Is dat wat je zegt?
En ik neem aan dat je dat ook gewoon 1 voor 1 doet (eh.. ja, natuurlijk)

Suzanne
EschaenStefanie
Zeer actief
Contacteer:

Suzanne123 schreef:Dus een soort "ren je rot" en "doe maar wat" als het maar punten oplevert? Je mag je eigen parcourtje bedenken? Is dat wat je zegt?
En ik neem aan dat je dat ook gewoon 1 voor 1 doet (eh.. ja, natuurlijk)

Suzanne
je kan proberen alle toestellen op een hoop leggen en hoog zeggen, misschien werkt het? :mrgreen:

je mag van te voren verkennen, dus je eigen parcours/strategie uitdenken.. meestal houd ik me nooit aan een strategie maar het is voor de moeite :tongue: als je dan een strategie hebt verzonnen mag je op startnummer beginnen (zoals ook bij VP en JP) en ga je zoveel mogelijk puntjes bij elkaar sprokkelen... op youtube staan ook nog wel een aantal filmpjes van Gambling
Afbeelding
cuatro
Actief
Mijn ras(sen): Coton de Tulear, Shih Tzu, Border Collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door cuatro »

Je kunt inderdaad je eigen route bepalen, mits je hond dit ook doet :mrgreen: Dan is het gewoon je hond achterna rennen zodat je geen tijd verliest en weer proberen de route te bepalen. Je mag eerst het parcours verkennen. Je krijgt een bepaalde tijd om zoveel mogelijk punten te behalen. Als dit bv 30 sec is kun je tijdens het verkennen kijken hoe je het beste kunt lopen om tegen de tijd dat de 30 sec bijna om zijn al dicht bij de finish te zijn. Je krijgt dan namelijk een fluitsignaal om zo snel mogelijk te finishen. Normaal heb je daar dan nog 10 sec voor. Degene met de meeste punten maar ook met de snelste finishtijd wint dan. Het is een leuk spel om erin te komen.
groetjes monique
~Suzanne~
Zeer actief

En je mag elk toestel 1 x nemen?

Dan heb ik 1 ongeleid projectiel ;-) en 1 te sturen hondje.

Als volgorde niet boeit en het toestel "alleen maar" correct moet worden genomen in een door mij / mijn hond :F: te bepalen volgorde komen we best een heel eind (of niet).

Ach, het gaat om de lol, maar mijzelf kennende zullen de zenuwen door mijn keel gieren!

Suzanne
EschaenStefanie
Zeer actief
Contacteer:

Suzanne123 schreef:En je mag elk toestel 1 x nemen?

Als volgorde niet boeit en het toestel "alleen maar" correct moet worden genomen in een door mij / mijn hond :F: te bepalen volgorde komen we best een heel eind (of niet).

Ach, het gaat om de lol, maar mijzelf kennende zullen de zenuwen door mijn keel gieren!

Suzanne
nee elk toestel mag een onbeperkt aantal genomen worden maar volgens mij weer niet achter elkaar... ach als het goed is hoor je het voordat je start
word er gefilmd :engel: ?
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

EschaenStefanie schreef:

Suzanne
nee elk toestel mag een onbeperkt aantal genomen worden maar volgens mij weer niet achter elkaar... ach als het goed is hoor je het voordat je start
Weet ik niet, maar dan doe ik niet mee, als er gefilmd wordt!
Ik zal dat zekerheidshalve even navragen, dank voor de tip!

;-)

Suzanne
EschaenStefanie
Zeer actief
Contacteer:

ah joh, filmen is hardstikke leerzaam... ik leer nog steeds van mijn filmpjes
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

EschaenStefanie schreef:ah joh, filmen is hardstikke leerzaam... ik leer nog steeds van mijn filmpjes
Ongetwijfeld, maar ik wil niet in beeld en al helemaal niet in bewegend beeld; zoiets komt op websites en gaat een eigen leven lijden en dus, nee dank u!
Als het puur is voor mijzelf en alleen ik het te zien krijg okay, verder niet.

Suzanne
EschaenStefanie
Zeer actief
Contacteer:

Suzanne123 schreef:
EschaenStefanie schreef:ah joh, filmen is hardstikke leerzaam... ik leer nog steeds van mijn filmpjes
Ongetwijfeld, maar ik wil niet in beeld en al helemaal niet in bewegend beeld; zoiets komt op websites en gaat een eigen leven lijden en dus, nee dank u!
Als het puur is voor mijzelf en alleen ik het te zien krijg okay, verder niet.

Suzanne
ik vraag me af of die angst wel zo reëel is maar goed. Iedereen zijn eigen ideeën en daar heb ik respect voor
Afbeelding
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

EschaenStefanie schreef:ik vraag me af of die angst wel zo reëel is maar goed. Iedereen zijn eigen ideeën en daar heb ik respect voor
Hahaha, zegt zij diplomatiek. :smile:
Sorry, maar zag het staan en moest gewoon erg lachen. Niet lullig bedoeld naar een van de twee hoor. :wink:

Veel plezier Suzanne met de onderlinge wedstrijd...!
Deborah
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Deborah »

EschaenStefanie schreef:

Suzanne
Je mag alles 2x nemen behalve de hoogte sprongen die mogen vaker genomen worden. Toestellen van gelijke waarde mogen niet achter elkaar genomen worden. BV Palen en schutting zijn beide 30 punten waard dan moet hier bv een sprong tussen zitten.

Palen en raakvlakken zijn 30 punten, doorgangen en band 20 punten en de sprongen 10 punten.
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”