yuri36 schreef:Dat honden beslist geen omnivoren zijn, klopt niet. Je kan op zijn best zeggen dat er geen overeenstemming is, of honden nu carnivoren of omnivoren zijn.
Onzin. Meestal wordt er (door wetenschappers) gesteld dat honden carnivoren zijn. Ik stel dat ze adaptieve carnivoren zijn. Er zijn wetenschappers (en niet de minste) die daar ook zo over denken.
Mijn mening is dat ze wel degelijk omnivoren zijn.
Tsja. Mijn mening niet.
Wat zijn we nu opgeschoten?
Geen rúk.
Weet je, veel van die barf en kvv verhalen, waarvan jij er nu eentje ophangt wat betreft de granen, zijn meestal totaal onwetenschappelijk, onjuist, en spreken zichzelf nog tegen ook.
Oh ja, vertel (én BEWIJS!!!) maar dat ik aantoonbaar onjuiste informatie geef als ik zeg dat honden gewoon nauwelijks de enzymen in hun darmen hebben die granen kunnen verteren.
Gaat je niet lukken.
Je zal wel van allerlei quatsch geweldige onzinverhalen gaan lopen ophangen in de hóóp dat mensen daardoor afgeleid worden van het echte onderwerp....maar dat gaat je bij mij niet lukken.
Ik ga hooguit verveeld raken door dommigheid.
Als je kijkt naar Farmfood, de sponsor van dit forum, dan zie je dat op hun website staat dat de hond qua spijsverteringsstelsel gelijk zou staan met de wolf. Maar ze stoppen wel granen in hun brokken!
Dat spreekt elkaar tegen, toch?
Voor mij bewijst het dat de hond geen carnivoor is, maar een omnivoor, of wou je gaan beweren dat Farmfood granen in haar brokken stopt, waar een hond niks mee kan?
Ik verdiep me niet in brokken.
Ook niet in farmfoodbrokken.
Maar als die granen in hun brokken stoppen dan zeg ik: ja, daar kán een hond niks mee. Da's vulling. En niet goed voor een hond.
Dus wat het voor jou "bewijst" weet ik niet, maar dat een sponsor van een forum wellicht granen in de brokken stop en dat dát hét bewijs is dat honden omnivoren zijn ipv carnivoren....euh...volgens mij mankeert er dan het een en ander aan je logisch redenatievermogen
En ik wil best zo ver gaan om te zeggen:
Als farmfood als hoofdbestanddeel graan in de brok heeft, dan is het een slechte brok. Kláár