Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pedigree puppybrok...

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

yuri36
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising poedel/maltezer
dwergpoedel

Re: Pedigree puppybrok...

Ongelezen bericht door yuri36 »

malinois schreef:Mulder Diervoeding haalt het vlees direct bij de EU-slachthuizen. Het is dus absoluut vers en gecontroleerd vlees, dat afkomstig is van runderen geschikt voor menselijke consumptie.
Kijk en dat is het voer dat mijn hondjes krijgen...

Als die beestjes goed zijn voor mij, dan is het ook uitstekend voor mijn honden. Ook het afval wat wij mensen niet krijgen.
:piew: :piew: :piew:
Ik kan jou echt niet meer volgen al doe ik nog zo mijn best...
Je loopt constant te roepen dat honden wolven zijn en dan kom je af met Mulder Diervoeding. In hun complete maaltijden zitten wel granen en groente hoor!!! Snap je het zelf nog?
Icecold81
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Icecold81 »

Dan voert ze dus waarschijnlijk niet de complete maaltijden, maar het vlees.....

ik snap niets meer van dit topic en snap dat zelfs nog :oohja:
Afbeelding
Een hond heeft meer aan een boomstam dan aan een stamboom.
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

yuri36 schreef:
malinois schreef:Mulder Diervoeding haalt het vlees direct bij de EU-slachthuizen. Het is dus absoluut vers en gecontroleerd vlees, dat afkomstig is van runderen geschikt voor menselijke consumptie.

Als die beestjes goed zijn voor mij, dan is het ook uitstekend voor mijn honden. Ook het afval wat wij mensen niet krijgen.
Je loopt constant te roepen dat honden wolven zijn en dan kom je af met Mulder Diervoeding. In hun complete maaltijden zitten wel granen en groente hoor!!! Snap je het zelf nog?
Alleen in de pens-kompleet van Smuldier zitten ontsloten granen.

Maar waar ging het ook al weer over :denken: ? O ja het rauwe VLEES.

En dan nog. Ook wolven krijgen wel granen binnen en gaan zelfs aktief op zoek naar planten, groenten en fruit om hun vleesdieet aan te vullen.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
-Tom-
Actief
Mijn ras(sen): Basenji (Voodoo)

Ongelezen bericht door -Tom- »

Heb hier enkel de eerste en laatste pagina gelezen, maar kijk dan eens naar sommige populaties vossen, die in sommige gebieden maandenlang overleven op enkel gras en wat besjes en noten.
Een hond puur gaan vergelijken met een wolf is ook niet meer van toepassing na die hele tijd van domesticatie. Een hond is geen pure carnivoor meer. Maar ook geen echte omnivoor. Momenteel zitten ze er ergens tussen. Granen verteren ze wel, maar maar in beperkte mate. Ze halen er sommige voedingsstoffen uit en weten die ook te gebruiken.

Geen idee hoe de gedachte over farmfood hier is, maar als ik het zo lees zullen de meesten dan ook wel beschaamd zijn om deze als sponsor voor het forum te hebben. In Farmfood zit ook maar 21% vlees (vleesmeel dan nog) en 45% granen. Komt daarbij uit bij de merken met het grootste procent granen.

Pedigree heeft ook betere voeding dan wat je in grootwarenhuizen vind. Ze zijn ook constant bezig met onderzoeken. De meeste expedities naar poolgebieden enzo worden door Pedigree voorzien van voedsel. Is dan wel voedsel dat niet te vergelijken is met wat je normaal van hen in de winkel vind. Heb zelf nooit Pedigree gegeven, dus geen idee hoe honden het daar op langere termijn op doen.

Maar lees hier ook geregeld dat KVV zoveel beter is dan brokken. Als je dan eens wat rondkijkt dan zie je dat sommige KVV's meer granen bevatten dan sommige brokken...
yuri36
Zeer actief
dwergpoedel

Meg schatje, het is kinderbedtijd :lol1:
meg1986 schreef:
meg1986 schreef:
meg1986 schreef::pop: Iemand nog een hapje?
met of zonder resistente bacteriën, denk je?
Doe maar de meest kwaadaardige van de twee... Wat goed is voor mij, is ook goed voor mijn hondje... Daarbij, 2 of 3 bacterieen meer merk je toch niet? :smile:
:blah: :blah: :blah: :blah: :E: :E: :E: :J:[/quote]
Icecold81
Zeer actief

Volgens Wikipedia:
Carnivoren die minstens 5% van hun voedsel uit planten halen worden omnivoren genoemd.
Carnivoren hebben knipkiezen. Bij vleeseters is de darm veel korter dan bij planteneters.
Bij wikipedia valt de wolf (en dus hond) onder carnivoren.

:roll:
Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

yuri36 schreef:Dat honden beslist geen omnivoren zijn, klopt niet. Je kan op zijn best zeggen dat er geen overeenstemming is, of honden nu carnivoren of omnivoren zijn.
Onzin. Meestal wordt er (door wetenschappers) gesteld dat honden carnivoren zijn. Ik stel dat ze adaptieve carnivoren zijn. Er zijn wetenschappers (en niet de minste) die daar ook zo over denken.
Mijn mening is dat ze wel degelijk omnivoren zijn.
Tsja. Mijn mening niet.
Wat zijn we nu opgeschoten?
Geen rúk.
Weet je, veel van die barf en kvv verhalen, waarvan jij er nu eentje ophangt wat betreft de granen, zijn meestal totaal onwetenschappelijk, onjuist, en spreken zichzelf nog tegen ook.
Oh ja, vertel (én BEWIJS!!!) maar dat ik aantoonbaar onjuiste informatie geef als ik zeg dat honden gewoon nauwelijks de enzymen in hun darmen hebben die granen kunnen verteren.

Gaat je niet lukken.
Je zal wel van allerlei quatsch geweldige onzinverhalen gaan lopen ophangen in de hóóp dat mensen daardoor afgeleid worden van het echte onderwerp....maar dat gaat je bij mij niet lukken.
Ik ga hooguit verveeld raken door dommigheid.
Als je kijkt naar Farmfood, de sponsor van dit forum, dan zie je dat op hun website staat dat de hond qua spijsverteringsstelsel gelijk zou staan met de wolf. Maar ze stoppen wel granen in hun brokken!
Dat spreekt elkaar tegen, toch?
Voor mij bewijst het dat de hond geen carnivoor is, maar een omnivoor, of wou je gaan beweren dat Farmfood granen in haar brokken stopt, waar een hond niks mee kan?
Ik verdiep me niet in brokken.
Ook niet in farmfoodbrokken.
Maar als die granen in hun brokken stoppen dan zeg ik: ja, daar kán een hond niks mee. Da's vulling. En niet goed voor een hond.

Dus wat het voor jou "bewijst" weet ik niet, maar dat een sponsor van een forum wellicht granen in de brokken stop en dat dát hét bewijs is dat honden omnivoren zijn ipv carnivoren....euh...volgens mij mankeert er dan het een en ander aan je logisch redenatievermogen :roll:

En ik wil best zo ver gaan om te zeggen: Als farmfood als hoofdbestanddeel graan in de brok heeft, dan is het een slechte brok. Kláár :U:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
yuri36
Zeer actief
dwergpoedel

MariskaB schreef:Volgens Wikipedia:
Carnivoren die minstens 5% van hun voedsel uit planten halen worden omnivoren genoemd.
Carnivoren hebben knipkiezen. Bij vleeseters is de darm veel korter dan bij planteneters.

Hoi Mariska,

Sorry, maar om de verwarring nog iets groter te maken:

"Despite their descent from wolves and classification as Carnivora, dogs are variously described in scholarly and other writings as carnivores[133][134] or omnivores.[3][135][136][137] Unlike obligate carnivores, such as the cat family with its shorter small intestine, dogs can adapt to a wide-ranging diet, and are not dependent on meat-specific protein nor a very high level of protein in order to fulfill their basic dietary requirements. Dogs will healthily digest a variety of foods, including vegetables and grains, and can consume a large proportion of these in their diet.[3]"

http://en.wikipedia.org/wiki/Dog#Diet" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb het al eerder geciteerd en hier staat dat in studieboeken en andere teksten, de hond de ene keer carnivoor en de andere keer weer omnivoor genoemd wordt.

Welke naam je ook aan het beestje geeft, zoals deze Engelse wikipedia-tekst al aangeeft, een hond kan met gemak een zeer grote verscheidenheid aan voer verteren, waaronder groenten en granen, en ze kunnen met gemak een grote hoeveelheid hiervan in hun dieet hebben.

Het klopt dus eigenlijk zelfs met de Nederlandse wikipedia die jij aanhaalt, waar staat dat als carnivoren minstens 5% van hun voedsel uit planten halen, omnivoren worden genoemd.
yuri36
Zeer actief
dwergpoedel

Liesbeth schreef:
yuri36 schreef:

Alleen in de pens-kompleet van Smuldier zitten ontsloten granen.

Maar waar ging het ook al weer over :denken: ? O ja het rauwe VLEES.

En dan nog. Ook wolven krijgen wel granen binnen en gaan zelfs aktief op zoek naar planten, groenten en fruit om hun vleesdieet aan te vullen.
Ja precies, dus zijn ze omnivoor :D
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Laat je niet van de wijs brengen hoor. Meneer heeft een beetje een probleem met zichzelf, meer niet :F:
Jij wilde toch brok in combinatie met Smuldier gaan doen, of vergis ik me nou?
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

yuri36 schreef:

Hoi Mariska,

Sorry, maar om de verwarring nog iets groter te maken:

"Despite their descent from wolves and classification as Carnivora, dogs are variously described in scholarly and other writings as carnivores[133][134] or omnivores.[3][135][136][137] Unlike obligate carnivores, such as the cat family with its shorter small intestine, dogs can adapt to a wide-ranging diet, and are not dependent on meat-specific protein nor a very high level of protein in order to fulfill their basic dietary requirements. Dogs will healthily digest a variety of foods, including vegetables and grains, and can consume a large proportion of these in their diet.[3]"

http://en.wikipedia.org/wiki/Dog#Diet" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb het al eerder geciteerd en hier staat dat in studieboeken en andere teksten, de hond de ene keer carnivoor en de andere keer weer omnivoor genoemd wordt.

Welke naam je ook aan het beestje geeft, zoals deze Engelse wikipedia-tekst al aangeeft, een hond kan met gemak een zeer grote verscheidenheid aan voer verteren, waaronder groenten en granen, en ze kunnen met gemak een grote hoeveelheid hiervan in hun dieet hebben.

Het klopt dus eigenlijk zelfs met de Nederlandse wikipedia die jij aanhaalt, waar staat dat als carnivoren minstens 5% van hun voedsel uit planten halen, omnivoren worden genoemd.
jouw link maar dan de nederlandse versie aangeklikt:
De huidige gezelschapshond is van nature vleeseter, met een spijsverteringsstelsel dat bijna identiek is aan dat van wilde honden en wolven. De meeste honden eten echter geregeld ook wel plantaardig voedsel.
bron
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
yuri36
Zeer actief
dwergpoedel

Ik ben ook niet voor granen in hondenvoeding, maar dat een hond er niks mee kan dat is simpelweg onzin.
Natuurlijk moet je een hond geen volle graankorrels gaan voeren, maar dat is bij de mens hetzelfde. Volle graankorrels verteert een mens ook niet. Maar als er meel van gemaakt wordt en brood van gebakken, dan kan een mens er iets mee. En zo is het met graan in de brokken van een hond net zo.
Moet jij nog verveeld raken door dommigheid? Ik ben het nu al :smile:

Miranda schreef:
yuri36 schreef:Dat honden beslist geen omnivoren zijn, klopt niet. Je kan op zijn best zeggen dat er geen overeenstemming is, of honden nu carnivoren of omnivoren zijn.
Onzin. Meestal wordt er (door wetenschappers) gesteld dat honden carnivoren zijn. Ik stel dat ze adaptieve carnivoren zijn. Er zijn wetenschappers (en niet de minste) die daar ook zo over denken.
Mijn mening is dat ze wel degelijk omnivoren zijn.
Tsja. Mijn mening niet.
Wat zijn we nu opgeschoten?
Geen rúk.
Weet je, veel van die barf en kvv verhalen, waarvan jij er nu eentje ophangt wat betreft de granen, zijn meestal totaal onwetenschappelijk, onjuist, en spreken zichzelf nog tegen ook.
Oh ja, vertel (én BEWIJS!!!) maar dat ik aantoonbaar onjuiste informatie geef als ik zeg dat honden gewoon nauwelijks de enzymen in hun darmen hebben die granen kunnen verteren.

Gaat je niet lukken.
Je zal wel van allerlei quatsch geweldige onzinverhalen gaan lopen ophangen in de hóóp dat mensen daardoor afgeleid worden van het echte onderwerp....maar dat gaat je bij mij niet lukken.
Ik ga hooguit verveeld raken door dommigheid.
Als je kijkt naar Farmfood, de sponsor van dit forum, dan zie je dat op hun website staat dat de hond qua spijsverteringsstelsel gelijk zou staan met de wolf. Maar ze stoppen wel granen in hun brokken!
Dat spreekt elkaar tegen, toch?
Voor mij bewijst het dat de hond geen carnivoor is, maar een omnivoor, of wou je gaan beweren dat Farmfood granen in haar brokken stopt, waar een hond niks mee kan?
Ik verdiep me niet in brokken.
Ook niet in farmfoodbrokken.
Maar als die granen in hun brokken stoppen dan zeg ik: ja, daar kán een hond niks mee. Da's vulling. En niet goed voor een hond.

Dus wat het voor jou "bewijst" weet ik niet, maar dat een sponsor van een forum wellicht granen in de brokken stop en dat dát hét bewijs is dat honden omnivoren zijn ipv carnivoren....euh...volgens mij mankeert er dan het een en ander aan je logisch redenatievermogen :roll:

En ik wil best zo ver gaan om te zeggen: Als farmfood als hoofdbestanddeel graan in de brok heeft, dan is het een slechte brok. Kláár :U:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

yuri36 schreef:

jazeker, vlees heb ik het over, wat van dezelfde koe komt als mijn vlees dus uitstekend voor mijn honden.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Dianavdberkt schreef:yuri, waarom leggen ze dan van die enorme hopen :engel: :engel:
Dat is vast goed, want dat is al het slechte spul wat eruit komt. Dat die van ons van die keurige Chi-keuteltjes draaien is juist slechte zaak, want dan blijft alle zooi in het lichaam.

Maar iemand kwam met de vergelijking van een Jehova-getuige? Op zich vind ik die goed, alleen die hebben doorgaans iets sneller door dat ze hier geen heil kunnen brengen en druipen sneller af :roll:
Icecold81
Zeer actief

dagmar88 schreef:

Laat je niet van de wijs brengen hoor. Meneer heeft een beetje een probleem met zichzelf, meer niet :F:
Nope het liefst helemaal Smuldier.. al ken ik dat nog niet...
Ik gaf in het begin altijd Carnibest.. hij zou er bijkant een moord voor plegen :ok:
Afbeelding
Marion.

MariskaB schreef:Nope het liefst helemaal Smuldier.. al ken ik dat nog niet...
Ik gaf in het begin altijd Carnibest.. hij zou er bijkant een moord voor plegen :ok:
Ehhhh, even tussendoor hoor. Maar van de KVV's vind ik Carnibest toch echt de eerlijkste en beste. Als je het geld ervoor hebt zou ik liever voor Carnibest gaan dan voor Smuldier ;)
yuri36
Zeer actief
dwergpoedel

dagmar88 schreef:

En aan Dagmar zit een steekje los :piew: Ze heeft soms last van woede-uitbarstingen. Ze was laatst zo boos dat ze haar gelijk niet kon halen over voeding, dat ze me in een totaal ander onderwerp dat niks met voeding te maken had, uitmaakte voor eikel.

Beste Dagmar en anderen, stop alsjeblieft met mensen al die op halve waarheden gebaseerde onzin te vertellen over rauw vlees voeren. Als jullie honden het er *misschien* goed op doen, betekent dat nog niet dat andere honden er niet doodziek van kunnen worden.
Wie erover wil lezen en serieus zoekt, kan op internet zonder veel moeite teksten vinden waaruit blijkt dat er aan rauw vlees en botten geven wel degelijk een aantal gevaren kleven.
Wie rauw wil gaan voeren, wil ik met klem aanraden zich eerst goed te informeren over deze gevaren, en ze vooral niet hier met anderen te bespreken, want de sekte der rauw-vleesvoerders heeft altijd wel een antwoord klaar waaruit het tegendeel blijkt (maar waar bijna nooit wat van klopt).
Laatst gewijzigd door yuri36 op 13 mar 2011 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.
dagmar88
Zeer actief

Marion. schreef:
Ehhhh, even tussendoor hoor. Maar van de KVV's vind ik Carnibest toch echt de eerlijkste en beste. Als je het geld ervoor hebt zou ik liever voor Carnibest gaan dan voor Smuldier ;)
Dat was nou net het probleem meen ik me te herinneren :wink: Dus dan liever Smuldier dan brok wat mij betreft, maar ik ben sowieso Smuldier fan :8):
Marion.

dagmar88 schreef:Dat was nou net het probleem meen ik me te herinneren :wink: Dus dan liever Smuldier dan brok wat mij betreft, maar ik ben sowieso Smuldier fan :8):
Oké, dan snap ik het. Hier ligt overigens ook altijd wel Smuldier in de vriezer hoor, maar als we geld over hebben dan liever een paar rollen Carnibest :mrgreen:

Edit. Voor de makkelijk dus. Wanneer we weer vergeten zijn op tijd iets uit de vriezer te halen.
Icecold81
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Marion. schreef:
Dat was nou net het probleem meen ik me te herinneren :wink: Dus dan liever Smuldier dan brok wat mij betreft, maar ik ben sowieso Smuldier fan :8):
Momenteel laten mijn financien Carnibest idd niet toe... ik ben hier toen mee begonnen omdat meneer uberhaupt niet at en dat het enige was wat ik naar binnenkreeg... toen ik m chemisch liet castreren at hij het ineens als een idioot en ging ineens brokken eten.. toen heb ik m laten castreren en op Prins brokken gezet XL ofzo... echter ben ik er niet over te spreken qua zijn ontlasting...

Ik kies geen partij, laat ik dat bij voorbaat stellen...
dus Yuri jij kan met argumenten tegen komen en de ander komt met argumenten voor... als ik heel eerlijk ben zoals ik net al aangaf volg ik jullie discussie helaas niet meer, ik heb het idee dat er alleen maar steeds een weerwoord wordt gegeven voor het weerwoord geven en dat er veel dingen herhaald worden.. maar goed... dat doet er niet toe...

Ik ben ook niet anti-brok.. mijn vorige herder was van m'n vriend en is begonnen op Bonzo door mijn vriend.. toen ik wat met hem kreeg (mn vriend) vond ik dit zo vreselijk (de hond liet scheten, stonk en had echt voor mijn mening bagger ontlasting.. en hij was vet.... dat ik m toen op dieet brokken van de dierenarts heb overgezet... daar ging het beter op en ben op dierenarts brokken gebleven echter toen senior brokken... herder is 13 geworden..
nu Kay dus wegens noodzaak in begin op Carnibest, wegens geldgebrek over naar brokken en nu ik hoorde dat smuldier net zo zo niet goedkoper is zit ik toch daar aan te denken ..
waarom? ik had het idee dat mijn hond het veel en veel lekkerder vind... dat zijn ontlasting veel en veel beter is qua vorm geur model etc... dat mijn hond minder uit zijn bek meurt en dat zijn vacht meer glansde...

Dus ja... ga ik weer terug naar vlees.... en ik hou me niet zo bezig met wat dan giftiger is .. wellicht heel onnozel... maar ik heb van geen van 2 ooit nog een verhaal gehoord dat er 1 dood van neer is gevallen... wellicht ben ik dan een leek... maar ik kies voor wat mijn hond lekker vind en waar hij het goed op doet... bij deze is dat toevallig vlees... bij mijn vorige heb ik dat dus niet geprobeerd... wellicht was ie dan wel 16 geworden .. wellicht maar 10....
Laatst gewijzigd door Icecold81 op 13 mar 2011 00:45, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

-Tom- schreef:Als je dan eens wat rondkijkt dan zie je dat sommige KVV's meer granen bevatten dan sommige brokken...
welke Kvv's precies en hoeveel procent graan zit daar in?
renee-uk
Zeer actief

yuri36 schreef: Beste Dagmar en anderen, stop alsjeblieft met mensen al die op halve waarheden gebaseerde onzin te vertellen over rauw vlees voeren. Als jullie honden het er *misschien* goed op doen, betekent dat nog niet dat andere honden er doodziek van kunnen worden.
Wie erover wil lezen en serieus zoekt, kan op internet zonder veel moeite teksten vinden waaruit blijkt dat er aan rauw vlees en botten geven wel degelijk een aantal gevaren kleven.
Wie rauw wil gaan voeren, wil ik met klem aanraden zich eerst goed te informeren over deze gevaren, en ze vooral niet hier met anderen te bespreken, want de sekte der rauw-vleesvoerders heeft altijd wel een antwoord klaar waaruit het tegendeel blijkt (maar waar bijna nooit wat van klopt).
Nou dit vind ik toch echt wel the limit, wie geeft er hier nou halve waarheden over rauw vlees? :piew:
je bent echt niet goed bij je hoofd yuri :ugh:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Icecold81
Zeer actief

renee-uk schreef:
yuri36 schreef: Beste Dagmar en anderen, stop alsjeblieft met mensen al die op halve waarheden gebaseerde onzin te vertellen over rauw vlees voeren. Als jullie honden het er *misschien* goed op doen, betekent dat nog niet dat andere honden er doodziek van kunnen worden.
Nou dit vind ik toch echt wel the limit, wie geeft er hier nou halve waarheden over rauw vlees? :piew:
Kijk Yuri hier moet ik Renee toch gelijk geven..

Ik vind dit qua opmerking echt te ver gaan...Sekte???

Zoals ik net al zei aan beide soorten voer kunnen pro's zitten, maar ook aan beide soorten zitten vast gevaren.. maar zoals ik al zei... ik heb nog geen van 2 zien doodvallen bij de dierenarts en ik heb ze toch allebei gezien...
Laatst gewijzigd door Icecold81 op 13 mar 2011 00:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

MariskaB schreef:
renee-uk schreef:
Kijk Yuri hier moet ik Renee toch gelijk geven..

Ik vind dit qua opmerking echt te ver gaan...Sekte???

Zoals ik net al zei aan beide soorten voer kunnen pro's zitten, maar ook aan beide soorten zitten vast gevaren.. maar zoals ik al zei... ik heb nog geen van 2 zien doodvallen bij de dierenarts en ik heb ze toch allebei gezien...
.......
Laatst gewijzigd door renee-uk op 13 mar 2011 00:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Icecold81
Zeer actief

....
Laatst gewijzigd door Icecold81 op 13 mar 2011 11:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

MariskaB schreef:Toch is t wel zo maar goed aangepast :engel:
fijn zo!
Afbeelding

dagmar88
Zeer actief

MariskaB schreef: Momenteel laten mijn financien Carnibest idd niet toe... ik ben hier toen mee begonnen omdat meneer uberhaupt niet at en dat het enige was wat ik naar binnenkreeg... toen ik m chemisch liet castreren at hij het ineens als een idioot en ging ineens brokken eten.. toen heb ik m laten castreren en op Prins brokken gezet XL ofzo... echter ben ik er niet over te spreken qua zijn ontlasting...

Ik kies geen partij, laat ik dat bij voorbaat stellen...
dus Yuri jij kan met argumenten tegen komen en de ander komt met argumenten voor... als ik heel eerlijk ben zoals ik net al aangaf volg ik jullie discussie helaas niet meer, ik heb het idee dat er alleen maar steeds een weerwoord wordt gegeven voor het weerwoord geven en dat er veel dingen herhaald worden.. maar goed... dat doet er niet toe...

Ik ben ook niet anti-brok.. mijn vorige herder was van m'n vriend en is begonnen op Bonzo door mijn vriend.. toen ik wat met hem kreeg (mn vriend) vond ik dit zo vreselijk (de hond liet scheten, stonk en had echt voor mijn mening bagger ontlasting.. en hij was vet.... dat ik m toen op dieet brokken van de dierenarts heb overgezet... daar ging het beter op en ben op dierenarts brokken gebleven echter toen senior brokken... herder is 13 geworden..
nu Kay dus wegens noodzaak in begin op Carnibest, wegens geldgebrek over naar brokken en nu ik hoorde dat smuldier net zo zo niet goedkoper is zit ik toch daar aan te denken ..
waarom? ik had het idee dat mijn hond het veel en veel lekkerder vind... dat zijn ontlasting veel en veel beter is qua vorm geur model etc... dat mijn hond minder uit zijn bek meurt en dat zijn vacht meer glansde...

Dus ja... ga ik weer terug naar vlees.... en ik hou me niet zo bezig met wat dan giftiger is .. wellicht heel onnozel... maar ik heb van geen van 2 ooit nog een verhaal gehoord dat er 1 dood van neer is gevallen... wellicht ben ik dan een leek... maar ik kies voor wat mijn hond lekker vind en waar hij het goed op doet... bij deze is dat toevallig vlees... bij mijn vorige heb ik dat dus niet geprobeerd... wellicht was ie dan wel 16 geworden .. wellicht maar 10....
:wink: Dit topic heeft geen enkel nut buiten de amusementswaarde :pop: Gewoon voor de lol een handje popcorn er bij, verder totaal doelloos en niet verder aantrekken haha
Ik ben ook niet 'anti brok', en prins is dan inderdaad een prima keuze :ok:
De katers zijn sinds kort na 5 jaar over omdat hun tandjes zo slecht werden, Charlie is een uitzondering die geen brok verdraagt en Pluis heeft nooit anders gegeten.
Vorige hond heeft ook altijd brokken gehad en deed het daar prima op :19:

Jij doet het juist helemaal goed; kijken naar je hond en waar hij het goed op doet, dát is belangrijk. Als Smuldier zo ontzettend gevaarlijk zou zijn durfden ze het bij de appie niet en masse te verkopen :N:
Houd je ons in je andere topic op de hoogte hoe het gaat?
Icecold81
Zeer actief

Welke bedoel je?
Afbeelding
-Tom-
Actief
Mijn ras(sen): Basenji (Voodoo)

Ongelezen bericht door -Tom- »

Ben nog even verder aan het lezen geweest hier, en kom erg veel liefhebbers van Smuldier tegen.
Maar Smuldier heeft voor zover ik weer nooit een analyse van hun voeding willen publiceren. Smuldier maakt gebruik van calciumpreparaten, premixen, willen de herkomst van het gebruikte vlees niet vrijgeven, de procenten vlees niet...
Dan begin ik me toch al snel af te vragen wat ze te verbergen hebben dat ze geen analyses willen publiceren, de herkomst van het vlees enzo niet willen bekendmaken. Ze steken, net als de fabrikanten van brokken, chemische troep in hun product...
Volgens hen ligt de lage prijs van hun product enkel en alleen aan de lagere kosten van de verpakking. Ga je dan kijken naar Duck, die dezelfde verpakking hebben, en wel alle gegevens en een deel van hun boekhouding willen publiceren, dan zie je al direct dat die verpakking nooit zoveel effect kan hebben op de prijs. Ze moeten dus echt wel basisproducten van minderwaardige kwaliteit gebruiken om die prijs zo laag te kunnen houden.

Daarom gaat Smuldier geen slechte voeding zijn, maar Smuldier gaan geven omdat je tegen de toevoegingen in brok bent is dan ook niet echt de oplossing, gezien Smuldier daar evenzeer gretig gebruik van maakt (calciumpreparaat ipv bot enzo).
dagmar88
Zeer actief

MariskaB schreef:Welke bedoel je?
:oohja: duh, zie net dat dat dit topic was, alleen op pagina drie was het nog normaal :tongue:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”