Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Carlos gaat goed! upd. pag 5

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Wel of niet opnieuw bloedonderzoek

Ongelezen bericht door Liesbeth »

bekooij schreef:
PattyB schreef:Hoi meis, ga je nu toch het bloedonderzoek laten doen? Of ga je o.a. voor iets anders?
Idd alleen voor bloedonderzoek, ik durf geen nee tegen haar te zeggen. Dan begint ze weer de volgende keer er over. En ik druf niet over te stappen naar een andere DA, omdat die zijn gegevens wel zal opvragen bij haar. Ja ik weet het ik ben een muts.
Lekkere DA die geen uitslagen meegeeft. Ze kan ze zo uitprinten of even opschrijven.
Als een andere DA die gegevens wil hebben, hoort ze die gewoon te geven. Verschillende DA'en geven bepaalde gegevens idd niet mee aan de klant, maar een andere DA moet ze krijgen om een behandeling voort te zetten.

Werkt die DA gratis ofzo? Jij betaald, jij bepaald.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Sterkte vandaag. Ik duim dat het goed afloopt :ok: :ok: :ok: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
yuri36
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising poedel/maltezer
dwergpoedel

Ongelezen bericht door yuri36 »

bekooij schreef:
PattyB schreef:Hoi meis, ga je nu toch het bloedonderzoek laten doen? Of ga je o.a. voor iets anders?[/quote

Idd alleen voor bloedonderzoek, ik durf geen nee tegen haar te zeggen. Dan begint ze weer de volgende keer er over. En ik druf niet over te stappen naar een andere DA, omdat die zijn gegevens wel zal opvragen bij haar. Ja ik weet het ik ben een muts.
Ik vind je geen muts, ik vind het goed dat je de leverwaarden in de gaten laat houden.
Wel zou ik erop staan dat je een copie krijgt van de uitslagen. Je betaalt er verdorie toch meer dan genoeg voor!!! Dit slaat echt alles.
Krijg je geen copie dan zou ik haar ook gelijk zeggen dat je op zoek gaat naar een nieuwe da.
PattyB

Ongelezen bericht door PattyB »

Ben je niet. :wink:
Maar je mag best assertiever worden. :mrgreen:

Op zich ook niet verkeerd. Weet je waar je aan toe bent. :wink:
bekooij
Zeer actief
Mijn ras(sen): berner sennen, friese stabij

Ongelezen bericht door bekooij »

De uitslagen kan ik pas mijn volgende afsrpaak mee krijgen. Waarom dat zo is weet ik niet want ze heeft wel een bonnetje met alle uitslagen er op.
Ik maak me eigenlijk niet zo heel druk over vandaag. Hij gaat goed is levendig en ten opzichte van de vorige keer niks veranderd aan zijn doen en laten.
We wachten het vanmiddag weer af hoe en wat.

En nee helaas ze doet het niet gratis. Ik mag vanmiddag gewoon 120 euro afreken.
Afbeelding
yuri36
Zeer actief
dwergpoedel

bekooij schreef:De uitslagen kan ik pas mijn volgende afsrpaak mee krijgen. Waarom dat zo is weet ik niet want ze heeft wel een bonnetje met alle uitslagen er op.
Ik maak me eigenlijk niet zo heel druk over vandaag. Hij gaat goed is levendig en ten opzichte van de vorige keer niks veranderd aan zijn doen en laten.

En nee helaas ze doet het niet gratis. Ik mag vanmiddag gewoon 120 euro afreken.
Wow 120 euro...dan is wel veel meer nagekeken dan alleen de leverwaarden denk ik toch?
En is het bloedonderzoek in de praktijk zelf gebeurd of opgestuurd naar een laboratorium?
bekooij
Zeer actief

yuri36 schreef:
bekooij schreef:De uitslagen kan ik pas mijn volgende afsrpaak mee krijgen. Waarom dat zo is weet ik niet want ze heeft wel een bonnetje met alle uitslagen er op.

Wow 120 euro...dan is wel veel meer nagekeken dan alleen de leverwaarden denk ik toch?
En is het bloedonderzoek in de praktijk zelf gebeurd of opgestuurd naar een laboratorium?
Nope, het consult maar dat is al 45 euro dan het prikken rekent ze en dan het onderzoeken, doen ze op de praktijk wordt niet opgestuurd.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

bekooij schreef: Nope, het consult maar dat is al 45 euro dan het prikken rekent ze en dan het onderzoeken, doen ze op de praktijk wordt niet opgestuurd.
geen wonder dat ze je zo graag laat terugkomen :roll:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
yuri36
Zeer actief
dwergpoedel

renee-uk schreef:
bekooij schreef: Nope, het consult maar dat is al 45 euro dan het prikken rekent ze en dan het onderzoeken, doen ze op de praktijk wordt niet opgestuurd.
geen wonder dat ze je zo graag laat terugkomen :roll:
45 euro voor een consult door een gewone dierenarts?
Dan zou ik daar snel wegwezen. Met 35 euro moet het toch echt wel ophouden.
En de leverwaarden kunnen sowieso beter bepaald worden door een laboratorium da in de praktijk zelf, dat is meestal veel nauwkeuriger. Die apparaten die in da-praktijken staan, zijn vaak behoorlijk onnauwkeurig.

Je woont niet toevallig niet al te ver van België? Daar zijn de kosten vaak een stuk lager.
patricia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer
Contacteer:

Ongelezen bericht door patricia »

bekooij schreef:
yuri36 schreef:

Nope, het consult maar dat is al 45 euro dan het prikken rekent ze en dan het onderzoeken, doen ze op de praktijk wordt niet opgestuurd.
Bij welke Da zit je? :O: (mag ook privé)
Groetjes Patries
Afbeelding
bekooij
Zeer actief

@ patricia je hebt pb
Afbeelding
bekooij
Zeer actief

Nou terug van de DA, over de DA erg positief. Vandaag wist ik na een jaar weer waarom ik daar eigenlijk al 15 jaar zit. Dat gevoel heb ik het afgelopen jaar niet gehad.

Ik heb en positief nieuws en negatief nieuws.
Het positieve nieuws is dat de waardes exact hetzelfde zijn gebleven als vorige keer. Ze zegt ook sommige honden hebben verhoogde leverwaardes en omdat het bij Carlos nooit is onderzocht weten we niet hoe lang hij deze waardes al heeft. Met andere woorden niks aan doen wel zo afentoe terug voor controle maar nu vooral lekker zo doorgaan.

Het minder goede nieuws is dat ie kreupel loopt en heb ik nu ook bij haar aangegeven. Helaas werd vandaag overduidelijk dat dit uit zijn elleboog komt en helemaal niet uit zijn teen. Dat ie ED heeft was al bekend maar daar liep hij nooit kreupel op, nu dus wel.
Ik heb het hier zeker een half uur met haar over gehad. We hebben besloten dat ik gewoon zijn rondje weer met hem loop omdat ie het zo mist. Ze zegt ook hij heeft waarschijnlijk liever iets meer pijn dan nooit meer lopen. We geven hem per dag 100 mg carpodyl voor de rest van zijn leven, niet pijnstillend maar wel ontstekkingsremmend en zorgt dat het gewricht minder snel achteruit gaat.
Verder krijgt ie 3 tabl. glucosamine per dag en 3 capsules omega-3. Daar gaan we gewoon mee door. Een hogere dosis pijnstilling hebben we geprobeerd maar daar reageerde hij niet op. Ze verwacht dat het nog wel iets verbeterd, maar wordt waarschijnlijk nooit meer helemaal top. De wandelingen nu toch wel echt klaar :( dan lekker bij het strandje blijven kan ie daar 3 kwartier spelen. Vind ie ook super. Als het nou veel erger wordt vermoed ze een bottumor toch wel. Daar hebben we het vanmiddag ook over gehad, maar dan maken we eerst opnieuw een foto en blijkt het nou echt zo te zijn heeft ze nog wel een heel zwaar pijnstillend middel. Maar opereren of chemo of iets vinden we alle twee geen optie.
Al met al verwacht ze dat ie hier toch zeker nog een jaar mee kan leven, zonder veel problemen.

Ik begon mijzelf dingen te verwijten. Ik heb nu een jaar in huis, en zei tegen de DA het is ook mijn eigen schuld. Ik ben teveel met hem gaan lopen en wilde teveel. Haar antwoord was. Jij bent het beste wat hem kon overkomen. Na al die jaren geef jij hem een super oude dag! Je bent een lieve meid die ontzettend veel van haar hond houd en alleen maar het beste voor hem wil.
Nou ja dat porbeer ik dan maar een klein beetje te geloven. Ik ben bang dat ik toch teveel met het hem gedaan. Maar ja dat is niet meer terug te draaien.
We zien wel hoe het loopt en leef per maand met hem. En geniet gewoon elk moment en hij ook!
Laatst gewijzigd door bekooij op 10 mar 2011 19:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Re: Uitslagen van bloedonderzoek up. P3

Ongelezen bericht door Budkes »

:knuffel1: Je hebt hem heel veel plezier gegeven en dat is meer dan goud waard. :ok:
Gr. Aniek

Afbeelding
PattyB

Ongelezen bericht door PattyB »

bekooij schreef:Ik begon mijzelf dingen te verwijten. Ik heb nu een jaar in huis, en zei tegen de DA het is ook mijn eigen schuld. Ik ben teveel met hem gaan lopen en wilde teveel. Haar antwoord was. Jij bent het beste wat hem kon overkomen. Na al die jaren geef jij hem een super oude dag! Je bent een lieve meid die ontzettend veel van haar hond houd en alleen maar het beste voor hem wil.
Ik had bij dit stukje echt tranen in mijn ogen, want ze heeft helemaal gelijk... Carlos had het niet beter kunnen hebben, hou dat asjeblieft in je achterhoofd! Je bent geweldig en Carlos heeft de tijd van zijn leven.

Het is kl*te dat het waarschijnlijk de ED is, maar hopelijk hoeft hij er niet al te veel last van te hebben.

Geef mijn beertje maar een dikke knuffel :J:
bekooij
Zeer actief

Budkes schreef::knuffel1: Je hebt hem heel veel plezier gegeven en dat is meer dan goud waard. :ok:
Gelukkig is mijn mannetje nog ontzettend vrolijk, kan Patty weer aflopen zaterdag beamen. En dat is precies wat de DA zei, ze zegt als je dat soort momenten van hem afneemt en inderdaad nu die 4 x een rondje langs de sloot loopt is er voor hem geen gein meer aan. Dus probeer het los te laten en geniet gewoon nog!
Afbeelding
bekooij
Zeer actief

PattyB schreef:
bekooij schreef:Ik begon mijzelf dingen te verwijten. Ik heb nu een jaar in huis, en zei tegen de DA het is ook mijn eigen schuld. Ik ben teveel met hem gaan lopen en wilde teveel. Haar antwoord was. Jij bent het beste wat hem kon overkomen. Na al die jaren geef jij hem een super oude dag! Je bent een lieve meid die ontzettend veel van haar hond houd en alleen maar het beste voor hem wil.
Ik had bij dit stukje echt tranen in mijn ogen, want ze heeft helemaal gelijk... Carlos had het niet beter kunnen hebben, hou dat asjeblieft in je achterhoofd! Je bent geweldig en Carlos heeft de tijd van zijn leven.

Het is kl*te dat het waarschijnlijk de ED is, maar hopelijk hoeft hij er niet al te veel last van te hebben.

Geef mijn beertje maar een dikke knuffel :J:
Thnx meis, gewoon heel veel naar Breda, kan hij lekker met Senna spelen al wordt dat zo wat lastig omdat ze drachtig is. Hem misschien het laatste jaar nog heel veel mooie en onvergetelijke momenten geven!
Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Pff.. Wat een ellende met Carlos. En hij ziet er op foto's zo megavrolijk uit!
Je hoeft je niks te verwijten hoor. Je bent goed voor hem. Klaar :klaar:
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
bekooij
Zeer actief

nathalie schreef:Pff.. Wat een ellende met Carlos. En hij ziet er op foto's zo megavrolijk uit!
Hij is ook echt nog heel vrolijk, ook hier thuis! Ook als ik thuis ben ik krijg een heel concert hoe bij hij is. Slaat zijn voorpoot om mijn been heen dat ik niet weg mag. Het is echt nog mijn vrolijke mannetje die mank loopt. Maar verder in zijn gedrag is er niks veranderd.
Afbeelding
laura86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese Stabij en 2 Aussies
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door laura86 »

bekooij schreef:
Hij is ook echt nog heel vrolijk, ook hier thuis! Ook als ik thuis ben ik krijg een heel concert hoe bij hij is. Slaat zijn voorpoot om mijn been heen dat ik niet weg mag. Het is echt nog mijn vrolijke mannetje die mank loopt. Maar verder in zijn gedrag is er niks veranderd.
Dat is toch het belangrijkste! Het is toch geweldig als hij zijn laatste jaren volkomen gelukkig met jou kan doorbrengen :J:
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

:knuffel:
Afbeelding
patricia
Zeer actief
Contacteer:

bekooij schreef:@ patricia je hebt pb
Nee hoor :denken:
Groetjes Patries
Afbeelding
patricia
Zeer actief
Contacteer:

lekker genieten van Carlos op jullie manier.
Jezelf niets verwijten, hij heeft bij jou een superleventje gekregen.
Zoals je zelf al zegt hij is vrolijk en dat vind ik toch wel een heel goed teken. :ok:
Groetjes Patries
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Inge O schreef:
bekooij schreef: Ik ben bang dat ik toch teveel met het hem gedaan. Maar ja dat is niet meer terug te draaien.
even een nuchtere noot : de dingen niet om gaan draaien hoor : als een hond krakkemikkig in elkaar zit (en dat doen jammer genoeg de meeste berners :ugh: ) dan is niet het baasje die hem die lol gunt de schuldige maar wel al de fokkers die deze problemen in stand blijven houden :evil: . een hond hóórt gewoon de aktiviteit die jij carlos biedt aan te kunnen dus jij bent wel de allerlaatste die hier schuld heeft :wink: .
:ok:
Zo is dat.

En eventjes voor een goed begrip:
Carprodyl is een pijnstiller en ontstekingsremmer.

Begrijp ik uit je verhaal dat hij aan die 100 mg niet genoeg heeft om de pijn weg te krijgen?

Enne ....... heb je die uitslagen van het leveronderzoek nu op papier?
Van de vorige keer en van nu? :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Ongelezen bericht door mariabel »

ik ken Carlos al van voor ik hier op het forum kwam .. kwam hem af en toe tegen op de foto's die Inge plaatste op het teckelforum.. ik was vanaf de eerste foto onder de indruk van deze geweldige genietende. levenslustige enthousiaste vriendelijke reus.. wat een prachtige hond maar ook wat een leven heeft hij met zoveel vrienden.. zo genietend van het leven..
van elke foto spat zijn levensvreugd en genieten.. . dat geef jij hem dus .!!!!
daar zou ik mij niet schuldig om voelen... ik weet niet hoe zijn leven bij zijn vorige baas was... maar hier geniet hij intens...
Afbeelding
bekooij
Zeer actief

ranetje schreef:
Inge O schreef:
bekooij schreef: Ik ben bang dat ik toch teveel met het hem gedaan. Maar ja dat is niet meer terug te draaien.
even een nuchtere noot : de dingen niet om gaan draaien hoor : als een hond krakkemikkig in elkaar zit (en dat doen jammer genoeg de meeste berners :ugh: ) dan is niet het baasje die hem die lol gunt de schuldige maar wel al de fokkers die deze problemen in stand blijven houden :evil: . een hond hóórt gewoon de aktiviteit die jij carlos biedt aan te kunnen dus jij bent wel de allerlaatste die hier schuld heeft :wink: .
:ok:
Zo is dat.

En eventjes voor een goed begrip:
Carprodyl is een pijnstiller en ontstekingsremmer.

Begrijp ik uit je verhaal dat hij aan die 100 mg niet genoeg heeft om de pijn weg te krijgen?

Enne ....... heb je die uitslagen van het leveronderzoek nu op papier?
Van de vorige keer en van nu? :wink:
yep dat is juist. Hij heeft aan 100 mg niet genoeg, nu schijnt de normale dosis voor een grote hond 200 mg per dag te zijn. Voor eerdere klachten waar hij voor op pijnstillers heeft gestaan werkte toch ook niet echt. Hij reageerd er echt nauwelijks op! Hij krijgt nu wel sinds 2 dagen omega 3 en het lijkt zowaar iets beter te worden.

Nee de leverwaardes heb ik niet. Hoop ik de volgende keer weer mee te krijgen.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Maar als normaal de dosis voor zijn gewicht 200 is, waarom krijgt hij dat dan niet? :denken:
En anders zijn er toch nog andere pijnstillers die bij hem misschien beter werken?

Dat zou ik dus wel willen uittesten. :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
bekooij
Zeer actief

Sorry ben geen DA, maar wat wer overlegt hebben is dat ie op 200 mg ook niet reageerd. Dus geven we hem 100 mg ter ondersteuning, dat het niet nog sneller afbreekt.
Rymadil heeft ie ook op gestaan voor iets heel anders, ook geen enkel effect. Hij kreeg van zijn vorige baas als hij pijn had paracetamol. Durf ik hem niet te geven omdat het heel slecht voor honden is.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Rimadyl en carprodyl is het zelfde met een andere naam.
Er is ook nog metacam.
Zubrin en Previcox zijn weer wat modernere pijnstillers.

Je hebt toch niet alleen de keuze tussen carprody/Rimadyl of de (inderdaad slechte) paracetamol?
Heeft de DA een reden om die andere pijstillers niet te proberen?
Afbeelding
bekooij
Zeer actief

ranetje schreef:Rimadyl en carprodyl is het zelfde met een andere naam.
Er is ook nog metacam.
Zubrin en Previcox zijn weer wat modernere pijnstillers.

Je hebt toch niet alleen de keuze tussen carprody/Rimadyl of de (inderdaad slechte) paracetamol?
Heeft de DA een reden om die andere pijstillers niet te proberen?
Oei ik heb echt geen idee, iets anders heeft ze nog nooit voorgeschreven. Ik zal van de week eens langs lopen en vragen of dat een mogelijkheid is. Thnx voor de tip!
Afbeelding
bekooij
Zeer actief

Re: Carlos toch weer naar orhtopeet

Ik heb net telefonisch contact gehad met Dr. Aharon over Carlos. Deze bel afspraak stond al gepland. Ze vroeg hoe het ging en ja kan niet anders zeggen dan dat er geen verbetering in zit en dat ie slecht op zijn pijnstilling reageert.
Nu heeft zij mij toch doorverwezen naar specialistisch dierenkliniek Utrecht. Ik moet daar nu een afspraak maken en foto's laten maken. Eventueel een operatie.
Ik baal enorm weer met m naar een andere arts, weer onderzoeken weer foto's :(. Sinds ik hem in huis heb loop ik dierenkliniek in dierenkliniek uit. Gaat het weer goed, krijgt ie weer een ander probleem. Ik heb natuurlijk nog wel steeds meer mooie momenten met hem dan dit soort maar het is balen.
Ik vind het ook zo sneu voor Carlos. Die vind het vreselijk en is bang en nu moet ie weer op de behandeltafel en weer foto's.
Ik heb nu eerst mijn eigen DA maar eens gebeld omdat die donderdag juist vertelde dat ze liever nu niks doet zolang hij nu zo loopt. Als het erger wordt dan nog foto's laten maken en eventueel wat nog aan de pijn doen, maar vooral niet meer laten opereren. Dat zag de DA toch zelf ook niet meer zo zitten. Ze was er nu niet maar ze belt mij donderdag terug. Nog even afwachten dus.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”