Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pedigree puppybrok...

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Pedigree puppybrok...

Ongelezen bericht door malinois »

yuri36 schreef:Die bacteriën kunnen zeer gevaarlijk zijn voor de mens en als mensen onvoorzichtig zijn met de bereiding van rauw vlees of rauw vlees aan hun honden voeren, dan kunnen ze besmet raken.
alles kan... maar dan moet je maar geen vers voeren aan je hond?
Onzin dus, dan moet je ook geen vlees meer voor jezelf bereiden thuis, want dat is dan minstens zo 'gevaarlijk'.

Mensen zijn hier al zo panisch vwb rauw vlees, kijk naar landen als Griekenland, daar hangen de hammen en de halve varkens gewoon buiten in de zon...
Die mensen worden daar ook niet ziek van over het algemeen... dus weerstand.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

yuri36 schreef: De ziekenhuizen in België en veel andere landen zijn zelf een bron van verspreiding van MRSA.
Ik schuif het MRSA-probleem niet op de honden af. MRSA is éen van de resistente bacteriën, waarschijnlijk ontstaan door teveel antibiotica-gebruik bij de mens zelf. Vooral in België was men tot voor kort en misschien soms nog wel heel gemakkelijk met antibiotica.
Maar dat neemt niet weg dat in de vee-stapel ook resistente bacteriën voorkomen, waaronder ESBL-bacteriën. Die bacteriën kunnen zeer gevaarlijk zijn voor de mens en als mensen onvoorzichtig zijn met de bereiding van rauw vlees of rauw vlees aan hun honden voeren, dan kunnen ze besmet raken.
zoals ik al zei: dus alle bacteriele problemen zijn opgelost als mensen maar Orijen gaan voeren?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
yuri36
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising poedel/maltezer
dwergpoedel

Ongelezen bericht door yuri36 »

malinois schreef:
yuri36 schreef: Ja, omdat je zo dom en simpel bent als wat (ik gebruik nu jouw denigrerende toontje) en geen idee hebt welke problemen er spelen aangaande resistente bacteriën.
Omdat jij jezelf klemlult ga je maar schelden? :neenee:
Nee Malinois, als Liesbethje een bepaalde toon aanslaat ("waar jij mee bezig bent slaat als een tang op een varken, je bent bezig als een kip zonder kop"), dan zie ik niet in waarom ik haar niet dom en simpel zou mogen noemen.
Ik ben niet de degene die begonnen is met dergelijke taal te gebruiken tegen haar.
Als moderator zou je een beetje neutraler mogen zijn.
yuri36
Zeer actief
dwergpoedel

Ow, ik heb anders nog nooit bewijs onder ogen gezien van in het wild levende vogels en muizen waarbij resistente bacteriën zijn aangetroffen. Bij vee is dat wel anders, daar komen resistente bacteriën heel vaak bij voor. Je geeft je hond rauw vlees, en vervolgens raakt die ook besmet.

Dianavdberkt schreef:
mwillow schreef:Mijn honden eten al jaren vlees waar vrijwel geen antibiotica in zit.
In Nederland is het 'fenomeen' resistente bacterie al jarenlang aan de orde. Dus het is niets nieuws; alleen door het veelvuldig gebruik van antibiotica is er een hardnekkige bacteriegroep die prima overleeft. Nu dan de EBSL. Het veelvuldig gebruik van antibiotica in de vleessector is maar een minimale voorzorgsmaatregel om de bacterie uit te bannen. De 'schuldigen' zijn de huisartspraktijken en dierenartsen zelf, die bij ieder wissewasje antibiotica uitschrijven. De dierenartssector is er vanuit het KNMD ook op gewezen om terughoudend te zijn met het voorschrijven van antibiotica. Dat is dus niet voor niets en heeft weinig met rauw gevoerde honden te maken die de mensheid zou besmetten. De resistente bacterie zit ook op groente en fruit.
http://zembla.vara.nl/Afleveringen.1973 ... &tx_ttnews" onclick="window.open(this.href);return false;[tt_news]=24177&tx_ttnews[backPid]=1972&cHash=8f497565d1
http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuse ... art_id=274" onclick="window.open(this.href);return false;
je was me net voor. Ook muizen, vogels en andere diersoorten eten of pikken wel eens van fruit en groente dus de bewering van yuri dat katten niet ziek worden als ze een prooi vangen gaat ook niet op. Door de maatschappij, zoals deze nu in elkaar steekt eet elk mens en dier van producten die besmet zijn met antibiotica of gifsoorten. Kun je bijna niet omheen. De biologische soorten zijn het minst erg.

wij voeren nu al jaren rauw vlees en ik moet zeggen dat de honden gezonder zijn en eruit zien dan ooit tevoren.
yuri36
Zeer actief
dwergpoedel

malinois schreef:
yuri36 schreef:Die bacteriën kunnen zeer gevaarlijk zijn voor de mens en als mensen onvoorzichtig zijn met de bereiding van rauw vlees of rauw vlees aan hun honden voeren, dan kunnen ze besmet raken.
Onzin dus, dan moet je ook geen vlees meer voor jezelf bereiden thuis, want dat is dan minstens zo 'gevaarlijk'.

Mensen zijn hier al zo panisch vwb rauw vlees, kijk naar landen als Griekenland, daar hangen de hammen en de halve varkens gewoon buiten in de zon...
Nee, onzin, niks weerstand, Grieken zijn ook niet achterlijk en eten hun vlees ook niet rauw.
Laatst was een epidemioloog op TV die wat vertelde over de gevaarlijke ESBL-bacterie in kip. Hij at zelf ook nog kip maar waarschuwde mensen bij het bereiden zeer voorzichtig en hygienisch te werk te gaan.
En uiteraard alleen maar gekookte kip te eten. Geef jij jouw hond rauwe kip, dan kan hij de ESBL-bacterie binnenkrijgen en jou besmetten, helaas, ik kan de feiten niet mooier maken.
En nu is het kip, straks is het weer ander vlees met een andere resistente bacterie. Rauw vlees is gewoon niet veilig.
Waarom worden mensen op vandaag veel ouder dan vroeger? Twee oorzaken:

1. Hygiene (en het eten koken (vooral vlees) hoort daarbij.
2. Antibiotica, die veel levens hebben gered.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

yuri36 schreef:
malinois schreef:
yuri36 schreef: Ja, omdat je zo dom en simpel bent als wat (ik gebruik nu jouw denigrerende toontje) en geen idee hebt welke problemen er spelen aangaande resistente bacteriën.
Omdat jij jezelf klemlult ga je maar schelden? :neenee:
Nee Malinois, als Liesbethje een bepaalde toon aanslaat ("waar jij mee bezig bent slaat als een tang op een varken, je bent bezig als een kip zonder kop"), dan zie ik niet in waarom ik haar niet dom en simpel zou mogen noemen.
Ik ben niet de degene die begonnen is met dergelijke taal te gebruiken tegen haar.
dus een moderator mag geen mening hebben? sorry die heb ik wel!
Klachten kun je doorgeven bij de rest van het modteam :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
yuri36
Zeer actief
dwergpoedel

Niet alleen Orijen, bij elke andere brok heb je het probleem van resistente bacteriën niet omdat de ingrediënten gekookt zijn, net zoals met je eigen vlees.

renee-uk schreef:
yuri36 schreef: De ziekenhuizen in België en veel andere landen zijn zelf een bron van verspreiding van MRSA.
Ik schuif het MRSA-probleem niet op de honden af. MRSA is éen van de resistente bacteriën, waarschijnlijk ontstaan door teveel antibiotica-gebruik bij de mens zelf. Vooral in België was men tot voor kort en misschien soms nog wel heel gemakkelijk met antibiotica.
Maar dat neemt niet weg dat in de vee-stapel ook resistente bacteriën voorkomen, waaronder ESBL-bacteriën. Die bacteriën kunnen zeer gevaarlijk zijn voor de mens en als mensen onvoorzichtig zijn met de bereiding van rauw vlees of rauw vlees aan hun honden voeren, dan kunnen ze besmet raken.
zoals ik al zei: dus alle bacteriele problemen zijn opgelost als mensen maar Orijen gaan voeren?
yuri36
Zeer actief
dwergpoedel

malinois schreef:
yuri36 schreef:
malinois schreef: Omdat jij jezelf klemlult ga je maar schelden? :neenee:
dus een moderator mag geen mening hebben? sorry die heb ik wel!
Klachten kun je doorgeven bij de rest van het modteam :ok:
Ik heb geen klacht. En een mening mag je zeker hebben. Maar neutraal ben je niet als Liesbeth praat over "een kip zonder kop" en ik haar "simpel en dom noem" en je spreekt alleen mij daarop aan.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

yuri36 schreef:
malinois schreef:

Nee, onzin, niks weerstand, Grieken zijn ook niet achterlijk en eten hun vlees ook niet rauw.
Laatst was een epidemioloog op TV die wat vertelde over de gevaarlijke ESBL-bacterie in kip. Hij at zelf ook nog kip maar waarschuwde mensen bij het bereiden zeer voorzichtig en hygienisch te werk te gaan.
En uiteraard alleen maar gekookte kip te eten. Geef jij jouw hond rauwe kip, dan kan hij de ESBL-bacterie binnenkrijgen en jou besmetten, helaas, ik kan de feiten niet mooier maken.
En nu is het kip, straks is het weer ander vlees met een andere resistente bacterie. Rauw vlees is gewoon niet veilig.
Waarom worden mensen op vandaag veel ouder dan vroeger? Twee oorzaken:

1. Hygiene (en het eten koken (vooral vlees) hoort daarbij.
2. Antibiotica, die veel levens hebben gered.
:Q: ik kan zo moe worden van mensen als jij...
Ja ik geef mijn hond rauw, ja hij krijgt rauwe kip, ja hij kan hij kan hij kan... alles kan...
zolang de hond nog hetzelfde maag/darmstelsel heeft als zijn voorouder de wolf, is hij daarvoor gemaakt, rauw vlees.
Nogmaals wij mensen eten gewoon rauw vlees, nooit van filet american gehoord of van tartaar?
En nu?

Waarom worden mensen zo snel ziek? ze hebben totaal geen WEERSTAND, weerstand heb je niet maar zo dat moet je opbouwen.
Dat doe je niet door hyperclean te zijn en door je lichaam geen uitdagingen te geven... dan blijf je een belabberende weerstand houden...
Helaas voor jou kan ik het niet mooier maken dan het is. WEERSTAND MOET JE OPBOUWEN.

Die grieken hangen het buiten, heb jij hier ooit een slager gezien waar alle waar gewoon buiten hangt met 30 graden of uitgestald ligt op een tafeltje buiten?
Dan kan die met 5 min. zn tent sluiten, dat is daar aan de orde van de dag... die mensen daar kunnen dat gewoon hebben want die zijn niks anders gewend, hun lichaam heeft daar weerstand voor opgebouwd. Eten wij daar zo'n stukje vlees zijn wij direct 3 weken doodziek.
Zie hier het verschil.
Afbeelding
Dianavdberkt
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dianavdberkt »

Omdat Yuri allerlei citaten kopieert ga ik dat nu ook maar doen maar dan wel in puur hollandse taal

Er zijn verschillen tussen de lengte van ons spijsverteringskanaal en dat van de hond. Bij de hond is er dus een kortere tijd tussen opname van en uitscheiding en zodoende is er minder tijd dat de bacterie in het spijsverteringskanaal zit. Hoe minder tijd de bacterie doorbrengt in het spijsverteringssysteem, hoe minder kans er is dat de bacterie de spijsverteringsbariere doorbreekt en het lichaam in dringt. Ook is het belangrijk om notie te nemen van de verschillen in het spijsverteringssysteem bij een koolhydraat-rijke voeding (brokken) en een koolhydraat-arme voeding. Mensen hebben a-amylase in het speeksel. Honden hebben dit enzym niet in hun speeksel. Dit enzym begint (bij de mens) koolhydraten te verteren zodra we koolhydraten nuttigen. Bij honden begint de vertering van koolhydraten pas wanneer de koolhydraatrijke voeding de maag bereikt en het grootste deel van de vertering vindt pas plaats in de dunne darm. Het hoge percentage koolhydraat in brokken leidt tot situaties waar het voedsel in langer in het spijsverteringssysteem blijft zitten (8-12 uur). Een dieet gebaseerd op rauw vlees doet er slechts de helft over (4-6 uur) waardoor er dus een veel geringere kans is dat bacterieen het lichaam binnen kunnen dringen.
renee-uk
Zeer actief

ik hou er mee op, tegen zoveel tunnelvisie is niet op te praten.
Je mag lachen op mijn crematie hoor yuri als ik overleden ben omdat ik mijn honden rauw vlees voer, maar beslist niet eerder!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Dianavdberkt
Zeer actief

Dit citaat is speciaal voor Yuri bedoelt :wink:

Bacteriën in droogvoer
Home Prepared Dog and Cat diets, The Healthful Alternative van Donald R. Strombeck DVM, PhD, 1999. ISBN 0 8138 2149 5

Droogvoer is besmet met bacteriën en andere micro-organismen, die de oorzaak kunnen zijn van aandoeningen aan het spijsverteringskanaal. De aangetroffen bacteriën zijn afkomstig van de gebruikte ingrediënten.

Ook komen ze in het voer tijdens de voorbereiding en de bereiding ervan. Ze kunnen de conservering van het product overleven en opgeslagen voer besmetten.

Het meeste droogvoer komt in contact met potentiële besmettingsbronnen van micro-organismen tijdens:

1. de productie van de ingrediënten,

2. de voorbereiding en productie van het voer,

3. de opslag en de distributie ervan en

4. de voorbereidingen voor de consumptie.

Besmetting vindt plaats via bacteriën in de aarde, de lucht, levende planten, voer of mest, dieren, mensen, rioolwater, gebruikte apparatuur, ingrediënten en verpakkingsmaterialen.

Besmette eindproducten kunnen weer een besmettingsbron zijn voor andere producten.

In de eindfase van het productieproces wordt het voer bedekt met een combinatie van dierlijke eiwitten en vloeibaar vet.

Tijdens het koken van de ingrediënten worden alle bacteriën vernietigd, maar het eindproduct verliest zijn steriliteit tijdens

1. het droogproces

2. het toevoegen van het vloeibare vet

3. het verpakken.

Het aantal bacteriën varieert en hangt af van:

1. de oorspronkelijke besmetting,

2. de bacteriën, die er tijdens het productieproces bijkomen of verdwijnen,

3. een herbesmetting tijdens de verdere verwerking van het gekookte ingrediënt en

4. de groei of vernietiging tijdens de opslag, de verkoop en het gebruik.

Meestal zitten er 1000 tot 10.000 bacteriën per gram in de dierlijke producten die verwerkt worden tot voer.

Ingrediënten van een slechte kwaliteit, onvoldoende verhitting, herbesmetting bij de verwerking en de opslag – alles kan zorgen voor te veel bacteriën in gekookte producten.

Mensen maken zich zorgen over het gezondheidsaspect van voeding, zoals de besmetting van dierlijke voedselbronnen met ziekteverwekkende bacteriën.

De kwaliteit van de ingrediënten van diervoeding is veel minder dan die van menselijke voeding. Zo wordt bijvoorbeeld afgekeurd vlees verwerkt tot diervoeding of kunstmest.

Afgekeurde producten voor huisdieren zijn vaak besmet met bacteriën – en meestal de reden om ze van de schappen te halen. Om dit te veranderen, zou de industrie de herkomst van de ingrediënten die gebruikt worden voor diervoeding, moeten veranderen.

Onlangs is er onderzoek gedaan naar hoeveelheden en soorten bacteriën die geïsoleerd konden worden uit besmette droogvoeders. Alle voeders waren besmet, maar de bacteriën konden niet veel schade aanrichten bij dieren met een snelle spijsvertering.

Besmetting kan ook optreden wanneer de instructies voor het voeren goed worden nagevolgd. Zo adviseert een grote fabrikant om altijd halfzachte voeding beschikbaar te hebben voor puppies tijdens het spenen, maar bacteriën vermenigvuldigen zich razendsnel in met vocht aangelengd droogvoer.
Salmonella is aanwezig in de ontlasting van 30 procent van alle honden. Het overgrote deel is er niet ziek van.

Een salmonella infectie volgt meestal na het innemen van besmet voer of water. Het voer wordt gemaakt met ingrediënten van dierlijke oorsprong en besmet door deze ingrediënten.

Salmonella zit vaak in droogvoer maar de meeste mensen weten het niet.

Een citaat uit het tijdschrift American Veterinary Medical Association journal: "Uit de inspectie van de FDA van plantaardig en dierlijk materiaal dat gebruikt wordt voor diervoeding, blijkt dat bijna 57 procent van de monsters met dierlijke eiwitten en 36 procent van de plantaardige monsters positief getest zijn op Salmonella.

Bij andere onderzoeken werden meer dan 60 procent van de bedrijven waar dierlijke eiwitten verwerkt worden, en 37 procent van de bedrijven waar planten verwerkt worden positief bevonden op Salmonella."

Diervoeders worden gekookt om de Salmonella bacterie te vernietigen - maar als de werkruimte besmet is, wordt het voer na het kookproces opnieuw blootgesteld aan besmetting. Men doet alsof het voer vrij is van andere bacteriën - maar er wordt niet onderzocht of dit echt zo is.

Staphylococcus aureus staat op de tweede plaats als veroorzaker van darmaandoeningen. De bacterie zit meestal in besmet vlees.

Is een voeder besmet, dan kan het gekookt worden om de bacteriën te vernietigen.

Het verhittingsproces vernietigt echter NIET de gifstoffen die al zijn gevormd. Het voeder blijft zorgen voor darmproblemen.
yuri36
Zeer actief
dwergpoedel

[quote="malinois"][quote="yuri36"][quote="malinois"]
:Q: ik kan zo moe worden van mensen als jij...
Ja ik geef mijn hond rauw, ja hij krijgt rauwe kip, ja hij kan hij kan hij kan... alles kan...
zolang de hond nog hetzelfde maag/darmstelsel heeft als zijn voorouder de wolf, is hij daarvoor gemaakt, rauw vlees.
Nogmaals wij mensen eten gewoon rauw vlees, nooit van filet american gehoord of van tartaar?
En nu?

quote]

Dat moe worden is dan wederzijds, lol :lol1:
Ik heb het al ZO vaak gezegd in 1 of andere vorm: wilde dieren hebben geen resistente bacteriën onder de leden. Een wolf eet geen dier dat met antibiotica behandeld is en daarom resistente bacteriën bij zich draagt.
Dianavdberkt
Zeer actief

Quote : Dat moe worden is dan wederzijds, lol :lol1:
Ik heb het al ZO vaak gezegd in 1 of andere vorm: wilde dieren hebben geen resistente bacteriën onder de leden. Een wolf eet geen dier dat met antibiotica behandeld is en daarom resistente bacteriën bij zich draagt.[/quote]

Nu zou ik graag een antwoord van je ontvangen op mijn citaat over bacterien en droogvoeding.
yuri36
Zeer actief
dwergpoedel

[quote="Dianavdberkt"]Dit citaat is speciaal voor Yuri bedoelt :wink:

Bacteriën in droogvoer
Home Prepared Dog and Cat diets, The Healthful Alternative van Donald R. Strombeck DVM, PhD, 1999. ISBN 0 8138 2149 5

quote]

Dat is blijkbaar een boek aangezien je een isbn nummer geeft.
Er wordt vanalles beweerd, maar ik zie geen enkele bronvermelding.

En daarbij, ik heb steeds beweerd dat je brokken van een hoge kwaliteit moet geven. En dat zijn er maar een paar in Nederland.

Je andere citaat in voorgaande berichtje, bevat ook geen bronvermelding maar het lijkt sterk afkomstig uit bevooroordeelde bron
Dianavdberkt
Zeer actief

yuri36 schreef:
Dianavdberkt schreef:Dit citaat is speciaal voor Yuri bedoelt :wink:

Bacteriën in droogvoer

quote]

Dat is blijkbaar een boek aangezien je een isbn nummer geeft.
Er wordt vanalles beweerd, maar ik zie geen enkele bronvermelding.

En daarbij, ik heb steeds beweerd dat je brokken van een hoge kwaliteit moet geven. En dat zijn er maar een paar in Nederland.

Je andere citaat in voorgaande berichtje, bevat ook geen bronvermelding maar het lijkt sterk afkomstig uit bevooroordeelde bron
het eerste citaat komt van een universiteits kliniek voor gezelschapsdieren. :ok:

beide citaten gingen over brokken in het algemeen zonder merknamen gold dit dus voor ALLE brokken. Nu wil ik graag je antwoord hierop hebben ipv alleen maar vertellen dat het citaten uit een bevooroordeelde bron komen
renee-uk
Zeer actief

yuri36 schreef: Je andere citaat in voorgaande berichtje, bevat ook geen bronvermelding maar het lijkt sterk afkomstig uit bevooroordeelde bron
:lol: :smile:
dit, komend van jou, maakt dat ik het toch wel leuk vind dat ik je nog niet in de negeer heb staan!
Afbeelding

Dianavdberkt
Zeer actief

trouwens Yuri bij Orijen krab je ook achter je oren als je hun site bekijkt

Vrij van granenOrijen voeding bevat een hoog eiwit, laag koolhydraat gehalte en is granenvrij. De kenmerkende, verse ingrediënten, in een Biologisch passende verhouding van 70% vers kippenvlees, 30% verse groente en vers fruit. (70/30/0). Dit alles met uitsluiting van granen. of simpel gezegd; Orijen zorgt voor de ultieme voeding voor uw hond of kat door de passende voeding die ze van nature nodig hebben en voedt ze zoals de natuur dat ooit bedoeld heeft.

Biologisch natuurlijk samengesteld

Met 3 soorten vers, voor menselijke consumptie, geschikt vlees afkomstig van met granen gevoerde kippen,
Dianavdberkt
Zeer actief

ik ben echt geen tegenstander van de brok maar vertel nu eens wat JIJ vind van rauw vlees voeren aan honden en Hondenbrok voeren aan honden. Dus geen citaten, geen onzin verhalen, geen ja maar, geen............

JOUW mening graag.
mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

Dianavdberkt schreef:ik ben echt geen tegenstander van de brok maar vertel nu eens wat JIJ vind van rauw vlees voeren aan honden en Hondenbrok voeren aan honden. Dus geen citaten, geen onzin verhalen, geen ja maar, geen............

JOUW mening graag.
Hij vindt het asociaal......en degenen die het geven zijn een stel aso's? :idea: :F:
Dianavdberkt
Zeer actief

owwwwwwwww nog wat. komt af van een forum over de fok van kuikens en kippen en hun eieren die gebruikt worden in de brokken van Orijen. Dit is dus een van de toeleveranciers. Orijen is een prima voeding maar ook hier zitten dingen in die er misschien niet helemaal in horen. Denk ook dat wat je ook voert er altijd stoffen in zitten die je liever niet voert maar waar je gewoonweg niet aan ontkomt.

zie hier een klein stukje van dat forum

When I sell my eggs I will tell people they are eggs from truly free range (eating grass and bugs), heritage breeds, who have been raised on organic feed from the beginning.

I plan on vaccinating and if I HAVE to, will use Eprinex to treat for lice and mites. Some people may not see my eggs as organic as a result. Hence, my first statement to them.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miranda »

Liesbeth schreef:en ga aboutboedha pb'en. Kunnen jullie samen verder beppen.
Oh Goden :80:

Dan zitten we er over een poosje allemáál zo bij :N:

Afbeelding
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
malinois
Zeer actief
Contacteer:

yuri36 schreef:
Dat moe worden is dan wederzijds, lol :lol1:
Ik heb het al ZO vaak gezegd in 1 of andere vorm: wilde dieren hebben geen resistente bacteriën onder de leden. Een wolf eet geen dier dat met antibiotica behandeld is en daarom resistente bacteriën bij zich draagt.
een mens is geen wild dier, en wij eten ook nog steeds RAUW vlees...
Daarnaast gaat het om weerstand ook bij de hond. Dat bouw je op door hem er zoveel mogelijk bekend mee te maken, dus zoveel mogelijk er van te eten...
Ja wij krijgen vast die zooi binnen, maar zolang WIJ het nog kunnen eten, kunnen mijn honden het ook hoor :ok:
Afbeelding
Dianavdberkt
Zeer actief

Waarom krijg ik nu geen antwoord Yuri. :denken: :denken: :denken:
yuri36
Zeer actief
dwergpoedel

Dianavdberkt schreef:trouwens Yuri bij Orijen krab je ook achter je oren als je hun site bekijkt

Vrij van granenOrijen voeding bevat een hoog eiwit, laag koolhydraat gehalte en is granenvrij. De kenmerkende, verse ingrediënten, in een Biologisch passende verhouding van 70% vers kippenvlees, 30% verse groente en vers fruit. (70/30/0). Dit alles met uitsluiting van granen. of simpel gezegd; Orijen zorgt voor de ultieme voeding voor uw hond of kat door de passende voeding die ze van nature nodig hebben en voedt ze zoals de natuur dat ooit bedoeld heeft.

Biologisch natuurlijk samengesteld

Met 3 soorten vers, voor menselijke consumptie, geschikt vlees afkomstig van met granen gevoerde kippen,
In het voer zit geen graan. Wat is het probleem dat de kippen met granen gevoerd zijn???
yuri36
Zeer actief
dwergpoedel

Je krijgt wel antwoord;-)
Ben alleen niet de hele dag aan de computer, al lijkt het misschien soms zo;-)

Dianavdberkt schreef:Waarom krijg ik nu geen antwoord Yuri. :denken: :denken: :denken:
yuri36
Zeer actief
dwergpoedel

Simpel. Het beste vind ik zelf koken voor je hond.
Daarna komt een goede kwaliteit hondenbrok, en dat kan Orijen zijn, zoals ik geef, maar er is ook nog een handjevol andere goede merken ongetwijfeld.
En rauw voeren, daar vind ik risico's aanzitten. Rauw vlees kan ziekteverwekkers overbrengen.
En botten geven aan je hond kan gevaarlijk zijn (in het geval van barfen).

Dianavdberkt schreef:ik ben echt geen tegenstander van de brok maar vertel nu eens wat JIJ vind van rauw vlees voeren aan honden en Hondenbrok voeren aan honden. Dus geen citaten, geen onzin verhalen, geen ja maar, geen............

JOUW mening graag.
CharlesvdBerkt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders

Ongelezen bericht door CharlesvdBerkt »

Kijk het is heel simpel

Yuri is zelf vegetarier en om dat te onderbouwen zoekt hij heel internet af om maar te "bewijzen" hoe slecht en gevaarlijk vlees is.

Zijn honden krijgen daarom een slap aftreksel van hetgeen ze echt nodig hebben en dat is in zijn geval een geperste vorm van vleesmeel, bietenpulp en granen aangevuld met vitaminen, mineralen en wat synthetische kalk.
yuri36
Zeer actief
dwergpoedel

Charles vd B schreef:Kijk het is heel simpel

Yuri is zelf vegetarier en om dat te onderbouwen zoekt hij heel internet af om maar te "bewijzen" hoe slecht en gevaarlijk vlees is.

Zijn honden krijgen daarom een slap aftreksel van hetgeen ze echt nodig hebben en dat is in zijn geval een geperste vorm van vleesmeel, bietenpulp en granen aangevuld met vitaminen, mineralen en wat synthetische kalk.
Onzin, dan zou ik mijn honden vegetarische brokken geven.
CharlesvdBerkt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders

Ongelezen bericht door CharlesvdBerkt »

yuri36 schreef:
Charles vd B schreef:Kijk het is heel simpel

Onzin, dan zou ik mijn honden vegetarische brokken geven.
Daar zie ik je wel voor aan gecombineerd met een vegaburger als extraatje :lol:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”