yuri36 schreef:Rauw vlees zou ik niet voeren. Via rauw vlees kunnen ziekteverwekkers overgebracht worden. Je hond kan er ziek van worden. Veel mensen hier zijn een andere mening toegedaan, maar vraag je eigen dierenarts er maar eens naar, wat hij ervan denkt.
Mijn vorige hond kreeg vanaf zijn 5e jaar kvv. Hiervoor altijd brokken gehad, totdat hij ziek werd. Hij kreeg op bijna 4 jarige leeftijd puppyschurft, je weet wel die schurft die veroorzaakt wordt door een slechte weerstand. Uiteraard waren die brokken niet de oorzaak, maar hebben er ook geen goed aangedaan.
Door die aandoening ben ik mij meer gaan verdiepen in goed voer. In eerste instantie waren dat andere, hoogwaardigere brokken, maar later kwam daar ook rauw bij om de hoek kijken.
Lang verhaal kort gemaakt. Ik ben op een gegeven moment overgestapt op volledig kvv en daar niet meer van teruggekomen.
Diezelfde hond had toen hij tegen de 14 liep een 'probleem' met zijn hart. Nou ja de DA, die zijn pols bijna niet kon voelen, had het probleem.
Doorgestuurd naar de Wagenrenk, met het advies om maar niet over het versvoer te beginnen, want dat zou daar waarschijnlijk niet zo goed vallen.
Kevin allerlei onderzoeken gehad, ook een CBC en dat was allemaal uitstekend. Ook de lever- en nierfunctie

. Als je je dan bedenkt dat er ook een CBC is gedaan toen hij ziek was geworden en daar een slechte nierfunctie uit kwam.
Toen ik hem nog brokken gaf waren de waardes niet echt goed, echter toen hij op volledig vers over was gegaan, waren de waardes vrij snel weer prima.
Ik heb overigens wel aan Mandigers verteld dat Kevin op vers stond en daar had hij helemaal niks op tegen

. De bloedwaardes spraken voor zich

.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018