Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
brokjes
Moderator: moderatorteam
- sandra&sammy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shih Tzu/Malteser
- Aantal honden: 1
brokjes
Sammy krijgt brokjes van Royal Canin, de junior Shih Tzu brokjes. Op het pak staat dat hij ongeveer 110 gr. per dag zou moeten eten. Dit is zo wie zo veel te veel, hij krijgt dat niet weg. Nu zit hij op zo'n 70 gr per dag (daarnaast krijgt hij nog wel eens wat restje tussendoor etc) alleen sinds een tijdje eet hij slecht zijn brokjes. Als ik de brokjes in zijn bak doe dan eet hij amper, doe ik de brokjes in zo'n voerbal, dan gaat hij de hele kamer door en eet hij de brokjes. Ik snap er niets van. Het zal mij verder een worst wezen hoor, ik vind het prima zolang hij maar eet, maar ik snap alleen niet zo goed dat hij van het ene op het andere moment niet meer uit zijn bak eet. Herkent iemand dit?

Sammy 31-08-2010
- Tank
- Zeer actief
Re: brokjes
Speciale brokjes voor de shi-tzu (of welk ander ras dan ook) zijn echt onzin! Heel slimme manier van RC om goed bedoelende hondeneigenaren nog wat extra geld uit de zak te kloppen.
Hij eet de brokjes die uit de bal rollen waarschijnlijk wel omdat het een spelletje voor hem is.
Als je eens wat anders wil proberen om te kijken of hij dat lekker weg eet, probeer dan eens KVV, Smuldier is goed te verkrijgen in de supermarkt. Als je daar voor open staat dan kan je je hier op het forum er over inlezen.
Hij eet de brokjes die uit de bal rollen waarschijnlijk wel omdat het een spelletje voor hem is.
Als je eens wat anders wil proberen om te kijken of hij dat lekker weg eet, probeer dan eens KVV, Smuldier is goed te verkrijgen in de supermarkt. Als je daar voor open staat dan kan je je hier op het forum er over inlezen.
-
Muk
Zit er de hele dag brok in zijn voerbak? Hiermee bedoel ik dat je hond de hele dag door brok kan eten. Mocht dat het geval zijn, dan kun je het beste alleen tijdens zijn "etenstijd" de brokken neerzetten in zijn bak. Heeft hij het dan niet op binnen bv 15 minuten, dan haal je het weg en bied je het 's avonds laat weer aan. Of 's ochtends als je 's avonds voert.
Wat Nelleke zegt over de speciale rasbrokken klopt, het is alleen een extra manier om geld te verdienen. Je kunt net zo goed de universele Royal Canin kopen (als je dat merk blijft geven).
Wat Nelleke zegt over de speciale rasbrokken klopt, het is alleen een extra manier om geld te verdienen. Je kunt net zo goed de universele Royal Canin kopen (als je dat merk blijft geven).
- sandra&sammy
- Zeer actief
Ik geef Sammy in principe 2x per dag brokjes, 's morgens en 's avonds, maar vaak heeft hij 's avonds pas zijn ochtendbrokken op. En inderdaad laat ik het maar staan omdat ik zoiets heb van dan eet hij tenminste nog iets. Ik ben bang dat als ik het neer zet en hij eet het niet direct op (wat hij toch niet doet, dat blijkt nu wel) en het later weer aanbiedt en weer niet direct opeet dat hij dan helemaal niet eet!
Ik heb al eens eerder een "gewone" zak RC brokken gekocht en die at hij inderdaad ook gewoon, als ik door de Shih Tzu zakken heen ben stap ik wel weer eens over. En het is niet dat hij de brokken niet lekker vindt, gisteravond heb ik hem met de hand gevoerd en toen stond hij ze met smaak (volgens mij) te eten. Het probleem is ook een beetje dat hij zichzelf de rust niet gunt om te eten. Hij is veel te bang dat hij wat mist als hij staat te eten. Maar ik ben wel een beetje bang dat hij zo te weinig binnen krijgt. Daarom krijgt hij 's avonds nog wel eens wat avondeten van mezelf, dat gaat er met smaak in, dan heeft hij in ieder geval iets binnen denk ik dan, misschien is dat juist weer heel slecht, maar dat doe ik dan ipv de avondbrokken...... Maar aan de andere kant, als hij echt honger heeft dan eet hij van zelf wel zou je zeggen. Vorige week bij de da zei zij dat Sammy toch geen iel mannetje is dus hij kan nog wel wat verteren, maar hij moet natuurlijk niet in gewicht achteruit gaan.
Tsjaaa.....smuldier.....eerlijk gezegd wilde ik hem "gewoon" op brokken houden. Hij doet het daar ook goed op, ontlasting is goed en het eten ging ook normaal goed. Zou het misschien aan de leeftijd kunnen liggen? Hij is nu 6 mnd.....Vind het best lastig....
Ik heb al eens eerder een "gewone" zak RC brokken gekocht en die at hij inderdaad ook gewoon, als ik door de Shih Tzu zakken heen ben stap ik wel weer eens over. En het is niet dat hij de brokken niet lekker vindt, gisteravond heb ik hem met de hand gevoerd en toen stond hij ze met smaak (volgens mij) te eten. Het probleem is ook een beetje dat hij zichzelf de rust niet gunt om te eten. Hij is veel te bang dat hij wat mist als hij staat te eten. Maar ik ben wel een beetje bang dat hij zo te weinig binnen krijgt. Daarom krijgt hij 's avonds nog wel eens wat avondeten van mezelf, dat gaat er met smaak in, dan heeft hij in ieder geval iets binnen denk ik dan, misschien is dat juist weer heel slecht, maar dat doe ik dan ipv de avondbrokken...... Maar aan de andere kant, als hij echt honger heeft dan eet hij van zelf wel zou je zeggen. Vorige week bij de da zei zij dat Sammy toch geen iel mannetje is dus hij kan nog wel wat verteren, maar hij moet natuurlijk niet in gewicht achteruit gaan.
Tsjaaa.....smuldier.....eerlijk gezegd wilde ik hem "gewoon" op brokken houden. Hij doet het daar ook goed op, ontlasting is goed en het eten ging ook normaal goed. Zou het misschien aan de leeftijd kunnen liggen? Hij is nu 6 mnd.....Vind het best lastig....

Sammy 31-08-2010
- Tank
- Zeer actief
Je moet alleen maar vers gaan voeren als je er zelf achterstaat.
Mijn shih-tzu maltezer deed het ook prima op brokjes, dacht ik. Het feit dat-ie regelmatig een ontsteking had linkte ik daar niet aan. Maar vanaf het moment dat hij vers krijgt ben ik niet een keer meer met hem bij de dierenarts geweest.
Misschien toeval, dat kan, ik weet wel dat ik het ook een enorm plezier vind om hem (en mn andere hond) te zien smullen van het vlees. Ze vinden het super lekker. Maar ook dat verschilt per hond.
Mijn shih-tzu maltezer deed het ook prima op brokjes, dacht ik. Het feit dat-ie regelmatig een ontsteking had linkte ik daar niet aan. Maar vanaf het moment dat hij vers krijgt ben ik niet een keer meer met hem bij de dierenarts geweest.
Misschien toeval, dat kan, ik weet wel dat ik het ook een enorm plezier vind om hem (en mn andere hond) te zien smullen van het vlees. Ze vinden het super lekker. Maar ook dat verschilt per hond.
- sandra&sammy
- Zeer actief
Misschien domme vragen hoor (ik heb me nog niet zo verdiept in "vers", al heb ik wel het een en ander gelezen hier op het forum), hoort smuldier ook onder vers? Is Cesar weer iets heel anders? Zou je ook en en kunnen voeren? Bijvoorbeeld de ochtend brokjes en 's avonds smuldier? En is dat voor alle honden geschikt? Ik merk namelijk dat Sammy een beetje moeite heeft met grote stukken kauwen. Sorry voor zoveel vragen. 

Sammy 31-08-2010
- Joera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 2
Smuldier is vers inderdaad. Cesar is niet vers en is troep.
Je kan het inderdaad combineren, de ochtend vers en de middag brok. Sommigen zijn weer voorstanders van bijv. het weekend vers en de rest brok.
Je kan het inderdaad combineren, de ochtend vers en de middag brok. Sommigen zijn weer voorstanders van bijv. het weekend vers en de rest brok.

- Tank
- Zeer actief
Vers vlees zoals smuldier kan je herkennen omdat het altijd ingevroren is. Blikvoer zoals cesar is naar mijn mening rotzooi. Het zit vol conserveringsmiddelen en is daarom ook maanden houdbaar buiten de koeling.
De reden dat ik smuldier noem is omdat het makkelijk te krijgen is en een goede manier om kennis te maken met vers vlees. Als het jou en je hondje bevalt kan je altijd nog verder kijken, online of in de dierenwinkel, voor andere merken. Maar ik weet genoeg voorbeelden van honden die het prima doen op smuldier. Er is alleen geen vast recept, elke hond is anders natuurlijk. De ene hond heeft voorkeur voor een merk, de ander voor een ander. En als het je bevalt, kan je je een beetje inlezen hier in het forum.
Ik denk dat jouw hondje met zijn 6 maanden ongeveer aan een half bakje smuldier genoeg heeft. Maar in de koelkast kan je het twee dagen bewaren, dus dat moet geen punt zijn. Succes!
De reden dat ik smuldier noem is omdat het makkelijk te krijgen is en een goede manier om kennis te maken met vers vlees. Als het jou en je hondje bevalt kan je altijd nog verder kijken, online of in de dierenwinkel, voor andere merken. Maar ik weet genoeg voorbeelden van honden die het prima doen op smuldier. Er is alleen geen vast recept, elke hond is anders natuurlijk. De ene hond heeft voorkeur voor een merk, de ander voor een ander. En als het je bevalt, kan je je een beetje inlezen hier in het forum.
Ik denk dat jouw hondje met zijn 6 maanden ongeveer aan een half bakje smuldier genoeg heeft. Maar in de koelkast kan je het twee dagen bewaren, dus dat moet geen punt zijn. Succes!
- sandra&sammy
- Zeer actief
Dank je wel voor het duidelijke antwoord. Ik had al een idee dat Cesar niet onder vers viel. Ik heb daar ook nooit van die positieve reacties op gehoord.
Smuldier heb ik vaker horen vallen op het forum en vroeg me al eens af wat het nou precies is. Ik lees zoveel verschillende dingen, smuldier, kvv, vers....ik had geen idee wat daar nou precies mee bedoeld werd. Ik ga eens in de dierenwinkel kijken misschien ga ik het eens proberen. Kijken hoe Sammy erop reageert.....
Smuldier heb ik vaker horen vallen op het forum en vroeg me al eens af wat het nou precies is. Ik lees zoveel verschillende dingen, smuldier, kvv, vers....ik had geen idee wat daar nou precies mee bedoeld werd. Ik ga eens in de dierenwinkel kijken misschien ga ik het eens proberen. Kijken hoe Sammy erop reageert.....

Sammy 31-08-2010
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Smuldier(is een kvv) is te koop in de supermarkt, neem wel de complete versie, staat op de verpakking.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- yuri36
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising poedel/maltezer
dwergpoedel - Locatie: sittard
Hij is een kleine hond en nog een puppy ook.
Ik zou hem de brokken zeker in drie keer geven. En belangrijk, op vaste tijdstippen.
Restjes tussendoor zou ik hem zeker niet geven.
Met de hand voeren, al helemaal niet.
Rauw vlees zou ik niet voeren. Via rauw vlees kunnen ziekteverwekkers overgebracht worden. Je hond kan er ziek van worden. Veel mensen hier zijn een andere mening toegedaan, maar vraag je eigen dierenarts er maar eens naar, wat hij ervan denkt.
Als je zin en tijd hebt, is zelf koken voor je hond nog het allerbeste wat je voor hem kan doen, en hij zal het ook nog met alle plezier eten. Alleen moet je dan een goed uitgekiend recept hebben, anders krijgt hij tekorten.
Brokken zijn prima, alleen adviseer ik je dan een beter merk te nemen.
Ik zou hem de brokken zeker in drie keer geven. En belangrijk, op vaste tijdstippen.
Rauw vlees zou ik niet voeren. Via rauw vlees kunnen ziekteverwekkers overgebracht worden. Je hond kan er ziek van worden. Veel mensen hier zijn een andere mening toegedaan, maar vraag je eigen dierenarts er maar eens naar, wat hij ervan denkt.
Als je zin en tijd hebt, is zelf koken voor je hond nog het allerbeste wat je voor hem kan doen, en hij zal het ook nog met alle plezier eten. Alleen moet je dan een goed uitgekiend recept hebben, anders krijgt hij tekorten.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
TS enne... vooral niet op Yuri36 letten, die is brokkenverkoper en wil je alleen maar vreselijk dure brok verkopen die bij lange na niks beter is dan smuldier van 0.49 cent per pakje.... 
Mijn pup staat al vanaf dat hij 3 weken oud was op Smuldier en hij doet het uitstekend... foto's staan in de foto hoek (en hier: http://mechelseherders.jalbum.net/Xavi% ... ri%202011/#" onclick="window.open(this.href);return false; )... Ik heb werkhonden die zwaar fysiek werk moeten doen en dat kunnen ze echt niet met slecht voer... bij mij krijgen ze dus allemaal kvv (smuldier) en dat is dus uitstekend.
Waarom je het NIET bij je dierenarts moet vragen is dat hij zelf brokken verkoopt, en er dus heel veel geld aan verdient. Die zal je dus altijd zijn brok aansmeren...
*edit: tekst toegevoegd.
Mijn pup staat al vanaf dat hij 3 weken oud was op Smuldier en hij doet het uitstekend... foto's staan in de foto hoek (en hier: http://mechelseherders.jalbum.net/Xavi% ... ri%202011/#" onclick="window.open(this.href);return false; )... Ik heb werkhonden die zwaar fysiek werk moeten doen en dat kunnen ze echt niet met slecht voer... bij mij krijgen ze dus allemaal kvv (smuldier) en dat is dus uitstekend.
Waarom je het NIET bij je dierenarts moet vragen is dat hij zelf brokken verkoopt, en er dus heel veel geld aan verdient. Die zal je dus altijd zijn brok aansmeren...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- frank-bobby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua - Aantal honden: 3
- Contacteer:
ow heb je hem ook weeryuri36 schreef:Hij is een kleine hond en nog een puppy ook.
laat mensen aub gewoon kvv adviseren
ik voer het net iets meer als een jaar en mijn honden op de brok en nu op vlees is een behoorlijk verschil en een groote verbetering

-
Muk
Het advies van Yuri moet je vooral overslaan, hij weet niet waarover hij praat en praat helaas onzin. De enige reden dat hij zo praat is dat hij brokverkoper is en handel ziet op dit forum. Dus zeker geen 3x per dag voeren. En wat hij zegt over rauw vlees kan hij niet staven.
Wat je overt moet je helemaal zelf weten, maar ik zou of zijn brok weghalen als die dat niet opheeft na een kwartier of ander voer geven. Is je hond te mager nu die niet alles eet? Zo ja, dan is een ander merk voer misschien een idee. Zo nee, dan het voer weghalen. Eet je hond het niet op, dan later op de dag opnieuw aanbieden. Een hond gaat over het algemeen wel eten dan, al kan het zeker wel een dag duren. Het kan ook zijn dat je wat teveel geeft, de verpakkingen geven over het algemeen veel te veel aan, dus dat is niet iets waar je je zorgen over hoeft te maken.
Wat je overt moet je helemaal zelf weten, maar ik zou of zijn brok weghalen als die dat niet opheeft na een kwartier of ander voer geven. Is je hond te mager nu die niet alles eet? Zo ja, dan is een ander merk voer misschien een idee. Zo nee, dan het voer weghalen. Eet je hond het niet op, dan later op de dag opnieuw aanbieden. Een hond gaat over het algemeen wel eten dan, al kan het zeker wel een dag duren. Het kan ook zijn dat je wat teveel geeft, de verpakkingen geven over het algemeen veel te veel aan, dus dat is niet iets waar je je zorgen over hoeft te maken.
- sandra&sammy
- Zeer actief
Sammy krijgt zijn brokken altijd op een vast tijdstip, maar zelfs die twee keer dat hij krijgt eet hij het al niet op. Daarom ben ik van 3x teruggegaan naar 2x. Die middagbrok had geen zin omdat de ochtendbrok nog niet eens op was. Maar ja, ik moet toch wat, daarom laat ik zijn brokjes maar staan in de hoop dat hij tussendoor toch nog eet. Ik voer hem overigens nooit met de hand, maar ik was gisteravond alleen nieuwsgierig of hij ze dan wel at.
Qua koken ben ik het wel met je eens. Sammy is echt een prakjes hond. Als ik nog wel eens een hapje aardappels en groente over heb dan doe ik daar een klein stukje vlees doorheen en als ik dat aan hem geef dan is het binnen no time weg! En meneer staat er echt van te smikkelen, het gesmak is van verre hoorbaar. Hij is ook gek op een boterham met smeerworst, dit geef ik hem ook wel eens als hij weer eens slecht zijn brok eet, maar ik ben bang dat ik hem daarmee en de "prakjes" veel te vet voer dus daarom wil ik zo graag dat hij "gewoon" brok eet.....
Het gekke is dat dit een probleem is van de laatste paar weken. Voorheen at hij toch best gelijk zijn brokjes op als ik het voor hem neerzette.
Qua koken ben ik het wel met je eens. Sammy is echt een prakjes hond. Als ik nog wel eens een hapje aardappels en groente over heb dan doe ik daar een klein stukje vlees doorheen en als ik dat aan hem geef dan is het binnen no time weg! En meneer staat er echt van te smikkelen, het gesmak is van verre hoorbaar. Hij is ook gek op een boterham met smeerworst, dit geef ik hem ook wel eens als hij weer eens slecht zijn brok eet, maar ik ben bang dat ik hem daarmee en de "prakjes" veel te vet voer dus daarom wil ik zo graag dat hij "gewoon" brok eet.....
Het gekke is dat dit een probleem is van de laatste paar weken. Voorheen at hij toch best gelijk zijn brokjes op als ik het voor hem neerzette.

Sammy 31-08-2010
- grover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
- Contacteer:
Vers en brokken kun je prima combineren, als je het maar niet bij elkaar geeft.. Ik geef mijn Ollie 's morgens Cavom (brokken), en 's avonds Carnibest (vers) en dat gaat prima
Maar wat hierboven al gezegd werd, je moet het alleen doen als je er zelf achter staat 
Overigens ben ik van mening dat een hond van een half jaar al prima op 2 maaltijden per dag kan leven, afhankelijk van de hond dan.. Ollie is vanaf 5,5 maanden overgegaan op 2 maaltijden, omdat ie z'n middagmaal gewoon niet meer hoefde..
Overigens ben ik van mening dat een hond van een half jaar al prima op 2 maaltijden per dag kan leven, afhankelijk van de hond dan.. Ollie is vanaf 5,5 maanden overgegaan op 2 maaltijden, omdat ie z'n middagmaal gewoon niet meer hoefde..
- sandra&sammy
- Zeer actief
hahaha....jullie zijn sneller met schrijven dan ik kon lezen.
Ik was zo wie zo niet van plan hoor om hem weer 3x per dag te voeren en overstappen op een andere brok ook niet, Sammy doet het op zich goed op RC, helaas nu alleen even deed het goed, hahaha.....Maar het is ook weer niet zo dat hij het helemaal niet mee eet hoor! Doe de brokjes in zijn voerbal en hij is binnen een kwartier leeg.
Sammy is verre van mager maar volgens de dierenarts niet te dik, dus een paar dagen wat minder eten kan bij hem echt geen kwaad.
De hoeveelheid van de zak houd ik toch al niet aan. Dan zou hij ongeveer 110 gr per dag moeten. Ik krijg er met moeite 50 a 60 gr in! Daar ben ik al achter dat die hoeveelheden veel te veel zijn.
Ik vind het alleen zo moeilijk wat nu te doen. Eten weghalen als het niet op is, snap ik volledig, maar gaat zo tegen mijn gevoel in. Ik ben als de dood dat ik hem te kort doe (Sammy is mijn eerste hondje ooit, dus ik ben misschien wat onzeker in alles) en dat ik hem honger laat hebben....
Ik was zo wie zo niet van plan hoor om hem weer 3x per dag te voeren en overstappen op een andere brok ook niet, Sammy doet het op zich goed op RC, helaas nu alleen even deed het goed, hahaha.....Maar het is ook weer niet zo dat hij het helemaal niet mee eet hoor! Doe de brokjes in zijn voerbal en hij is binnen een kwartier leeg.
Sammy is verre van mager maar volgens de dierenarts niet te dik, dus een paar dagen wat minder eten kan bij hem echt geen kwaad.
De hoeveelheid van de zak houd ik toch al niet aan. Dan zou hij ongeveer 110 gr per dag moeten. Ik krijg er met moeite 50 a 60 gr in! Daar ben ik al achter dat die hoeveelheden veel te veel zijn.
Ik vind het alleen zo moeilijk wat nu te doen. Eten weghalen als het niet op is, snap ik volledig, maar gaat zo tegen mijn gevoel in. Ik ben als de dood dat ik hem te kort doe (Sammy is mijn eerste hondje ooit, dus ik ben misschien wat onzeker in alles) en dat ik hem honger laat hebben....

Sammy 31-08-2010
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
weghalen is toch het enige wat werkt... hier krijgen ze alleen iets als ze er iets voor doen... de ene keer is het speuren, voer ligt aan het eind... niet speuren is geen voer... ook bij de pup deed ik dit toen hij hier kwam met 8 weken, hij heeft 1 x niet gespeurd dus geen eten, de rest altijd perfect gespeurd. In de bench eten, eerst zitten af of sta dan eten, 10 min. dan is het weg... en ze komen echt niks te kort hoor... ze gaan echt wel eten als ze honger hebben. Die van jou heeft gewoon geen honger dus geen eten laten staan, niet eten, jammer dan 's avonds weer een kans...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- grover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
- Contacteer:
Klinkt echt hard, maar het is echt de enige oplossing.. Ik heb het met mijn reu ook gehad hoor, ook rond een maand of 6, dat ie spontaan ineens 3 keer in de week z'n ochtendmaaltijd oversloeg. En het kostte me echt moeite, want ik was ook heel erg bang dat ik 'm te kort zou doen, maar tis echt het enige dat werkt, gewoon 20 minuten laten staan, en weghalen
Tis voor jezelf ook wel makkelijk, stel nou dat ie plotseling onder narcose zou moeten? dan kun je de DA in ieder geval vertellen wanneer en hoeveel dat ie voor het laatst gegeten heeft
Tis voor jezelf ook wel makkelijk, stel nou dat ie plotseling onder narcose zou moeten? dan kun je de DA in ieder geval vertellen wanneer en hoeveel dat ie voor het laatst gegeten heeft
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Als hij ook tafelresten krijgt is het helemaal niet zo gek dat hij niet zo hard loopt voor de brokken. Het is een kleine hond, het buikje is sneller tevreden dan bij een grote hond. Snacks en tafelresten tellen in verhouding dus meer mee als je daarnaast ook de voorgeschreven hoeveelheid brok voert.
En tevens, als hij heeft geleerd dat er altijd eten is gaat hij daar ook gewoon vanuit
Ik zou de brokken een kwartiertje laten staan de dan weghalen. Volgende keer weer een kans.
Persoonlijk zou ik trouwens ook overstappen naar vers. Dat hoeft vast zoveel niet te kosten als de brokken die je nu voert, en er gaan ook geen grote hoeveelheden doorheen
En tevens, als hij heeft geleerd dat er altijd eten is gaat hij daar ook gewoon vanuit
Ik zou de brokken een kwartiertje laten staan de dan weghalen. Volgende keer weer een kans.
Persoonlijk zou ik trouwens ook overstappen naar vers. Dat hoeft vast zoveel niet te kosten als de brokken die je nu voert, en er gaan ook geen grote hoeveelheden doorheen
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- nusca
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een mechelaar.
Ik zou ook als het je lukt hem helemaal niks anders meer geven van een prakje of boterham met iets. Dat is op zich dan al zo vullend dat ie misschien daardoor al helemaal geen zin meer in zijn brokjes heeft.
Hoe moeilijk het misschien ook voor jezelf is, zou toch dat bakje weghalen na 10 minuten.
Hoe moeilijk het misschien ook voor jezelf is, zou toch dat bakje weghalen na 10 minuten.
- Dondersteen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondjes
Ik vind het veel wat je hem geeft ook al is hij pas 6 maanden.
Ik gaf toen ze nog brok kregen iets van 120 gram en die van mij wegen iets van 13 kilo.
Inderdaad geen restjes van jou eten geven, nergens voor nodig, en lekker op vers overgaan
Ik gaf toen ze nog brok kregen iets van 120 gram en die van mij wegen iets van 13 kilo.
Inderdaad geen restjes van jou eten geven, nergens voor nodig, en lekker op vers overgaan

- sandra&sammy
- Zeer actief
Maar dan valt het toch wel mee qua hoeveelheid wat ik geef? Sammy is 6 kg en hij krijgt zo'n 50/60 gr per dag, als hij het al opeet.....Dondersteen schreef:Ik vind het veel wat je hem geeft ook al is hij pas 6 maanden.

Sammy 31-08-2010
- kloesje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own) - Aantal honden: 4
Hier ook een slechte ochtendeter.
En 10 minuten laten staan en weghalen werkte niet, omdat hij dan gewoon niet at en wel afviel en dat vind ik voor een actieve hond niet goed.
Ik voer nu 's ochtends KVV (Prins, is in handige schijven) en 's avonds brokken.
KVV gaat er zonder problemen met smaak in en 's avonds heeft hij gezonde trek voor de brokjes.
Misschien een idee voor jouw hondje? Ik ben blij een overstap naar KVV te hebben gemaakt, het is toch fijner als je hond met smaak eet
En 10 minuten laten staan en weghalen werkte niet, omdat hij dan gewoon niet at en wel afviel en dat vind ik voor een actieve hond niet goed.
Ik voer nu 's ochtends KVV (Prins, is in handige schijven) en 's avonds brokken.
KVV gaat er zonder problemen met smaak in en 's avonds heeft hij gezonde trek voor de brokjes.
Misschien een idee voor jouw hondje? Ik ben blij een overstap naar KVV te hebben gemaakt, het is toch fijner als je hond met smaak eet
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
want?kloesje schreef:Hier ook een slechte ochtendeter.
Mijn reu at als mijn teef loops was ruim 2 weken niet...
ze gaan vanzelf wel eten hoor...

- yuri36
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising poedel/maltezer
dwergpoedel - Locatie: sittard
Brokkenverkoper??? Waar heb je die onzin vandaan?malinois schreef:TS enne... vooral niet op Yuri36 letten, die is brokkenverkoper en wil je alleen maar vreselijk dure brok verkopen die bij lange na niks beter is dan smuldier van 0.49 cent per pakje....
Mijn puppy van 7 maanden heeft altijd brokken gehad en doet het uitstekend.
Omdat jij anderen rauw vlees wil aansmeren, ben ik opeens een brokkenverkoper?
- frank-bobby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua - Aantal honden: 3
- Contacteer:
nee je bent een brokken verkoper omdat je iedereen dat kapitalisten merk orijen wilt adviserenyuri36 schreef:Brokkenverkoper??? Waar heb je die onzin vandaan?malinois schreef:TS enne... vooral niet op Yuri36 letten, die is brokkenverkoper en wil je alleen maar vreselijk dure brok verkopen die bij lange na niks beter is dan smuldier van 0.49 cent per pakje....
*edit: tekst toegevoegd.![]()

-
Lillith
- Zeer actief
Lillith is bijna 2jr. weegt 10 kilo en eet hoogstens 100 gram pd aan brokjes.sandra&sammy schreef:Maar dan valt het toch wel mee qua hoeveelheid wat ik geef? Sammy is 6 kg en hij krijgt zo'n 50/60 gr per dag, als hij het al opeet.....Dondersteen schreef:Ik vind het veel wat je hem geeft ook al is hij pas 6 maanden.
Is Sammy al klaar met wisselen?
Ik gooi wel eens wat lekkers door de brokjes, beetje blik of soep en natuurlijk wat zonnebloemolie.
Jammer genoeg wil ze niet aan Smuldier maar we blijven het proberen
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Je propagandeert een achterlijk duur merk zoveel en op een zo'n irritante manier dat je direct kunt doorgaan als brokkenverkoper voor dat merk. Ik denk alleen dat meneer O. niet zo gecharmeerd is van jouw propaganda want dit wekt alleen maar het tegenovergestelde op wat jij wil bereiken.yuri36 schreef:Brokkenverkoper??? Waar heb je die onzin vandaan?malinois schreef:TS enne... vooral niet op Yuri36 letten, die is brokkenverkoper en wil je alleen maar vreselijk dure brok verkopen die bij lange na niks beter is dan smuldier van 0.49 cent per pakje....
*edit: tekst toegevoegd.![]()
Je vergeet alleen dit te staven met NEDERLANDSE argumenten die ook bewezen zijn.. je blèrt en schreeuwt dat onze honden doodziek worden, iedereen besmetten en dat vlees eten voor een dier wat notabene afstamt van de wolf (oh ja die gingen eerst alles koken voor ze gingen eten
Je komt alleen maar met afgeserveerde Amerikaanse quotes, na diverse vragen is er nog steeds niks nada noppes Nederlandstalig gekomen...
Mijn jonge hond van 8 maanden doet het uitstekend op kvv, net als al mijn andere honden als pup op kvv hebben gezeten.
Hij glimt je tegemoet, groeit netjes en zeer gelijkmatig en hij heeft me nog niet besmet hoor (oh verhip, heeft ie nu iedereen vanmiddag bij de carnavalsoptocht 'besmet'
En dat ventje zat al met 3 weekjes op Smuldier... heeft niks anders gegeten....
ow ja, ter uwe info, mijn honden hebben ook altijd brok gehad, combi van vers/kvv/brok (uitgezonderd de jonge hond, die alleen kvv) doordat ik zag hoe goed de pup het deed op alleen kvv heb ik ze ook direct overgezet met een zeer bevredigend resultaat.

- Dondersteen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondjes
Ik dacht dat ik 110 gram had gelezen maar ik zie het al dat staat op het paksandra&sammy schreef:Maar dan valt het toch wel mee qua hoeveelheid wat ik geef? Sammy is 6 kg en hij krijgt zo'n 50/60 gr per dag, als hij het al opeet.....Dondersteen schreef:Ik vind het veel wat je hem geeft ook al is hij pas 6 maanden.
Mijn DA zei altijd wat op het pak staat min 25 % dus je zit wel goed met je 50/60 gram.
Maar koop eens een pakje smuldier compleet en kijken of hij het dan op eet