Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

brokjes

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: brokjes

Ongelezen bericht door malinois »

mariskazwart schreef:spikey krijgt nu ook vaker smuldier, ik geef hem echter nooit meer de pens/vlees complete versie. Wat ziet dat er goor uit zeg! Ik heb staan koren boven zijn bak.

De complete vlees versie is beter te doen, Spikey had alleen last van luidruchtige darmen. Kan dat komen omdat ik het hem meteen uit de koelkast geef???

Ook wil ik even de tip doorgeven om minimaal 8 uur tussen het eten van brokjes en van kvv te laten zitten.
hier krijgen ze alleen maar de pens/vlees, jij hoeft het toch niet te eten?
pens vind ik juist goed als dagelijks voedsel de vlees krijgen ze alleen maar als er niks anders is....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Tank
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tank »

Ik ben ook erg benieuwd of hij het lekker vindt. Mijn OEB die stort zich vol op alles wat ik hem voorzet, maakt niet uit welk merk of dat het brokken zijn.
Mijn boomertje die moet eerst even goed bekijken wat hij in zijn bak heeft liggen, snuffelt en likt eraan en dan gaat hij heel keurig netjes het opeten. Maar ik kan goed merken dat hij smuldier kip en vlees compleet of vlees enkelvoudig het lekkerste vindt. Rodi eet hij niet goed, rodi worst dan weer wel maar dat krijgt hij niet als maaltijd maar als beloning.

Sammy is trouwens echt een heeeel erg schattig hondje zeg
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

mariskazwart schreef:spikey krijgt nu ook vaker smuldier, ik geef hem echter nooit meer de pens/vlees complete versie. Wat ziet dat er goor uit zeg! Ik heb staan koren boven zijn bak.
Hehehe, wacht maar totdat je eens vuile pens geeft aan je hond. :mann:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

pens heb je nergens last van tot je het gaat opwarmen... dus DAT moet je niet doen :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Muk schreef:
Hehehe, wacht maar totdat je eens vuile pens geeft aan je hond. :mann:

Of extra vuile boekmaag. :mann: , waar de ladingen stront nog in zitten. :smile:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miranda »

Nou, pens geef ik echt niet als ontbijt hoor. Dat trek ik écht niet, die lucht op de nuchtere maag :kotz:
Ze krijgt het een keer in de week 's avonds.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
malinois
Zeer actief
Contacteer:

ik geef ze het hier om 5 uur 's ochtends al.... ik vind het echt niet stinken hoor... :wink:
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Miranda schreef:Nou, pens geef ik echt niet als ontbijt hoor. Dat trek ik écht niet, die lucht op de nuchtere maag :kotz:

Totaal geen moeite mee. :wink:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

malinois schreef:ik geef ze het hier om 5 uur 's ochtends al.
Ik ga liever gewoon dood *rilt*
Ik vind het wel vre-se-lijk stinken.
Maar mevrouw vindt het zo lekker. Och, dat doe je dan wel voor dat beest :wink:
And few will ever climb
mariskazwart
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising maltheser/shi-tzu en bordercollie/goldenretriever

Ongelezen bericht door mariskazwart »

Miranda schreef:Nou, pens geef ik echt niet als ontbijt hoor. Dat trek ik écht niet, die lucht op de nuchtere maag :kotz:
spikey geven we altijd als we weggaan gedroogde pens staafjes. Wij hebben ze alleen omgedoopt tot stinkstokjes.
Helaas bewaart Spikey ze netjes tot we terug zijn, en gaat dan gezellig naast ons op de bank zijn zoethoudertje opeten :19:
Afbeelding
Tank
Zeer actief

Ik maak fluitend de pakjes pens open, maakt niet uit welk tijdstip van de dag, mijn vriend staat er half kokkend naar te kijken die trekt dat echt niet.. zucht.... mannen...
sandra&sammy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shih Tzu/Malteser
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door sandra&sammy »

Nelleke schreef:.
Mijn boomertje die moet eerst even goed bekijken wat hij in zijn bak heeft liggen, snuffelt en likt eraan en dan gaat hij heel keurig netjes het opeten.
Dit herken ik uit duizenden!!! Wanneer Sammy iets krijgt wat hij nog niet eerder heeft gekregen, dan is het eerst ruiken, vervolgens likken en dan pas heel voorzichtig eten....
Nelleke schreef:Sammy is trouwens echt een heeeel erg schattig hondje zeg
Dank je wel!!! Sammy is inderdaad een schatje :I: Ik weet niet of je ooit andere berichtjes van mij hebt gelezen, maar toen ik Sammy net had heb ik echt een fors aantal weken met mijn handen in het haar gezeten en ik stond op het punt hem gratis aan te bieden aan een willekeurige voorbijganger die hem had willen hebben :oeps: Maar nu...... :I: :I: ik kan me geen leven meer zonder hem voorstellen. Het is een geweldig beestje en vreselijk lief met z'n eigen grrrr :boos: momenten, maar daar ben je pup voor, toch?
Afbeelding
Sammy 31-08-2010
Muk

mariskazwart schreef:spikey geven we altijd als we weggaan gedroogde pens staafjes. Wij hebben ze alleen omgedoopt tot stinkstokjes.
Helaas bewaart Spikey ze netjes tot we terug zijn, en gaat dan gezellig naast ons op de bank zijn zoethoudertje opeten :19:
Die pensstaafjes zijn peanuts in vergelijking met vuile penslappen.
En over stinkstokken gesproken....bullenpees dat stinkt pas echt.

Er zijn twee soorten gedroogd vlees dat ik liever niet aanraak omdat het stinkt, namelijk gedroogde bullenpees (noemt de dierenwinkel heel neutraal "stengels" én gedroogde kophuid. Dat stinkt als je het aanraakt en het stinkt nog meer als je hond het opeet. Maar zelfs dat haalt het niet bij pens.
Laatst gewijzigd door Muk op 09 mar 2011 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Tank
Zeer actief

sandra&sammy schreef:
Nelleke schreef:.
Mijn boomertje die moet eerst even goed bekijken wat hij in zijn bak heeft liggen, snuffelt en likt eraan en dan gaat hij heel keurig netjes het opeten.
Dit herken ik uit duizenden!!! Wanneer Sammy iets krijgt wat hij nog niet eerder heeft gekregen, dan is het eerst ruiken, vervolgens likken en dan pas heel voorzichtig eten....
Nelleke schreef:Sammy is trouwens echt een heeeel erg schattig hondje zeg
Dank je wel!!! Sammy is inderdaad een schatje :I: Ik weet niet of je ooit andere berichtjes van mij hebt gelezen, maar toen ik Sammy net had heb ik echt een fors aantal weken met mijn handen in het haar gezeten en ik stond op het punt hem gratis aan te bieden aan een willekeurige voorbijganger die hem had willen hebben :oeps: Maar nu...... :I: :I: ik kan me geen leven meer zonder hem voorstellen. Het is een geweldig beestje en vreselijk lief met z'n eigen grrrr :boos: momenten, maar daar ben je pup voor, toch?
Ja dat weet ik. Heb geloof ik ook wel eens gereageerd op een van je topics. Ik heb afgelopen anderhalf jaar twee pups opgevoed (of een poging gedaan haha ) en ik begrijp heeel goed wat je bedoeld. Ik heb zelf ook veel gehad aan de tips op het hondenforum, en uiteindelijk is het ook hier allemaal goed gekomen.... alhoewel Tank nog maar 5 maanden is dus daar zijn we nog niet klaar mee.. maar het is echt een heerlijke knuffelkont haha
Ayurveda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayurveda »

Jaap* schreef:
Ayurveda schreef:Van tafel resten kotsen en schijten ze hier heel de boel onder, dus nee niet voor elke hond is dit geschikt ;)
Wat een mietjes :tongue:
HAHAHA
Ja ach kan ik ook niks aan doen en ik vind het ook totaal niet erg, anders zou mn vriend ze overvoeren en nu kan ik mooi als tegen middel zeggen: als jij dat doet mag jij ze in bad doen als ze zich hebben ondergescheten en alles opruimen :engel: dan doet hij het niet :ok:

enne Chili con carne krijgt zelfs mn vriend niet te eten!!! HAHA dan kan ik niet slapen met zon lucht! Dat eet die maar aan boord als die weer voor een week varen is ;)
Afbeelding
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Muk schreef:gedroogde kophuid. Dat stinkt als je het aanraakt en het stinkt nog meer als je hond het opeet.
En als je hond op die van mij lijkt kauwt ze dat gedroogde kopvlees eerst lekker zacht en stinkend en deponeert het daarna op je schoot om lekker te delen.
Maar zelfs dat haalt het niet bij pens.
Pcies.
And few will ever climb
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

wendy71 schreef:
Of extra vuile boekmaag. :mann: , waar de ladingen stront nog in zitten. :smile:
Afbeelding
:mrgreen:
Als ik het sneed had ik 2 smullers erbij staan die als opvangbak dienst deden.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
marian*
Erelid
Contacteer:

En toen viel iedereen stil :smile:
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Ik ben erg slecht voor mijn honden. Hier krijgen ze niets wat te erg stinkt :pffff:
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

yuri36 schreef: Rauw vlees zou ik niet voeren. Via rauw vlees kunnen ziekteverwekkers overgebracht worden. Je hond kan er ziek van worden. Veel mensen hier zijn een andere mening toegedaan, maar vraag je eigen dierenarts er maar eens naar, wat hij ervan denkt.
Mijn dierenarts is pro vers... zo hé daar gaat je statement :smile:

@TS pas wel op met de hand voeren, straks heb je wat dat betreft een 'verwende hond'
Als hij honger heeft eet hij wel, niet te veel zorgen over maken. Zoals eerder is gezegd gewoon weghalen na een kwartiertje/half uurtje
Afbeelding
Muk

marian* schreef:
wendy71 schreef:
Afbeelding
Waar kun je dat kopen? Jaymz lust dat wel gok ik zo. :mrgreen:
sandra&sammy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shih Tzu/Malteser

Re: brokjes UPDATE!

Ongelezen bericht door sandra&sammy »

Nou we hebben de avondmaal achter de rug. Binnen 5 minuten was Sammy zijn bak met 1/3 smuldier leeg! :cheer: Eerst was het even ruiken, toen likken, toen mij aankijken met zo'n blik van "wat geef je mij nou???" :denken: En daarna ging hij eten en alles in 1x opgegeten. Ik had 1 pakje gekocht, dus ik heb nog voor 2 dagen om het te proberen. Ben benieuwd of hij er morgen op "aanvalt" omdat hij dan weet wat het is. Nu stond hij ook te springen toen ik zijn bak aan het vullen was. Maar ik ben allang blij dat hij dit in 1x opat :cheer:
Afbeelding
Sammy 31-08-2010
dagmar88
Zeer actief

Re: brokjes UPDATE!

Ongelezen bericht door dagmar88 »

sandra&sammy schreef:Nou we hebben de avondmaal achter de rug. Binnen 5 minuten was Sammy zijn bak met 1/3 smuldier leeg! :cheer: Eerst was het even ruiken, toen likken, toen mij aankijken met zo'n blik van "wat geef je mij nou???" :denken: En daarna ging hij eten en alles in 1x opgegeten. Ik had 1 pakje gekocht, dus ik heb nog voor 2 dagen om het te proberen. Ben benieuwd of hij er morgen op "aanvalt" omdat hij dan weet wat het is. Nu stond hij ook te springen toen ik zijn bak aan het vullen was. Maar ik ben allang blij dat hij dit in 1x opat :cheer:
:E: Helemaal goed! :cheer:
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

I knew it! :mrgreen: morgen dan niet s'morgens zijn brokjes lang laten staan he. gewoon geven en als hij het niet wil weer weghalen.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Ik had straks een schijf Prins in beide etensbakken gedaan ( Tomas krijgt die als extraatje) maar Sancho slokte die van Tomas in één keer naar binnen :80: hij stikte er zowat in :smile:
Volgens mij had hij daarna wel even buikpijn.
marian*
Erelid
Contacteer:

Muk schreef:
marian* schreef:
wendy71 schreef:
Afbeelding
Waar kun je dat kopen? Jaymz lust dat wel gok ik zo. :mrgreen:
Bij het slachthuis.Wel tevoren bestellen.
Afbeelding
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

boekmaag komt echt niet in dit huis, smerig! (al zal Escha daar anders over denken)

maar super dat Sammy zijn smuldier heerlijk vond :ok:
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

EschaenStefanie schreef:boekmaag komt echt niet in dit huis, smerig! (al zal Escha daar anders over denken)

maar super dat Sammy zijn smuldier heerlijk vond :ok:
Het gekke is dat het helemaal niet zo stinkt,net als verse pens.Verse pens stinkt minder dan Smuldier vind ik.
Maar ja,dat is ook in een vloek en een zucht weg.Boekmaag kun je trouwens als hij open gesneden is zelfs scheuren;het vouwt uit als een boek en is dun.
Afbeelding
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

harstikke goed! :cheer: :mrgreen: En nu maar hopen dat er geen vliegtuig op hem valt of dat hij zomaar doodvalt doordat hij aan het versvleees zit! :ok:
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

minhie schreef:harstikke goed! :cheer: :mrgreen: En nu maar hopen dat er geen vliegtuig op hem valt of dat hij zomaar doodvalt doordat hij aan het versvleees zit! :ok:
Of salmonella van de kip of wormen van de boekmaag die ook in een aantal complete kvv's zit!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”