Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Goed fout met Mozes

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Reneey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 Duitse Dog
1 Chihuahua

Goed fout met Mozes

Ongelezen bericht door Reneey »

Zoals jullie al aan de titel zien : Het is GOED FOUT met Mozes, vanochtend zijn er röntgenfoto's gemaakt en kreeg binnen half uurtje al een telefoontje ... Hij heeft ernstige artrose, al in zo'n ver stadium dat een operatie ook geen hulp meer kan bieden, ja zegt ze je kan altijd het groeiende bot weghalen maar het zal net zo snel weer terug komen ... Hij heeft het in een stadium van een volwassen hond die al flink op leeftijd is en dat met zijn 1,5 jaar :cry: ... Advies van DA is vanaf nu aan een riempje zijn leven slijten, speciale brokken, niet meer spelen geen gekke bewegingen meer en zo kan ik nog een lang lijstje opnoemen ... De dierenarts vind het letterlijk ONBEGRIJPELIJK dat hij in zo'n ver stadium NOG geen pijn aangeeft.

Ik ben even helemaal van slag en weet ook even niet waar ik het zoeken moet.
Het enige wat door me hoofd schiet is dat ik mijn hond niet zijn verdere leven alleen aan een riem wil laten slijten, hij is nog zo jong en geniet nog overal van.
Ik heb de dierenarts vertelt dat ik KVV voer en vroeg of ik niet zelf met eventuele supplementen het gewricht soepel kan houden.
Ja uiteraard zegt ze kan je dat zelf met supplementen doen alleen je moet je er dan wel heel goed in verdiepen want er is zoveel 'troep' op de markt.
Zelf kon ze me niet vertellen/aanraden wat het beste was, ja brokken maar daar wil ik het liefst niet op over gaan.
Mozes mag ook absoluut niet dikker worden, en nu hij in zijn bewegingen al beperkt moet worden durf ik al helemaal niet op brokken te gaan.

Ben al het internet aan het afstruinen naar supplementen maja net zoals de DA al zei je heb zoveel dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Zou heel fijn zijn als er hier mensen zijn die ook bepaalde supplementen geven tegen ernstige artrose en daar ervaring mee hebben mij daarin een beetje weg wijs willen maken.

Ik heb nu zoiets van ik ga me uiterste best doen om hem zo soepel mogelijk te houden maar absoluut niet alleen aan een riempje ... dan liever een korter leven met nog plezier en geluk als een leventje alleen aan een riempie en niks meer mogen doen ( dat vind ik geen hondenleven )
Hij moet vanaf nu trouwens ook aan de ontstekingsremmers en pijnstillers.

Ik zit eventueel nog te denken aan een second opinion, maar zelfs voor mijn 'leken' ogen was het overduidelijk dat in vergelijking met zijn andere poot het echt niet goed eruit zag, ze liet me zien wat allemaal extra botgroei was en dat was echt best pittig.
Nou weet even niet meer wat ik schrijven moet, ben nog niet helemaal bijgekomen van de schrik.

Hoop dat jullie me een beetje wegwijs kunnen maken in het geven van supplementen voor artrose.
Alvast bedankt in ieder geval
Afbeelding
Ik Kan Niet Loslaten ... Terwijl Ik Je Niet Vast Kan Houden
Als Ik Je Los Kan Laten, Kan Ik Je Niet Meer Verliezen
Jumbo 8-9-1998 / 19-7-2009
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Re: Goed fout met Mozes

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Hé gatver, dat wil je niet horen bij zo'n jonge hond. Kan me je keuze wél voorstellen. Liever een korter leven, met nog wat plezier dan zijn leven lang aan het lijntje.
Misschien kan fysiotherapie wat verlichting brengen?
Zelf gaf ik Spike visolie, en hij heeft ook een tijdje glucosamine gehad van de Groene Os. Daar deed hij het best goed op.
In combinatie met pijnstillers vaak.

Sterkte ermee, dikke knuf voor je ventje.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:knuffel1: Jezus meid... weet ook niet wat ik er op moet zeggen. Wat een ellende...

Zoek eens op glucosamine hier.
mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Ongelezen bericht door mariabel »

oh wat erg ... ongelooflijk bij zo'n jonge hond...
ik hoop dat er nog van alles mogelijk is...en hij nog lekker een jonge hond kan zijn... want altijd aan de riem zou mijn keuze ook niet zijn denk ik... maar wat erg voor je...sterkte ....
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

wat een k*T diagnose, :M: :knuffel1: sterkte er mee
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Pemba »

Wat een triest nieuws heb je gekregen :(
Mijn hond heeft behoorlijk artrose in schouders en nek en doet het heel goed op
Gewrichtsgelatine met biotine http://www.hokamix.nl/Default.aspx?tabi ... age=nl-NL/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik hoop dat je iets vindt dat helpt bij jouw hond. Sterkte.
Afbeelding
Reneey
Zeer actief
1 Chihuahua

Daisy@ schreef:Hé gatver, dat wil je niet horen bij zo'n jonge hond. Kan me je keuze wél voorstellen. Liever een korter leven, met nog wat plezier dan zijn leven lang aan het lijntje.
Misschien kan fysiotherapie wat verlichting brengen?
Zelf gaf ik Spike visolie, en hij heeft ook een tijdje glucosamine gehad van de Groene Os. Daar deed hij het best goed op.
In combinatie met pijnstillers vaak.

Sterkte ermee, dikke knuf voor je ventje.
Dank je wel, sterkte kan me kerel zeker gebruiken ...
Ik heb ook gelezen over haaienkraakbeen, maja ik moet nu erg oppassen met Calcium ivm die botgroei dus weet niet precies wat dat doet.
Inderdaad heb ik de groene os ook voorbij zien komen en dan kan je ook nog iets extra's erbij doen tegen pijnlijke artrose ... maja pijn geeft hij (nog) niet aan dus mag je dat dan wel al geven ?
Pijnstillers krijgt hij ook vanaf nu levenslang, voorlopig aankomende maand dagelijks en dan kon ik rustig afbouwen van de DA en dan kijken hoe hij het daarop doet en dan op ' slechte dagen ' of op dagen waarvan je weet dat je ff lekker gaat wandelen met hem dat je hem dan weer een volle dosis geeft.
Visolie kan nooit kwaad toch ? Dat haal ik dan zoieso in huis
Afbeelding
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Wat een zwaar knudde uitslag.
En dan verdomme op zo'n jonge leeftijd. Jou redenatie over niet alleen aan de riem ga ik helemaal in mee. Hoe dan ook een goed leven, dan maar kort.
Maar wat is dit een dreun voor jou.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

oh wat verschrikkelijk zeg. en nog zo jong. ik zou een glucosamine/chondroitine preparaat geven met visolie en vitamine c, 1000 mg per dag. alledrie kun je bij de hema kopen. ik zou hem 2 tabletten gluco geven en 2 visolie. heel veel sterkte! :roos:
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Heb je de foto's.
Neem eens contact op met http://www.osteopaard.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;. Is niet zo gek ver bij jou uit de buurt en vraag dan om Fred zelf voor het maken van een afspraak. Hij is een prettig gesprekspartner en erg ruimdenkend qua behandeling en hulp bieden.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

wat een rot uitslag

vergelijk baar met onze drent destijds ook erge hd op 1 jarige leeftijd
ik heb gekozen voor kwaliteit ipv kwantiteit :wink:

dus wel gewoon los laten lopen en jonge hond kunnen zijn, veel met hem gefietst en nog meer spieren opgebouwd
en wij hadden toen een vooruit strevende da die met homeopathie werkte--nu 25 jaar geleden

hij is op 4 jarige leeftijd ingeslapen maar heeft wel genoten van zijn leven ipv van oud geworden aan een riempje
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Reneey
Zeer actief
1 Chihuahua

Pemba schreef:Wat een triest nieuws heb je gekregen :(
Gewrichtsgelatine met biotine http://www.hokamix.nl/Default.aspx?tabi ... age=nl-NL/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mag ik vragen hoe jij omgaat met de bewegingen van je hond ?
Mozes zelf is nog zo levendig ( logisch hij is nog maar anderhalf jaar ) maar heeft je hond er na bijv een flinke wandeling ( welliswaar rustig ) erg last van ?
En merkte je echt verschil toen je die supplementen ging geven ?
Afbeelding
Reneey
Zeer actief
1 Chihuahua

chrico schreef:Heb je de foto's.
Neem eens contact op met http://www.osteopaard.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;. Is niet zo gek ver bij jou uit de buurt en vraag dan om Fred zelf voor het maken van een afspraak. Hij is een prettig gesprekspartner en erg ruimdenkend qua behandeling en hulp bieden.
Over wat voor behandeling moet ik denken dan ?
En nee heb de foto's niet maar daar kan ik wel voor zorgen natuurlijk.
Afbeelding
sjokoflip
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door sjokoflip »

Shelly krijgt Sasha's Blend en heeft daar veel baat bij

http://www.sashasblend.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Shelly loopt nog veel speelt graag en zwemt wanneer mogelijk, om te testen ben ik een keer gestopt met geven toen kon ze na 1,5 week geen uur meer achter elkaar wandelen ze stopte op het verste stuk en gaf aan dat ze niet verder wilde.

Sterkte met verwerken van de diagnose..
Gr Wilma & Shelly

Afbeelding

~thnx Nien~
Reneey
Zeer actief
1 Chihuahua

fenneke schreef:wat een rot uitslag

vergelijk baar met onze drent destijds ook erge hd op 1 jarige leeftijd
ik heb gekozen voor kwaliteit ipv kwantiteit :wink:

dus wel gewoon los laten lopen en jonge hond kunnen zijn, veel met hem gefietst en nog meer spieren opgebouwd
en wij hadden toen een vooruit strevende da die met homeopathie werkte--nu 25 jaar geleden

hij is op 4 jarige leeftijd ingeslapen maar heeft wel genoten van zijn leven ipv van oud geworden aan een riempje
Ja dat is ook het eerste wat bij mij door me hoofd ging, kreeg het advies om ook inderdaad te fietsen maar pas over ongv 2 maandjes ... eerst even de ontstekingsremmer zijn werk laten doen en dan heeeeeel langzaam opbouwen met fietsen ( alleen en dan ook echt alleen in draf ), daarnaast mag hij onbeperkt zwemmen en ja ik zei ook al van sorry maar deze hond als ik hem niet lekker laat ravotten buiten dan gaat hij het in me huis doen .. ja zegt ze tuurlijk mag hij best een beetje ravotten maar let op zijn bewegingen, en probeer hem niet te laten spelen .. dus zodra er een andere hond aan komt dan hou ik hem gewoon vast.
Had jij toen ter tijd ook bepaalde supplementen gegeven ? Zo ja hielp dat ook daadwerkelijk ?
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Reneey schreef:
Bewegingspatronen, oefeningen om soepel te houden zonder overbelasten enz enz verzin je vragen maar, maar wel de levenslust van de hond in het oog houdend.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Reneey
Zeer actief
1 Chihuahua

Hutsje schreef:oh wat verschrikkelijk zeg. en nog zo jong. ik zou een glucosamine/chondroitine preparaat geven met visolie en vitamine c, 1000 mg per dag. alledrie kun je bij de hema kopen. ik zou hem 2 tabletten gluco geven en 2 visolie. heel veel sterkte! :roos:
Is dit gewoon voor mensen of speciaal voor dieren ( sorry misg stomme vraag maar komt omdat je het bij de Hema kan kopen :P )
Heb die chondroitine opgezocht trouwens en dat ziet er best goed uit, althans wat ze erbij vermelden dan.
Ik schrijf de combi's die jullie me geven even allemaal op hihi en dan ga ik straks rustig op me gemakkie alles uitpluizen
Afbeelding
Reneey
Zeer actief
1 Chihuahua

chrico schreef:
Reneey schreef:
Bewegingspatronen, oefeningen om soepel te houden zonder overbelasten enz enz verzin je vragen maar, maar wel de levenslust van de hond in het oog houdend.
Oke dat ken inderdaad nooit kwaad, zou juist beter zijn als ik wat meerdere bewegingen ken/krijg om hem zo soepel mogelijk te houden.
Afbeelding
Dorien71
Actief
Mijn ras(sen): Hollandse herders

Ongelezen bericht door Dorien71 »

Ik heb hier ook een jonge hond (nu 2,5) met een knik van 45 graden in de rug, arthrose in beide heupen, en beginnende spondylose. En ook ik voer vers.
Op advies van de DA krijgt ze de volgende voedingssuplementen:
Glucosamine, chondroitine, MSN van de kruidvat elke dag 1 tablet.
Vis olie capsule 2 keer per week naast de verse vis die ze al krijgt.

Ruim een jaar geleden zijn we hier achter gekomen en ik moet zeggen dat ik me kapot geschrokken ben. Maar met de voedingssuplementen erbij gaat het erg goed. Afgelopen winter heeft ze wel pijnstilling erbij gehad omdat ze nogal een uitgleed met al die sneeuw en ijs.

Wij hebben ervoor gekozen dat Indy lekker hond mag zijn en gek mag doen zoals ze zo graag doet. Liever een korter leven maar dan wel een fijn leven.

Heel veel sterkte en succes met Mozes.
Afbeelding
Groetjes Dorien en een lebber van Rossi, Indy en Dingo.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Reneey schreef:
Pemba schreef:Wat een triest nieuws heb je gekregen :(
Mag ik vragen hoe jij omgaat met de bewegingen van je hond ?
Mozes zelf is nog zo levendig ( logisch hij is nog maar anderhalf jaar ) maar heeft je hond er na bijv een flinke wandeling ( welliswaar rustig ) erg last van ?
En merkte je echt verschil toen je die supplementen ging geven ?
Van gewoon lopen heeft hij niet zoveel last, het is meer dat hij zich blesseert bij onverwachtse bewegingen, bijv. stoeien met de andere hond. Dan gaat hij wel lopen trekken met 1 voorpoot.
Voordat ik het poeder gebruikte liep hij vaak met zijn kop naar beneden omdat hij veel last had van zijn nek. Hij had dan ook veel last met opstaan.
Sinds hij het poeder gebruikt zijn de klachten veel minder en de hevige pijn komt gelukkig niet zo vaak meer voor.
Pijnstillers heeft hij nog maar af en toe nodig.
Alleen mijn hond is bijna 11 dus ik laat hem zijn gang maar gaan.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Reneey schreef:
Hutsje schreef:oh wat verschrikkelijk zeg. en nog zo jong. ik zou een glucosamine/chondroitine preparaat geven met visolie en vitamine c, 1000 mg per dag. alledrie kun je bij de hema kopen. ik zou hem 2 tabletten gluco geven en 2 visolie. heel veel sterkte! :roos:
Is dit gewoon voor mensen of speciaal voor dieren ( sorry misg stomme vraag maar komt omdat je het bij de Hema kan kopen :P )
Heb die chondroitine opgezocht trouwens en dat ziet er best goed uit, althans wat ze erbij vermelden dan.
Ik schrijf de combi's die jullie me geven even allemaal op hihi en dan ga ik straks rustig op me gemakkie alles uitpluizen
gewoon voor mensen ;)
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Heb je al eens gefietst met Mozes?
Fietsen is een rechtlijnige beweging, ook erg goed om zijn bespiering op pijl te houden ivm zijn arthrose.
mijn teefje heeft weliswaar beginnend arthrose en de fysiotherapeut zei dat fietsen erg goed is dan.
Wel rustig opbouwen en niet laten galopperen, lekker in draf laten lopen.
Ook geef ik haar suplementen: visolie(van Doils), vit C en glucosamine/chrondiotine.
Ze mag van mij nog steeds los, wel eerst even een kwartiertje aan de lijn, als een soort van warming up, daarna mag ze los en gek doen, anders heeft ze geen leven meer als ze nooit los mag.
Heel veel sterkte met je Mozes, arme hond.
En ik zou hem op pijnstilling zetten, als zijn arthrose zo erg is.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Je kan ook dierenarts Geijtenbeek bellen (zit in Heiloo van http://www.anyanimal.nl" onclick="window.open(this.href);return false;).
Hij is gespecialiseerd in vers vlees én honden met gewrichtsaandoeningen (hij is osteopaat).

Daarnaast zou ik gaan zwemmen met je hond. Als je wilt, kun je eens meedoen met het waterwerk in 't Twiske bij ons. Is ook in de buurt van jou, dus dat scheelt. Er zwemmen meerdere honden met gewrichtsproblemen mee (ook niet Newfoundlanders) en het helpt heel goed bij het opbouwen van de spieren. De oefeningen worden aangepast aan de hond.
Nu wordt er overigens nog niet gezwommen, omdat het water nog te koud is. Het zwemseizoen begint op 10 april (zie ook de website http://www.waterwerkwest.nl" onclick="window.open(this.href);return false;).

En natuurlijk glucosamine / chondroïtine gaan geven, dat helpt ook. Daarnaast kun je ook nog met pijnstilling werken op de minder goede dagen.

Vreselijk dat Mozes nu al zo'n ernstige artrose heeft. Hopelijk helpen bovenstaande tips (van mij en van anderen).
Jaymz heeft ook artrose en je hoorde het ook echt kraken. Maar dat is nu veel minder gelukkig. Dankzij de glucosamine / chondroïtine, het zwemmen en pijnstilling. Hoe vervelend het nieuws ook is, er is nog veel mogelijk. Sterkte.
Laatst gewijzigd door Muk op 09 mar 2011 15:11, 1 keer totaal gewijzigd.
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Ik heb altijd gehoord dat hydrotherapie ook heel gunstig kan zijn voor honden met artrose.
Afbeelding
Flo'ke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Flo'ke »

Buh, wat een nare diagnose :( sterkte hiermee...
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

sTefaniA schreef:Ik heb altijd gehoord dat hydrotherapie ook heel gunstig kan zijn voor honden met artrose.
Ja, zwemmen helpt bij de spieropbouw. En dat is zeker bij een grote hond wel handig.
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

sTefaniA schreef:Ik heb altijd gehoord dat hydrotherapie ook heel gunstig kan zijn voor honden met artrose.

Ja, dat is waar.
Lola heeft fysio en magneet therapie gehad.
Als dat niet had geholpen waren we aan de hydro therapie gegaan. :wink:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
josefientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griekse herder

Ongelezen bericht door josefientje »

Wat een rot-diagnose!

Ik ben het helemaal met je eens dat je voor kwaliteit gaat ipv kwantiteit, maar hard is het wel :boos: Sterkte!
Afbeelding
Reneey
Zeer actief
1 Chihuahua

Hutsje schreef:
Reneey schreef:
gewoon voor mensen ;)
Oke ken dat geen kwaad dan, want paracetamol bijv wat ik hoor dat sommige mensen ook wel eens aan hun hond geven dat is dus wel behoorlijk schadelijk ....
Maar ik vertrouw erop dat je me dat soort dingen niet aansmeert hihi, dus zal als ik tijd heb en de auto heb vanmiddag eens even ( en anders morgen ) gelijk langs de hema rijden ... Dan kan ik daarmee starten en me daarna nog verder verdiepen in eventuele andere supplementen
Afbeelding
Reneey
Zeer actief
1 Chihuahua

wendy71 schreef:Heb je al eens gefietst met Mozes?
Fietsen is een rechtlijnige beweging, ook erg goed om zijn bespiering op pijl te houden ivm zijn arthrose.
mijn teefje heeft weliswaar beginnend arthrose en de fysiotherapeut zei dat fietsen erg goed is dan.
Wel rustig opbouwen en niet laten galopperen, lekker in draf laten lopen.
Ook geef ik haar suplementen: visolie(van Doils), vit C en glucosamine/chrondiotine.
Ze mag van mij nog steeds los, wel eerst even een kwartiertje aan de lijn, als een soort van warming up, daarna mag ze los en gek doen, anders heeft ze geen leven meer als ze nooit los mag.
Heel veel sterkte met je Mozes, arme hond.
En ik zou hem op pijnstilling zetten, als zijn arthrose zo erg is.
Mozes kan makkelijk naast de fiets, dit is hij gewend .. althans niet gewend maar dit heeft al een x aantal keren gedaan en heeft hier veel plezier in.
Fietsen is me inderdaad ook aangeraden, wel pas over 2 maanden .. ik moet eerst zijn ontstekingsremmers even rustig het werk laten doen en dan kan ik het fietsen heel geleidelijk op gaan bouwen, en inderdaad alleen maar dan ook alleen in draf ja en stap natuurlijk.
Ik hou Mozes nu ook steeds vaker aan de lijn, mede omdat we gaan verhuizen en ze daar echt vast moeten alleen als ik hem aan de lijn hou en hem daarna los gooi dan gaat hij uit zijn plaat als een debiel, logisch want dat is hij niet gewend natuurlijk om eerste stuk aan de riem te lopen maar dat uit zijn plaat gaan moet ik dan even proberen in toom te houden :P
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”