Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Een 'doet-ie anders nooit' gevalletje

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Re: Een 'doet-ie anders nooit' gevalletje

Ongelezen bericht door Miranda »

Zoek stok! schreef:Eerst maar eens m'n hond blokken (of zelfs optillen) en een brul geven.
Dat hád 'ie al gedaan. Werkte niet.
Lucky luke schreef:In het geval van de Labrador had ik geen keus, Lukas had al een poot hard op z'n rug gekregen en kwam schuilen tussen mn benen. Die Lab bleef maar komen, blokken met mn been en een bulk geven had geen effect Bazin stond er apatisch bij..
En dan hebben we het dus over lab versus chi.
Een hond kan heus wel wat hebben, maar zo'n poot hard op de rug zou ik ook zéker niet blij van worden.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

bouvierpoedel schreef:Lijkt mij als eigenaar van de hond die even een tikkie op zijn neus of een hollewipper krijgt ook een prettig gevoel dat hij er van word weerhouden om in een knokpartij te geraken.
Dat dus. Ik vind mijn hondjes namelijk ook errug lief, dus als die zich niet kunnen gedragen bij een Kito of Nikan (bijvoorbeeld) dan heb ik zelfs erg graag dat Whera ingrijpt als ik er niet bij ben. Nou ja, eigenlijk ook als ik er wel bij ben :mrgreen:
En dat mag dan heel graag met een tik op de neus of met de riem, en als ze haar voeten gebruikt vind ik dat ook niet erg. Liever dan dat de honden het gaan oplossen.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Miranda schreef:
Zoek stok! schreef:Eerst maar eens m'n hond blokken (of zelfs optillen) en een brul geven.
Dat hád 'ie al gedaan. Werkte niet.
Lucky luke schreef:In het geval van de Labrador had ik geen keus, Lukas had al een poot hard op z'n rug gekregen en kwam schuilen tussen mn benen. Die Lab bleef maar komen, blokken met mn been en een bulk geven had geen effect Bazin stond er apatisch bij..
En dan hebben we het dus over lab versus chi.
Een hond kan heus wel wat hebben, maar zo'n poot hard op de rug zou ik ook zéker niet blij van worden.
Ah okay, dan zou ik inmiddels ook wat minder vriendelijk worden inderdaad. Gelijk heeft ze (ts).
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Tamara&Dana schreef:En als je met je ukkepukkie niet er tegen kan
dat je in een losloop gebied loopt waar ook joekels lopen moet je er niet gaan lopen :F:
Mee eens. Maar waar zegt iemand iets anders dan? Volgens mij heeft hier niemand een probleem met honden die gewoon aan komen lopen/rennen. Ik zal hoogstens Saar optillen als ik de boel niet vertrouw, maar ga een hond die alleen maar nogal hard aan komt stuiven echt niks doen hoor! Ook niet als ze naar Saar gaan springen. Dan glimlach ik naar de baas, en hou mijn hand zo dat hondjelief niet tegen mijn neus aan kan stuiteren :mrgreen: Als die baas dat nou minutenlang laat duren glimlach ik bepaald niet meer naar hem/haar, maar dan nog zal ik die hond niks doen, dat gaat namelijk nergens over dan.
Zoals Lieke meen ik ook al zei, het gaat om honden die echt mijn hondje schade toe komen brengen. Die heb ik dus ook nog nooit geslagen laat staan geschopt, maar ik vind dat niet zo vreselijk moreel verwerpelijk als iemand dat dan wel doet. Ik vind het moreel verwerpelijker dat je je hond de kans geeft om een andere hond te gaan slopen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”