Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hema dierenverzekering sluit rassen uit:

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

yuki
Zeer actief

Re: Hema dierenverzekering sluit rassen uit:

Ongelezen bericht door yuki »

mmmm, als je (zogenaamd) dat formulier gaat invullen moet je een aantal vragen invullen, als je dat doet kom je gewoon bij het vezekeringsbedrag, NERGENS zie ik dat je je ras moet invullen?? :scratch:

Op zich snap ik de achterliggende gedachte wel! Maar dan zou je rasspecifieke aandoeningen bij rassen moeten uitsluiten, want een ongeluk kan iedere hond krijgen, evenals baarmoederonsteking o.i.d., daar zou je toch tegen moeten kunnen verzekeren evenals kanker enz.
Ik mis overigens nog een paar rasjes........
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
Bullekes
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Franse bulldog

Ongelezen bericht door Bullekes »

Nakisha schreef:
Bullekes schreef:Tsjah, als mensen hun stamboomloze hond die toevallig op een franse bull lijkt opgeven als rashond krijg je dit soort dingen.
Daar zou ik dus eerder onderscheid in maken..
En als je de FB uit sluit waarom dan niet de pekinees, de mopshond, griffonnetjes etc..
Waarom geen cavaliers, berner senners uitsluiten?
:denken:
Met alle respect, maar ik vind een stamboom bij de FB geen garantie voor een gezonde hond, integendeel. Dus dat de FB kapot zou worden gemaakt door de stamboomloze hondjes is echt niet waar. Dit ras IS kapot.

Anderzijds wil ik ook niet beweren dat die broodfokhondjes gezond zijn, maar dit ras heeft gewoon bijzonder ernstige problemen, goede fokkers of niet.
Ik heb genoeg gezien en gehoord van mede-bulleneigenaren. De mijne word bijna 6, geen stamboom, kan rustig een uurtje of wat wandelen en heeft bijna nooit wat. (Een beetje gevoelige spijsvertering soms) Schijnt ergens in het zuiden bij een boertje vandaan te zijn gekomen.
Anderzijds ken ik er genoeg met stamboom, soms pas één of twee jaar oud, die nog geen vijf minuutjes kunnen lopen uit pure benauwdheid, die problemen hebben als hernia's of patella luxatie en nog veel meer.

Stamboom of niet zegt weinig in dit ras; je kan gewoon mazzel of pech hebben.

Met alle respect, het ras IS niet kapot, broodfokkers en import fokkers maken voornamelijk het ras kapot. Mensen willen voor een dubbeltje op de eerste rang maar dat kan gewoon niet. En juist die bullen zie je vaak in het straatbeeld. Dit geeft zo een vertekend beeld van de fokkers die wel goed hun bestdoen maar ja, mensen zijn nou eenmaal blind.
En ja omdat de gezondheidsonderzoeken niet verplicht zijn zijn er fokkers met stamboom die ook maar wat aankloten. Dat klopt.

Volgens mij ben je er zelf altijd nog bij als je een pup wilt kopen. Je kan dus zélf ook vragen naar de medische onderzoeken zodat je ZELF het minste risico loopt maar nee het ligt altijd aan de fokker he. :oohja:

En natuurlijk, een goed gefokte hond kan ook altijd iets hebben. Ik vind het alleen erg belangrijk om dat zo veel mogelijk uit te sluiten.
En dat jou boomloze bull niets tot weinig mankeert is meer geluk hebben, die fokker heeft gewoon 2 honden die op elkaar leken op elkaar gezet. Dat noem ik geen serieuze fokker..
Een serieuze fokker die het beste voor heeft met het ras laat zijn honden helemaal nakijken.
** Groetjes Nadieh, pootje van Loïz & Yara **
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Bullekes schreef:Tsjah, als mensen hun stamboomloze hond die toevallig op een franse bull lijkt opgeven als rashond krijg je dit soort dingen.
En als je de FB uit sluit waarom dan niet de pekinees, de mopshond, griffonnetjes etc..
Dat slaat dus helemaal nergens op. De Franse Bulldoggen met stamboom van toch echt wel gerenomeerde fokkers, worden net zo goed krakkemikkig en ziek als de zonder stamboom. Reden is gewoon dat er gewoon massaal met de Franse Bulldog en andere rassen naar de DA wordt gegaan met zowat allemaal dezelfde problemen. Voor de verzekering maakt het niet uit of de hond een stamboom heeft of niet. Als hij erop lijkt is het er een. Verklaring van rashond in Dikke van Dalen.
Neeltje

Bullekes schreef:
Nakisha schreef:
Met alle respect, maar ik vind een stamboom bij de FB geen garantie voor een gezonde hond, integendeel. Dus dat de FB kapot zou worden gemaakt door de stamboomloze hondjes is echt niet waar. Dit ras IS kapot.

Anderzijds wil ik ook niet beweren dat die broodfokhondjes gezond zijn, maar dit ras heeft gewoon bijzonder ernstige problemen, goede fokkers of niet.
Ik heb genoeg gezien en gehoord van mede-bulleneigenaren. De mijne word bijna 6, geen stamboom, kan rustig een uurtje of wat wandelen en heeft bijna nooit wat. (Een beetje gevoelige spijsvertering soms) Schijnt ergens in het zuiden bij een boertje vandaan te zijn gekomen.
Anderzijds ken ik er genoeg met stamboom, soms pas één of twee jaar oud, die nog geen vijf minuutjes kunnen lopen uit pure benauwdheid, die problemen hebben als hernia's of patella luxatie en nog veel meer.

Met alle respect, het ras IS niet kapot, broodfokkers en import fokkers maken voornamelijk het ras kapot. Mensen willen voor een dubbeltje op de eerste rang maar dat kan gewoon niet. En juist die bullen zie je vaak in het straatbeeld. Dit geeft zo een vertekend beeld van de fokkers die wel goed hun bestdoen maar ja, mensen zijn nou eenmaal blind.
En ja omdat de gezondheidsonderzoeken niet verplicht zijn zijn er fokkers met stamboom die ook maar wat aankloten. Dat klopt.

Volgens mij ben je er zelf altijd nog bij als je een pup wilt kopen. Je kan dus zélf ook vragen naar de medische onderzoeken zodat je ZELF het minste risico loopt maar nee het ligt altijd aan de fokker he. :oohja:

En natuurlijk, een goed gefokte hond kan ook altijd iets hebben. Ik vind het alleen erg belangrijk om dat zo veel mogelijk uit te sluiten.
En dat jou boomloze bull niets tot weinig mankeert is meer geluk hebben, die fokker heeft gewoon 2 honden die op elkaar leken op elkaar gezet. Dat noem ik geen serieuze fokker..
Een serieuze fokker die het beste voor heeft met het ras laat zijn honden helemaal nakijken.
Het ras is echt wel hartstikke kapot, te kort, te stijf, die idiote roach.

Hoe komt het dan dat zovele bullen van goede fokkers allemaal hernia's krijgen, allergisch overal voor zijn, geopereerd moeten worden aan de luchtwegen? En vaak zijn dit aandoeningen die de ouders of voorouders nog helemaal niet gehad hoeven te hebben omdat de bouw van de Franse Bulldog de laatst 20/30 jaar veranderd is. Korter, kleiner etc etc.

Het blijft tegenwoordig gewoon een gok of je een gezonde bullepup krijgt of niet en vaak is dat pas na jaren zichtbaar. Tirsa heeft het de eerste 6 jaar perfect gedaan. Liep zo 3 uur mee te wandelen, maar toen ging haar toch wel krakkemikkige ruggewervel alles in het roetgooien.
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Bullekes schreef:
Nakisha schreef:

Meen je dit serieus? Ik kan het amper geloven. :80: Zo blind kan je niet zijn als het om je eigen ras gaat!
Ja, het ras is WEL kapot. Niet meer te redden kapot, net als de cavalier. En elke FB liefhebber wéét dat.

Ik heb geen ''verkeerd beeld'', ik heb contact met fokkers én de eigenaren van hun fokproducten. Ik kijk niet naar de bull op straat, ik luister naar wat men te vertellen heeft over hun aangekochte stamboomdier.
En hoewel ik medische onderzoeken uiteraard toejuich, is het geen garantie. En het doet niets af aan 't feit dat er veel FB's zijn met enorme lichamelijke klachten, soms zelfs dodelijk. En dat zijn absoluut niet alleen broodfokhondjes, helaas, integendeel zelfs.

Hoeveel gezonde fokhonden houd je nog over bij de FB, als je serieus gaan kijken? En heb je dan nog genoeg genetische diversiteit?

Een serieuze fokker? Ik ken genoeg ''serieuze fokkers'', waarvan de grootste groep ook aangesloten bij de HBC. Ik word er niet blij van.
Afbeelding
Neeltje

Nakisha schreef: Met alle respect, het ras IS niet kapot, broodfokkers en import fokkers maken voornamelijk het ras kapot. Mensen willen voor een dubbeltje op de eerste rang maar dat kan gewoon niet. En juist die bullen zie je vaak in het straatbeeld. Dit geeft zo een vertekend beeld van de fokkers die wel goed hun bestdoen maar ja, mensen zijn nou eenmaal blind.

Meen je dit serieus? Ik kan het amper geloven. :80: Zo blind kan je niet zijn als het om je eigen ras gaat!
Ja, het ras is WEL kapot. Niet meer te redden kapot, net als de cavalier. En elke FB liefhebber wéét dat.

Ik heb geen ''verkeerd beeld'', ik heb contact met fokkers én de eigenaren van hun fokproducten. Ik kijk niet naar de bull op straat, ik luister naar wat men te vertellen heeft over hun aangekochte stamboomdier.
En hoewel ik medische onderzoeken uiteraard toejuich, is het geen garantie. En het doet niets af aan 't feit dat er veel FB's zijn met enorme lichamelijke klachten, soms zelfs dodelijk. En dat zijn absoluut niet alleen broodfokhondjes, helaas, integendeel zelfs.

Hoeveel gezonde fokhonden houd je nog over bij de FB, als je serieus gaan kijken? En heb je dan nog genoeg genetische diversiteit?

Een serieuze fokker? Ik ken genoeg ''serieuze fokkers'', waarvan de grootste groep ook aangesloten bij de HBC. Ik word er niet blij van.[/quote]

En het ergste is dat de hele HBC z'n kop in het zand steekt alsof er niets aan de hand is. Ik was bij de aankoop van Tirsa afgegaan op wat ik wist van de Franse Bulldog waar ik mee ben opgegroeid. Nu, daar is niets en dan ook niets meer van over. Ik heb de laatste jaren al vaak gezegd, als ik 10 jaar geleden (ok nu 11 jaar) had geweten wat ik nu weet, was er geen Franse Bulldog gekomen.
shibashira
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 x Shiba & 1 x Akita
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door shibashira »

zelfs de bullen met stamboom mankeren wel wat.... :19: dat kun je niet ontkennen.
Sandra & Shira, Taro, Nikki, Kaya
Afbeelding
Nakisha
moderator

En het ergste is dat de hele HBC z'n kop in het zand steekt alsof er niets aan de hand is. Ik was bij de aankoop van Tirsa afgegaan op wat ik wist van de Franse Bulldog waar ik mee ben opgegroeid. Nu, daar is niets en dan ook niets meer van over. Ik heb de laatste jaren al vaak gezegd, als ik 10 jaar geleden (ok nu 11 jaar) had geweten wat ik nu weet, was er geen Franse Bulldog gekomen.
Helaas is dat waar, en HBC is niet de enige. Er zijn veel rassen waarbij de verenigingen massaal blijven roepen dat er écht niets aan de hand is. Maar ondertussen...
Afbeelding
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Je mag het griffonnetje schrappen, veel minder gezondheidsproblemen dan bij de overige 3 rassen :wink:

Nu zal het mij persoonlijk een rotzorg zijn wat ze wel of niet uitsluiten hoor. Ik verzeker toch niet. :19:
Afbeelding
ladybird
Zeer actief
Contacteer:

Nakisha schreef:
Helaas is dat waar, en HBC is niet de enige. Er zijn veel rassen waarbij de verenigingen massaal blijven roepen dat er écht niets aan de hand is. Maar ondertussen...
De HBC is bezig.. Eindelijk... Er komen verplichte onderzoeken :wink: Commedia (mopshond) is ook bezig.. (eindelijk)
Afbeelding
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

Schijnzekerheid heet dat. Ik heb echt een grafhekel aan verzekeraars die zichzelf dermate indekken dat je je afvraagt waar de kleine lettertjes staan voor wanneer je een keer aanspraak moet maken.
Nakisha
moderator

ladybird schreef:
Nakisha schreef:
De HBC is bezig.. Eindelijk... Er komen verplichte onderzoeken :wink: Commedia (mopshond) is ook bezig.. (eindelijk)
Tja, maar 't is mosterd na de maaltijd. Too little too late. Ik neem mijn petje af als er fokkers zijn die dit ras weer GEZOND weten te fokken...
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

yuki schreef:mmmm, als je (zogenaamd) dat formulier gaat invullen moet je een aantal vragen invullen, als je dat doet kom je gewoon bij het vezekeringsbedrag, NERGENS zie ik dat je je ras moet invullen?? :scratch:

Op zich snap ik de achterliggende gedachte wel! Maar dan zou je rasspecifieke aandoeningen bij rassen moeten uitsluiten, want een ongeluk kan iedere hond krijgen, evenals baarmoederonsteking o.i.d., daar zou je toch tegen moeten kunnen verzekeren evenals kanker enz.
Ik mis overigens nog een paar rasjes........
dit dus :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
ladybird
Zeer actief
Contacteer:

Nakisha schreef:
Tja, maar 't is mosterd na de maaltijd. Too little too late. Ik neem mijn petje af als er fokkers zijn die dit ras weer GEZOND weten te fokken...
Ja is het...
Er zijn wel fokkers die hun best doen en testen :wink: Ik sluit ze ook niet allemaal uit, alleen het ras.. Nog even en het zijn engelse bullen. Betreffende formaat gaan ze in ieder geval die kant wel op :ugh:
Afbeelding
Qal
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo & Welsh
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Qal »

bennie schreef:Schijnzekerheid heet dat. Ik heb echt een grafhekel aan verzekeraars die zichzelf dermate indekken dat je je afvraagt waar de kleine lettertjes staan voor wanneer je een keer aanspraak moet maken.
Dit is de basis van 'verzekeren', over de gehele linie moet er meer ingelegd worden dan dat er uitgekeerd wordt. :smile:

Het maakt helemaal geen donder uit of ze nou uitsluiten of ophogen, het principe blijft gewoon hetzelfde en geldt voor alle verzekeraars. :wink:
'Oooow Lars ik hou van je' :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :lief:
'hahaha jij bent geweldig' :mrgreen:

bennie
Zeer actief
Border Collie

Qal schreef:
bennie schreef:Schijnzekerheid heet dat. Ik heb echt een grafhekel aan verzekeraars die zichzelf dermate indekken dat je je afvraagt waar de kleine lettertjes staan voor wanneer je een keer aanspraak moet maken.
Dit is de basis van 'verzekeren', over de gehele linie moet er meer ingelegd worden dan dat er uitgekeerd wordt. :smile:

Het maakt helemaal geen donder uit of ze nou uitsluiten of ophogen, het principe blijft gewoon hetzelfde en geldt voor alle verzekeraars. :wink:
Nee. De basis van verzekeren is dat je met een grote groep samen de kosten deelt.
Qal
Zeer actief

bennie schreef: Nee. De basis van verzekeren is dat je met een grote groep samen de kosten deelt.
Dat zeg ik toch? Diegenen die niet claimen betalen voor degenen die dat wel doen. Daarnaast zijn het geen filantropische instellingen dus er gaat ook nog een deel van af voor de boefjes zelf. :engel:

bennie
Zeer actief
Border Collie

Qal schreef:
bennie schreef: Nee. De basis van verzekeren is dat je met een grote groep samen de kosten deelt.
Dat zeg ik toch? Diegenen die niet claimen betalen voor degenen die dat wel doen. Daarnaast zijn het geen filantropische instellingen dus er gaat ook nog een deel van af voor de boefjes zelf. :engel:
Mensen uitsluiten van de grote groep zodat er minder kosten hoeven te worden gemaakt en er achterlijke bonussen voor de boefjes zelf kunnen worden uitbetaald valt mijns inziens niet onder de basis van verzekeren, maar eerder onder de basis van oplichting.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Daarom verzeker ik al nooit, spaar zelf wel :roll:
Qal
Zeer actief

bennie schreef:Mensen uitsluiten van de grote groep zodat er minder kosten hoeven te worden gemaakt en er achterlijke bonussen voor de boefjes zelf kunnen worden uitbetaald valt mijns inziens niet onder de basis van verzekeren, maar eerder onder de basis van oplichting.
Want? Blijkbaar zijn er genoeg mensen die daar geen enkel probleem mee hebben en graag hun centjes bij die boefjes brengen. Een verzekeringsmaatschappij bestaat bij de gratie van klanten. :engel:

Daarnaast ben je niet verplicht te verzekeren, je kunt ook zelf sparen. Ben je ook niet afhankelijk van polisvoorwaarden die steeds minder dekken. :ok:

dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nanna schreef:Ik vind het niet raar hoor. Ik zou alleen mensen van risicorassen niet uitsluiten maar veel meer laten betalen.
Net zoals een huis met een rieten kap ook veel meer aan verzekering kost.
Of zoals in sommige delen van Duitsland, dat je best een "Kampfhund" er op na mag houden maar dan gewoon 5x zoveel hondenbelasting betaalt.
Moesten ze hier ook doen.
:mrgreen: Wat is daar dan de gedachtegang achter? Ik snap nooit zo goed wat iemand zijn financiële situatie met zijn verantwoordelijkheidsgevoel te maken heeft. Ik kan geen 2 x 5 x hondenbelasting betalen en ben mijns inziens toch echt een betere baas dan een hele hoop mensen die dat wel kunnen :19:

Een 'kenteken' voor vechthonden gelinkt aan de (meerderjarige) baas en aanmelding bij het lokale politiebureau zoals in sommige plaatsen in Duitsland gebruikelijk is zou ik alleen maar toejuigen :ok:
Lijkt mij veel meer effect hebben.
:wink: Trouwens is het in Duitsland ook mogelijk te weerleggen dat jouw hond, zo geclassificeerd op uiterlijk, een vechthond of gevaarlijke hond is.
Mijn honden zouden allebei door de testen komen.
Honden die jagen (het leven of de gezondheid van andere dieren, waaronder wild in gevaar brengen) worden wel als gevaarlijke hond geclassificeerd en moeten zich aan de geldende regels voor vechthonden houden.
Ik vraag me dus echt af wie er meer zou betalen :F:
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

Nanna schreef:Ik vind het niet raar hoor. Ik zou alleen mensen van risicorassen niet uitsluiten maar veel meer laten betalen.
Net zoals een huis met een rieten kap ook veel meer aan verzekering kost.
Of zoals in sommige delen van Duitsland, dat je best een "Kampfhund" er op na mag houden maar dan gewoon 5x zoveel hondenbelasting betaalt.
Moesten ze hier ook doen.
Dit gebeurt nu al weet ik bij de grootste dierverzekering(en) o.a. bij eng. bulldoggen en sharpeis. Deze laatste worden uitgesloten op de ogen (entropion) en op huidklachten. In principe terecht , maar tevens is de premie voor zo'n hond ook nog eens vele malen hoger, dat is dubbelop en vond ik destijds een beetje te veel van het goede. Dus heb ik een eigen spaarpot aangelegd.
Echter tegen chemokuren en de nieuwst kankermedicaties, wekelijks bloed monitoren en speciaal dieet daarbij, is bijna niet tegenop te sparen :ugh:
Toen vond ik het wel een klein beetje jammer...........
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
bennie
Zeer actief
Border Collie

Qal schreef:
bennie schreef:Mensen uitsluiten van de grote groep zodat er minder kosten hoeven te worden gemaakt en er achterlijke bonussen voor de boefjes zelf kunnen worden uitbetaald valt mijns inziens niet onder de basis van verzekeren, maar eerder onder de basis van oplichting.
Want? Blijkbaar zijn er genoeg mensen die daar geen enkel probleem mee hebben en graag hun centjes bij die boefjes brengen. Een verzekeringsmaatschappij bestaat bij de gratie van klanten. :engel:

Daarnaast ben je niet verplicht te verzekeren, je kunt ook zelf sparen. Ben je ook niet afhankelijk van polisvoorwaarden die steeds minder dekken. :ok:
Geen idee waar jij woont, maar ik ben wel degelijk verplicht verzekerd. Met ons huidige zorgsysteem kies ik liever voor een spaarrekening.
Qal
Zeer actief

bennie schreef:Geen idee waar jij woont, maar ik ben wel degelijk verplicht verzekerd.
Jij hebt zelf een dierenverzekering? Onder welk ras ben je aangemeld? :smile:

bennie
Zeer actief
Border Collie

Qal schreef:
bennie schreef:Geen idee waar jij woont, maar ik ben wel degelijk verplicht verzekerd.
Jij hebt zelf een dierenverzekering? Onder welk ras ben je aangemeld? :smile:
Tuurlijk knul.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

:smile:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Neeltje

ladybird schreef:
Nakisha schreef:
Ja is het...
Er zijn wel fokkers die hun best doen en testen :wink: Ik sluit ze ook niet allemaal uit, alleen het ras.. Nog even en het zijn engelse bullen. Betreffende formaat gaan ze in ieder geval die kant wel op :ugh:
Ze hebben het ook kunnen verknallen moeten ze het ook weer goed kunnen krijgen. Zal wel lang gaan duren, heeeeeeeeeel lang, maar als ze persé willen moet het kunnen. Anders is er straks gewoon geen Franse bulldog meer.
Bullekes
Vaste gebruiker

shibashira schreef:zelfs de bullen met stamboom mankeren wel wat.... :19: dat kun je niet ontkennen.
Nee, beweren dat alle bullen iets mankeren. Dat is zeker niet kortzichtig :oohja: .
Ik blijf bij mijn standpunt. De Shiba heeft ook erfelijke afwijkingen, net als geloof ik bijna elk ander ras.
Dat er wat moet gebeuren bij de franse bullen dat ben ik met iedereen eens alleen om dit ras zo de grond in te praten gaat ook wel wat ver.
Als het ras er zo slecht aan toe is waarom is het dan van de RSI lijst afgehaald? (risicorassen)
Afbeelding
Neeltje

Bullekes schreef:
shibashira schreef:zelfs de bullen met stamboom mankeren wel wat.... :19: dat kun je niet ontkennen.
Nee, beweren dat alle bullen iets mankeren. Dat is zeker niet kortzichtig :oohja: .
Ik blijf bij mijn standpunt. De Shiba heeft ook erfelijke afwijkingen, net als geloof ik bijna elk ander ras.
Dat er wat moet gebeuren bij de franse bullen dat ben ik met iedereen eens alleen om dit ras zo de grond in te praten gaat ook wel wat ver.
Als het ras er zo slecht aan toe is waarom is het dan van de RSI lijst afgehaald? (risicorassen)
Als je wat langer in de franse bulldog wereld rondloopt en je ogen goed de kost geeft, kom je er wel achter. Waarom zouden ze anders gewijgerd worden bij de Hema verzekering. Is de premie voor de Franse Bulldog bij de andere dierenverzekering gigantisch hoger dan voor andere honden? Dat is echt niet omdat de Franse bulldog zo goed als niet bij de dierenarts komt.
Bullekes
Vaste gebruiker

Neeltje schreef:
Bullekes schreef:
Als je wat langer in de franse bulldog wereld rondloopt en je ogen goed de kost geeft, kom je er wel achter. Waarom zouden ze anders gewijgerd worden bij de Hema verzekering. Is de premie voor de Franse Bulldog bij de andere dierenverzekering gigantisch hoger dan voor andere honden? Dat is echt niet omdat de Franse bulldog zo goed als niet bij de dierenarts komt.
Knap van je dat je vanaf een computerschermpje kan inschatten hoelang ik meeloop in de bullen!

Jij weet net zo goed als ik dat de FB een mode ras geworden is, vroeger zag je er 10 op show, nu 40.
Daar spelen de broodfokkers op in en die oostblokkers ook. Dit is gewoon een feit. kofferbak vol laden en gaan!
"gewone" fokkers hebben hier ook hand in, die zien geld, maar die geld fokkers, die vermeerderaars ook al is dat met stamboom zie ik niet als serieuze fokker.

Ik weet dat het ras veel gezonder kan maar om nu vanaf te zijlijn te schreeuwen wat er allemaal mis is en er zelf niks aan doen?
Als pupkoper kun je zelf ook veel ellende voorkomen.
Vraag naar de testen, zoek dingen uit..
Bij andere rassen konden erfelijke afwijkingen ook vrijwel uit de lijn gefokt worden, dat zou dus bij de FB ook kunnen!
Maar eerst moet er wat gebeuren, gezondheidsonderzoeken ook al zijn die nu nog niet verplicht.
En alleen fokken met goed gezonde honden.
Je kunt gewoon niet beweren dat die er niet zijn. Dat is zo ontzettend kortzichtig..
Jij hebt pech gehad met jou Tirsa, van en ander die reageerde weet ik ook dat haar bull niet oud is geworden.
En zelf heb ik die ervaring ook. Dit betekend niet dat alle bullen zo zijn.
Het evenwicht tussen gezond en ongezond is een beetje uit balans en dáár moeten fokkers en pupkopers wat aan veranderen!!

Dat is iets wat we met zijn allen moeten doen, goede voorlichting aan pupkopers, verplichte gezondheidsonderzoeken en slechte honden uitsluiten van de fok. Maar ja, je hebt altijd mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”