Nakisha schreef:
Met alle respect, het ras IS niet kapot, broodfokkers en import fokkers maken voornamelijk het ras kapot. Mensen willen voor een dubbeltje op de eerste rang maar dat kan gewoon niet. En juist die bullen zie je vaak in het straatbeeld. Dit geeft zo een vertekend beeld van de fokkers die wel goed hun bestdoen maar ja, mensen zijn nou eenmaal blind.
En ja omdat de gezondheidsonderzoeken niet verplicht zijn zijn er fokkers met stamboom die ook maar wat aankloten. Dat klopt.
Volgens mij ben je er zelf altijd nog bij als je een pup wilt kopen. Je kan dus zélf ook vragen naar de medische onderzoeken zodat je ZELF het minste risico loopt maar nee het ligt altijd aan de fokker he.
En natuurlijk, een goed gefokte hond kan ook altijd iets hebben. Ik vind het alleen erg belangrijk om dat zo veel mogelijk uit te sluiten.
En dat jou boomloze bull niets tot weinig mankeert is meer geluk hebben, die fokker heeft gewoon 2 honden die op elkaar leken op elkaar gezet. Dat noem ik geen serieuze fokker..
Een serieuze fokker die het beste voor heeft met het ras laat zijn honden helemaal nakijken.
Meen je dit serieus? Ik kan het amper geloven.

Zo blind kan je niet zijn als het om je eigen ras gaat!
Ja, het ras is WEL kapot. Niet meer te redden kapot, net als de cavalier. En elke FB liefhebber wéét dat.
Ik heb geen ''verkeerd beeld'', ik heb contact met fokkers én de eigenaren van hun fokproducten. Ik kijk niet naar de bull op straat, ik luister naar wat men te vertellen heeft over hun aangekochte stamboomdier.
En hoewel ik medische onderzoeken uiteraard toejuich, is het geen garantie. En het doet niets af aan 't feit dat er veel FB's zijn met enorme lichamelijke klachten, soms zelfs dodelijk. En dat zijn absoluut niet alleen broodfokhondjes, helaas, integendeel zelfs.
Hoeveel gezonde fokhonden houd je nog over bij de FB, als je serieus gaan kijken? En heb je dan nog genoeg genetische diversiteit?
Een serieuze fokker? Ik ken genoeg ''serieuze fokkers'', waarvan de grootste groep ook aangesloten bij de HBC. Ik word er niet blij van.[/quote]
En het ergste is dat de hele HBC z'n kop in het zand steekt alsof er niets aan de hand is. Ik was bij de aankoop van Tirsa afgegaan op wat ik wist van de Franse Bulldog waar ik mee ben opgegroeid. Nu, daar is niets en dan ook niets meer van over. Ik heb de laatste jaren al vaak gezegd, als ik 10 jaar geleden (ok nu 11 jaar) had geweten wat ik nu weet, was er geen Franse Bulldog gekomen.