Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pedigree puppybrok...

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Angelique.

Re: Pedigree puppybrok...

Ongelezen bericht door Angelique. »

yuri36 schreef: Iedereen met een beetje gezond verstand kan ook voor zichzelf zien, dat bijvoorbeeld, een poedel, een chihuahua, een teckel, of zelfs een labrador geen wolf is. Beweren van wel is volgens mij een beetje erg :piew:
Mijn honden zijn wel wolven :pffff:

(grapje uiteraard)
yuri36
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising poedel/maltezer
dwergpoedel

Ongelezen bericht door yuri36 »

malinois schreef:Maar goed Yuri36, vertel mij nu even in het gewoon Nederlands en begrijpbare taal voor iedereen wat er zo dramatisch slecht is aan KVV...

en niet die dure brokkenzooi van jou erbij halen gewoon op kvv blijven. Let op KVV en geen barf.
Goed dat je specifiek mijn reactie op kvv wil hebben en niet op barf.
Kvv heb ik zelf ook nog overwogen. Het enige wat mij tegenhoudt bij kvv is de mogelijke overdracht van ziekteverwekkers.
Begrijp me niet verkeerd, ik zeg niet dat NU de meeste honden ziek worden door kvv, maar de kans zit er wel in. Iedereen die het nieuws gevolgd heeft, weet van de superresistente bacterie in kip en de problemen (zeer moeilijk te genezen blaasontstekingen) die daardoor worden veroorzaakt bij de mens. Als mensen allemaal rauwe kip zouden hebben gegeten, zou nu een groot deel van Nederland zwaar ziek zijn. Stel je voor dat er ook zo'n bacterie komt die honden zo ernstig ziek kan maken? Daarom zie ik het eten van mijn hond liever verhit, net zoals voor mijzelf.

Ander probleem: een hond kan een aantal ziektes krijgen waardoor zijn immuunsysteem minder goed werkt en dan is rauw vlees al helemaal niet meer verstandig. Net zoals jonge kinderen, bepaalde zieken en ouderen ook extra voorzichtig moeten zijn. Als je hond dan zijn leven lang op kvv gezeten heeft en je moet dan terug naar brokken, en die heb je nooit meer gegeven, dan heb je bij sommige honden een probleem.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Hutsje schreef:
yuri36 schreef:
Hutsje schreef: een reactie :80: :eek:
Mijn handtekening kun je ook nog krijgen :lol1:
nee dank je, een kruisje kan ik zelf nog wel zetten.
Nou, bij de 'wetenschappers' uit zijn artikel durf ik dat te betwijfelen. Honden zijn bijna nooit allergisch en nauwelijks voor mais, omdat er weinig honden zijn die allergisch zijn voor zowel rijst als mais :F: Vat je hem nog?
Een hond is een omnivoor omdat een panda eerst een carnivoor was en nu bamboe eet en tijgers en wolven in de dierentuin kunnen maar beter brokjes eten :smile2:
:Q: Gaat Charlie nou loeien van het eten van gras?

Wat een verbanden zeg/
En de bronnen zijn wederom achterhaald, sinds 2009 als ik het goed heb is bekend dat de huishond afstamt van canis lupus lupus en niet van canis lupus lycaon, die nauw verwant is aan canis rufus. Logisch dat wanneer het genetisch materiaal van de hond vergeleken wordt met een wolf waar hij niet van afstamt dat daar een verschil in zit.
:mann: En even logisch dat de hond meer op canis lupus lycaon lijkt dan op de jakhals of coyote :19:

"One of the most frustrating conditions in both dogs and cats fed raw foods, particularly the yeast, bone meal, muscle and gristle trim tissues and chicken parts such as necks or backs commonly used, is that of digestive disorders and the resulting deeper weaknesses, such as allergies, arthritis, I.B.S., liver, kidney or thyroid imbalance, poor immune responses and other organ issues, including diabetes and seizures."30 This comment from Dr. Lisa S. Newman, ND (Naturopathic Doctor), Ph.D., and Dr. Lee Veith, D.V.M. whom tried using BARF in the treatment of pets.

Nee joh, dus vers vlees is geen behandeling? :oohja: Nou moe... :jank:

here is no "traffic cop" in the stomach that refuses entry for some nutrient derived from grain and permits the passage of the same nutrient derived from a meat source. For example a molecule of tryptophan, an important amino acid, whether derived from soy, corn or beef has equal value to the animal. While some nutrients are in greater abundance in some ingredients, the biological value of the given nutrient is not negated simply because of the source.

Hoe voer je je hond kant en klare moleculen dan? Het zal vast allemaal dezelfde waarde hebben; jammer alleen dat het niet verteerd wordt en er aan de achterkant weer even hard uit komt.

Ik heb ook nog steeds niet gehoord wat nu de vreselijke gevolgen van BARF/NRV zijn hoor :U:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

yuri36 schreef:
malinois schreef:Maar goed Yuri36, vertel mij nu even in het gewoon Nederlands en begrijpbare taal voor iedereen wat er zo dramatisch slecht is aan KVV...

en niet die dure brokkenzooi van jou erbij halen gewoon op kvv blijven. Let op KVV en geen barf.
Goed dat je specifiek mijn reactie op kvv wil hebben en niet op barf.
Kvv heb ik zelf ook nog overwogen. Het enige wat mij tegenhoudt bij kvv is de mogelijke overdracht van ziekteverwekkers.
Begrijp me niet verkeerd, ik zeg niet dat NU de meeste honden ziek worden door kvv, maar de kans zit er wel in. Iedereen die het nieuws gevolgd heeft, weet van de superresistente bacterie in kip en de problemen (zeer moeilijk te genezen blaasontstekingen) die daardoor worden veroorzaakt bij de mens. Als mensen allemaal rauwe kip zouden hebben gegeten, zou nu een groot deel van Nederland zwaar ziek zijn. Stel je voor dat er ook zo'n bacterie komt die honden zo ernstig ziek kan maken? Daarom zie ik het eten van mijn hond liever verhit, net zoals voor mijzelf.

Ander probleem: een hond kan een aantal ziektes krijgen waardoor zijn immuunsysteem minder goed werkt en dan is rauw vlees al helemaal niet meer verstandig. Net zoals jonge kinderen, bepaalde zieken en ouderen ook extra voorzichtig moeten zijn. Als je hond dan zijn leven lang op kvv gezeten heeft en je moet dan terug naar brokken, en die heb je nooit meer gegeven, dan heb je bij sommige honden een probleem.
Maar ik probeer echt serieus op je te reageren, maar een hond is een hond... die is van nature gewend om vlees te eten, rauw vlees...
Hij stamt af van de wolf en ja ook onze huishonden stammen nog steeds van de wolf af ook al zien sommigen er niet zo meer uit...
Waarom zou een hond terug moeten op brok???? ik zie die noodzaak totaal niet in eigenlijk.... Overigens kunnen die van mij tijdens vakanties etc. gewoon brok eten indien nodig, maar ik doe het liever niet.
Ik heb het nieuws gevolgd maar ik ben het niet met je eens... wij zijn mensen en dat zijn dieren. Die hebben een heel andere spijsvertering dan de onze. Ik kan mijn honden rustig kvv geven die er te lang uit heeft gestaan... ik kan echt geen vlees eten wat er te lang heeft uitgestaan hoor zonder verschrikkelijk aan de schijt te raken.
In mijn kvv zit overigens geen kip, pens en rund. Ze krijgen wel 1 x per week kip maar ik eet wel vaker kip in de week...en ook gekookt is de oh zo zieke kip van jou niet goed voor ons hoor... ik ben er nog steeds...
Dus wat mankeert er aan mijn kvv, die ik dus 6 x per week geef...?
pens/vlees compleet. En eens per week de enkevoudige kip????
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

yuri36 schreef: Goed dat je specifiek mijn reactie op kvv wil hebben en niet op barf.
Een hond verteert zijn eten heel anders dan een mens, dus geen appels met peren vergelijken aub!
Als ik rauwe kip eet, wordt ik ziek, heeft niets te maken met eventuele superresistente bacteriën die erin zitten, een mensenmaag kan er niet goed tegen, that's all. En ja, dat heb ik uiteraard getest door eens kip te eten die mijn man had klaargemaakt. Daar heb ik een fikse voedselvergiftiging aan overgehouden.
Mijn hond kan wel rauwe kip eten zonder ziek te worden. Zijn maag is namelijk rauw vlees gewend, net zoals de magen van de voorvaderen van de hond.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Muk schreef:
Een hond verteert zijn eten heel anders dan een mens, dus geen appels met peren vergelijken aub!

Mijn hond kan wel rauwe kip eten zonder ziek te worden. Zijn maag is namelijk rauw vlees gewend, net zoals de magen van de voorvaderen van de hond.
dat bedoel ik :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Luna87 »

yuri36 schreef: Iedereen met een beetje gezond verstand kan ook voor zichzelf zien, dat bijvoorbeeld, een poedel, een chihuahua, een teckel, of zelfs een labrador geen wolf is. Beweren van wel is volgens mij een beetje erg :piew:
Ja joh? Dat is me nou nog nooit opgevallen :ugh: Maar uh, voedsel wordt volgens mij toch echt verwerkt in de hond en niet in zijn vacht of op zijn flaporen of krulstaart. En laat de binnenkant toch nog vergelijkbaar zijn met wolven.
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

renee-uk schreef:
yuri36 schreef:
malinois schreef:
aha goedkoop kan niet goed zijn, dat is het enige waar je dit op kunt baseren.. tja ik baseer gewoon op de kwaliteit wat mijn honden laten zien... :ok:
Nee, ik heb veel meer argumenten gegeven, die kun je teruglezen.

En hier wordt heel duidelijk uit de doeken gedaan waarom de BARF-redeneringen niet kloppen:

http://www.woodhavenlabs.com/barf-myth.html" onclick="window.open(this.href);return false;
joh je weet niet eens waar je over praat en serieus genomen word je zeker niet meer.
hou er toch mee op!
niet zo lelijk doen, yuri600 is best leergierig want hij quote nu wel :pffff:
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Is yuri600 een man... :denken:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

thom schreef:Is yuri600 een man... :denken:
Yuri36 schreef:Hallo, ik heet Leon, woon in Sittard, heb een poedel-maltezer, en binnenkort komt er nog een dwergpoedel bij.
:W:
mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

yuri36 schreef:Nee, ik heb veel meer argumenten gegeven, die kun je teruglezen.

En hier wordt heel duidelijk uit de doeken gedaan waarom de BARF-redeneringen niet kloppen:

http://www.woodhavenlabs.com/barf-myth.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit is weer zo cliché.........pak ONAFHANKELIJKE bronnen, yuri36.
Dit artikel is geschreven door een bekende brokkenfabrikant. En als je erg je best doet om dat op je site te zetten, dan kom je in aanmerking voor flink wat korting op je brokjes.
yuri36
Zeer actief
dwergpoedel

malinois schreef:Ik heb het nieuws gevolgd maar ik ben het niet met je eens... wij zijn mensen en dat zijn dieren. Die hebben een heel andere spijsvertering dan de onze. Ik kan mijn honden rustig kvv geven die er te lang uit heeft gestaan... ik kan echt geen vlees eten wat er te lang heeft uitgestaan hoor zonder verschrikkelijk aan de schijt te raken.
In mijn kvv zit overigens geen kip, pens en rund. Ze krijgen wel 1 x per week kip maar ik eet wel vaker kip in de week...en ook gekookt is de oh zo zieke kip van jou niet goed voor ons hoor... ik ben er nog steeds...
Ook al hebben honden een andere spijsvertering dan mensen, dat wil nog niet zeggen dat ze niet ziek kunnen worden van ziekteverwekkers overgedragen via rauw vlees.

En het klopt niet dat de kip ook gekookt niet goed voor ons is. Als je de kip kookt, dood je de bacterie. Het is via rauw vlees dat mensen besmet worden.

Iemand anders haalde hier een hondenbrokken-recall aan uit 2006 in Amerika. Het ging daarbij om salmonella. Salmonella komt ook in rauw vlees voor van tijd tot tijd. Als honden tegen salmonella kunnen, was ook de recall niet nodig geweest.
mum

Ongelezen bericht door mum »

Maar wie probeer je nu eigenlijk te overtuigen dat vers voeren uit den boze is?

Jij voert brokken en ik voer vers, ik zie werkelijk niet in waarom je je zo druk maakt?
Laat het rusten...
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

yuri36 schreef:
malinois schreef:Ik heb het nieuws gevolgd maar ik ben het niet met je eens... wij zijn mensen en dat zijn dieren. Die hebben een heel andere spijsvertering dan de onze. Ik kan mijn honden rustig kvv geven die er te lang uit heeft gestaan... ik kan echt geen vlees eten wat er te lang heeft uitgestaan hoor zonder verschrikkelijk aan de schijt te raken.
Ook al hebben honden een andere spijsvertering dan mensen, dat wil nog niet zeggen dat ze niet ziek kunnen worden van ziekteverwekkers overgedragen via rauw vlees.

En het klopt niet dat de kip ook gekookt niet goed voor ons is. Als je de kip kookt, dood je de bacterie. Het is via rauw vlees dat mensen besmet worden.

Iemand anders haalde hier een hondenbrokken-recall aan uit 2006 in Amerika. Het ging daarbij om salmonella. Salmonella komt ook in rauw vlees voor van tijd tot tijd. Als honden tegen salmonella kunnen, was ook de recall niet nodig geweest.
je lijkt wel een langspeelplaat die blijft steken :roll:
en je vergelijkt appels met peren als je het verteringsstelsel van honden gelijk stelt aan dat van ons.
Ik stel voor dat jij vanaf nu een tijdje op de hondenbrokken gaat leven, mag je ons prima op de hoogte houden van je ervaringen!

Ik dacht dat juist de versvoerders zo konden drammen maar daar kom ik aardig op terug
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
malinois
Zeer actief
Contacteer:

yuri36 schreef:
Want??? wolven kookten hun vlees ook voor ze het aten? :idea:
Geef nu eens gewoon antwoord, welk groot risico lopen kvv honden tov brokken honden.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

wat is hier nu zo verkeerd aan... leg nu es uit:

Complete maaltijd op pens basis

Deze complete maaltijd bestaat uit een basis van verse runderpens, vlees, lever, hart, schapenvet, groenten, ontsloten tarwe, zonnebloemolie, vitamines en mineralen. Al onze grondstoffen voor deze complete maaltijd zijn afkomstig van runderen die geschikt zijn voor menselijke consumptie - zonder uitzondering.

Voedingsanalyse: Toevoegingen:
Ruw vet 13.5% Vit.A 6300 I.E.
Ruw eiwit 14.1% Vit.D3 660 I.E
Ruwe as 1.8% Vit.E 22 I.E
Ruwe celstof 2.0%
Calcium 0.5% Voedingsadvies: +/- 30 gram per kilo
Fosfor 0.3% lichaamsgewicht, afhankelijk van leeftijd
Koper 0.07%
Afbeelding
mum

Ongelezen bericht door mum »

Nou renee-uk

Dat is het beste idee van de dag, Yuri laat even weten hoe ze smaken :D
dagmar88
Zeer actief

yuri36 schreef:

Zou je nu één keer gewoon uit kunnen leggen waarom vers voeren (barf en kvv) slecht zou zijn wat de gevolgen zouden zijn?
Want iedereen doet zijn best op een inhoudelijke manier te reageren op jouw berichtjes dus mag je dat best terug doen.

Dus: welke 'ziekteverwekkers' zijn, buiten dat de hond drager kan zijn en dus kan verspreiden, schadelijk voor de hond zelf?
Bij 36% van alle honden wordt salmonella terug gevonden in de ontlasting, zonder dat daarvan problemen ontstaan.
Ja, salmonella komt voor in rauw vlees en mensen kunnen besmet worden door rauwe kip of rauw ei, zo ver waren wij ook.
yuri36
Zeer actief
dwergpoedel

malinois schreef:
yuri36 schreef:
Geef nu eens gewoon antwoord, welk groot risico lopen kvv honden tov brokken honden.
Op de eerste plaats heb ik al aangegeven dat ik niet van mening ben dat honden en wolven hetzelfde zijn. Daar kun je het mee eens of oneens zijn, discussiëren daarover heeft geen zin.
MAAR, zelfs ALS je zoals jij er wel van uitgaat dat ze (qua voeding dan toch) hetzelfde zijn, dan nog betekent dat niet dat rauw beter zou zijn, en koken slechter. Integendeel, onze voorvaderen, zeker voor de ontdekking van het vuur, hebben hun eten ook niet gekookt. Moeten wij dan ook maar weer rauw gaan eten? Integendeel, het koken van voedsel beschermt ons tegen allerlei nare kwalen.

Het risico dat een kvv hond loopt tov brokken heb ik al uitentreure proberen uit te leggen.

Dat risico is reëel.
Hoe GROOT dat risico is, dat je hond ziek wordt door ziekteverwekkers via rauw vlees, of superresistente bacterien zoals nu in de kip, dat weet niemand precies.

Het is een risico dat JIJ wil nemen. Dat is jouw goed recht. IK neem dat risico liever niet. En dat is ook mijn goed recht;-)
dagmar88
Zeer actief

yuri36 schreef:
malinois schreef:
yuri36 schreef:
Op de eerste plaats heb ik al aangegeven dat ik niet van mening ben dat honden en wolven hetzelfde zijn. Daar kun je het mee eens of oneens zijn, discussiëren daarover heeft geen zin.
MAAR, zelfs ALS je zoals jij er wel van uitgaat dat ze (qua voeding dan toch) hetzelfde zijn, dan nog betekent dat niet dat rauw beter zou zijn, en koken slechter. Integendeel, onze voorvaderen, zeker voor de ontdekking van het vuur, hebben hun eten ook niet gekookt. Moeten wij dan ook maar weer rauw gaan eten? Integendeel, het koken van voedsel beschermt ons tegen allerlei nare kwalen.

Het risico dat een kvv hond loopt tov brokken heb ik al uitentreure proberen uit te leggen.

Dat risico is reëel.
Hoe GROOT dat risico is, dat je hond ziek wordt door ziekteverwekkers via rauw vlees, of superresistente bacterien zoals nu in de kip, dat weet niemand precies.

Het is een risico dat JIJ wil nemen. Dat is jouw goed recht. IK neem dat risico liever niet. En dat is ook mijn goed recht;-)

Misschien kijk je met je rechter oog in je linker broekzak ofzo, dus ik schrijf het even duidelijk:

Welk risico?
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

De Ph waarde van een hondenmaag is in staat die *ziektekiemen* oa Salmonella te doden.
Dat lijk jij steeds te vergeten Yuri.
Daardoor is een hond ook zo goed in staat om rauwe botten te verteren dat is mede omdat honden een zeer lage ph waarde hebben, totaal niet te vergelijken met mensen.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
yuri36
Zeer actief
dwergpoedel

dagmar88 schreef: Zou je nu één keer gewoon uit kunnen leggen waarom vers voeren (barf en kvv) slecht zou zijn wat de gevolgen zouden zijn?
Want iedereen doet zijn best op een inhoudelijke manier te reageren op jouw berichtjes dus mag je dat best terug doen.

Dus: welke 'ziekteverwekkers' zijn, buiten dat de hond drager kan zijn en dus kan verspreiden, schadelijk voor de hond zelf?
Bij 36% van alle honden wordt salmonella terug gevonden in de ontlasting, zonder dat daarvan problemen ontstaan.
Ja, salmonella komt voor in rauw vlees en mensen kunnen besmet worden door rauwe kip of rauw ei, zo ver waren wij ook.
Dat iedereen inhoudelijk reageert is wat overdreven, ik zie hier ook een stel grieten die zich blijkbaar vervelen en waar weinig inhoudelijks uitkomt :lol1:

Je verwijt mij dat ik niet inhoudelijk reageer. Ik heb meer dan genoeg inhoudelijke argumenten, links ed gegeven. Als die niet overtuigend zijn voor jou, prima, maar als je mij verwijt dat ik niet inhoudelijk reageer, laten we dan gelijk stoppen, want dan heb ik geen enkel idee wat voor jou wel "inhoudelijk" is.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

yuri36 schreef:Dat risico is reëel.
Superresistente bacteriën nog wel :N:
Heb je het nog steeds over gewoon Salmonella Enteritidis? Want dat is een bacterie waar gezonde mensen met weerstand echt niet het loodje van leggen hoor. En ach, mocht mijn hond een beetje ziek worden omdat haar lijf die bacterie uit haar lijf wil wegwerken dan gaat ze daar ook niet dood aan. Sterker nog, is alleen maar beter voor de weerstand :pffff:

Maar goed, ze krijgen hier al zowat 9 jaar rauw kip en zijn nog nooit ziek geweest. Had ik misschien mazzel dat ik altijd nét dat kippetje had dat niet besmet was.
yuri36
Zeer actief
dwergpoedel

wendy71 schreef:De Ph waarde van een hondenmaag is in staat die *ziektekiemen* oa Salmonella te doden.
Daardoor is een hond ook zo goed in staat om rauwe botten te verteren dat is mede omdat honden een zeer lage ph waarde hebben, totaal niet te vergelijken met mensen.
Je vergeet 1 ding. Voordat dat hondenvoer in de maag komt, is het al in de mond en de slokdarm geweest. Daar heerst geen lage ph-waarde.

Bovendien is het ABSOLUUT FLAUWEKUL om te denken dat honden niet ziek kunnen worden van salmonella:

"What are the presenting signs in dogs and cats infected with Salmonella?

Dogs and cats infected with Salmonella can fit into one of three broad categories:

Clinically healthy: asymptomatic with no outward clinical signs of infection.

Uncomplicated Salmonella-induced gastroenteritis: diarrhea with or without vomiting but animal is otherwise healthy with normal or near-normal energy levels and appetite.

Severe Salmonella-induced gastroenteritis with evidence of systemic illness/septicemia: severe gastroenteritis with vomiting, hemorrhagic diarrhea, fever, anorexia, abdominal pain and severe malaise. Pale mucous membranes, weakness, marked dehydration, cardiovascular collapse, shock and even death can occur in septic animals."

http://www.idexx.com/view/xhtml/en_us/s ... SSOTOKEN=0" onclick="window.open(this.href);return false;
dagmar88
Zeer actief

yuri36 schreef:
dagmar88 schreef: Zou je nu één keer gewoon uit kunnen leggen waarom vers voeren (barf en kvv) slecht zou zijn wat de gevolgen zouden zijn?

Dat iedereen inhoudelijk reageert is wat overdreven, ik zie hier ook een stel grieten die zich blijkbaar vervelen en waar weinig inhoudelijks uitkomt :lol1:

Je verwijt mij dat ik niet inhoudelijk reageer. Ik heb meer dan genoeg inhoudelijke argumenten, links ed gegeven. Als die niet overtuigend zijn voor jou, prima, maar als je mij verwijt dat ik niet inhoudelijk reageer, laten we dan gelijk stoppen, want dan heb ik geen enkel idee wat voor jou wel "inhoudelijk" is.
Het is zo simpel; neem even aan dat ik gewoon heel erg achterlijk ben en niets met die links kan ook al is het geweldig objectieve informatie :ok:
Leg mij dan even netjes door jezelf beredeneerd in Jip & Janneke taal uit wat nu het daadwerkelijke risico is van het geven van rauwe voeding (barf & kvv) aan mijn honden.
Je wilde toch mensen voorlichten? Enlighten me :wink:

Zal ik een beginnetje maken, kan jij verder gaan:

Vers voeren (barf en kvv) vormt een risico voor de hond omdat;

1.
2.
3.

Conclusie:
mwillow

dagmar88 schreef:
yuri36 schreef:

Het is zo simpel; neem even aan dat ik gewoon heel erg achterlijk ben en niets met die links kan ook al is het geweldig objectieve informatie :ok:
Leg mij dan even netjes door jezelf beredeneerd in Jip & Janneke taal uit wat nu het daadwerkelijke risico is van het geven van rauwe voeding (barf & kvv) aan mijn honden.
Je wilde toch mensen voorlichten? Enlighten me :wink:

Zal ik een beginnetje maken, kan jij verder gaan:

Vers voeren (barf en kvv) vormt een risico voor de hond omdat;

1.
2.
3.

Conclusie:
Als dit dezelfde histerica is als die zich een tijdje terug op BP manifesteerde, dan moet hij daar vanzelf tot de conclusie zijn gekomen dat er niet zoveel doodzieke honden zijn, direct gelinkt aan bacteriën. Had zich gelijk prima kunnen inlezen in de materie en is er zo te lezen weinig mee opgeschoten. Zielig.
dagmar88
Zeer actief

yuri36 schreef:
wendy71 schreef:De Ph waarde van een hondenmaag is in staat die *ziektekiemen* oa Salmonella te doden.
Je vergeet 1 ding. Voordat dat hondenvoer in de maag komt, is het al in de mond en de slokdarm geweest. Daar heerst geen lage ph-waarde.

Bovendien is het ABSOLUUT FLAUWEKUL om te denken dat honden niet ziek kunnen worden van salmonella:

Dogs and cats infected with Salmonella can fit into one of three broad categories:

Uncomplicated Salmonella-induced gastroenteritis: diarrhea with or without vomiting but animal is otherwise healthy with normal or near-normal energy levels and appetite.

Severe Salmonella-induced gastroenteritis with evidence of systemic illness/septicemia: severe gastroenteritis with vomiting, hemorrhagic diarrhea, fever, anorexia, abdominal pain and severe malaise. Pale mucous membranes, weakness, marked dehydration, cardiovascular collapse, shock and even death can occur in septic animals."

http://www.idexx.com/view/xhtml/en_us/s ... SSOTOKEN=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Met het risico dat je dit antwoord weer aan gaat grijpen om bovenstaande te negeren; je haalt je informatie van een site van een producent die testen produceert waarbij het onder andere mogelijk is op de aanwezigheid van salmonella te testen.
Die zal inderdaad vast geen dief van zijn eigen portemonnee zijn.
Zoals ik al eerder aangaf wordt salmonella terug gevonden in de stoelgang van 36% van alle honden; dus gevoerd op brok, tafelresten, blik, kvv en vers.

Vers voer wordt sneller verteerd dan brokken en hoe korter de tijd tussen opname en uitscheiding, hoe korter de bacteriën en 'ziekteverwekkers' zich in het spijsverteringsstelsel bevinden, dus hoe minder de kans dat de bacteriën en 'ziekteverwekkers' het lichaam daadwerkelijk binnen dringen.

Ongeveer 80% van de kip is besmet met salmonella, terwijl maar 30% van de rauw gevoerde honden salmonella uitscheid na het eten van deze kip. Kennelijk weten honden er dus prima mee om te gaan over het algemeen. Daarnaast is het aantal salmonella bacteriën gering aangezien daar streng op gecontroleerd wordt.
Honden kunnen even goed salmonella oplopen door het ruiken onder een andere hond zijn staart, door het ruiken of eten van ontlasting van andere honden en katten.
mwillow schreef: Als dit dezelfde histerica is als die zich een tijdje terug op BP manifesteerde, dan moet hij daar vanzelf tot de conclusie zijn gekomen dat er niet zoveel doodzieke honden zijn, direct gelinkt aan bacteriën. Had zich gelijk prima kunnen inlezen in de materie en is er zo te lezen weinig mee opgeschoten. Zielig.
:lekkerpuh: Snap dat dan, hij moet 'het woord' verspreiden :pffff: Man on a mission en niemand wil het snappen...
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

yuri36 schreef:

Ik pak die er even uit, wat een ongelofelijk goed idee van je :lief:
beter dan dat andere: wie niet voor mij is is tegen me en daar wil ik niet over praten :boos: :boos:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
mwillow

dagmar88 schreef:
yuri36 schreef:

Met het risico dat je dit antwoord weer aan gaat grijpen om bovenstaande te negeren; je haalt je informatie van een site van een producent die testen produceert waarbij het onder andere mogelijk is op de aanwezigheid van salmonella te testen.
Die zal inderdaad vast geen dief van zijn eigen portemonnee zijn.
Zoals ik al eerder aangaf wordt salmonella terug gevonden in de stoelgang van 36% van alle honden; dus gevoerd op brok, tafelresten, blik, kvv en vers.

Vers voer wordt sneller verteerd dan brokken en hoe korter de tijd tussen opname en uitscheiding, hoe korter de bacteriën en 'ziekteverwekkers' zich in het spijsverteringsstelsel bevinden, dus hoe minder de kans dat de bacteriën en 'ziekteverwekkers' het lichaam daadwerkelijk binnen dringen.

Ongeveer 80% van de kip is besmet met salmonella, terwijl maar 30% van de rauw gevoerde honden salmonella uitscheid na het eten van deze kip. Kennelijk weten honden er dus prima mee om te gaan over het algemeen. Daarnaast is het aantal salmonella bacteriën gering aangezien daar streng op gecontroleerd wordt.
Honden kunnen even goed salmonella oplopen door het ruiken onder een andere hond zijn staart, door het ruiken of eten van ontlasting van andere honden en katten.
mwillow schreef: Als dit dezelfde histerica is als die zich een tijdje terug op BP manifesteerde, dan moet hij daar vanzelf tot de conclusie zijn gekomen dat er niet zoveel doodzieke honden zijn, direct gelinkt aan bacteriën. Had zich gelijk prima kunnen inlezen in de materie en is er zo te lezen weinig mee opgeschoten. Zielig.
:lekkerpuh: Snap dat dan, hij moet 'het woord' verspreiden :pffff: Man on a mission en niemand wil het snappen...
Op BP zit in elk geval ook veel specialisme voor wat betreft het bedienen van die ban knopjes...zijn missie was daar niet zo geslaagd... :F:

Het is trouwens jammer dat zijn topic daar weg is gehaald...had enorm veel typewerk gescheeld hier, waar ik dan ook niet verder aan begin. Ik snap nu waarom deze looser ineens niet meer kan quoten bij bepaalde personen. :piew:
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Hij is een verkoper van brok en trolt maar een eind heen dus. Lekker dan.

Dat yuri brok voert moet hij zelf weten, maar ik voer wat anders aan mijn hond. Sinds mijn hond van de brok af is, doet hij het veel beter. Zijn nierwaardes zijn enorm verbeterd en mijn hond is geen uitzondering. Wetenschappelijk is al bewezen dat kvv / vers beter voor de hond is dan brokvoeding, daar kan geen gedram van yuri (= zielig persoon die denigrerend wordt als mensen het niet met hem eens zijn) tegenop.
Yuri, antwoord eens de vraag van dagmar aub. Of is dat te moeilijk voor je?
Gewoon heel simpel de risico's opsommen, hoe moeilijk kan dat voor je zijn. En nee, geen vage door brokkenmerken gesponsorde links neerpennen graag. Dat is te makkelijk.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”