Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Een 'doet-ie anders nooit' gevalletje

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Joenino
Actief
Mijn ras(sen): Chow Chow x Herder
Aantal honden: 1

Re: Een 'doet-ie anders nooit' gevalletje

Ongelezen bericht door Joenino »

lieke schreef:
EschaenStefanie schreef:Ik ben meer van het zorg ervoor dat geen enkele hond een hond beschadigd ongeacht de grootte en houd gewoon je hond bij een andere hond vandaan als er niets aan de eigenaar is gevraagd :piew:
Heb je ook al weer gelijk in :wink: .
Maar ik word een beetje moe van de reacties in dergelijke topics waarin mensen met grote(re) honden gelijk beginnen te zeuren over kleine hondjes die hun Bello of Nero hebben aangevallen :roll: .
Alsof er in het halve land rabiate jr's, malthezertjes of yorkies rondlopen die schuimbekkend op elke herder of rottweiler afvliegen om ze eens lekker aan te vallen :piew: .
Ik zou je nog wel eens willen horen als het dagelijks met je eigen honden gebeurd. Want dit gebeurd namelijk dagelijks. Misschien niet waar jij woont maar hier gebeurd het wel degelijk. Er zijn hier maar enkele kleine keffertjes die niet gelijk in je hond hangen. Misschien ligt het aan de buurt of de gemeente of met de opvoeding van die beestjes, of misschien roept mijn hond het wel over zich af wie weet.

En dat om lopen gaat meestal niet zo lekker als je in een losloopgebied loopt waar mijn hond dan al aangelijnd zit wanneer ik kleine hondjes aan ziet lopen. Als ze op hem afkomen kan ik weinig kanten op iig.
Proud owner of Chow Chow Herder Rex
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

EschaenStefanie schreef:
lieke schreef: Volgens mij worden er toch echt meer kleine hondjes stukgemaakt door grote honden dan omgekeerd. Dus zorg je er voor dat je grote hond geen kleine hondjes kan beschadigen. Hoe moeilijk is dat nou helemaal?
Ik ben meer van het zorg ervoor dat geen enkele hond een hond beschadigd ongeacht de grootte en houd gewoon je hond bij een andere hond vandaan als er niets aan de eigenaar is gevraagd :piew:
Inderdaad, de grootte van een hond maakt niets uit. Hier in de wijk zijn het overigens vooral de mensen met kleine honden die niet opgevoed zijn en andere honden op proberen te jagen. Vinden de mensen met een kleine hond (format JR en kleiner) stoer namelijk. Maar dit is net zo irritant als een grote hond die een kleine hond opjaagt.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

renee-uk schreef:Ik héb helemaal geen kleine hondjes en ik neem het toch voor ze op, hoe gek ben je dan :piew: :F: :F:
Ik heb nou ook niet echt kleine hondjes :mrgreen: . In mijn buurt wonen gelukkig ook niet veel hondonvriendelijke honden. Groot of klein.
Ergens verderop woont een york met grootheidswaanzin, daar loop ik dan een eindje om omdat Cody nog wel eens de behoefte krijgt om hem stil te maken (permanent, bedoel ik dan :N: ) en een man met een amerikaanse buldog die altijd de benen neemt als-ie andere honden ziet (de man dan, niet de hond) en een vrouw met twee sharpeis die liever geen andere honden tegenkomt.
Prima, dan groet je van een afstand en loop je door.
Bij alle andere honden houdt ik uit voorzorg Cody weg (op een paar honden na) en de meiden lopen uit zichzelf al met een hele grote boog om druktemakers heen. En mochten zij zich ooit schuldig maken aan het lastig vallen of bijten van andere honden, hoeven die eigenaren helemaal niks te doen, want dan krijgen ze van mij wel direct een kledder om hun fraaie flapoortjes.
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Joenino schreef:Ik zou je nog wel eens willen horen als het dagelijks met je eigen honden gebeurd. Want dit gebeurd namelijk dagelijks. Misschien niet waar jij woont maar hier gebeurd het wel degelijk. Er zijn hier maar enkele kleine keffertjes die niet gelijk in je hond hangen. Misschien ligt het aan de buurt of de gemeente of met de opvoeding van die beestjes, of misschien roept mijn hond het wel over zich af wie weet.

En dat om lopen gaat meestal niet zo lekker als je in een losloopgebied loopt waar mijn hond dan al aangelijnd zit wanneer ik kleine hondjes aan ziet lopen. Als ze op hem afkomen kan ik weinig kanten op iig.
Waarom rij je dan niet wat verder voor een rustiger losloopgebied? Of ga je niet op de minder drukke tijden wandelen in een losloopgebied?
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

lieke schreef:
renee-uk schreef:Ik héb helemaal geen kleine hondjes en ik neem het toch voor ze op, hoe gek ben je dan :piew: :F: :F:
Ik heb nou ook niet echt kleine hondjes :mrgreen: . In mijn buurt wonen gelukkig ook niet veel hondonvriendelijke honden. Groot of klein.
Ergens verderop woont een york met grootheidswaanzin, daar loop ik dan een eindje om omdat Cody nog wel eens de behoefte krijgt om hem stil te maken (permanent, bedoel ik dan :N: ) en een man met een amerikaanse buldog die altijd de benen neemt als-ie andere honden ziet (de man dan, niet de hond) en een vrouw met twee sharpeis die liever geen andere honden tegenkomt.
Prima, dan groet je van een afstand en loop je door.
Bij alle andere honden houdt ik uit voorzorg Cody weg (op een paar honden na) en de meiden lopen uit zichzelf al met een hele grote boog om druktemakers heen. En mochten zij zich ooit schuldig maken aan het lastig vallen of bijten van andere honden, hoeven die eigenaren helemaal niks te doen, want dan krijgen ze van mij wel direct een kledder om hun fraaie flapoortjes.
met jou kan ik praten Lieke, maar dat wisten we al geloof ik ;)
De oplossing is dus duidelijk: iedereen zorgt dat zijn eigen honden geen trammelant maken en alle problemen zijn opgelost.
Hoe simpel kan iets zijn :cheer:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

het is een beetje moeilijk oordelen zonder dat je het gezien hebt. Als mijn hond (die echt niet opjaagt) even wilde gaan kijken bij een kleintje en dat hondje raakt in paniek en mijn hond krijgt meteen een ferme tik, zou ik daar ook niet blij mee zijn. Dat vind ik namelijk nogal overdreven. Als mijn hond echt lastig is en opjaagt, tsja.. dan vind ik die tik wel te rechtvaardigen. En ik denk niet dat de gemiddelde labrador daar wat aan overhoudt idd. Die van mij iig niet. Zou hier overigens nooit gebeuren want mijn hond vindt eigenlijk niets aan, al die andere honden. en opjagen doet ie al helemaal niet.

Andersom heb ik hier niet veel last van kleine hondjes. De meeste kleintjes lopen aan de riem (ontzettend te blaffen, ik moet er eigenlijk altijd wel om lachen :D). Af en toe komen we er weleens een tegen die losloopt, maar gebeurt eigenlijk nooit dat ze achter ons aan komen en bijten oid. Ik zou zo'n klein ding iig geen schop durven geven...
amber81

Ongelezen bericht door amber81 »

bouvierpoedel schreef:Ohhh :scratch: :denken: heb je iets anders gelezen dan dat ik heb geschreven.??
En waar zeg ik dat grote honden gevaarlijk zijn en kleine hondjes allerschattigst.??
Kom zeg ga iets anders uit verband lopen rukken .
Ik trek niets uit zijn verband, ik zeg alleen dat het antwoord dat je gaf mij uiterst verbaasd. Het tweede gedeelte van dit bericht was voor iedereen bedoeld.
Joenino
Actief
Mijn ras(sen): Chow Chow x Herder

Ongelezen bericht door Joenino »

Muk schreef:
Joenino schreef:Ik zou je nog wel eens willen horen als het dagelijks met je eigen honden gebeurd. Want dit gebeurd namelijk dagelijks. Misschien niet waar jij woont maar hier gebeurd het wel degelijk. Er zijn hier maar enkele kleine keffertjes die niet gelijk in je hond hangen. Misschien ligt het aan de buurt of de gemeente of met de opvoeding van die beestjes, of misschien roept mijn hond het wel over zich af wie weet.

Waarom rij je dan niet wat verder voor een rustiger losloopgebied? Of ga je niet op de minder drukke tijden wandelen in een losloopgebied?
Omdat dit een omheind gebied is zodat me hond niet weg kan lopen. Ik ga express naar dit gebied omdat ik juist aan het oefenen ben met loslopen en terugkomen. Ik ga altijd al rond een uur of 7 er naar toe zodat ik weinig honden tegen kom maar er zijn natuurlijk altijd net zulke vroege vogels als ik :P Overigens gebeuren de aanvalletje altijd als Rex nog aan de lijn zit, ik loop namelijk altijd eerst een rondje door het gebied aan de lijn om te kijken wat er rond loopt. Dan kan Rex natuurlijk niet weg rennen als hij aangevallen wordt. Gebeurd het als hij los loopt dan loopt ie gewoon weg bij hondjes die hem een grote mond geven.

Gister liep ik bij ons op de dijk waar nu ook een losloopgebied is en Rex liep aan de lijn en een teckel komt met veel kabaal op hem afgestormt komt snuffelen dus ik denk alles goed. Niet dus hing gelijk weer aan zijn nek. Zo moedeloos wordt ik er afentoe van.
Proud owner of Chow Chow Herder Rex
Afbeelding
amber81

renee-uk schreef:
amber81 schreef: wauw, dit antwoord van juist jou verbaasd me ten zeerste! Het is mij juist opgevallen dat juist jij in vele topics mensen beschuldigd en bestempeld als op wraak beluste, nodeloos geweldplegende, al dan niet uit beschermingsdrift handelende barbaren!Onmensen! Dode zielen!

Blijkbaar vind jij het dus toch heel gewoon. Nou ik dus niet. Iedereen blijft van mijn beesten af en mijn beesten van iedereen. En iemand die ook maar een move naar ze maakt, een hand opsteekt, een vuist balt or whatever, heeft een dik probleem!!!TS geeft duidelijk haar houding aan naar andere honden en dat doen VEEL eigenaren en zeker met kleine honden, wat een gepiep zeg! Het zijn allemaal gewoon honden, doe maar normaal, dan zul je minder problemen tegenkomen, daar ben ik van overtuigd. Er ZIJN NU meerdere topics over bezig, maar het komt er gewoon op neer: grote hond zijn gevaarlijk en en bij voorbaat onbetrouwbaar en omdat iemand een klein hondje heeft, die natuurlijk allerschattigst is, dan mag je losse klauwen hebben! Bravo hoor! :tong:
dan heb je toch helemaal geen probleem als jouw beesten van iedereen afblijven?
Het gaat er juist om als ze dat niet doen!
Ik zorg er altijd voor dat er niets gebeuren zal en ik heb het al eerder aangegeven; juist omdat anderen het eng vinden, delen ze maar trappen en klappen uit. Daar heb ik dus wel degelijk een probleem mee. Eigenaren die met zo'n houding rondlopen zie ik genoeg. Iedereen moet gewoon met zijn poten van mijn dieren afblijven, ze staan keurig onder appel en als ik het toch niet vertrouw, zitten ze vast, zie ik iemand die het eng vind, ze gaan vast. Ze hebben op straat nog nooit iemand iets aan kunnen doen omdat ze daar zin in hadden. En toch vind men dat ze maar mogen doen wat ze willen, met grote of kleine honden. En MIJN ervaring is dat vooral de kleinere honden WEL van alles uitvreten. Ik zou het alleen niet in mijn hoofd halen een dier te meppen, trappen of wat dan ook. Na een block is me ook nooit gebeurd dat een hond dan toch bleef hangen. Ik zie gewoon niet in waarom je geweld zou gebruiken bij een hond. Of wat voor dier dan ook.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

amber81 schreef: Ik zou het alleen niet in mijn hoofd halen een dier te meppen, trappen of wat dan ook. Na een block is me ook nooit gebeurd dat een hond dan toch bleef hangen. Ik zie gewoon niet in waarom je geweld zou gebruiken bij een hond. Of wat voor dier dan ook.
Onze Willemijn is ooit aangevallen door een Golden.
Ze was 9 weken en die Golden pakt alles wat hij tegenkomt.

Toen heb ik geschopt, desondanks lag haar hele neusje open en als ik hem er niet af had getrokken en geschopt had, denk ik niet dat ze het had overleefd.
Maar dat was geen goede reden, lees ik nu.
Wat had ik dan moeten doen? Wachten tot haar hele kopje aan flarden was?
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

amber81 schreef:

Ik zorg er altijd voor dat er niets gebeuren zal en ik heb het al eerder aangegeven; juist omdat anderen het eng vinden, delen ze maar trappen en klappen uit. Daar heb ik dus wel degelijk een probleem mee. Eigenaren die met zo'n houding rondlopen zie ik genoeg. Iedereen moet gewoon met zijn poten van mijn dieren afblijven, ze staan keurig onder appel en als ik het toch niet vertrouw, zitten ze vast, zie ik iemand die het eng vind, ze gaan vast. Ze hebben op straat nog nooit iemand iets aan kunnen doen omdat ze daar zin in hadden. En toch vind men dat ze maar mogen doen wat ze willen, met grote of kleine honden. En MIJN ervaring is dat vooral de kleinere honden WEL van alles uitvreten. Ik zou het alleen niet in mijn hoofd halen een dier te meppen, trappen of wat dan ook. Na een block is me ook nooit gebeurd dat een hond dan toch bleef hangen. Ik zie gewoon niet in waarom je geweld zou gebruiken bij een hond. Of wat voor dier dan ook.
Maar niemand zal jou hond aanraken als je doet wat je zegt. Ik snap jouw probleem niet zo. In het wilde weg rondmeppen is iets wat ik niet zie gebeuren en mensen die zeggen dat zij een hond wegjagen en als dat niet lukt een mep geven zeggen dat meestal niet zonder rede.
Als mijn hond los zou breken en naar jouw hond komt (op afstand van mij) dan mag je hem van mij een mep verkopen als het dreigt fout te gaan net zoals ik de jouw een mep geef als het dreigt fout te gaan en jij niet ingrijpt. Ik jaag ook een opdringerige franse bul weg en als die daar niet op reageerd dan krijgt hij een voetje of een tik met mijn riem. Beter dat ik dat doe dan dat ik het mijn hond laat oplossen
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
dogo4ever
Zeer actief

Ongelezen bericht door dogo4ever »

chrico schreef:
amber81 schreef:

Maar niemand zal jou hond aanraken als je doet wat je zegt. Ik snap jouw probleem niet zo. In het wilde weg rondmeppen is iets wat ik niet zie gebeuren en mensen die zeggen dat zij een hond wegjagen en als dat niet lukt een mep geven zeggen dat meestal niet zonder rede.
Als mijn hond los zou breken en naar jouw hond komt (op afstand van mij) dan mag je hem van mij een mep verkopen als het dreigt fout te gaan net zoals ik de jouw een mep geef als het dreigt fout te gaan en jij niet ingrijpt. Ik jaag ook een opdringerige franse bul weg en als die daar niet op reageerd dan krijgt hij een voetje of een tik met mijn riem. Beter dat ik dat doe dan dat ik het mijn hond laat oplossen
Helemaal mijn gedachte :ok:
amber81

ik kan dat heus begrijpen, ik zeg niet van niet toch?Ik begrijp alleen niet dat mensen blind met zo'n houding rondlopen. Dat een andere hond je pup pakt, dat is mij nooit overkomen. Andere situaties wel en heb het altijd zonder trappen en klappen opgelost. Dat is al wat ik zeg. En nee, ik zou ook niet wachten tot pups hoofd aan flarden ligt, zeg ik eerlijk.
chrico schreef:
amber81 schreef:

Er zijn dus wel mafkezen geweest die dat gedaan hebben. Dat hoef je niet te geloven, ik vertel het alleen maar. Ik word gewoon doodmoe van die veroordelende houding, dat is al wat ik zeg. En mensen die al een houding aannemen dat ze mijn beesten waat aandeoen, die kan het krijgen ook.
amber81

sow, mijn letters staan niet erg jofel, excuus daarvoor
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

@Amber81
Als jij je honden bij je houdt is er toch niemand die ze gaat "meppen"? Ofwel?
Ik heb van mijn hondje een macho lab af moeten tiefen, die zou wel even mijn hondje corrigeren ofzo.
Gewoon vast in de bebouwde kom. Dan gaat mijn hondje voor en kan die andere wieberen.

Bij Lillith heb ik de laatste mnd. gemerkt dat ze absoluut niet meer tegen neurotische hondjes kan.
Vroeger ging ze er om heen rennen en zag ze het als een geintje, nu wil ZIJ corrigeren :devil:
Dus ik laat haar negeren en ze mag niet meer naar vooral gillende honden toe.
Zou ze eronder uit gaan (gebeurt niet :pffff: ) zou ik niet verbaasd zijn als ze ook een lik uit de pan krijgt.
Ze is niet van suiker, alhoewel wel vreselijk zoet :love: :engel: :ok:
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Marjoleine schreef:
amber81 schreef: Ik zou het alleen niet in mijn hoofd halen een dier te meppen, trappen of wat dan ook. Na een block is me ook nooit gebeurd dat een hond dan toch bleef hangen. Ik zie gewoon niet in waarom je geweld zou gebruiken bij een hond. Of wat voor dier dan ook.
Onze Willemijn is ooit aangevallen door een Golden.
Ze was 9 weken en die Golden pakt alles wat hij tegenkomt.

Toen heb ik geschopt, desondanks lag haar hele neusje open en als ik hem er niet af had getrokken en geschopt had, denk ik niet dat ze het had overleefd.
Maar dat was geen goede reden, lees ik nu.
Wat had ik dan moeten doen? Wachten tot haar hele kopje aan flarden was?
En ik heb dus zo'n Golden alleen in een andere verpakking :mrgreen: en ik schop dus ook een hond(je) weg om dus te voorkomen dat die tussen de kaken van mijn hond beland maar ik moet dus blijkbaar ook voortaan maar gewoon wachten tot mijn hond klaar is met de andere hond. Moeten die eigenaren daarna niet gaan zeuren dat ik niet ingegrepen heb he als ze hun hond bij elkaar kunnen rapen :klaar:
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

amber81 schreef:ik kan dat heus begrijpen, ik zeg niet van niet toch?Ik begrijp alleen niet dat mensen blind met zo'n houding rondlopen. Dat een andere hond je pup pakt, dat is mij nooit overkomen. Andere situaties wel en heb het altijd zonder trappen en klappen opgelost. Dat is al wat ik zeg. En nee, ik zou ook niet wachten tot pups hoofd aan flarden ligt, zeg ik eerlijk.

Er zijn dus wel mafkezen geweest die dat gedaan hebben. Dat hoef je niet te geloven, ik vertel het alleen maar. Ik word gewoon doodmoe van die veroordelende houding, dat is al wat ik zeg. En mensen die al een houding aannemen dat ze mijn beesten waat aandeoen, die kan het krijgen ook.
Ik loop niet blind met die houding rond tenminste dat denk ik maar mensen weten wel dat als zij hun hond niet bij zich houden daar waar het hoort dat ik dat dan voor ze doe en als zij het niet weten dan merken zij dat vrij snel :mrgreen: Het feit dat jij het zonder het aanraken van de andere hond altijd opgelost heb komt denk ik toch omdat jouw eigen hond anders is dan de honden die ik voor ogen heb en waarom de baasjes ingrijpen.
Als ik met Shai loop dan zal het mij een worst zijn dat er een andere hond komt klieren. Word het te erg dan jaag ik hem weg en als het toch doorgaat pak ik die hond aan zijn halsband. Geen probleem, iedereen blij. Maar loop ik met 1 van de mannen en het word te erg dan komt er na het wegjagen toch echt de mep want al sik een halsband vast ga houden dan is het alsof ik mijn hond een koekje presenteer en dat willen baasjes weer niet :mrgreen: en ik ook niet want ik probeer mijn hond netjes op te voeden en wil dat niet laten verzieken door een losgeslagen projectiel in hondenlijf.
Zou ik jou tegenkomen dan is er niets aan de hand als jij je hond onder appel zet maar laat jij ej hond maar gaan terwijl je ziet dat het fout gaat dan is helaas je hond de dupe van jouw stomme gedrag, snap je
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Lucky luke schreef:Het begint zo langzamerhand vervelend te worden, voor de zoveelste keer is Lukas fanatiek opgejaagd door een jachthond dat niet onder appél staat.
Deze week weer twee maal, eerst een jonge Labrador reu, en gisteren een soort kortharige jachthond.
Die Lab wist van geen ophouden en heeft dat helaas met een fikse tik met mn knokkels op z'n neus moeten bekopen. Vrouwtje over de zeik, maar dan moet ze er maar niet zo apatisch bij staan te kijken zonder in te grijpen, want dan doe ik het.
Gisteren weer met een loslopende Weimarener oid, Lukas zat aan de lijn want op die plaats is een aanlijn gebod. Deze begon zelfs te grommen. Hier kon het bazinnetje na een paar keer misgrijpen hem toch te pakken krijgen en kreeg ik het bekende 'dat doet-ie anders nooit' te horen. :roll:
Uitermate vervelend wanneer je kleine hondje belaagd wordt door groteren. In ons geval zijn het tot nu toe uitsluitend jachthonden. Nog vervelender is het wanneer hun baasjes er apatisch bij staan te kijken en pas wakker worden wanneer ikzelf ingrijp.
Ons hondje is klein en kwetsbaar, en ik zal niet schromen tot het uiterste te gaan om hem te beschermen als ik daartoe gedwongen word.

Ben benieuwd naar ervaringen van anderen. Het lijkt erop dat juist jachthonden er een handje van hebben om kleine hondjes op te jagen als een konijn.
Ben dat gedrag zo langzamerhand helemaal zat en als het zo doorgaat zal het niet lang meer duren voordat ik er eentje echt op z'n sodemieter moet geven, hond en/of baasje. :F:
Ik heb het al eens eerder gezegd, wat is er mis met even optillen? Ik heb hier ook 2 hele kleintjes lopen en als dat eens een keer niet goed gaat, hop onder de arm. En over is het gezeur. Overigens, mij hoor je niet over het ingrijpen verder hoor. Wat een paniek weer.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Amber jij houdt hier een hele andere discussie dan die waar het om gaat in dit topic, dat schiet niet zo heel erg op en je blijft zo ook langs elkaar heen praten.

Ik moet trouwens wel even protesteren tegen de stelling dat ik 'blind met zo'n houding' rondloop want dat is niet zo.
Ik kan prima inschatten of een brul voldoende is en wanneer dat zo is komt daar verder helemaal niks aan te pas en wordt het probleem op vreedzame wijze opgelost.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Ingrid P
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Cane corso

Ongelezen bericht door Ingrid P »

Als je goed had gelezen had je gezien dat ik mensen met grote honden die worden 'bedreigd' door kleine hondjes aanraad om gewoon even om te lopen.
Dit snap ik dus niet.
Waarom zou ik met mijn hond om moeten lopen terwijl zij netjes aangelijnt zit en geen hond kwaad doet. Een neurotisch Yorkje daagt haar uit en ik moet omlopen. :19: :19: :19: Misschien een idee om alle honden netjes aan te lijnen daar waar dat hoort. Want helaas is het inderdaad zo dat als mijn hond dat Yorkje vast heeft we een heel groot probleem hebben.

Gr,
Ingrid

P.S. Ik zeg niet dat de hele wereld bestaat uit neurotische Yorkjes of iets dergelijks, dit is mijn persoonlijke ervaring.
Laatst gewijzigd door Ingrid P op 07 mar 2011 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:F: Ik heb er nooit zo'n problemen mee. De tweede keer dat ik ze tegen kom lopen ze altijd keurig naast de baas :19:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ingrid P schreef:Als je goed had gelezen had je gezien dat ik mensen met grote honden die worden 'bedreigd' door kleine hondjes aanraad om gewoon even om te lopen.
Dit snap ik dus niet.
Waarom zou ik met mijn hond om moeten lopen terwijl zij netjes aangelijnt zit en geen hond kwaad doet. Een neurotisch Yorkje daagt haar uit en ik moet omlopen. :19: :19: :19: Misschien een idee om alle honden netjes aan te lijnen daar waar dat hoort. Want helaas is het inderdaad zo dat als mijn hond dat Yorkje vast heeft we een heel groot probleem hebben.

Gr,
Ingrid

P.S. Ik zeg niet dat de hele wereld bestaat uit neurotische Yorkjes of iets dergelijks, dit is mijn persoonlijke ervaring.
Ach ja. Ik ga ook een blokje om als ik iemand met een neuroot van een DH reu aan de lijn aan zie komen, als ik weet dat die hond uitvalt en ze die hond moeilijk bij zich kunnen houden. Anders is mijn eigen hond namelijk de pineut.
Schijnbaar heb je toch even ietssss minder last van dat neurotische Yorkje als je er gewoon doodleuk langs blijft lopen :F:
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ingrid P schreef:Als je goed had gelezen had je gezien dat ik mensen met grote honden die worden 'bedreigd' door kleine hondjes aanraad om gewoon even om te lopen.
Dit snap ik dus niet.

Gr,
Ingrid

Gewoon om problemen te voorkomen, misschien? Zodat je niet hoeft te meppen, gillen, blokken of zoiets? Ik heb een hond die problemen heeft met de meeste reuen. Da's dus MIJN probleem. Dus zorg ik er voor dat hij niet in situaties komt waar hij gestresst wordt en gaat bijten. Omdat ik dat niet wil dat hij bijt. En omdat ik niet wil dat hij andere hondjes stuk maakt. Dus ontloop ik dat maffe yorkie liever dan dat hij de kans krijgt om hem even aan gort gaat bijten. Omdat ik me niet geroepen voel andermans hond op te voeden. En omdat ik niet van ruzie hou of gewonde honden. Niet die van mij en niet die van anderen. Laat overigens onverlet dat indien ik het niet kan voorkomen, ik een ander hond, bij wijze van bittere noodzaak liever een mep geef dan dat ik het Cody zelf laat uitzoeken. Of mijn teefjes tot bloedens toe laat bijten. Maar zoals ik al eerder zei, dit is in meer dan 25 jaar maar 2 keer voorgekomen.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik ontloop niets meer, :neenee: hoeft ook niet gelukkig, eindelijk een hond die het wel gelooft, maar zelfs al zou hij het wel doen, ik heb het wel gehad.
Ik heb het jaren moeten doen, en mijn leven zou toen een stuk makkelijker zijn geweest als anderen( evt. met kleine hondjes) ook rekening met mij hadden gehouden :pffff: :roll:
wat een verlossing is het niet meer hoeft, gewoon omdat je de rest van de wereld niet kunt sturen, hoe jammer ook :oeps:
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Kelev de oude schreef:Als ik deze opgewonden discussie zo lees zou ik niet denken dat ik op een hondenforum was beland. Hij lijkt wel een verslag van een kooigevecht. Schoppen, slaan, knokkels....? Het enige dat ontbreekt is dat er gericht geschoten wordt.

Wij fokken honden in alle soorten en maten. Wij lopen door elkaar met jachthonden, en met hondjes die er uit zien als konijntjes. New Foundlanders van 75 kg, en vlinderhondjes van 3 pond
Vecht en snelheid specialisten. Wakers en herders. Naast de gewone middelgrote honden, zien wij alle mogelijke extremen rondlopen, in steeds grotere getale, op steeds kleinere lapjes grond.
Had men vroeger in de regel slechts één hond, tegenwoordig is het een roedel van 3 of 4 en zelfs meer honden. De bevolking is in één generatie enorm toegenomen, en de welvaart ook.
Het aantal honden heeft daarmee gelijke tred gehouden.

Ik vind het niet vreemd als steeds vaker de pleuris uitbreekt bij de meest agressieve diersoort die ik ken...namelijk wijzelf.
Wij zijn net zo impulsief als honden, en als er iets niet onder appel staat, dan zijn wij het wel.
Wij blaffen op een forum net zo hard als die kleine keffertjes, die zichzelf gewone volwassen honden vinden.
Want het is heel vreemd om een lastige Labrador een vuistslag te geven, om daarna op een forum vol liefhebbers te gaan zitten jammeren over het feit dat al die rothonden niet onder appel staan. Wat wil men een hond leren met een vuistslag? Dat hij niet mag jagen? En dat zal hij van u aannemen? Het enige resultaat dat zich laat voorspellen is dat die hond bij mensen uit de buurt leert te blijven. Hij gaat heus niet denken : "o natuurlijk, ik moet ook geen kleine hondjes lomp benaderen, want dan geeft iemand mij een klap".

Op de speelplaats van een school, gaan kinderen elkaar regelmatig te lijf. Ook is hier vaak sprake van een onevenwichtige krachtsverhouding. Meestal is het niet ernstig, en begon het met een stoei partijtje dat uit de hand liep.
Gaat de leraar nu vuistslagen uitdelen omdat die grote rotjongen niet onder appel staat?
Of gaat hij een ernstig gesprek aan met alle betrokkenen?

Zal die leraar zich beklagen op een onderwijs-forum en stoer opmerken dat iedere jongen die zijn kindje lastig valt, kan rekenen op een forse knokkelslag op zijn neus. En als zijn vader dan nog niet ingrijpt, ook hij op een kopstoot kan rekenen. Want zo lossen wij problemen op!!

Mensen die er geen probleem mee hebben honden te slaan, en dat zelfs wel stoer vinden, denken misschien dat zij gelijk hebben.
Dierenliefhebbers zijn zij in ieder geval niet.

AMEN

Met als kanttekening dat mocht het echt nodig zijn ik wel zal uithalen, maar dan moet het echt nodig zijn omdat mijn hond anders het loodje legt en er geen baas in velden of wegen te bekennen is of niks durft!! te doen (1 keer mee gemaakt met 2 koningspoedels, wat een takkebeesten :devil: vielen pupje Lola echt serieus aan en die hadden no way gestopt voordat ze dood was)
Over het algemeen let iedereen toch wel heel goed op zijn/haar honden hier, en doet er 1 toch vervelend (wat hey joh dat kan zomaar gebeuren, het zijn en blijven beesten namelijk) dan word er eigenlijk altijd gewoon gelijk gereageert door de baas.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Nuyvilaq schreef:
Kelev de oude schreef:Als ik deze opgewonden discussie zo lees zou ik niet denken dat ik op een hondenforum was beland. Hij lijkt wel een verslag van een kooigevecht. Schoppen, slaan, knokkels....? Het enige dat ontbreekt is dat er gericht geschoten wordt.

Wij fokken honden in alle soorten en maten. Wij lopen door elkaar met jachthonden, en met hondjes die er uit zien als konijntjes. New Foundlanders van 75 kg, en vlinderhondjes van 3 pond
Vecht en snelheid specialisten. Wakers en herders. Naast de gewone middelgrote honden, zien wij alle mogelijke extremen rondlopen, in steeds grotere getale, op steeds kleinere lapjes grond.
Had men vroeger in de regel slechts één hond, tegenwoordig is het een roedel van 3 of 4 en zelfs meer honden. De bevolking is in één generatie enorm toegenomen, en de welvaart ook.
Het aantal honden heeft daarmee gelijke tred gehouden.

Ik vind het niet vreemd als steeds vaker de pleuris uitbreekt bij de meest agressieve diersoort die ik ken...namelijk wijzelf.
Wij zijn net zo impulsief als honden, en als er iets niet onder appel staat, dan zijn wij het wel.
Wij blaffen op een forum net zo hard als die kleine keffertjes, die zichzelf gewone volwassen honden vinden.
Want het is heel vreemd om een lastige Labrador een vuistslag te geven, om daarna op een forum vol liefhebbers te gaan zitten jammeren over het feit dat al die rothonden niet onder appel staan. Wat wil men een hond leren met een vuistslag? Dat hij niet mag jagen? En dat zal hij van u aannemen? Het enige resultaat dat zich laat voorspellen is dat die hond bij mensen uit de buurt leert te blijven. Hij gaat heus niet denken : "o natuurlijk, ik moet ook geen kleine hondjes lomp benaderen, want dan geeft iemand mij een klap".

Op de speelplaats van een school, gaan kinderen elkaar regelmatig te lijf. Ook is hier vaak sprake van een onevenwichtige krachtsverhouding. Meestal is het niet ernstig, en begon het met een stoei partijtje dat uit de hand liep.
Gaat de leraar nu vuistslagen uitdelen omdat die grote rotjongen niet onder appel staat?
Of gaat hij een ernstig gesprek aan met alle betrokkenen?

Zal die leraar zich beklagen op een onderwijs-forum en stoer opmerken dat iedere jongen die zijn kindje lastig valt, kan rekenen op een forse knokkelslag op zijn neus. En als zijn vader dan nog niet ingrijpt, ook hij op een kopstoot kan rekenen. Want zo lossen wij problemen op!!

Mensen die er geen probleem mee hebben honden te slaan, en dat zelfs wel stoer vinden, denken misschien dat zij gelijk hebben.

AMEN

Met als kanttekening dat mocht het echt nodig zijn ik wel zal uithalen, maar dan moet het echt nodig zijn omdat mijn hond anders het loodje legt en er geen baas in velden of wegen te bekennen is of niks durft!! te doen (1 keer mee gemaakt met 2 koningspoedels, wat een takkebeesten :devil: vielen pupje Lola echt serieus aan en die hadden no way gestopt voordat ze dood was)
Over het algemeen let iedereen toch wel heel goed op zijn/haar honden hier, en doet er 1 toch vervelend (wat hey joh dat kan zomaar gebeuren, het zijn en blijven beesten namelijk) dan word er eigenlijk altijd gewoon gelijk gereageert door de baas.
Koningspoedels. :oohja: :N: :kotz: :piew: :S: :Q:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Volgens het vrouwtje iig, heb 0 verstand van poedels :19: weet wel dat ze groooooot zijn :hmmm:
Wat overigens een onwijs leuk mens is en zelf heel goed door heeft dat ze haar honden niet aankan (er zelfs zelf bang van is :oeps: )
Mja aan de andere kant zo oerdom om ze toch elke keer maar weer los te laten (zonder maatregelen) want dat hebben ze nodig.

Vandaag of morgen gaat het gewoon heel erg mis en is mijn probleem opgelost :cheer:
Ingrid P
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Cane corso

Ongelezen bericht door Ingrid P »

lieke schreef:Gewoon om problemen te voorkomen, misschien? Zodat je niet hoeft te meppen, gillen, blokken of zoiets?
Heb ik gelukkig nooit hoeven te doen en zal dit ook nooit doen, zit ook niet zo in mijn aard! :engel: :engel: :engel:

Gr,
Ingrid
Tamara&Dana
Actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bullterrier & American Pitbullterrier

Ongelezen bericht door Tamara&Dana »

Kelev de oude schreef:Mensen die er geen probleem mee hebben honden te slaan, en dat zelfs wel stoer vinden, denken misschien dat zij gelijk hebben.
En zo is het :ok:

Als dat stoere gepraat hier :blah: . Wil nog weleens zien of iemand mijn hondje
slaat waar ik bij ben. Toetsenbordhelden. Denk dat de meeste al een blokje om zijn
omdat ze bang zijn voor die 15kg mensliefhebbende viervoeters van me :smile:
Afbeelding
Marielle&Stef
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier

Ongelezen bericht door Marielle&Stef »

Grote vent (of vrouw) die mijn hond op dat moment slaat.
De eerste moet waarschijnlijk nog geboren worden.

Idd Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”