Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Een 'doet-ie anders nooit' gevalletje

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Lucky luke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua mix
Aantal honden: 1

Een 'doet-ie anders nooit' gevalletje

Ongelezen bericht door Lucky luke »

Het begint zo langzamerhand vervelend te worden, voor de zoveelste keer is Lukas fanatiek opgejaagd door een jachthond dat niet onder appél staat.
Deze week weer twee maal, eerst een jonge Labrador reu, en gisteren een soort kortharige jachthond.
Die Lab wist van geen ophouden en heeft dat helaas met een fikse tik met mn knokkels op z'n neus moeten bekopen. Vrouwtje over de zeik, maar dan moet ze er maar niet zo apatisch bij staan te kijken zonder in te grijpen, want dan doe ik het.
Gisteren weer met een loslopende Weimarener oid, Lukas zat aan de lijn want op die plaats is een aanlijn gebod. Deze begon zelfs te grommen. Hier kon het bazinnetje na een paar keer misgrijpen hem toch te pakken krijgen en kreeg ik het bekende 'dat doet-ie anders nooit' te horen. :roll:
Uitermate vervelend wanneer je kleine hondje belaagd wordt door groteren. In ons geval zijn het tot nu toe uitsluitend jachthonden. Nog vervelender is het wanneer hun baasjes er apatisch bij staan te kijken en pas wakker worden wanneer ikzelf ingrijp.
Ons hondje is klein en kwetsbaar, en ik zal niet schromen tot het uiterste te gaan om hem te beschermen als ik daartoe gedwongen word.

Ben benieuwd naar ervaringen van anderen. Het lijkt erop dat juist jachthonden er een handje van hebben om kleine hondjes op te jagen als een konijn.
Ben dat gedrag zo langzamerhand helemaal zat en als het zo doorgaat zal het niet lang meer duren voordat ik er eentje echt op z'n sodemieter moet geven, hond en/of baasje. :F:
Afbeelding
amber81

Re: Een 'doet-ie anders nooit' gevalletje

Ongelezen bericht door amber81 »

vooral volhouden die houding!
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik zou er rekening mee gaan houden dat jouw hondje zich dus ook op laat jagen. Het is een wisselwerking. En tuurlijk, als je weet dat je hond kleintjes jaagt dan moet je daar rekening mee houden. Maar goed, veel mensen doen dat niet of kunnen het domweg niet omdat ze niet voldoende controle over de hond hebben. En dan heb je dus een probleem als je hondje gaat rennen bij aanstormende grote honden. Ik zou hem dan dus aanlijnen als je zo'n hond aan ziet komen. Of desnoods optillen, maar dat alleen als hij anders aangelijnd bijvoorbeeld alsnog gaat staan piepen, of zichzelf haast ophangt in de lijn.
Je hondje is inderdaad klein en kwetsbaar, en daar ligt dus ook wat verantwoordelijkheid bij jouzelf als baas van zo'n klein en kwetsbaar hondje dat zichzelf schijnbaar niet altijd helemaal kan redden.
En voor de duidelijkheid, ik heb dus ook zo'n typje. Klein, kwetsbaar, en niet altijd zelfredzaam :wink: En in de periode dat ik niet zo alert reageerde door zelf mijn hond te beschermen, hoorde ik ook regelmatig "oh jee, dat doet ie anders nooit". En weet je, dat geloof ik ook best bij sommige. Eens moet het de eerste keer zijn dat je jonge grote hond op een klein hondje stuit dat weg gaat rennen (en piepen in mijn geval ook nog eens). Maar goed, ik kies er zelf voor om met haar in hondrijke gebieden te gaan lopen, en daar zal ik dan ook zelf iets mee moeten :wink:

Het tweede stuk van je verhaal snap ik niet helemaal. Hoe kan Lucas nou door die Weimaraner opgejaagd worden als hij aan de lijn zat?
Afbeelding
29996D

Ongelezen bericht door 29996D »

Tja, sommige jachthonden staan niet geheel onder appel. En als je zo'n klein hondje hebt die ook nog eens wegrent, kan hij als prooi worden gezien. Als het hondje stil zou blijven staan zou dit niet gebeuren. Maar het is erg vervelend.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Zou natuurlijk best kunnen dat die hond dat voor de eerste keer deed, voor alles is een eerste keer.

Ik zelf houd er altijd rekening mee dat als mijn honden een heel klein hondje zien dat ze het voor een konijn aanzien. Als zo klein hondje blijft staan zien en ruiken ze wel dat het geen konijn is, maar als zo hondje gaat rennen zou ik me best in kunnen denken dat mijn honden er dan achteraan zouden gaan, dus als ik een heel klein hondje zie loop ik meestal de andere kant op of ik neem ze aan de voet. Desnoods lijn ik ze aan als ik het niet helemaal vertrouw.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
BellaDonna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mixje Bella en Chihuahua Donna

Ongelezen bericht door BellaDonna »

Mijn chi-pupje wordt nooit nagejaagd. Ze rent ook niet weg voor andere honden, ze is gewend dat Bella vaak op haar af komt rennen om leuk te spelen. Een op haar af rennende hond is dus niet eng voor haar, die loopt ze kwispelend tegemoet. Daardoor wordt het jachtinstinct van de groterds niet getriggerd. Daarbij ben ik (en Bella ook) wel altijd oplettend wanneer er een onbekende grote hond aankomt. Bella neemt het nogal eens op voor haar 'zusje', of gaat er beschermend tussenstaan.
Afbeelding
Chihuahuakennel http://belladonnandi.nl/
AnnSophie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door AnnSophie »

Heel vreemd, maar ik kom nooit mensen tegen die zomaar hun hond loslaten. Ook ik lijn mijn (jacht)hond aan als ik andere honden zie.
De enige die tot nu toe losliep (labrador) stond perfect onder appel, dus waarom niet?

Als je weet dat je hondje zo kwetsbaar is, roep dan al even vanuit de verte dat ze hun hond moeten aanlijnen. Ok mensen vinden dit meestal niet leuk om zo gecommandeerd te worden, maar beter dit dan je hondje een trauma te bezorgen of te laten bijten.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Moos schreef:Ik zou er rekening mee gaan houden dat jouw hondje zich dus ook op laat jagen. Het is een wisselwerking.
Dit is wel belangrijk om te beseffen.

Ik had hier gisteren even een klein hondje over de vloer, een terrierkruisingkje. Die maakte madam hier héél rap duidelijk dat ze te opdringerig was en dat dat NIET gewaardeerd werd :F:
Zou hij dat niet hebben gedaan, dan was het misschien ook uitgelopen op jagen, maar dat gebeurde nu dus beslist niet.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
asani
Zeer actief

Ongelezen bericht door asani »

Ik heb 3 grote honden en die houd ik dus aan de lijn als er een klein hondje aankomt.
Zijn ze niet bang ervoor zal er niets gebeuren maar gaat de kleine ervandoor dan zullen ze er toch achteraan gaan rennen.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Lucky luke schreef:Het begint zo langzamerhand vervelend te worden, voor de zoveelste keer is Lukas fanatiek opgejaagd door een jachthond dat niet onder appél staat.
Deze week weer twee maal, eerst een jonge Labrador reu, en gisteren een soort kortharige jachthond.
Die Lab wist van geen ophouden en heeft dat helaas met een fikse tik met mn knokkels op z'n neus moeten bekopen. Vrouwtje over de zeik, maar dan moet ze er maar niet zo apatisch bij staan te kijken zonder in te grijpen, want dan doe ik het.
Gisteren weer met een loslopende Weimarener oid, Lukas zat aan de lijn want op die plaats is een aanlijn gebod. Deze begon zelfs te grommen. Hier kon het bazinnetje na een paar keer misgrijpen hem toch te pakken krijgen en kreeg ik het bekende 'dat doet-ie anders nooit' te horen. :roll:
Uitermate vervelend wanneer je kleine hondje belaagd wordt door groteren. In ons geval zijn het tot nu toe uitsluitend jachthonden. Nog vervelender is het wanneer hun baasjes er apatisch bij staan te kijken en pas wakker worden wanneer ikzelf ingrijp.
Ons hondje is klein en kwetsbaar, en ik zal niet schromen tot het uiterste te gaan om hem te beschermen als ik daartoe gedwongen word.

Ben benieuwd naar ervaringen van anderen. Het lijkt erop dat juist jachthonden er een handje van hebben om kleine hondjes op te jagen als een konijn.
Ben dat gedrag zo langzamerhand helemaal zat en als het zo doorgaat zal het niet lang meer duren voordat ik er eentje echt op z'n sodemieter moet geven, hond en/of baasje. :F:
Gelijk heb je. :ok:
ik zou het ook zat worden en een flinke kopstoot of opduvel uit gaan delen. :S:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Nanna schreef:
Miranda schreef:
Moos schreef:Ik zou er rekening mee gaan houden dat jouw hondje zich dus ook op laat jagen. Het is een wisselwerking.
Dit is wel belangrijk om te beseffen.
Blablabla. Dus als een klein hondje opgejaagd wordt ligt het geheel en al aan het kleine hondje en treft de jagerd geen blaam :19:
Jij leest wel héél selectief, Nanna.

Welk gedeelte van het woord "wisselwerking" begrijp je niet?
And few will ever climb
Lucky luke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua mix

Ongelezen bericht door Lucky luke »

Moos schreef:Het tweede stuk van je verhaal snap ik niet helemaal. Hoe kan Lucas nou door die Weimaraner opgejaagd worden als hij aan de lijn zat?
In dit geval rende die Weimaraner grommend rondjes om ons heen, en moest ik lukas aan de lijn voor hem wegtrekken en zorgen dat de lijn niet om me benen kwam
--
Wanneer los dan rent Lukas niet weg uit het zicht maar blijft al sprintend in de buurt van mij en probeerd door snelle haakse wendingen de grotere hond te lossen. Het lijkt vaak gewoon een renspelletje. Maar soms triggert dit de jachthond tot meer agressie waardoor het gevaarlijk wordt. Hier ging het me om, (jacht)honden die dan heel onbesuisd worden en soms agressief.
In zo'n geval moet ik wel ingrijpen.
In het geval van de Labrador had ik geen keus, Lukas had al een poot hard op z'n rug gekregen en kwam schuilen tussen mn benen. Die Lab bleef maar komen, blokken met mn been en een bulk geven had geen effect. Bazin stond er apatisch bij. Tik op z'n neus geven doe ik niet graag maar had wel het gewenste effect.

Hieronder een voorbeeldje met honden waarbij het gewoon een spelletje is, 9 van de 10 keer gaat het zoals hier dus geen probleem. http://www.youtube.com/watch?v=uf4IAKomGs4
Maar soms..
Afbeelding
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door monky555 »

ik begrijp nou nooit waarom er gelijk honden moeten worden geschopt of geslagen, ik zou dat echt nooit doen. en gelukkig is dat bij mijn honden ook nog nooit gebeurt anders zijn de rapen gaar :tong: mijn honden kunnen ook ineens iets doen wat ik niet verwacht ik heb geleerd om netjes mijn excuus aan te bieden en te kijken of er iets mis is? en ik ben alleen maar blij als andere mensen dat bij mij ook doen :wink: het zijn en blijven honden en dan kan er wel eens iets misgaan, moet echt een flink persoon zijn die mijn honden dan ff schopt :neenee: want dan sta ik echt niet voor mezelf in, mocht er geslagen worden (wat niet gebeurt) doe ik dat zelf wel :pffff: ik zou dat echt niet pikken als een vreemde dat doet :neenee:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
Ayurveda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayurveda »

oe das wel schrikken.
mijn eerste hondje is ook zo opgejaagd, dit waren 2 bouviers.
Zijn broertje ging schuilen bij mijn moeder maar mijn hondje wilde maar 1 ding, naar huis en is in blinde paniek onder een auto terecht gekomen en overleden :(

de bouviers stonden trouwens prima onder appel maar de baasjes vonden het wel ''grappig''

Kan me voorstellen dus dat je het erg vervelend vind!
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik vind het flauwekul de schuld aan de kleine hond te geven.
Ik heb ook zo'n uk en die laat zich vaak niet onbetuigd inderdaad, maar uiteindelijk is ze echt maar 5 kilo.
En dus snel stuk.

Nou heeft ze een buffer van grote honden maar inderdaad, no way dat die dit mogen!
En ik zie vaak zat dat grote honden mijn uk dus wel opjagen.
Terwijl zij zich niet klein waant en er normaal heenstapt, maar wel beseft dat ze omver kan worden glopen (uit ervaring inderdaad :ugh: ).
En niet naar wie dan ook bedoeld, maar inderdaad door zo'n lomp labradorgeval.
Als ik die blik zie verschijnen ben ik dus niet blij. Die blik van: Is dat een konijn of iets van die orde? :mrgreen:

Ik houd mijn honden altijd bij me maar dan dus niet: als Fien belaagd wordt laat ik ze gaan. :pffff:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

monky555 schreef:ik begrijp nou nooit waarom er gelijk honden moeten worden geschopt of geslagen, ik zou dat echt nooit doen. en gelukkig is dat bij mijn honden ook nog nooit gebeurt anders zijn de rapen gaar :tong: mijn honden kunnen ook ineens iets doen wat ik niet verwacht ik heb geleerd om netjes mijn excuus aan te bieden en te kijken of er iets mis is? en ik ben alleen maar blij als andere mensen dat bij mij ook doen :wink: het zijn en blijven honden en dan kan er wel eens iets misgaan, moet echt een flink persoon zijn die mijn honden dan ff schopt :neenee: want dan sta ik echt niet voor mezelf in, mocht er geslagen worden (wat niet gebeurt) doe ik dat zelf wel :pffff: ik zou dat echt niet pikken als een vreemde dat doet :neenee:
Jij gaat uit van de situatie waarin beide eigenaren hun verantwoordelijkhheid nemen.
Maar niet alles word terug geroepen door de baas en dan zal er toch echt een flinke loeierd gegeven worden als de hond door mij niet weg te jagen is.
Baas en hond een plaat voor hun kop , dus ik ook.
Als mijn hond dat zou doen bij een kleinn hondje en ik was er niet snel genoeg bij had de baas mijn fiat om mijn hond even te laten voelen dat het geen gewenst gedrag is.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

De nieuwe trent; meppen met kokkels. Reden? Het vrouwtje staat apatisch te kijken! Misschien zag zij niet datgene wat jij al ziet voordat je de deur uit stapt.

Dit noemen ze nou 'dierenliefde' tot de voordeur! Heb of kun je nou daadwerkelijk geen andere oplossing bedenken dan geweld gebruiken tegen die Lab?

Het is jouw angst die je torpedeert op jezelf, je eigen hondje en andermans hond. Dat de eigenaresse volkomen over de zeik is gegaan kan ik mij levendig voorstellen. Van mij had je een mega rake mep terug gekregen.

Ik lees jouw verhaal, maar zou met liefde het verhaal van die lab ook willen lezen.

Ik heb 15 1/2 jaar een angstig Yorkje gehad (meerdere kleine rassen) maar ik heb haar nooit gezien als:
Jij ziet je hondje als klein en kwetsbaar en je wenst je hondje te beschermen, dat dwingende maak je er zelf van. Leer je hond gewoon hond te zijn. De meeste kleine hondjes zijn echt niet zo kwetsbaar zoals jij doet voorkomen. p.s. Lotje was een angstig hondje maar dit hoeft niet te betekenen dat ik met mijn knokkels ga rammen op de snuit van een andere hond.

Barca speelt al 3 jaar met een te klein gebleven JR. Die JR kon werkelijk met niemand spelen. Het is een asielhondje met gedragsproblemen. Het gromde, het snapte, het blafte en verdedigde zichzelf als een andere hond -ongeacht grootte- bij hem in de buurt komt. Zijn vrouwtje hield die JR altijd aan de lijn, teveel angst dat haar hondje zomaar op een andere hond zou afvliegen. Daar kom je maar op een manier achter, lekker los laten op een groot terrein en pas ingrijpen als het daadwerkelijk uit de hand dreigt te lopen, zonder te meppen! Ik heb het idee dat jij voor die tijd al over de zeik bent, omdat een andere hond de euvele moed heeft om in de buurt te komen bij jouw kleine en kwetsbare hondje.

Met die JR is het prima in orde gekomen. Ze heeft cursussen gevolgd en als ze in het natuurgebied loopt kan hij gewoon los. Bij het passeren van andere honden is hij aan de lijn en gedraagt zich keurig.

Gisteren, tijdens het uitlaten, kwam ik wederom een type 'angsthaaseigenaresse' tegen. Voor haar is Barca een kalf en dus angstig. Barca was aan de lijn en ze begon al te schreeuwen 'Haal die hond weg, opzouten met dat beest, sodemieter op enz.' Ik heb vriendelijk tegen haar gezegd dat ze met haar onterechte territorium eisende gedrag moet stoppen. En als ze mijn hond niet pruimt dan loopt ze maar de andere kant op.

Wat denk jij wat haar panische gedrag met haar hondje doet?

Ik heb echt een pesthekel aan mensen die menen het recht te hebben om andermans hond te schoppen, slaan, meppen of op een andere manier te pijnigen, terwijl ze oh zo liefdevol omgaan met hun eigen hond. Ikke, ikke, ikke, en de rest moet stikken want daar kom ik met mijn hond(je). Walgelijk!

Googletip:
Dier en recht dagwaarde van een huisdier met letsel
Rechtbank Zwolle, sector kanton, 8 februari 2005, LJN AT2546
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Een paar van die groterds (jachthonden en twee bouviers) zijn voor mij reden om een deel van het losloopgebied hier te mijden. Ik hoorde van een andere vrouw dat die haar Yorkshire terrier hadden opgejaagd. Beestje was in paniek naar huis teruggerend en die jachthonden zijn haar tot in het huis gevolgd.

En dan die kerel van een van die bouviers: 'Ach, dat lossen ze zelf wel op' en dan een potje gaan staan grijnzen als zijn hond Otto een dikke grom geeft.

Nee, daar loop ik nog maar heel zelden. In het andere deel lopen leukere honden. Gaan we daar toch gewoon heen.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

bouvierpoedel schreef:Jij gaat uit van de situatie waarin beide eigenaren hun verantwoordelijkhheid nemen.
Maar niet alles word terug geroepen door de baas en dan zal er toch echt een flinke loeierd gegeven worden als de hond door mij niet weg te jagen is.
Als mijn hond dat zou doen bij een kleinn hondje en ik was er niet snel genoeg bij had de baas mijn fiat om mijn hond even te laten voelen dat het geen gewenst gedrag is.
Dit dus, scheelt mij weer typen :ok:
And few will ever climb
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Als ze aan Jaap gaan komen, zou ik mijn knokkels ook wel eens kunnen gebruiken hoor. Jaap is zo doormidden en die knokkels zijn een veel minder kwaad dan grote tanden in een klein hondje of een zware poot op zo'n ruggetje. Nu loopt Jaap niet weg voor honden, omdat hij ze toch niet ziet en wordt hij ook nooit opgejaagd. Ik zou het eng vinden mijn kleine hond los te laten in gebieden waar veel van dat soort grote en onbesuisde honden komen. Kun je je hond leren om bij je te komen als ze achterna wordt gezeten? In plaats van rond te rennen?
monky555
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
monky555 schreef:ik begrijp nou nooit waarom er gelijk honden moeten worden geschopt of geslagen, ik zou dat echt nooit doen. en gelukkig is dat bij mijn honden ook nog nooit gebeurt anders zijn de rapen gaar :tong: mijn honden kunnen ook ineens iets doen wat ik niet verwacht ik heb geleerd om netjes mijn excuus aan te bieden en te kijken of er iets mis is? en ik ben alleen maar blij als andere mensen dat bij mij ook doen :wink: het zijn en blijven honden en dan kan er wel eens iets misgaan, moet echt een flink persoon zijn die mijn honden dan ff schopt :neenee: want dan sta ik echt niet voor mezelf in, mocht er geslagen worden (wat niet gebeurt) doe ik dat zelf wel :pffff: ik zou dat echt niet pikken als een vreemde dat doet :neenee:
Jij gaat uit van de situatie waarin beide eigenaren hun verantwoordelijkhheid nemen.
monky van mij is ook erg onzeker en is daardoor een paar keer flink gepakt, dan is er nog geen haar op mijn hoofd die denkt om een andere hond te schoppen. Wat ik doe is de andere hond vastpakken en hem aanlijnen en mijn hond te laten lopen. Ik ga er ook nooit vanuit dat de andere eigenaar mij helpt want 9 van 10 durven dat niet, op zo'n moment weet ik gelukkig dondersgoed wat ik moet doen maar bewust een hond schoppen of slaan nee dat komt gewoon niet in me op en daarnaast kan ik ook niet boos zijn op zo'n hond want in de hondenwereld gebeuren dit soort dingen nou eenmaal en tja ik vind het ook niet leuk maar een ongeluk zit in een klein hoekje en ga ik ervan uit dat niet alle honden elkaar gezellig vinden.
Afbeelding

nusca
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een mechelaar.

Ongelezen bericht door nusca »

De nieuwe trent; meppen met kokkels. Reden? Het vrouwtje staat apatisch te kijken! Misschien zag zij niet datgene wat jij al ziet voordat je de deur uit stapt.

Dit noemen ze nou 'dierenliefde' tot de voordeur! Heb of kun je nou daadwerkelijk geen andere oplossing bedenken dan geweld gebruiken tegen die Lab?

In het geval van de Labrador had ik geen keus, Lukas had al een poot hard op z'n rug gekregen en kwam schuilen tussen mn benen. Die Lab bleef maar komen, blokken met mn been en een bulk geven had geen effect. Bazin stond er apatisch bij. Tik op z'n neus geven doe ik niet graag maar had wel het gewenste effect.
Wilm@, ik snap jouw redenering dat sommige mensen er al te veel vanuit gaan dat het mis gaat, maar ts schrijft toch dat ze al het een en ander geprobeerd had om die lab tegen te houden en dat haar hond bij haar kwam schuilen. Als blokken niet helpt en de eigenaar staat toe te kijken. wat moet je dan doen, blijven blokken, honden laten gaan ookal geeft je eigen hond aan van he eng.
monky555
Zeer actief

nusca schreef:

Wilm@, ik snap jouw redenering dat sommige mensen er al te veel vanuit gaan dat het mis gaat, maar ts schrijft toch dat ze al het een en ander geprobeerd had om die lab tegen te houden en dat haar hond bij haar kwam schuilen. Als blokken niet helpt en de eigenaar staat toe te kijken. wat moet je dan doen, blijven blokken, honden laten gaan ookal geeft je eigen hond aan van he eng.
als je een hond zo gericht kan slaan, dan had je hem toch ook gewoon in zijn nek tast kunnen pakken? En ff kunnen wachten tot hij word over gepakt door de eigenaar?. Ik ben van het type dat ik liever op de vuist ga met een eigenaar als dat ik een hond of ander dier iets zou kunnen aandoen :N:
Afbeelding

DjockPuck
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Jack Russels

Ongelezen bericht door DjockPuck »

bouvierpoedel schreef:
Lucky luke schreef:Het begint zo langzamerhand vervelend te worden, voor de zoveelste keer is Lukas fanatiek opgejaagd door een jachthond dat niet onder appél staat.

Gelijk heb je. :ok:
ik zou het ook zat worden en een flinke kopstoot of opduvel uit gaan delen. :S:
Ik steek mijn voet er tussen en als het nog een keer gebeurd krijgt de loslopende hond een beste trap. Helaas dan, ben niet gewelddadig, maar als er een baasje bij staat te lachen en die zegt dan ook nog ach ze willen alleen maar spelen, terwijl die van mij alleen maar bezig is te vluchten dan trap ik.
Groetjes Willy, Djock en Puck

Afbeelding
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

nusca schreef:

Waar staat dat ze al het een en ander geprobeerd heeft om die Lab tegen te houden? Dat haar hond bij haar kwam schuilen? Dat ze aan het blokken was?

Het begint zo langzamerhand vervelend te worden, voor de zoveelste keer is Lukas fanatiek opgejaagd door een jachthond dat niet onder appél staat.
Die Lab wist van geen ophouden en heeft dat helaas met een fikse tik met mn knokkels op z'n neus moeten bekopen. Geweld gebruikt! Vrouwtje over de zeik, maar dan moet ze er maar niet zo apatisch bij staan te kijken zonder in te grijpen, want dan doe ik het. Dreigen met geweld! Hier had ze gewoon kunnen vragen of de eigenaresse haar Lab bij zich wilde nemen! Nergens lees ik dat ze dit gesprek is aangegaan, niet eens een poging ondernomen!

Gisteren weer met een loslopende Weimarener oid, Lukas zat aan de lijn want op die plaats is een aanlijn gebod. Deze begon zelfs te grommen. Hier kon het bazinnetje na een paar keer misgrijpen hem toch te pakken krijgen en kreeg ik het bekende 'dat doet-ie anders nooit' te horen.
Uitermate vervelend wanneer je kleine hondje belaagd wordt door groteren. In ons geval zijn het tot nu toe uitsluitend jachthonden. Nog vervelender is het wanneer hun baasjes er apatisch bij staan te kijken en pas wakker worden wanneer ikzelf ingrijp. Even vragen voordat je gaat meppen met je knokkels. Want wat voor jou apatisch is kan voor een ander betekenen; twee honden zijn bezig om kennis met elkaar te maken. Als je dit niet wenst kun je het gewoon aangeven.

Ons hondje is klein en kwetsbaar, en ik zal niet schromen tot het uiterste te gaan om hem te beschermen als ik daartoe gedwongen word. Dreigen tot geweld!

Ben dat gedrag zo langzamerhand helemaal zat en als het zo doorgaat zal het niet lang meer duren voordat ik er eentje echt op z'n sodemieter moet geven, hond en/of baasje. Dreigen tot geweld!
@Nusca, dit schreef je:
ze al het een en ander geprobeerd had om die lab tegen te houden en dat haar hond bij haar kwam schuilen. Als blokken niet helpt en de eigenaar staat toe te kijken. wat moet je dan doen, blijven blokken
Ik haal dit niet uit haar verhaal, het werd meteen rammen met haar knokkels op de neus van die Lab. Geen, een en ander al geprobeerd, geen hondje wat kwam schuilen en ze was niet aan het blokken.

Ik vind het heel jammer dat de eigenaresse van die Lab haar verhaal hier niet kan plaatsen want elke medaille heeft een keerzijde.
nusca
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een mechelaar.

Ongelezen bericht door nusca »

In het geval van de Labrador had ik geen keus, benenLukas had al een poot hard op z'n rug gekregen en kwam schuilen tussen mn benen. Die Lab bleef maar komen, blokken met mn been en een bulk geven had geen effect. Bazin stond er apatisch bij. Tik op z'n neus geven doe ik niet graag maar had wel het gewenste effect.
Dit is wat ts schrijft. Daarom dat ik dat aanhaalde. Tuurlijk ben ik het met je eens dat je niet gelijk hoeft te slaan, maar omdat zij aangaf dat ze eerst dit probeerde zonder resultaat.
Dat de andere eigenaar niks doet en kan denken dat de hondjes met elkaar alleen maar kennismaken zou inderdaad de reden kunnen zijn voor het niet ingrijpen. Daar heb je een goed punt.
Sommige mensen denken inderdaad dat alles alleen maar spelen is.
Sassy
moderator
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Sassy »

Vroeger dacht ik daar net zo over als wilm bijv.

Nu, een aantal jaren verder en een hond met een paar flinke gaten in ben ik daar (helaas nodig) anders over gaan denken. Ja ik denk nu ook eens eerst aan mijn eigen hond.

Als ik een hond heb wat echt wel sociaal is, en een andere reu hangt er ineens grommend terend op en zijn eigen baas reageert niet, dan tel ik tot 3, maar echt niet meer tot 10.

Gisteren op de schapentraining meegemaakt, een echt onopgevoed geval wat naar alles en iedereen gromde, mevrouw laat haar hond op die van mij springen (en ik had niet direkt in de gaten dat ze zo dichtbij stond met dat rotbeest anders was het niet eens gebeurd), eigenaar reageert niet, ik kon die van mij niet wegtrekken omdat de riemen verdraaid ineen zaten, ik had net een stok in mijn handen, en heb haar ook gezegd als ie nu niet snel ophoud en van mijn hond afgaat dan sla ik er zo meteen op.
Had ik ook echt wel gedaan hoor, ik laat mijn hond niet (meer) aan stukken bijten!
Nu toen schoot mevrouw wel ik actie...imo verstandige keuze.

En dan heb je het hier over border collies, geen klein hondje.
Maar ook ik bescherm (inmiddels noodgedwongen) mijn eigen hond.

Voor alle duidelijkheid: die mevrouw kwam de eerste keer om te zien of haar hond interesse had in de schapen, normaal gezien ben ik gewend dat mensen die schapendrijven hun hond goed onder appel hebben staan, vandaar dat ik ook zo verrast werd.
In de schapen beet ie overigens ook :piew:
Afbeelding
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Judith »

Ik begrijp het wel een beetje.
Waar ik mij aan irriteer zijn de windhondachtige die hier lopen. Er lopen 2 mensen die hebben allebei een Greyhound en een Whippet.
Als ik ze met Diesel tegen kom, gaan beide honden Diesel opjagen. En dan echt half happend/grommend in Diesels billen. Als Diesel dan stil staat gaan ze gewoon verder met happen om Diesel weer weg te laten rennen. Ik houd Diesel dan ook tegenwoordig gewoon bij mij als ik ze tegen kom. En dan nog gaan ze vervelend lopen doen.
Die bazen lopen gewoon door. Ze zien het volgens mij als spelen ofzo.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik geef Lucky Luke groot gelijk
Als mij dat zou overkomen had die lab ook een dreun gehad, als baasjes zelf hun honden niet opvoeden doe ik dat wel voor ze.
Kom nou toch zeg, je laat je mini hondje toch niet belagen door één of ander ongeleid projectiel waarvan het baasje een beetje niks staat te doen :piew:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Annechien
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): jachthonden

Ongelezen bericht door Annechien »

van beide kanten gaat er iets fout, aan de kant van de ts, maar ook aan de kant van de andere hond. Als je al merkt dat het fout dreigt te gaan moet er ingegrepen worden en dat zonder geweld. En niet pas als de lab al volledig gefocust is op dat kleine witte frummeltje wat er tussen de benen van een mens staat, want die heeft nog 1 gedachte en hoort en ziet verder niks anders meer. En daarnaast als je kan slaan, kun je ook een halsband pakken en die hond aanlijnen of aan de halsband aan zijn eigenaar over te dragen.

Daarnaast is er maar 1 die mijn hond op d'r mieter mag geven en dat ben ik. Heeft iemand het lef mijn hond te slaan of te schoppen dan is degene nog niet jarig. Ook al is mijn hond fout.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”