Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe bewijs je dit (coupeervraag)?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Re: Hoe bewijs je dit (coupeervraag)?

Ongelezen bericht door Budkes »

Jaap* schreef:
MissDorien schreef:
Jaap* schreef:Honden die hun staart bij voortduring stukslaan zitten niet lekker in hun vel, dat is mijn mening.
Als jij een Vizsla in een bench stopt en je komt weer thuis, dan is hij zo blij dat hij zijn staart stukslaat.
Heeft niets te maken met niet lekker in hun vel zitten.
Ook in te smalle ruimtes kunnen ze hun staart stukslaan, is zo gebeurd en het geneest heel moeizaam.
Het is geen oordeel hoor :wink:
Het is gewoon mijn mening. Een hond die hard en stram met z'n staart slaat is niet 'zo blij'.
Een ontspannen hond verplaatst zichzelf een stap als hij ergens met z'n staart tegenaan slaat. En een ontspannen hond slaat ook niet zo hard en stram met z'n staart.
Dat doen alleen honden met veel spanning.

Hij zal wel met een reden in de bench zitten. En dat geeft verder misschien niks, want elke hond doorgaat processen.
Maar als hij liever iets anders zou doen dan in de bench zitten bouwt er al spanning op.
Nogmaals, niet om iets te veroordelen, maar om duidelijk te maken dat alles een oorzaak heeft. En spanning is de oorzaak van het stukslaan van staarten. Ongelukken uitgesloten natuurlijk :wink:
Ik denk dat je gelijk hebt hoor Jaap. Toen dat coupeerverbod er kwam zag ik ook een nachtmerrie aan stukgeslagen staarten voor me, komende uit de boxerwereld dus behept met het coupeervirus. Het viel echter alleszins mee tot nu toe.
Ik heb nu juist pech met "harige" herder staarten. Cento's staart had een andere oorzaak. maar Mikey slaat zijn staart steeds weer kapot in de autokennel in de dienstauto. En alleen met heel veel actie buiten de auto. Dan lijkt het net of er iemand af geslacht is in die kennel. :N: Maar daarbuiten, in de vrijheid zeg maar, slaat hij zijn staart nooit kapot.
Gr. Aniek

Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Marjoleine schreef:Aniek, ben je ook uit dit stukje gekomen?
Mag dat nou wel of mag het niet? Want ik zie op shows toch echt nog steeds gecoupeerde honden lopen, en die zijn dan echt ingeschreven.
Artikel 41

1.Het is verboden deel te nemen aan tentoonstellingen, keuringen of wedstrijden met dieren waarbij een bij artikel 40 verboden ingreep is verricht.
Ja dit lijkt me eigenlijk heel erg duidelijk en voor de hand liggend. Dat mag niet, tenzij er dus een doktersverklaring bij zit. Dus gecoupeerde oren zou je sowieso al nooit tegen moeten kunnen komen. Maar ook daar gaan we voor de zekerheid nog wel even in alle wetgeving en onderliggende mitsen en maren spitten. We zijn nu toch bezig. :wink:
Gr. Aniek

Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Veenmug schreef:Helaas met 5/6 maanden staart behoorlijk stukgeslagen in de duindoorns op de Maasvlakte.
Stukgeslagen of opengehaald aan de doorns?
Want als de staart wordt stukgeslágen zou dat ook in struiken zonder doornen moeten gebeuren immers.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Veenmug
Zeer actief
Mijn ras(sen): ESS

Ongelezen bericht door Veenmug »

Jaap* schreef:
Veenmug schreef:Helaas met 5/6 maanden staart behoorlijk stukgeslagen in de duindoorns op de Maasvlakte.
Stukgeslagen of opengehaald aan de doorns?
Want als de staart wordt stukgeslágen zou dat ook in struiken zonder doornen moeten gebeuren immers.
Werkterrein van een spaniel is dichte begroeiing oa duindoorns, bramen ed. Wanneer je dan ook nog eens de staartactie van een werkende spaniel bekijkt en zeker wanneer er wild geroken wordt denk ik dat je inderdaad moet praten over stukslaan tegen scherpe plantendelen.
Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider.
rubyred
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door rubyred »

Dat er mensen zijn die het mooi vinden van die half afgesneden oren en afgesneden staart zegt iets over dat soort mensen. Ik noem het tokkie taste.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Mag dat nou wel of mag het niet? Want ik zie op shows toch echt nog steeds gecoupeerde honden lopen, en die zijn dan echt ingeschreven.
Artikel 41

1.Het is verboden deel te nemen aan tentoonstellingen, keuringen of wedstrijden met dieren waarbij een bij artikel 40 verboden ingreep is verricht.
ja als er een verboden ingreep is uitgevoerd, dat wil dus zeggen, als de betreffende hond gecoupeerd is, in een land, waar het op dat moment niet mocht.
werd de hond gecoupeerd, waar het wel mocht/mag, dan is het dus geen verboden ingreep en mag er mee geshowd worden.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

yamie schreef:
Artikel 41

ja als er een verboden ingreep is uitgevoerd, dat wil dus zeggen, als de betreffende hond gecoupeerd is, in een land, waar het op dat moment niet mocht.
werd de hond gecoupeerd, waar het wel mocht/mag, dan is het dus geen verboden ingreep en mag er mee geshowd worden.
:ok:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

flamme schreef:
malinois schreef:
flamme schreef:Ik lees dat van meer mensen. Ik heb dat dus helemaal niet. Ik vind bijvoorbeeld een doberman echt een vele lievere uitstraling hebben met die flappers :D en die lange staart.
Ik snap overigens wel dat het bij sommige rassen functioneler is, mits ze gebruikt worden waar ze voor zijn gefokt dan.
Ik dus niet, heb zelf dobers gehad met flappers en 1 met volledige staart... maar ik vind gecoupeerd nog steeds mooier... :19:
Dat kan, maar waarom dan? Omdat ze er dan toch stoerder uitzien ofzo?
Nanna heeft het antwoord al gegeven (zie hieronder)
Nanna schreef:
malinois schreef:die doberstaarten zijn zo lelijk dun... :N:
idd. daar staat een hond, straalt iets uit...kan er niks aan doen, ik blijf het mooier vinden.
:mann:
Afbeelding

tsja...
Afbeelding
Heeft puur met "smaak" te maken. Ik vind de dober op de 1e foto schitterend, de 2e heeft naar mijn mening niets meer met een dober te maken. Tuurlijk, tis de dober van nu, maar zeker niet meer "mijn" hond. :19:

Zelfde met bouviers. Persoonlijk vind ik die van vroeger veel mooier.
Afbeelding

Zelfde fokker als waar die van ons vandaan kwam maar dan nu tegenwoordig:
Afbeelding

Persoonlijk vind ik de bouviers van tegenwoordig niets meer. Het heeft het voor mij niet meer. Vroeger zei ik altijd als ik later groot ben wil ik ook zo'n hond, nou sorry, ze zijn nog steeds leuk en lief, maar t trekt me niet meer. En zo kan ik nog wel meer foto's aanhalen van honden die ik "toen" echt mooi/schitterend vond en nu niet meer.

Zo vind ik de pb's die mijn ouders destijds hadden schitterend, zie ik ze nu met die grote oren vind ik ze lang zo "mooi" niet meer. Mag toch. Heeft puur met uiterlijk te maken dat klopt. Ik snap dan weer niet dat iemand anders dat niet snapt.

Bij kinderen (soms bij volwassenen uiteindelijk) worden de oren ook vaak kleiner gemaakt omdat dat nu eenmaal "mooier" is. :wink:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Ayurveda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayurveda »

Tsja de mens heeft ze zelf mismaakt en iedereen herkende ze zo.
Het is aangepraat dat dat zo hoort en daarom denk ik dat er nog veel mensen zijn die gecoupeerde honden mooier vinden omdat dit ooit zo ''hoorde''

Hadden we het nooit gedaan, dan had je niet beter geweten :19:
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Budkes schreef:
Artikel 41

Ja dit lijkt me eigenlijk heel erg duidelijk en voor de hand liggend. Dat mag niet, tenzij er dus een doktersverklaring bij zit. Dus gecoupeerde oren zou je sowieso al nooit tegen moeten kunnen komen. Maar ook daar gaan we voor de zekerheid nog wel even in alle wetgeving en onderliggende mitsen en maren spitten. We zijn nu toch bezig. :wink:
Dat is dus ook wat ik dacht, maar niet wat iedereen denkt, getuige wat Yamie zegt:
yamie schreef:ja als er een verboden ingreep is uitgevoerd, dat wil dus zeggen, als de betreffende hond gecoupeerd is, in een land, waar het op dat moment niet mocht.
werd de hond gecoupeerd, waar het wel mocht/mag, dan is het dus geen verboden ingreep en mag er mee geshowd worden
Ik heb meermalen te verstaan gekregen dat er dan wel geshowd maar niet gekwalificeerd mag worden namelijk.
Maar als Yamie gelijk heeft klopt dat dus niet.

Dan gaat het over import, en dan dus rassen uit landen waar het wel mag, bv Amstaf uit Amerika of molossers uit bv Tsjechië, maar ook jachthonden uit die hoek.
Import vanwege bloedverversing dus, waarbij mensen dan pas kiezen op 6-7 weken en dan is die staart er dus al af.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Ongelezen bericht door flamme »

smoekie schreef: Zo vind ik de pb's die mijn ouders destijds hadden schitterend, zie ik ze nu met die grote oren vind ik ze lang zo "mooi" niet meer. Mag toch. Heeft puur met uiterlijk te maken dat klopt. Ik snap dan weer niet dat iemand anders dat niet snapt.
Oh ja tuurlijk mag dat :ok: Was ook echt gewoon belangstelling. Ik zie nl wel eens mensen schrijven dat ze geen hond hebben omdat ze er stoer uitzien. Dat kan ik dan niet helemaal rijmen met het mooier vinden van wel gecoupeerd. Vandaar mijn vraag :ok:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

flamme schreef:
smoekie schreef: Zo vind ik de pb's die mijn ouders destijds hadden schitterend, zie ik ze nu met die grote oren vind ik ze lang zo "mooi" niet meer. Mag toch. Heeft puur met uiterlijk te maken dat klopt. Ik snap dan weer niet dat iemand anders dat niet snapt.
Oh ja tuurlijk mag dat :ok: Was ook echt gewoon belangstelling. Ik zie nl wel eens mensen schrijven dat ze geen hond hebben omdat ze er stoer uitzien. Dat kan ik dan niet helemaal rijmen met het mooier vinden van wel gecoupeerd. Vandaar mijn vraag :ok:
Stoer en mooi zijn 2 totaal verschillende dingen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

met mijn gecoupeerde Ollie ( staart) mocht ik gewoon showen en hij kreeg ook gewoon zijn kwalificaties , CAC/CACIB'S :wink: Ollie is geboren in 2003, in Australië , toen mocht er daar nog gewoon gecoupeerd worden, hier al niet meer...

en zo ken ik er nog vele :wink:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

yamie schreef:met mijn gecoupeerde Ollie ( staart) mocht ik gewoon showen en hij kreeg ook gewoon zijn kwalificaties , CAC/CACIB'S :wink: Ollie is geboren in 2003, in Australië , toen mocht er daar nog gewoon gecoupeerd worden, hier al niet meer...

en zo ken ik er nog vele :wink:
Wat ik hierboven aanhaal is de instructie die ik kreeg op de Dogachtigenshow van 2010 :19:
Wel keuren, niet kwalificeren, dus.

Dus tja, zeg het maar. Ik weet het niet.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

flamme schreef:
Dat kan, maar waarom dan? Omdat ze er dan toch stoerder uitzien ofzo?
mooier... :19:
Ik vond de moederhond van mn oudste dober veel meer uitstralen... daar stond echt een hond... (rondom gecoupeerd)
Als ze een dikkere staart hadden gehad had ik totaal geen problemen met die staart maar dat dunne ding ziet er gewoon niet uit.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Jaap* schreef:
MissDorien schreef:
Jaap* schreef:Honden die hun staart bij voortduring stukslaan zitten niet lekker in hun vel, dat is mijn mening.
Als jij een Vizsla in een bench stopt en je komt weer thuis, dan is hij zo blij dat hij zijn staart stukslaat.
Heeft niets te maken met niet lekker in hun vel zitten.
Ook in te smalle ruimtes kunnen ze hun staart stukslaan, is zo gebeurd en het geneest heel moeizaam.
Het is geen oordeel hoor :wink:
Het is gewoon mijn mening. Een hond die hard en stram met z'n staart slaat is niet 'zo blij'.
Een ontspannen hond verplaatst zichzelf een stap als hij ergens met z'n staart tegenaan slaat. En een ontspannen hond slaat ook niet zo hard en stram met z'n staart.
Dat doen alleen honden met veel spanning.

Hij zal wel met een reden in de bench zitten. En dat geeft verder misschien niks, want elke hond doorgaat processen.
Maar als hij liever iets anders zou doen dan in de bench zitten bouwt er al spanning op.
Nogmaals, niet om iets te veroordelen, maar om duidelijk te maken dat alles een oorzaak heeft. En spanning is de oorzaak van het stukslaan van staarten. Ongelukken uitgesloten natuurlijk :wink:
Mijn dober sloeg enorm hard met die staart... dit bijv. in tegenstelling tot mijn herders... de dober leek erop alsof je met een rotanstok geslagen werd... dat deed echt pijn... ik kan me dus heel goed voorstellen dat het voor hem niet fijn is om zo hard tegen iets aan te slaan...
En hij was echt gewoon ontspannen...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

rubyred schreef:Dat er mensen zijn die het mooi vinden van die half afgesneden oren en afgesneden staart zegt iets over dat soort mensen. Ik noem het tokkie taste.
fijn voor je heb je ook nog een nuttige bijdrage of blijft het hierbij?
Het is een mening net als de jouwe...
Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

flamme schreef:
Snap wel wat je zegt hoor begrijp me niet verkeerd, maar ik vind sommige rassen nu nog steeds gewoon echt mooier als ze gecoupeerd zijn. En dat heeft niets te maken met "stoer" :19:

Tis wat mij betreft gewoon iets uiterlijks. Ik zie mijn dochter ook liever met de oren die ze nu heeft dan wanneer ze megaflaporen zou hebben. :F:

Ik ben nog steeds helemaal weg van pitbulls. En zou het er ooit van komen, zou er geen pb uit Nederland hier inkomen maar geimporteerd vanuit de US :wink: (waarschijnlijk ook duurder dan 2000 euro alles bij elkaar :wink: )
En nee, dat heeft nog niet eens alleen maar te maken dat ze daar wel nog wel standaard gecoupeerd worden :F:

Mooi en stoer zijn dus voor mij 2 totaal verschillende dingen al kan ik goed begrijpen wat jij bedoeld :ok:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Op de Winner vorig jaar 2 gecoupeerde Dobers die goed gepresteerd hebben, WINSTER 2009 + BOB en WINNER 2009 (zie link voor foto's)
http://www.dobermannvereniging.nl/modul ... oryid=3229" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Jachthonden die hun staart stukslaan in de struiken, dat snap ik niet zo. Onze honden hebben zowat hun hele vrijlopende leven in de bosjes en doorns doorgebracht en nog nooit zelfs maar een wondje opgelopen.Misschien gewoon fokken op honden met stevige staarten? Die staart zit er toch niet voor niets? Als we dat misselijkmakend geknip lang genoeg achterwege laten ontwikkelen de volgende generaties staarten zich vast ook beter. Ik zie nu al boxers met prachtige staarten.
Een hond couperen omdat dat mooier is of, nog erger,stoerder staat, vind ik bezopen.
We ageren wel allemaal tegen de knullen met opgefokte pitbulls maar een hond verminken vanwege het zg. stoere uiterlijk vind ik net zo erg.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

dit was de vader van onze oudste dober:

Afbeelding

dit zijn zoon onze dober Boy:

Afbeelding

Ik vind ondanks dat ik mijn reu heel mooi vond, pa veel meer uitstraling hebben en dat alleen maar door zijn oren.
Afbeelding
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

malinois schreef:
Ik vind ondanks dat ik mijn reu heel mooi vond, pa veel meer uitstraling hebben en dat alleen maar door zijn oren.
Niet meer uitstraling. Een andere uitstraling. Vind ik dan he.
En de uitstraling op de laatste foto is dan meer waar ik op val denk ik. Ieder zijn ding dus. is maar goed ook :ok:
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Budkes schreef:Nou ik heb iedereen aan het denken gezet en niemand kwam er in eerste instantie uit. :mrgreen:
Want er spelen verschillende "technische" dingen mee.
Zoals;

-Kopen is een verboden handeling, maar wanneer houdt kopen op en veranderd het in houden ? Want kopen is immers geen "voortdurende" handeling.
- Is de hond vatbaar voor inbeslagname, dat lijkt in principe niet zo, immers er is geen sprake van heterdaad, en buiten heterdaad gaat het alleen om met name genoemde wetsartikelen, daar valt 41 GWWD niet onder.
- de hond is gekocht in Letland, daar geldt de Nederlandse wet natuurlijk niet. Dus het verbod tot "kopen" geldt daar niet, dan zou het enige strafbaar feit kunnen liggen in het importeren. Dat is echter weer niet genoemd in artikel 41.

Iedereen is denkend uitéén gegaan en we zijn er nog niet helemaal uit, maar neigen dus naar dat het niet strafbaar is, mits we niet ergens nog een aanvullend verstopt artikel tegen komen. Voor het eindoordeel van onze denktank moet je dus nog even wachten. Wordt vervolgd........

Wil zelf nog wel even aanvullen dat ik een absolute tegenstander ben van het couperen van oren en staarten, ondanks dat ik het vele malen mooier vind om te zien. maar je knipt niet zomaar wat van een levend dier af, puur omdat je het mooier vindt.
Ik had het al eens gezegd maar Aniek, ik vind het echt onwijs aardig dat je dit allemaal uitzoekt terwijl je me helemaal niet kent en mijn broertje nog minder. Echt ontzettend bedankt!
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Ik vind de Dober foto's van Nanna niet helemaal eerlijk uitgezocht. De ongecoupeerde hond staat er maar een beetje bij in tegenstelling tot de gecoupeerde.
Neemt niet weg dat ik de gecoupeerde ook meer uitstraling vind hebben. Zo'n hond lijkt altijd "hier ben IK" te zeggen. Dat is bij alle gecoupeerde honden zo. Toch zie ik liever hele honden, met alles er op en er aan.

Toen wij voor onze eerste middenslag schnauzer gingen hadden we eigenlijk 3e keus uit het nest. Dat was in de tijd dat er nog rondom gecoupeerd werd. Maar omdat wij per sé een pup met flaporen wilden (staart was er al af), hadden we ineens 1e keus :F: . Sjoerd werd niet aan de oren gecoupeerd en al zijn broers en zussen wel.
Bijna 9 jaar later (Sjoerd was aan kanker overleden) wilden we graag een rondom ongecoupeerde pup. Er was maar één fokker die wel een nest wilde fokken en de pups dan niet zou couperen, maar alleen als er genoeg vraag naar was en dat kon nog wel eens lang duren.
Kevin had dus ook een ingekorte staart, Luuk en Tessa zijn onze eerste hele MS's.

Wij willen het liefst hele honden omdat we het onzin vinden om iets van een hond af te snijden voor het uiterlijk. Neemt niet weg dat ik een gecoupeerde hond er vaak (als het goed gebeurd is) karaktervoller uit vind zien dan een flapoor :dwarf:.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
malinois
Zeer actief
Contacteer:

flamme schreef:
malinois schreef:
En de uitstraling op de laatste foto is dan meer waar ik op val denk ik. Ieder zijn ding dus. is maar goed ook :ok:
oh nee tuurlijk, dat is ook zo....
en dat is idd. maar goed ook... ik probeer alleen maar duidelijk te maken hoe en waarom :wink:
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

Liesbeth schreef:Ik vind de Dober foto's van Nanna niet helemaal eerlijk uitgezocht.
Da's een ouwe truuk :mrgreen:
Let maar op de gezichtsuitdrukking en houding van dit:

Afbeelding

Het maakt niet eens uit of ze nou wel of niet is afgevallen :F:
Jaap*
Zeer actief

Haar haar is zelfs ook nog even gecoupeerd voor de tweede foto :wink:
Marina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marina »

malinois schreef:
flamme schreef:
malinois schreef:
en dat is idd. maar goed ook... ik probeer alleen maar duidelijk te maken hoe en waarom :wink:

Ik vind pa ook meer uitstraling hebben.
Ook vind ik de lange staart bij een dobermann niet mooi. Idd veel te dun.
Ik vind ze bij een rottweiler wel heel erg mooi de staart.
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

doe mij maar hele honden, ik vind ze prachtig :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

malinois schreef:
flamme schreef:
malinois schreef:
Weet ik :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”