Ik denk dat je gelijk hebt hoor Jaap. Toen dat coupeerverbod er kwam zag ik ook een nachtmerrie aan stukgeslagen staarten voor me, komende uit de boxerwereld dus behept met het coupeervirus. Het viel echter alleszins mee tot nu toe.Jaap* schreef:Het is geen oordeel hoorMissDorien schreef:Als jij een Vizsla in een bench stopt en je komt weer thuis, dan is hij zo blij dat hij zijn staart stukslaat.Jaap* schreef:Honden die hun staart bij voortduring stukslaan zitten niet lekker in hun vel, dat is mijn mening.
Heeft niets te maken met niet lekker in hun vel zitten.
Ook in te smalle ruimtes kunnen ze hun staart stukslaan, is zo gebeurd en het geneest heel moeizaam.![]()
Het is gewoon mijn mening. Een hond die hard en stram met z'n staart slaat is niet 'zo blij'.
Een ontspannen hond verplaatst zichzelf een stap als hij ergens met z'n staart tegenaan slaat. En een ontspannen hond slaat ook niet zo hard en stram met z'n staart.
Dat doen alleen honden met veel spanning.
Hij zal wel met een reden in de bench zitten. En dat geeft verder misschien niks, want elke hond doorgaat processen.
Maar als hij liever iets anders zou doen dan in de bench zitten bouwt er al spanning op.
Nogmaals, niet om iets te veroordelen, maar om duidelijk te maken dat alles een oorzaak heeft. En spanning is de oorzaak van het stukslaan van staarten. Ongelukken uitgesloten natuurlijk
Ik heb nu juist pech met "harige" herder staarten. Cento's staart had een andere oorzaak. maar Mikey slaat zijn staart steeds weer kapot in de autokennel in de dienstauto. En alleen met heel veel actie buiten de auto. Dan lijkt het net of er iemand af geslacht is in die kennel. :N: Maar daarbuiten, in de vrijheid zeg maar, slaat hij zijn staart nooit kapot.