Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

eliminatiedieet

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

dagmar88
Zeer actief

Re: eliminatiedieet

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Erinn schreef:
jacq1970 schreef:Mijn hond is allergisch voor gevolgelte en granen... dus dat eliminatie dieet wat jij geeft zou voor mijn hond vreselijk zijn.
Ik heb na veel etteren en da kosten wat haar opgestuurd naar http://www.natuurlijkinbalans.nl" onclick="window.open(this.href);return false;, koste met iets van 35 euro en daar kwam haar allergie/intolerantie uit... heb mijn voer verandert en alle snacks etc en voila.. nergens geen last meer van!
De da was daar niet achter gekomen na 1 jaar dokteren en proberen.
Hoe gaat dat precies in zijn werk dan? Kunnen ze aan de hand van haar, zien waar een hond allergie's voor is.
Ik ken een hond die aan het tobben is met huidproblemen/oog/oor. Deze hond kreeg Carnibest,maar op advies vd dierenarts nu visbrokken. Omdat deze denkt dat het ook het voer ligt.
Misschien moet ze ook eens naar natuurlijk in balans gaan?
Ik snap er dus echt nog steeds niets van hoe het werkt, maar het schijnt echt te werken. Voor die prijs zou ik zeggen, baat het niet dan schaad het niet.
Hier wat ervaringen:
http://www.hondenforum.nl/plaza/post425 ... e#p4257657" onclick="window.open(this.href);return false;

Je hoeft er niet naartoe, alleen het testpakketje aanvragen en opsturen.
http://www.natuurlijkinbalans.nl/webwin ... 844ce93eb4" onclick="window.open(this.href);return false;
Erinn
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Dalmatische Hond
Contacteer:

Ongelezen bericht door Erinn »

dagmar88 schreef:
Erinn schreef:
jacq1970 schreef:Mijn hond is allergisch voor gevolgelte en granen... dus dat eliminatie dieet wat jij geeft zou voor mijn hond vreselijk zijn.
Ik heb na veel etteren en da kosten wat haar opgestuurd naar http://www.natuurlijkinbalans.nl" onclick="window.open(this.href);return false;, koste met iets van 35 euro en daar kwam haar allergie/intolerantie uit... heb mijn voer verandert en alle snacks etc en voila.. nergens geen last meer van!
Hoe gaat dat precies in zijn werk dan? Kunnen ze aan de hand van haar, zien waar een hond allergie's voor is.
Ik ken een hond die aan het tobben is met huidproblemen/oog/oor. Deze hond kreeg Carnibest,maar op advies vd dierenarts nu visbrokken. Omdat deze denkt dat het ook het voer ligt.
Ik snap er dus echt nog steeds niets van hoe het werkt, maar het schijnt echt te werken. Voor die prijs zou ik zeggen, baat het niet dan schaad het niet.
Hier wat ervaringen:
http://www.hondenforum.nl/plaza/post425 ... e#p4257657" onclick="window.open(this.href);return false;

Je hoeft er niet naartoe, alleen het testpakketje aanvragen en opsturen.
http://www.natuurlijkinbalans.nl/webwin ... 844ce93eb4" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb de link doorgegeven. Ik zou het wel weten, je hebt niet te verliezen toch. Bedankt voor de tip
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Erinn schreef:
ga me niet precies vragen hoe het werkt haha maar het werkt.
Zij is zelf holistisch da en specilialiseerd zich hierin.. ik ken verschillende mensen die er goed resultaat bij hebben gehad en het voordeel vind ik dat je ook advies krijgt .. dus als je hond dezelfde allergie heeft als die van mij dan krijg je daar ook wat opties voor voermerken wat je dan wel mag geven.
Ze dringen je niets op, je krijgt uiteraard wel een advies om een reinigingskuur tedoen zodat de afvalstoffen die zorgen voor ellende sneller het lijf uit zijn, en ik heb tevens een fles druppels dat mocht Bowie toch een flink stuk brood naar binnen nassen dan kan ik die druppels geven zodat er geen grote jeuk, bultjes uitbraak komt...
Afbeelding
yuri36
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising poedel/maltezer
dwergpoedel

Ongelezen bericht door yuri36 »

http://www.natuurlijkinbalans.nl" onclick="window.open(this.href);return false; wordt hier genoemd.
Een allergietest via het haar van de hond... om je dood te lachen, ware het niet dat het PURE OPLICHTERIJ is!
Ik vind het in- en intriest dat op zo'n manier misbruik gemaakt wordt van het goede vertrouwen van mensen.
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

yuri36 schreef:http://www.natuurlijkinbalans.nl wordt hier genoemd.
Een allergietest via het haar van de hond... om je dood te lachen, ware het niet dat het PURE OPLICHTERIJ is!
Ik vind het in- en intriest dat op zo'n manier misbruik gemaakt wordt van het goede vertrouwen van mensen.
Och, als je je bedenkt dat veel (gif)stoffen ook opgeslagen worden in het haar, dan kan ik me er wel iets bij voorstellen :19: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

jacq1970 schreef:
Erinn schreef:
ga me niet precies vragen hoe het werkt haha maar het werkt.
Zij is zelf holistisch da en specilialiseerd zich hierin.. ik ken verschillende mensen die er goed resultaat bij hebben gehad en het voordeel vind ik dat je ook advies krijgt .. dus als je hond dezelfde allergie heeft als die van mij dan krijg je daar ook wat opties voor voermerken wat je dan wel mag geven.
Ze dringen je niets op, je krijgt uiteraard wel een advies om een reinigingskuur tedoen zodat de afvalstoffen die zorgen voor ellende sneller het lijf uit zijn, en ik heb tevens een fles druppels dat mocht Bowie toch een flink stuk brood naar binnen nassen dan kan ik die druppels geven zodat er geen grote jeuk, bultjes uitbraak komt...

Jacq, zij is geen DA :neenee: .
Mbt de rest heb ik (nog) geen mening. Ik sta er wel voor open :ok: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje

Ongelezen bericht door AnneMarie »

yuri36 schreef:http://www.natuurlijkinbalans.nl wordt hier genoemd.

Daardoor weet ik wel dat Bo allergisch is voor granen en kip. Kip vermoedde ik al.
Dierenarts stopte hem vol met antibiotica cortisone en wist het verder ook niet. Een dermatoloog kost al snel ettelijke honderden euro's.
Toen de derde dierenarts kwam met eliminatiedieet van KIP met rijst heb ik dit gedaan en het werkt fantastisch. Overgestapt op vers en zalmbrok van proplan en geen rode plek meer gezien. Dus oplichterij? 33 euro ben je kwijt en ben je ook kwijt aan een totaal zinloos en slecht dierenartsbezoekje en dan reken ik al die rotzooi die je krijgt nog niet mee. :oohja: :eek:

Ik heb zelf ook goede ervaringen met dergelijke testen. Regulier treedt men vaak symptomatisch en te laat op helaas. Ik zou het niet laten voor die 33 euro.
Heb ook druppels gegeven aan Bo, elders besteld, dat kan gewoon je krijgt gratis advies vooraf, ze dringt niets op! en toen werden de vlekken erger dus ontgifting werkte!
sambongo
Actief
Mijn ras(sen): Duitse dog

Ongelezen bericht door sambongo »

Ik heb nog even getwijfeld over die haaranalyse, maar ik weet ook niet echt wat ik ervan moet denken.
Heb haar een mailtje gestuurd en als antwoord kreeg ik dat veel honden allergisch zijn voor gevogelte en granen, ik denk dat wanneer ik een paar haren van mijn hond opstuur ik dit als antwoord ga krijgen. Wat niet wil zeggen dat het niet waar is.

Mijn hond heeft nu dan dat eliminatiedieet van kalkoen,rijst en brood maar nu zijn we 4 weken onderweg en krijgt hij weer allemaal van die korstjes die jeuken en waar het haar dan van af valt. Ik denk dus dat het iets met dit dieet te maken heeft, de granen misschien. Hij heeft ooit al wel eens eerder deze plekjes gehad maar die waren het afgelopen jaar toch weg gebleven en nu ineens komen ze weer. Bel ik de internist om dit te vertellen en zegt hij dat het een bacterie is of ook door iets in de lucht kan komen. Moet gewoon doorgaan met het dieet, ik vind het allemaal wel heel toevallig. Heb morgen een afspraak bij een holistisch dierenarts ( den hoek) http://www.holistischdierenarts.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Moet het voer meenemen, ben benieuwd wat eruit komt. :denken:
yuri36
Zeer actief
dwergpoedel

Allergietesten aan de hand van haren is gewoon klinkklare onzin.

Eliminatie dieten, mits goed en zeer precies uitgevoerd, kúnnen zinvol zijn, maar toch heb je er niet altijd iets aan, omdat stoffen uit de lucht ook allergie kunnen veroorzaken.
Stel je bent in de fase dat je langzaam weer voedingsmiddelen erbij neemt. Zitten er net een periode lang pollen in de lucht waarvoor je hond allergisch is. Dat heb je dan niet door en intussen denk je dat je hond allergisch is voor het laatst toegevoegde voedingsmiddel....maar helaas, toch is het dan niet zo.
Maar verder is een eliminatiedieet zeker het proberen waard.
AnneMarie
Zeer actief

sambongo schreef:Ik heb nog even getwijfeld over die haaranalyse, maar ik weet ook niet echt wat ik ervan moet denken.
Heb haar een mailtje gestuurd en als antwoord kreeg ik dat veel honden allergisch zijn voor gevogelte en granen, ik denk dat wanneer ik een paar haren van mijn hond opstuur ik dit als antwoord ga krijgen. Wat niet wil zeggen dat het niet waar is.

Mijn hond heeft nu dan dat eliminatiedieet van kalkoen,rijst en brood maar nu zijn we 4 weken onderweg en krijgt hij weer allemaal van die korstjes die jeuken en waar het haar dan van af valt. Ik denk dus dat het iets met dit dieet te maken heeft, de granen misschien. Hij heeft ooit al wel eens eerder deze plekjes gehad maar die waren het afgelopen jaar toch weg gebleven en nu ineens komen ze weer. Bel ik de internist om dit te vertellen en zegt hij dat het een bacterie is of ook door iets in de lucht kan komen. Moet gewoon doorgaan met het dieet, ik vind het allemaal wel heel toevallig. Heb morgen een afspraak bij een holistisch dierenarts ( den hoek) http://www.holistischdierenarts.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Moet het voer meenemen, ben benieuwd wat eruit komt. :denken:
De hoek lijkt me een goede keuze. Je geeft nu een dieet van KALKOEN en BROOD, de meeste honden blijken overgevoelig vor gevogelte en granen...vind het niet gek dat ie last heeft..... :U:
AnneMarie
Zeer actief

Yuri, wat moet dat heerlijk zijn zo'n zekerheid voor jou. Hoe kan het nu toch dat veel mensen en dieren baat hebben nadat ze rekening houden met de uitslagen van dit soort metingen? Het kost niet meer dan een inloopconsult en heeft al vele honden geholpen. Je kunt ook regulier gaan, dan ben je straks honderden zoniet duizenden euro's kwijt.
Niet geschoten altijd mis. Ik ben echt niet voor het overnemen van consulten door niet dierenartsen maar zo'n extra testje...
Ik ben zelf ook erg geholpen met andere therapieren daar waar regulier geen antwoorden had.
Jammer dat dit altijd zo tegen elkaar afgezet moet worden.

Eliminatiedieet is zeker zinvol. Echt goed doen dan. Volgens mijn dierenarts heeft een allergie vaak 3 componenten:
1. Voedsel
2. Huisstof /inhalatie
3. Vlooien

Als je één onderdeel goed weg elimineert blijven de restwaarden onder de grens, het is er wel maar hij/zij heeft er geen last van.
Is bij mensen ook zo. Als je boven een bepaalde waarde komt krijg je klachten. Dus Yuri, klopt niet helemaal wat je zegt hierover.
AnneMarie
Zeer actief

yuri36 schreef:Allergietesten aan de hand van haren is gewoon klinkklare onzin.

Eliminatie dieten, mits goed en zeer precies uitgevoerd, kúnnen zinvol zijn, maar toch heb je er niet altijd iets aan, omdat stoffen uit de lucht ook allergie kunnen veroorzaken.
Stel je bent in de fase dat je langzaam weer voedingsmiddelen erbij neemt. Zitten er net een periode lang pollen in de lucht waarvoor je hond allergisch is. Dat heb je dan niet door en intussen denk je dat je hond allergisch is voor het laatst toegevoegde voedingsmiddel....maar helaas, toch is het dan niet zo.
Wat zou jouw oplossing/behandeling zijn?
mariannem
nieuw lid
Mijn ras(sen): 2 bearded collies
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door mariannem »

Ik ben nieuw op dit forum, maar heb al wel ruim 40 jaar ervaring met honden. Ook 1 van mijn honden (Jazz, 12 jaar) heeft op dit moment een eliminatiedieet. Dit alles van Dr. Gerritsen uit Ommen. In 2006 ben ik ook met Jazz in Ommen geweest wegens maag/darmklachten. Ze is toen op de Sensitivity Control van RC gezet. Daar heeft ze het vrij goed opgedaan, tot wij een dik jaar geleden zijn overgestapt op Hills.
Nu heeft ze een zeer ernstige maag/darminfectie, met zweertjes op de maagwand en er is een goedaardige bultje onder het slijmvlies in de dikke darm weggehaald. Ze hoestte ook en onze dierenarts kon niets vinden en waarschijnlijk is dat het maagzuur wat terugkwam in haar keel, want de slokdarm was ook helemaal rood. Soms had ze ook weleens jeuk. Mijn honden eten Hills Nature's Best en Nature Diet dat nu Vital Vers heet van Ecostyle. Ik heb bij onze jongere hond ook Enerqique geprobeerd, maar opeens lustte ze het niet meer, Jazz moest het helemaal niet hebben.
Eliminatiedieet: basmatirijst; gekookte kalkoen (omdat dat een eiwit is wat nog bijna niet in voeders voorkomt); Allisonbrood; en groente. Daarbij een maagzuurremmer en prednison. Ook ik ben niet voor Prednison, maar als onze hond zich daarop beter voelt dan kies ik deze weg.
Ik ga zeker niet Barfen. Het is helaas niet mijn ding. Wij hebben honden gehad die vrij oud zijn geworden op Goede Brokken.
Hij vertelde ook dat op dit moment de kip vol met antibiotica zit. Nu dat weten wij van de TV. Ook wij eten nu geen kip of het moet Biologisch zijn. Wij eten n.m. alleen maar Biologisch vlees.
En als ik hier lees dat men iets kan zien of i.d. aan haren van een hond, zet ik hier ook mijn vraagtekens bij. Mensen die radeloos zijn pakken alles aan wat hun toegeworpen wordt. Als wij ziek zijn gaan wij ook naar een dokter toe en dat doe ik ook met mijn honden en katten.
Ik ga ervan uit dat zij het goed doen. Ik zou nog eerder zeggen, doe acupunctuur bij je hond.
Ik wil hierbij niemand voor het hoofd stoten, maar dit is mijn mening.
Marianne
S.Vink
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Shih Tzu

Ongelezen bericht door S.Vink »

Ook mijn hondje heeft het eerste halfjaar van zijn leven en hele slechte start gehad door een voedselallergie/intolerantie.
Ik moest ook gaan elimineren en het beste wat je dan kunt doen is kiezen voor een diersoort die ze nog nooit hebben gegeten en daar dus ook geen allergie voor ontwikkeld hebben.
Ik koos op dat moment voor eend (ik geef KVV)
6 weken heeft hij eend gegeten en knapte ziender ogen op!
Mijn Sam zijn buikje borrelde ook altijd verschrikkelijk en braakte heel veel.
Na die 6 weken ga je hem 1 ander soort erbij geven en ook dat kijk je weer aan of het goed gaat.
Totdat je iets toevoegt waar hij weer ziek van wordt en dan weet je waar de klachten vandaan komen.
Bij Sam waren het granen en nu blijkt hij heeft een glutenallergie!
Vers rauw vlees blijft het beste voor de hond en komen de minste klachten van.
Ik heb heel wat soorten en merken brokken van de dierenarts moeten proberen maar er is niets waar hij zo van opgeknapt is als gewoon een lekker bord vlees.
Het hondje van mijn tante was zelfs opgegeven en had vreselijke pijnen en epilepsie...zij is op mijn aanraden rauw vlees gaan geven wat volgens de da echt niet mocht ivm eiwittenintolerantie.
Het hondje was zoals gezegd toch al opgegeven en heb gezegd wat heb je dan te verliezen en ze is het gaan geven.
Nu een paar maanden later springt en speelt hij weer dat het een lieve lust is en zijn epilpsie is lang zo erg niet meer.
Probeer het maar en je zult zien dat hij van zijn klachten af komt en geef in geen geval bij darmproblemen (rommelen in de buik) iets met granen!
Afbeelding
mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

mariannem schreef:Ik ga zeker niet Barfen. Het is helaas niet mijn ding. Wij hebben honden gehad die vrij oud zijn geworden op Goede Brokken.
Hij vertelde ook dat op dit moment de kip vol met antibiotica zit. Nu dat weten wij van de TV. Ook wij eten nu geen kip of het moet Biologisch zijn. Wij eten n.m. alleen maar Biologisch vlees.
Ja, dus......omdat een specialist zegt dat kip vol met antibiotica zit (dat roepen de rauwe voedingsexperts al jaren trouwens...) moet men maar niet gaan rauw voeren? :piew:
Er zijn zoveel diersoorten naast kip die niet zo worden volgestopt met medicatie en zelfs wild is redelijk geprijsd verkrijgbaar. Mijn honden krijgen al jaren geen kip en staan op een volledig zelf samengesteld dieet, dus dat argument van de specialist gaat echt niet op, hoor.

Waar ik het wel met je eens ben, is dat ik ook geen haartest nodig zou hebben om dan als uitkomst mee te krijgen dat de hond in kwestie allergisch is voor bioindustriekip of granen.
Elk soort gevogelte in zijn algemeenheid heeft een unieke structuur en opnamepatroon, waarvan zeker niet gezegd kan worden dat een hond allergisch is voor alle gevogeltesoorten.
Zo geef ik 1 van mijn honden ook zeer zeker geen bioindustrierundvlees, maar reageert bv. bijzonder goed op biologisch afvalvlees van rund. En de ander reageert niet goed op kip.
Maar tegen de mensen die het wel hebben gedaan en de adviezen toepassen op hun honden, kun je toch ook weer niet zeggen dat zo'n haartest totale onzin is. Voorlopig hebben ze wel geluisterd naar die adviezen en ogenschijnlijk hebben die honden er baat bij. Dan is het voor te stellen dat je het gevoel hebt 'geholpen' te zijn.

En wat zat er niet allemaal in die 'goede brokken', ook biologisch materiaal? :wink:
sambongo
Actief

Nou ik ben vandaag bij den hoek geweest, gevoelig voor RIJST! Heb nou een ontgiftingskuur en probiotica mee gekregen, en nog een flesje met energetische druppels.

Wat ik trouwens nog niet snap nu ik er zo over na denk waar hij dan eventueel eerder gevoelig voor moet zijn geweest want die rijst van het eliminatiedieet krijgt hij pas 4 weken. Hiervoor heeft hij gehad geperste brok, blikvoer en toen zou hij al een intolerantie gehad moeten hebben. Als het uberhaupt wel een intolerantie echt is. Holistisch da zei dat sommige organen een beetje uit evenwicht zijn waaronder de dikke darm, dit kan door medicijn gebruik komen.

Kalkoen en brood gaven geen probleem, ook de pens compleet van Smuldier niet maar de Carnibest natuurvoer was weer iets minder voor mijn hond. Daar zit dus ook rijst in.

Nu ben ik de hele tijd al aan het speuren op google wat nou precies granen,gluten, rijst ed zijn.
Ik ga dus langzaam weer over op helemaal kvv en denk ook haaksbarf, moet dus zowieso wel rijst mijden.
Maar in best veel zit rijst zie ik al.
Kan iemand mij misschien ook wat meer vertellen over het graan en gluten gebeuren? En wat in ontsloten tarwe dan, want dat zit in de pens compleet van Smuldier.
mariannem
nieuw lid

Ja...daar ben ik weer. Balen!!! Jazz wilde gisteren om 5 uur niet eten. 1,5 uur later heeft ze het wel opgegeten, maar de kat stond erbij en dat was misschien de druppel om het toch te doen. Om 22 uur (ze krijgen 3x daags eten bij mij) wilde ze alleen de kalkoen en slaboontjes hebben.
Vannacht heeft ze rustig geslapen en vanmorgen wilde ze ook geen kalkoen, dus niets en de ontlasting was zeer breierig. Dus Dr. Gerritsen gebeld en nu mag ik alleen haar kalkoen geven, geen rijst en Allisonbrood meer. Ik natuurlijk in de stress. Ik moet morgenochtend weer bellen als ze nog niet gaat eten en anders donderdagochtend. Dus waarschijnlijk hier ook de Rijst de boosdoener? of het brood?
Pfffff weer terug naar af.
mariannem
nieuw lid

mwillow schreef:
mariannem schreef:Ik ga zeker niet Barfen. Het is helaas niet mijn ding. Wij hebben honden gehad die vrij oud zijn geworden op Goede Brokken.
Ja, dus......omdat een specialist zegt dat kip vol met antibiotica zit (dat roepen de rauwe voedingsexperts al jaren trouwens...) moet men maar niet gaan rauw voeren? :piew:
Er zijn zoveel diersoorten naast kip die niet zo worden volgestopt met medicatie en zelfs wild is redelijk geprijsd verkrijgbaar. Mijn honden krijgen al jaren geen kip en staan op een volledig zelf samengesteld dieet, dus dat argument van de specialist gaat echt niet op, hoor.
Waar ik het wel met je eens ben, is dat ik ook geen haartest nodig zou hebben om dan als uitkomst mee te krijgen dat de hond in kwestie allergisch is voor bioindustriekip of granen.Elk soort gevogelte in zijn algemeenheid heeft een unieke structuur en opnamepatroon, waarvan zeker niet gezegd kan worden dat een hond allergisch is voor alle gevogeltesoorten.Zo geef ik 1 van mijn honden ook zeer zeker geen bioindustrierundvlees, maar reageert bv. bijzonder goed op biologisch afvalvlees van rund. En de ander reageert niet goed op kip.Maar tegen de mensen die het wel hebben gedaan en de adviezen toepassen op hun honden, kun je toch ook weer niet zeggen dat zo'n haartest totale onzin is. Voorlopig hebben ze wel geluisterd naar die adviezen en ogenschijnlijk hebben die honden er baat bij. Dan is het voor te stellen dat je het gevoel hebt 'geholpen' te zijn.
En wat zat er niet allemaal in die 'goede brokken', ook biologisch materiaal? :wink:
Ik wil hier even op reageren. Ik vertel dat Barfen niet mijn ding is. Ik vindt nu al dat gekook erg tijdrovend. Ik zeg niet dat ik Barfen niet goed vindt. Iedereen moet zelf geven wat zij/hij wil. Ik zeg alleen dat ik altijd goede brokken heb gegeven en daarmee bedoel ik niets uit een supermarkt of zo. Ik ben dagelijks bezig op internet te kijken wat er allemaal in de brokken zit en ik schrik ook wel hoor en dat er zoveel verschillende brokken zijn en de 1 is nog beter dan de ander :scratch: . Mijn dierenwinkel is ook voor vers voer. Ik vindt dat ik het altijd goed heb gedaan voor mijn honden. En dr. gerritsen heeft niet gezegd dat men geen kip mag geven, hij vertelde alleen van die biotica, kip zit in veel brokken. Vroeger was er heel ander vlees dan tegenwoordig (voor de mens) zie de megastallen, door zoveel beesten bij elkaar te houden krijg je problemen en daarom eten wij biologisch vlees.
mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

mariannem schreef:Ik wil hier even op reageren. Ik vertel dat Barfen niet mijn ding is. Ik vindt nu al dat gekook erg tijdrovend. Ik zeg niet dat ik Barfen niet goed vindt. Iedereen moet zelf geven wat zij/hij wil.
Ik interpreteerde jouw opmerking van de specialist als omdat kip vol met antibiotica zit, dan moet je maar niet gaan barfen. Dat is natuurlijk onzin, want er zijn prima mogelijkheden om je hond goed vlees te kunnen voeren. Daar reageerde ik in eerste instantie op, niet op het feit dat jij barfen niet ziet zitten. Kan me voorstellen dat je mega tijd kwijt bent met koken voor je hond. Ik vind het voeren van mijn honden totaal niet tijdrovend. Hoef het alleen maar te ontdooien en aan ze te geven.
mariannem schreef:Ik zeg alleen dat ik altijd goede brokken heb gegeven en daarmee bedoel ik niets uit een supermarkt of zo. Ik ben dagelijks bezig op internet te kijken wat er allemaal in de brokken zit en ik schrik ook wel hoor en dat er zoveel verschillende brokken zijn en de 1 is nog beter dan de ander :scratch: . Mijn dierenwinkel is ook voor vers voer. Ik vindt dat ik het altijd goed heb gedaan voor mijn honden. En dr. gerritsen heeft niet gezegd dat men geen kip mag geven, hij vertelde alleen van die biotica, kip zit in veel brokken. Vroeger was er heel ander vlees dan tegenwoordig (voor de mens) zie de megastallen, door zoveel beesten bij elkaar te houden krijg je problemen en daarom eten wij biologisch vlees.
Daarom maakte ik ook die opmerking uit wat voor biologisch materiaal die brokken dan bestaan? Je eet zelf biologisch vlees, maar de hond krijgt een niet biologische brok. Geen aanval.... Er zijn toch ook biologische brokken te vinden, mocht je er niet voor kiezen om vers te voeren.
sambongo
Actief

mariannem schreef:Ja...daar ben ik weer. Balen!!! Jazz wilde gisteren om 5 uur niet eten. 1,5 uur later heeft ze het wel opgegeten, maar de kat stond erbij en dat was misschien de druppel om het toch te doen. Om 22 uur (ze krijgen 3x daags eten bij mij) wilde ze alleen de kalkoen en slaboontjes hebben.
Vannacht heeft ze rustig geslapen en vanmorgen wilde ze ook geen kalkoen, dus niets en de ontlasting was zeer breierig. Dus Dr. Gerritsen gebeld en nu mag ik alleen haar kalkoen geven, geen rijst en Allisonbrood meer. Ik natuurlijk in de stress. Ik moet morgenochtend weer bellen als ze nog niet gaat eten en anders donderdagochtend. Dus waarschijnlijk hier ook de Rijst de boosdoener? of het brood?
Vervelend he! Weet precies wat je bedoeld, mijn hond is s'morgens al helemaal niet te porren voor eten en smiddags tegen een uur of 2 dan wil hij het de ene keer wel en de andere keer niet. Soms dan om 4 uur weer wel. S'avonds tegen 7 en 11 uur slaat weigerd hij nooit te eten. Ik geef nu alleen nog kalkoen en brood, geen rijst meer. Maar ik ga langzaam weer vers proberen. Zie nou eigenlijk geen verschil met dit dieet of het oude voer, behalve dan dat mijn hond minder last heeft van gassen omdat hij nu veel rustiger eet ipv alles naar binnen te schrokken. Maar hoeveel kalkoen moet je hond nu hebben dan?
yuri36
Zeer actief
dwergpoedel

AnneMarie,

Allergie van je hond (of mens, zo je wil) kun je niet laten vaststellen door een pluk haren in te sturen. Dat is gewoon boerenbedrog, zo simpel is het, daar hoeven we niet moeilijk over te doen. Om het simpele feit dat je een allergie niet uit een haar kan aflezen. Vraag het maar een allergoloog.

Waarom het dan toch kan dat er mensen zijn die baat hebben bij zo'n flauwekul? Mogelijkheden te over. Placebo is er 1 van. maar speelt bij elke vorm van geneeskunde, alternatief of regulier, geef ik grif toe. Een andere verklaring in dit specifieke geval is: er zijn stoffen bekend waarvoor mens of hond sneller allergisch zijn dan voor andere stoffen. Laat je mensen of honden de meest-voorkomende allergenen vermijden, dan zal er altijd een groep mensen/honden zijn die toevallig enkel en alleen voor die meest voorkomende stoffen allergisch zijn en genezen, en bingo, je hebt succes als charlatan.
Ook ben ik ervan overtuigd dat slecht voer vaak klachten veroorzaakt die op allergieën lijken, zoals huidklachten, maar die niet noodzakelijk van allergische aard zijn-alleen maar erop lijken dus. Adviseer je mensen een betere kwaliteit voer voor hun hond, dan zal wederom een groep honden genezen. Maar dat heeft niks te maken met betrouwbare allergie-testen.
Als mensen/honden genezen van allergieën door haartesten, ingestraald water, en weet ik wat voor nonsens er zoal bestaat, dan is dat puur toeval. Niet omdat die dingen werken.

Beste Annemarie, ik zet niks tegen elkaar af, ik ben niet enkel en alleen pro-regulier, ik weet homeopathie en acupunctuur ook op waarde te schatten. Maar ik wil wel het kaf van het koren scheiden. Onder de alternatieve behandelingsmogelijkheden zit héél veel onzin en oplichterij.

Wat klopt niet wat ik zeg? Dat hele drempelwaardeverhaal wat je aanhaalt... bij sommigen mensen/honden die je aanhaalt kan het zo werken, of *lijken* te werken, maar dat is lang niet altijd het geval. Je kan voor 10 verschillende stoffen extreem allergisch zijn, en dan kun je 9 stoffen weten te vermijden en de 10de niet, en dan word je nog doodziek.
AnneMarie schreef:Yuri, wat moet dat heerlijk zijn zo'n zekerheid voor jou. Hoe kan het nu toch dat veel mensen en dieren baat hebben nadat ze rekening houden met de uitslagen van dit soort metingen? Het kost niet meer dan een inloopconsult en heeft al vele honden geholpen. Je kunt ook regulier gaan, dan ben je straks honderden zoniet duizenden euro's kwijt.
Niet geschoten altijd mis. Ik ben echt niet voor het overnemen van consulten door niet dierenartsen maar zo'n extra testje...
Ik ben zelf ook erg geholpen met andere therapieren daar waar regulier geen antwoorden had.
Jammer dat dit altijd zo tegen elkaar afgezet moet worden.

Eliminatiedieet is zeker zinvol. Echt goed doen dan. Volgens mijn dierenarts heeft een allergie vaak 3 componenten:
1. Voedsel
2. Huisstof /inhalatie
3. Vlooien

Als je één onderdeel goed weg elimineert blijven de restwaarden onder de grens, het is er wel maar hij/zij heeft er geen last van.
Is bij mensen ook zo. Als je boven een bepaalde waarde komt krijg je klachten. Dus Yuri, klopt niet helemaal wat je zegt hierover.
yuri36
Zeer actief
dwergpoedel

AnneMarie schreef:
yuri36 schreef:Allergietesten aan de hand van haren is gewoon klinkklare onzin.

Wat zou jouw oplossing/behandeling zijn?
Er zijn geen andere mogelijkheden dan bloedtesten op allergieën, huidtesten en eliminatiedieet. Dat zijn de mogelijkheden om tot een diagnose te komen. Voor de behandeling is het vermijden van de stoffen waarvoor je allergisch bent indien mogelijk, het belangrijkst, en indien je weet waarvoor je allergisch bent uiteraard; geen enkele test is 100% betrouwbaar. Verder zijn er voor mensen antihistaminica en nog een nieuwere groep geneesmiddelen die af en toe al eens worden toegepast. Bij honden werken antihistaminica helaas niet, ook al omdat ze snel in hun lijf worden afgebroken. Soms kunnen antihistaminica bij honden wel werken, indien ook hoog genoeg gedoseerd, heb ik begrepen. Maar de resultaten schijnen wisselend te zijn. Verder kun je nog desensibilsieren, maar daar ben ik niet zo'n voorstander van.

Simpele, enkelvoudige allergieën zijn vaak goed te behandelen, maar wanneer het een combinatie van stoffen wordt en dan ook nog een mix van voedingsstoffen en stoffen in de lucht, dan wordt het vaak vrij lastig.
dagmar88
Zeer actief

sambongo schreef:
mariannem schreef:Ja...daar ben ik weer. Balen!!! Jazz wilde gisteren om 5 uur niet eten. 1,5 uur later heeft ze het wel opgegeten, maar de kat stond erbij en dat was misschien de druppel om het toch te doen. Om 22 uur (ze krijgen 3x daags eten bij mij) wilde ze alleen de kalkoen en slaboontjes hebben.
Vervelend he! Weet precies wat je bedoeld, mijn hond is s'morgens al helemaal niet te porren voor eten en smiddags tegen een uur of 2 dan wil hij het de ene keer wel en de andere keer niet. Soms dan om 4 uur weer wel. S'avonds tegen 7 en 11 uur slaat weigerd hij nooit te eten. Ik geef nu alleen nog kalkoen en brood, geen rijst meer. Maar ik ga langzaam weer vers proberen. Zie nou eigenlijk geen verschil met dit dieet of het oude voer, behalve dan dat mijn hond minder last heeft van gassen omdat hij nu veel rustiger eet ipv alles naar binnen te schrokken. Maar hoeveel kalkoen moet je hond nu hebben dan?
Zou ik zeker doen!
Hopelijk gaat het dan weer wat beter met hem. Wat ben je van plan te gaan voeren?
sambongo
Actief

Ik ben van plan zo afwisselend mogelijk te gaan voeren, zodat het elke keer leuk voor hem blijft. Ben nu een beetje aan het rondkijken en haaksbarf, smuldier gluten vrij, verse pens en duck zonder granen spreekt mij wel aan. Zou ik dan ook af en toe tussendoor gewoon vers afkomstig van de supermarkt kunnen geven? Helaas zit in Carnibest bijna overal rijst in en dat moet ik zowieso mijden. Iemand nog tips?
sambongo
Actief

Wat ik trouwens zo moeilijk vind is hoe bepaal je nou of je hond alles binnen krijgt wat hij nodig heeft als je verschillende merken geeft?
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Maak je je daar bij jezelf ook zorgen over?
dagmar88
Zeer actief

sambongo schreef:Ik ben van plan zo afwisselend mogelijk te gaan voeren, zodat het elke keer leuk voor hem blijft. Ben nu een beetje aan het rondkijken en haaksbarf, smuldier gluten vrij, verse pens en duck zonder granen spreekt mij wel aan. Zou ik dan ook af en toe tussendoor gewoon vers afkomstig van de supermarkt kunnen geven? Helaas zit in Carnibest bijna overal rijst in en dat moet ik zowieso mijden. Iemand nog tips?
Ik zou persoonlijk er voor kiezen om dingen waar veel honden niet tegen kunnen te vermijden (rijst in jou geval en granen, kip, rund) .
Bij bijvoorbeeld lupa heb je vrij veel keuze in mixen van Kiezebrink met bijvoorbeeld duif, eend, fazant, zalm en lam voor een redelijke prijs.

Dit zou ik omdat hij steeds na een tijdje slechter begint te eten van hetzelfde voer afwisselen met barf spul. Eens kijken hoe hij het daar op doet en wanneer dat een paar maanden goed gaat zou ik pas met tussenpozen kip, rund en verschillende soorten kvv toevoegen om te kijken hoe hij daar op reageert.

Ik denk zelf dat hij met alleen kalkoen zeker tekorten op loopt op den duur en zou me dus juist minder zorgen maken wanneer je anders gaat voeren. Met verschillende merken kvv en diersoorten zit je echt wel goed :ok:
sambongo
Actief

Rosita Compagner schreef:Maak je je daar bij jezelf ook zorgen over?
Haha daar zat ik gisteren nog over na te denken, nee ik maak me daar bij mezelf geen zorgen over. :wink:
Hmm oke duidelijk............. :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”