Tess eet sinds een jaar of 3 enorm veel gras, op het obsessieve af. En dan iedere wandeling, ieder seizoen en altijd. Het maakt haar niet uit of het vers is of dor, lang of kort enz.
Sinds ruim 2,5 jaar laat daarbij ook haar gezondheid te wensen over, ze heeft vermoedelijk auto-immuunproblemen. Dit is onder controle met Moderin, maar het gras eten bleef. Als de moderin heel erg om hoog gaat stopte ze wel met graseten, maar dan had ze wel veel last van bijwerkingen, dus dat was geen goede permanente oplossing. Daarnaast smakte ze erg veel na het eten en was ze 's nachts vaak niet lekker en dan wil ze de tuin in en dan gaat ze wat rondlopen en snuffelen. Het gras heb ik al een tijd geleden uit mijn tuin verwijderd, want dat was geen doen. Daarna wil ze wel weer naar binnen en gaat ze gewoon weer slapen. Van het smakken en het spoken 's nachts heb ik altijd gedacht dat het hoorde bij de auto-immuunproblemen. Medicijnen voor haar maag hadden overigens geen enkel effect.
Afgelopen herfst had ze zo veel gras gegeten dat ze enorme buikpijn had en grote grasballen begon uit te spugen. Daarna heeft ze een paar maanden alleen Hills z d ultra allergen free gehad ipv de kvv die ze normaal kreeg. Daar verbeterde ze wel iets op. Het smakken nam wat af en in plaats van meestal twee keer per nacht de tuin in werd het meestal dat één keer. Maar het gras grazen bleef.
In december ben ik haar ook soms vis gaan geven omdat ik daarbij geen problemen verwachtte. Dat ging dan ook goed. Daarna heb ik haar omgezet op Taste of Wilde Zalm.
En nu ben sta ik een beetje voor een raadsel. Ze smakt bijna niet meer, ze is bijna helemaal gestopt met gras eten
Ik vind het niet geloofwaardig de verbeteringen toe te wijzen aan de onderhoudsdosering moderin, want die krijgt ze al heel lang. Verder is er niets veranderd.