Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Petitie tégen Cesar Milan

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

tineke

Re: Petitie tégen Cesar Milan

Ongelezen bericht door tineke »

malinois schreef:
tineke schreef:Het interesssert mij werkelijk geen bal :mrgreen: wat CM zegt om honden te laten castreren ,voor mijn part dat anders de ballenfee op bezoek komt.
In een land waar miljoenen honden worden ingeslapen maakt mij dat echt niets uit.
Als dat door middel van zijn praatjes minder kan worden dan juich ik dat toe.
dat is het ook, het is een land dat je niet kunt vergelijken met NL.
Als ik soms op AP kijk welke honden niet door de selectie komen in de asiels en afgemaakt worden, dan kan het meerendeel van de honden hier in de straat afgespoten worden...
baknijd, een grommetje etc. is direct einde verhaal... dat is gewoon hier GELUKKIG niet....
En dus zijn dingen als castratie ook niet nodig... als dit idd. helpt om meer honden te laten leven daar, vind ik het prima (ook al ben ik dus tegen castratie in principe).
We zijn het eens :wink:
De kansen om daar uit het asiel te komen zijn veel kleiner dan hier,de aantallen honden die afgemaakt worden daar zijn werkelijk schrikbarend hoor ,miljoenen per jaar.
Onvoorstelbaar.
Soms zie ik het weleens op animal planet ,een hond uit klote omstandigheden gered ,soms ook nog medisch door een mallemolen,operaties , en dan de roze spuit erin om baknijd :kotz:
Niet geboren worden was dan beter denk ik.
Ik ben geen voorstander van lukraak castereren maar voorlichting schijnt daar niet te werken dan maar rigoreuzere middelen.
Als die tenminste dan dierenleed kunnen terugdringen ben ik er voor :wink:
Serenity
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Serenity »

Ik heb wel degelijk gefrustreerde honden gekend die gek werden van hun eigen opwinding ! Waar het geslachtsorgaan er hele tijd half uit hing, de hond natte dromen kreeg en veel veeeel onhandelbaarder was. Dus zeer zeker een drift.

Dat deze drift zich persee uit in agressie tov de mens dat is natuurlijk niet zo. Maar het kan wel...Een gefrustreerde hond 'kan' rapper geirriteerd zijn.

En trouwens bij mensen is het ook een drift hoor (niet enkel en alleen, maar ook ! ). Het lijkt mij niet gezond als je als mens jaren geen sex hebt, het is natuurlijk, mensen en dieren horen zich voort te planten of de daad te hebben. Bedenk uzelf dat als mensen, dieren en wezens deze drang en onrust niet hadden alles zou uitsterven...Ahja waarom dan nog paren :U: Er zijn wel meerdere mannen en vrouwen die irritant worden als ze even geen sex hebben, ter voorbeeld ;).

Ik fok nestjes met katten. En geloof me die kater wordt ook gefrustreerd als hij niet kan dekken. En een pak minder charmant naar mij toe ;)
Katers zonder hun balletjes zijn enorme grote rustige knuffelberen die zowat alles toe laten, echt een heuuuuuuuuuuuus verschil ! Het brengt een hoop stress mee voor die beesten. Dus ja castreren kan zeker die stress wegnemen en beperken. Katers dat je castreert voor ze hun 'ding en sproeigedrag' kennen gaan zelden dat gedrag later vertonen simpel weg omdat ze het niet kennen. Katers waar je te lang wacht kunnen later nog heel uw living volsproeien en dekdrang hebben naar poezen toe.
Ik heb nog nooit een gecastreerde kater gefrustreerd gezien op seksueel vlak, wel open katers...En ik heb al heel mijn leven vele vele vele katten. Dus de kans is gewoon enorm klein.
Ik ga nu geen katten met honden vergelijken, maar ik zie er tussen mens en dier wel zeker een vergelijking in.

Het lijkt me sowieso een deugt bij mens en dier. Ik heb helemaal niets tegen castreren. Het is iets wat ieder voor zichzelf uitmaakt.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Serenity schreef:Ik heb wel degelijk gefrustreerde honden gekend die gek werden van hun eigen opwinding ! Waar het geslachtsorgaan er hele tijd half uit hing, de hond natte dromen kreeg en veel veeeel onhandelbaarder was. Dus zeer zeker een drift.

Dat deze drift zich persee uit in agressie tov de mens dat is natuurlijk niet zo. Maar het kan wel...Een gefrustreerde hond 'kan' rapper geirriteerd zijn.

En trouwens bij mensen is het ook een drift hoor (niet enkel en alleen, maar ook ! ). Het lijkt mij niet gezond als je als mens jaren geen sex hebt, het is natuurlijk, mensen en dieren horen zich voort te planten of de daad te hebben. Bedenk uzelf dat als mensen, dieren en wezens deze drang en onrust niet hadden alles zou uitsterven...Ahja waarom dan nog paren :U: Er zijn wel meerdere mannen en vrouwen die irritant worden als ze even geen sex hebben, ter voorbeeld ;).

Ik fok nestjes met katten. En geloof me die kater wordt ook gefrustreerd als hij niet kan dekken. En een pak minder charmant naar mij toe ;)
Katers zonder hun balletjes zijn enorme grote rustige knuffelberen die zowat alles toe laten, echt een heuuuuuuuuuuuus verschil ! Het brengt een hoop stress mee voor die beesten. Dus ja castreren kan zeker die stress wegnemen en beperken. Katers dat je castreert voor ze hun 'ding en sproeigedrag' kennen gaan zelden dat gedrag later vertonen simpel weg omdat ze het niet kennen. Katers waar je te lang wacht kunnen later nog heel uw living volsproeien en dekdrang hebben naar poezen toe.
Ik heb nog nooit een gecastreerde kater gefrustreerd gezien, wel open katers...
Ik ga nu geen katten met honden vergelijken, maar ik zie er tussen mens en dier wel zeker een vergelijking in.

Het lijkt me sowieso een deugt bij mens en dier. Ik heb helemaal niets tegen castreren. Het is iets wat ieder voor zichzelf uitmaakt.
oh dus als honden dekken is het normaal, als ze natte dromen krijgen niet?
nou ja weet ik dat ook weer, heb ik allemaal gefrustreerde reuen gehad, ook prima :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

Serenity schreef:Ik heb wel degelijk gefrustreerde honden gekend die gek werden van hun eigen opwinding ! Waar het geslachtsorgaan er hele tijd half uit hing, de hond natte dromen kreeg en veel veeeel onhandelbaarder was. Dus zeer zeker een drift.
Natuurlijk is het een drift. Of je dat als onhandelbaar òf als enkel wat lastiger trainen bestempeld, ligt vaak ook aan de houding van de eigenaar :wink:
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
Toemba
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): loeponzuivere mierenetermix?
Contacteer:

Ongelezen bericht door Toemba »

Wil de hond schreef:Nou inderdaad, vijf jaar oud bijna, lekker actueel. :D

En wat moet die Gaus nou onder zo´n petitie? Hij is nota bene zelf stinkend rijk geworden van het rondslingeren van hondjes.

whahahaha rofl :smile: :smile:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

:80:
Volgens mij is het voor de meeste dieren toch zo dat die "daad" in directe relatie staat tot voortplanting.
Ik heb nog geen teef gezien die een reu toe liet als er geen mogelijkheden waren tot zwangerschap.
Jij wel?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

ranetje schreef:Ik heb nog geen teef gezien die een reu toe liet als er geen mogelijkheden waren tot zwangerschap.
Jij wel?
ehh ja :ugh:
Maar je hebt het daarbij wél over een uitzonderlijke situatie.
-de teef in kwestie kon ook overigens alleen gekwalificeerd worden als "psychiatrisch geval"-

Een gezonde zich normaal gedragende teef heb ik nooit een reu zien toelaten buiten de loopse periode. :pffff:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

dat lippenstiftje dat tevoorschijn komt heeft trouwens in 90% van de gevallen niks met sexuele opwinding te maken, wel met opwinding/spanning als zodanig: gaan we uit, krijg ik mijn bal, wat gaan we doen etc.
Ik heb het idee dat serenity zelf een beetje viezig is van hele reuen ;)
Serenity schreef:Het lijkt me sowieso een deugt bij mens en dier. Ik heb helemaal niets tegen castreren. Het is iets wat ieder voor zichzelf uitmaakt.
deze vind ik trouwens erg komisch, ik zal vanavond mn vriendje eens vragen of ie iets ziet in castreren, als we dan toch mens en dier gaan vergelijken.
Ik heb alleen zo'n gevoel dat hij het niet zo ziet zitten :F:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
ranetje
Zeer actief

Ennath schreef:
ranetje schreef:Ik heb nog geen teef gezien die een reu toe liet als er geen mogelijkheden waren tot zwangerschap.
Jij wel?
-de teef in kwestie kon ook overigens alleen gekwalificeerd worden als "psychiatrisch geval"-

Een gezonde zich normaal gedragende teef heb ik nooit een reu zien toelaten buiten de loopse periode. :pffff:
:mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

sinds wanneer is een natte droom gek worden van frustratie :80:
Mijn pup heeft dit zelfs al af en toe en die is echt niet gek van frustratie omdat ie niet mag dekken, hij weet nog amper wat een loopse teef is.

Daarnaast die potloodventertjes hebben hun potloodje er ook uithangen als er iets spannends/opwindends gebeurd... heeft helemaal niks met sex te maken...
Met pakwerk heeft die van mij het af en toe ook, ook sexueel gefrustreerd tijdens het pakwerk? :8):

ps. mijn pup pijpt zichzelf als hij de kans krijgt... wederom sexueel gefrustreerd? (zowel pa als opa deden dit ook trouwens)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Ennath schreef:
Jij wel?

Ik heb twee hele abnormale honden dan dus..
Zowel reu als teef gecastreerd, en zelfs zij doen 'het' nog wel eens hoor.
Romeo heeft zelfs een keer op haar vast gezeten terwijl hij al lang gecastreerd was toen.
Dus ja, reuen doen het gewoon ook al is er geen mogelijkheid tot bevruchting, en óók teven laten wel eens reuen toe als die mogelijkheid er niet meer is.
:zweep:
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

malinois schreef: ps. mijn pup pijpt zichzelf als hij de kans krijgt... wederom sexueel gefrustreerd? (zowel pa als opa deden dit ook trouwens)

Waarschijnlijk zijn er ontzettend veel mannen die dit zelf ook deden mocht dit tot de mogelijkheden behoren.
:zweep:
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Tessa wil ook nog wel eens lekker soppen en dat heeft niet zo veel met schoonhouden te maken.
En Luuk's lippenstift hangt er al uit als hij moet poepen :19: . Hij is een volle reu, die alleen opgewonden raakt als een teef op haar hoogtepunt zit.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
ranetje
Zeer actief

Paulala schreef:
Ennath schreef:
Jij wel?

Ik heb twee hele abnormale honden dan dus..
Zowel reu als teef gecastreerd, en zelfs zij doen 'het' nog wel eens hoor.
Romeo heeft zelfs een keer op haar vast gezeten terwijl hij al lang gecastreerd was toen.
De teef was toen ook al gecastreerd?
Dus ja, reuen doen het gewoon ook al is er geen mogelijkheid tot bevruchting, en óók teven laten wel eens reuen toe als die mogelijkheid er niet meer is.
:denken:
Eh........ waar?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”