We zijn het eensmalinois schreef:dat is het ook, het is een land dat je niet kunt vergelijken met NL.tineke schreef:Het interesssert mij werkelijk geen balwat CM zegt om honden te laten castreren ,voor mijn part dat anders de ballenfee op bezoek komt.
In een land waar miljoenen honden worden ingeslapen maakt mij dat echt niets uit.
Als dat door middel van zijn praatjes minder kan worden dan juich ik dat toe.
Als ik soms op AP kijk welke honden niet door de selectie komen in de asiels en afgemaakt worden, dan kan het meerendeel van de honden hier in de straat afgespoten worden...
baknijd, een grommetje etc. is direct einde verhaal... dat is gewoon hier GELUKKIG niet....
En dus zijn dingen als castratie ook niet nodig... als dit idd. helpt om meer honden te laten leven daar, vind ik het prima (ook al ben ik dus tegen castratie in principe).
De kansen om daar uit het asiel te komen zijn veel kleiner dan hier,de aantallen honden die afgemaakt worden daar zijn werkelijk schrikbarend hoor ,miljoenen per jaar.
Onvoorstelbaar.
Soms zie ik het weleens op animal planet ,een hond uit klote omstandigheden gered ,soms ook nog medisch door een mallemolen,operaties , en dan de roze spuit erin om baknijd
Niet geboren worden was dan beter denk ik.
Ik ben geen voorstander van lukraak castereren maar voorlichting schijnt daar niet te werken dan maar rigoreuzere middelen.
Als die tenminste dan dierenleed kunnen terugdringen ben ik er voor