Het probleem zit hem nu vooral in de oploop. Na die sprong wilde hij niet meer de oploop doen. Thuis heb ik ook diverse agility spullen dus ben ik thuis gaan oefenen met een de kattenloop plank op de tafel. In eerste instantie wilde hij er niet op en als hij er niet op wil dan gaat hij met twee poten er op en de andere twee poten loopt hij op de grond mee. Uiteindelijk zo ver gekregen dat hij weer met alle plezier deze plank omhoog en omlaag nam. Op de hondenschool wilde hij het absoluut niet meer doen en daarna thuis ook weer niet. Om te voorkomen dat hij de twee poten er naast zou zetten heb ik twee hoogtesprongen met vleugels er naast gezet en hem dan over de wip heen gelokt. Ging dat goed dan belonen en zo stapje voor stapje verder. Toen ging dat weer goed. Dit ook bij de kattenloop op de hondenschool gedaan en na een paar keer ging hij weer met alle plezier over de kattenloop en ook zelfs zonder de hoogjes ernaast. Ga ik het een half uur later weer doen (tussendoor even wat anders) dan vervalt hij meestal weer in het oude gedrag.
Bij een andere hondenschool waar ik ook train hebben we de kattenloop laag gezet (zonder andere hulpen) en Rayos daar weer vertrouwen in laten krijgen, ging super. Daarna omhoog en ook dat ging goed. De hele les telkens als ik weer het even deed ging het goed. Doe ik het ergens anders (op een wedstrijd) dan doet hij weer de kattenloop niet en loopt hij snel ergens anders heen. Ging ik laatst weer thuis verder oefenen was het weer dat hij de plank niet eens op wilde. Dus plank weer omlaag en ja dat ging weer goed en toen weer omhoog, ging ook goed. Volgende dag de hoge plank geprobeerd en nee hij doet hem weer niet. Hij heeft er ook weer niet echt helemaal angst voor want de afloop van de tafel naar beneden vind hij wel leuk om te doen. Ik heb wel veel de raakvlakken naar beneden met hem geoefend en dus ook 2on2off. Waarschijnlijk heeft hij daardoor de neiging om telkens als hij het niet weet in ieder geval die twee poten erop te zetten en die andere twee poten niet? Daarom ben ik hem de laatste tijd heel erg gaan belonen voor de oploop en als hij er vier poten op heeft. De afloop beloon ik nu even niet meer. Maar ook nu kom ik niet veel verder en kan hij het de ene dag super doen en de ander dag weer helemaal beginnen bij 0.
Ik weet nu echt niet meer wat ik kan doen met Rayos om weer de oploop van een plank leuk te krijgen en een betrouwbare oploop te krijgen. Ik snap nu ook echt niet meer waar het hem in zit..... voor mijn gevoel heb ik echt alle mogelijke manieren geprobeerd en ook echt langere tijd geprobeerd maar er zit telkens maar even vooruitgang in en dan zijn we weer bij 0.
Heeft iemand een idee hoe ik dit nu nog verder kan aanpakken?