Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gekke ouwe!

Moderator: moderatorteam

LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Gekke ouwe!

Ongelezen bericht door LongFields »

Gisteravond ben ik niet met Tapas, maar met Sjefke naar de behendigheidstraining geweest. Tapas is loops en zat op dag 14, dus dat wilde ik de mede-cursisten niet aandoen. Maar ik wilde ook de training niet missen eigenlijk, dus in overleg met de trainer mocht ik Sjefke meenemen. Met Sjefke heb ik in een grijs verleden behendigheid getraind, maar dat is echt al jaren terug en op het parcoursje van de afgelopen Doe Dag na heb ik niets meer met haar gedaan de afgelopen tijd.
Ze is natuurlijk al ruim 11, dus ik heb heel rustig aan gedaan en heb op medium-hoogte meegesprongen en niet op debutantenhoogte.
Sjefke vond het helemaal geweldig, we hadden alleen hoogtesprongen en 2 tunnels staan vanwege de temperatuur. In het begin dacht ze dat het gewoon een speeltuin was en wilde ze met alle andere honden gaan spelen maar dat was natuurlijk niet de bedoeling. Toen ze eenmaal aan de beurt was had ze het spelletje weer heel gauw door en deed ze hartstikke enthousiast mee! Natuurlijk maakte ze flink wat meer fouten dan de anderen en was het handlen voor mij niet zo vanzelfsprekend als met Tapas, die natuurlijk veel meer recente ervaring heeft.

Het was echt heel erg leuk om haar enthousiasme te zien, ze liep het hele uur met een blij bekkie rond en liet duidelijk merken hoe leuk ze het vond.
Ik was benieuwd of ze misschien wat stijf zou zijn vandaag, of spierpijn zou hebben, maar ze loopt gewoon net zoals anders (als een kievit). :ok:

Volgende week mag Tapas weer mee, ik denk dat Sjefke dat wel jammer vindt! Ik ook wel een beetje, maar om nou 2 avonden heen en weer te rijden naar Almere, dat is logistiek een beetje heel erg lastig in te plannen.
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Re: Gekke ouwe!

Ongelezen bericht door kiki78 »

heerlijk he als je oudje het zo leuk vind. Ik had met de doe dag met Daan de workshop agility gedaan en hij vond het super. Heerlijk blij bekkie. Hij heeft tot zijn elfde nog wekelijks getraind, oke het laatste half jaar weer bij de beginners ipv de wedstrijdgroep.
Afbeelding
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door *Anita* »

leuk dat Sjefke het spelletje zo leuk vind en het lichamelijk dus ook nog prima aankan.
Had je eigenlijk moeten laten filmen
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

*Anita* schreef: Had je eigenlijk moeten laten filmen
Bij kunstlicht wil dat niet, in de zomer wordt iedere training gefilmd maar nu in de winter zie je helemaal niks op de beelden dus dat heeft geen zin.
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

o, wat heerlijk dat Sjefke er nog zoveel plezier aan beleeft.
YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

Klinkt super inderdaad! :lol1:
Ik kan altijd al genieten van het enthousiasme als ze merken dat het weer "trainingsavond" is, trappelen voor de deur tot we ein-de-lijk eens gaan! Leuk! :ok:
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Hier wordt ook altijd dolenthousiast gereageerd als ik de spullen pak voor de training (beloningspotje of tasje, trekspeeltje, apporteerblok en dergelijke). Ze weten het hier echt precies!
Tapas wordt als ik naar de agilitytraining rijd altijd helemaal gek op het moment dat ik de afslag van de snelweg neem richting de club, ze gaat dan helemaal zingen van opwinding!

Sjefke heeft overigens helemaal geen zichtbare last gehad van de training van afgelopen maandag, ze toonde geen spierpijn en liep gewoon net als anders. Ook het opstaan en gaan zitten/liggen gaf geen enkel probleem. Toch een fijn idee dat ze dat met haar 11-jarige lichaam gewoon nog probleemloos aan kan. :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”