Ze is natuurlijk al ruim 11, dus ik heb heel rustig aan gedaan en heb op medium-hoogte meegesprongen en niet op debutantenhoogte.
Sjefke vond het helemaal geweldig, we hadden alleen hoogtesprongen en 2 tunnels staan vanwege de temperatuur. In het begin dacht ze dat het gewoon een speeltuin was en wilde ze met alle andere honden gaan spelen maar dat was natuurlijk niet de bedoeling. Toen ze eenmaal aan de beurt was had ze het spelletje weer heel gauw door en deed ze hartstikke enthousiast mee! Natuurlijk maakte ze flink wat meer fouten dan de anderen en was het handlen voor mij niet zo vanzelfsprekend als met Tapas, die natuurlijk veel meer recente ervaring heeft.
Het was echt heel erg leuk om haar enthousiasme te zien, ze liep het hele uur met een blij bekkie rond en liet duidelijk merken hoe leuk ze het vond.
Ik was benieuwd of ze misschien wat stijf zou zijn vandaag, of spierpijn zou hebben, maar ze loopt gewoon net zoals anders (als een kievit).
Volgende week mag Tapas weer mee, ik denk dat Sjefke dat wel jammer vindt! Ik ook wel een beetje, maar om nou 2 avonden heen en weer te rijden naar Almere, dat is logistiek een beetje heel erg lastig in te plannen.