Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

V. 't Brabantse Bont pups - Bij de baasjes (p.45)

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

PattyB

Re: Eindelijk! - 2e dekking - en vraag: Blz. 6

Ongelezen bericht door PattyB »

P!nki schreef:
Marjoleine schreef:Patty, stress kán

Ten eerste zijn die vaak helemaal niet zo goed., ten tweede willen die altijd maar scheren en ten derde moeten die honden dan liggen op zo'n stomme tafel.
En dat is dus alles bij elkaar niet leuk :19:
Lune is in Dieren geweest in de kliniek daar, en ze hadden het aantal toch bijna goed, 7 pups gezien, 7 levend geboren, 1 niet verder ontwikkeld pupje.
ten tweede hoefde ze niet geschoren te worden, en ten derde hoefde ze niet te liggen op de tafel maar mocht gewoon staan ;).

Oftewel, er zijn heus wel goede da's te vinden.
Het punt is dat ze bij iedere dierenarts zo reageert. Het is de geur waardoor ze in de stress raakt, volgens mij.
Voordat we verhuisd waren ging ik altijd naar 1 en dezelfde kliniek. Daar was het al zo.
Ik ging naar Sleeuwijk voor de HD-foto, daar ging het redelijk.
Ik ben nu nog naar 2 andere praktijken geweest, omdat we nu verhuisd zijn en daar is ze dus bij allebei zo gestressed. Ik denk dus dat het niet uit maakt, naar welke praktijk ik ga. Die stress zal blijven.

Daarom wil ik geen echo laten maken óf eventueel een echo aan huis.
Maar goed, misschien kan ik gewoon beter wachten en rond 5 a 6 weken zie ik waarschijnlijk wel de gewichtstoename als ze drachtig is. :19:
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Suuz! »

oh maar begrijp me niet verkeerd ;) ik bedoelde niet dat je daar een echo moest laten maken hoor, want als ik jou was
en ik zo hoor hoe senna reageert, dan zou ik inderdaad maar gewoon afwachten ;), maar het ging mij er om dat echt niet elke dierenarts zo werkt
zoals marjoleine beschreef ;) en daarnaast ben je er ook zelf bij. Ik heb van te voren gezegd dat ik niet wilde dat Lune moest liggen, en het liefst ook niet haar buik geschoren zou worden, en dat was geen probleem ;) anders was ik er niet naar toe gegaan.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
PattyB

P!nki schreef:oh maar begrijp me niet verkeerd ;) ik bedoelde niet dat je daar een echo moest laten maken hoor, want als ik jou was
en ik zo hoor hoe senna reageert, dan zou ik inderdaad maar gewoon afwachten ;), maar het ging mij er om dat echt niet elke dierenarts zo werkt
zoals marjoleine beschreef ;) en daarnaast ben je er ook zelf bij. Ik heb van te voren gezegd dat ik niet wilde dat Lune moest liggen, en het liefst ook niet haar buik geschoren zou worden, en dat was geen probleem ;) anders was ik er niet naar toe gegaan.
:ok: Ik wilde gewoon nog even wat toelichting geven. :F:
Voor de rest is ze alles gewend en vind ze alles prima. Ze is een makkelijk meisje, maar de dierenarts vindt ze gewoon niet leuk. Mijn ouders hun honden hadden het ook en ik wilde dit echt voorkomen. Ik ben met Senna van pup af aan iedere week naar de Dierenarts gegaan om te wegen. Maar toen ze eenmaal een paar keer de deur v.d. behandelkamer in moest, is het afgelopen, sindsdien vindt ze het niks als ze in de wachtkamer moet wachten of de behandelkamer in moet.

Dus dan is het denk ik inderdaad verstandiger geen echo te laten maken. In ieder geval niet in een praktijk.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Re: Eindelijk!

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Daarom ga ik dus naar Langeloo. Ik vind die echo wel leuk en Langeloo is een humane echostudio.
Maar dat is wat ver voor Patty ;)

We zijn aan het kijken of er thuis-service verleend kan worden :mrgreen:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
PattyB

Ja, het is ook meer voor de leuk dat ik het wil. :mrgreen: (En natuurlijk voor extra zekerheid)
Ik ga inderdaad even proberen te regelen of het aan huis zou kunnen. :wink: (Bedankt Marjoleine voor je PB'tje. Heb 'm nét gezien. :ok:)
Ineke

Ongelezen bericht door Ineke »

Oww Senna!
Ik volg dit topic ook Patty maar had nog niet gereageerd.
Ik ga duimen voor een mooi nest! :ok:
PattyB

Haar tepels zijn duidelijk aan het groeien. :ok: Stuk rozer en groter ondertussen.
Ineke

PattyB schreef:Haar tepels zijn duidelijk aan het groeien. :ok: Stuk rozer en groter ondertussen.
Zeg, je gaat d'r niet zwanger kíjken, hè? :F:
daan_86
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Duitse Herdershond

Ongelezen bericht door daan_86 »

De eerste veranderingen zijn al zichtbaar :wink: Spannend hoor! :ok:
Groetjes,
Daniëlle

Duitse Herder Werkhondenkennel "vom Heiligental"
Website: http://www.vom-heiligental.com
Afbeelding
PattyB

:smile: Ben het wel aan het proberen: drachtig kijken.
Nee, voorlopig kan het nog net zo goed schijndracht zijn. :mrgreen:
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

Echt niet :pffff:
Ze is drachtig en ze krijgt 5 pups :pffff:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Het klinkt allemaal wel heel positief vind ik, hoor Patty! :ok:
Ineke

Mit schreef:Echt niet :pffff:
Ze is drachtig en ze krijgt 5 pups :pffff:
Nietus. :neenee:
Mínstens 11. :klaar:
PattyB

Oh nee, Ineke, asjeblieft niet!!! :N: Geen 11! :eek:

Ze heeft vannacht/vanmorgen overgegeven, maar dat is te vroeg om met eventuele dracht te maken te hebben toch?
Ze zou vandaag op dag 16 zitten v.d. dracht als ze drachtig is. Maar ze heeft nog nooit eerder eigenlijk overgegeven. :19:
Ze eet wel gewoon met veel smaak haar eten.

Ah.. ik zat even te zoeken en kwam dus iets van je tegen, Marjoleine. Zou dus heel goed kunnen... :idea:
Marjoleine schreef:Doodnormaal, hoor.
Komt door de hormoonverandering. Daar komt het bij mensen ook door, he ;)

Hier zijn ze ook misselijk, pakweg 16-18 dagen na de dekking meestal, soms iets eerder.
Laatst gewijzigd door PattyB op 21 feb 2011 09:43, 2 keer totaal gewijzigd.
Ineke

PattyB schreef:Oh nee, Ineke, asjeblieft niet!!! :N: Geen 11! :eek:
:engel:
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

PattyB schreef: Ze heeft vannacht/vanmorgen overgegeven, maar dat is te vroeg om met eventuele dracht te maken te hebben toch?
Ze zou vandaag op dag 16 zitten v.d. dracht als ze drachtig is. Maar ze heeft nog nooit eerder eigenlijk overgegeven. :19:
Bijna al onze dames zijn misselijk rond dag 15-18, en we hebben er meerdere gehad die dan één à twee keer 's ochtends gal spugen.
Daarna werken ze rustig een bak eten naar binnen en merk je niks meer. :19:

Ik heb geleerd dat de hormoonbalans verandert door de innesteling en dat dit die misselijkheid veroorzaakt.
En tot nog toe zijn misselijke meisjes bij mij altijd drachtig geweest ;)

Afbeelding

crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

hier idd ook vaak misselijke dames, dat uit zich in gal spugen en/of gewoon niet eten vanaf circa 10 dagen na de dekking tot een week of 3 in de dracht....

ons Lara (in dezelfde week gedekt) heeft nu ook een eet-weiger-weekje, t was al een moeilijke eter bij haar vorige baas, maar vlees ging er goed in, nu weigert ze dus ook vlees....tenminste, ze eet t mondjesmaat....

we zijn gewoon gezellig samen aan t aftellen :mrgreen:
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irisz »

Oh, het is zo spannend Patty! :cheer: Maar de voortekenen zijn gunstig! :wink: Ze is gewoon zwanger hoor!! 8 pups. :pffff:
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
Ineke

Irisz schreef:8 pups. :pffff:
Eheeelf! :klaar:
PattyB

Marjoleine schreef:
PattyB schreef: Ze heeft vannacht/vanmorgen overgegeven, maar dat is te vroeg om met eventuele dracht te maken te hebben toch?
Bijna al onze dames zijn misselijk rond dag 15-18, en we hebben er meerdere gehad die dan één à twee keer 's ochtends gal spugen.
Daarna werken ze rustig een bak eten naar binnen en merk je niks meer. :19:

Ik heb geleerd dat de hormoonbalans verandert door de innesteling en dat dit die misselijkheid veroorzaakt.
En tot nog toe zijn misselijke meisjes bij mij altijd drachtig geweest ;)
Er zijn nu wel heel veel tekenen die erop wijzen, maar eigenlijk alles kon nog schijndracht zijn.
Braken doet ze normaal echt nooit. Dus dat moet eigenlijk wel echt hiermee te maken hebben, want verder is er niks aan haar te merken.
Ze eet echt als de beste en dat is ook vrij apart voor haar doen. Senna is een moeilijk eter, maar ze eet nu met veel smaak en loopt regelmatig nog naar haar bak om 'm nog even 20 x extra uit te likken.
Ik hoop dat ze zo blijft eten en niet over 1 week ineens eten gaat weigeren.
crutz schreef:hier idd ook vaak misselijke dames, dat uit zich in gal spugen en/of gewoon niet eten vanaf circa 10 dagen na de dekking tot een week of 3 in de dracht....

ons Lara (in dezelfde week gedekt) heeft nu ook een eet-weiger-weekje, t was al een moeilijke eter bij haar vorige baas, maar vlees ging er goed in, nu weigert ze dus ook vlees....tenminste, ze eet t mondjesmaat....

we zijn gewoon gezellig samen aan t aftellen :mrgreen:
Ik ben benieuwd! :ok:
Gezellig samen wachten... :mrgreen:
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Nee. 6 :pffff:

Gisteren fluisterde ik in haar oortjes dat er baby's in de buik zaten, en zij zei dat ze het allang wist, maar nog even geheim wil houden :engel:
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Esther1963
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog en Stabyhoun
Contacteer:

Ongelezen bericht door Esther1963 »

Patty toch, wat een twijfel he... maar ik moet toegeven dat ik waarschijnlijk hetzelfde zou hebben hoor wanneer mijn teefje gedekt zou zijn. Senna is gewoon hartstikke drachtig dus, alle tekenen wijzen erop. Oh ja en straks kan ze wat slijm uit haar vulva krijgen he.... dat zijn nog meer tekenen dat ze drachtig is. Van mij krijg je een :knuffel1: voor de stress :wink:
Esther en d'r beestenboel

Afbeelding
PattyB

Esther1963 schreef:Patty toch, wat een twijfel he... maar ik moet toegeven dat ik waarschijnlijk hetzelfde zou hebben hoor wanneer mijn teefje gedekt zou zijn. Senna is gewoon hartstikke drachtig dus, alle tekenen wijzen erop. Oh ja en straks kan ze wat slijm uit haar vulva krijgen he.... dat zijn nog meer tekenen dat ze drachtig is. Van mij krijg je een :knuffel1: voor de stress :wink:
Haha, op zich valt het wel mee hoor.
Ik geniet gewoon echt van ieder dingetje wat ik nu zie eigenlijk. :N: :mrgreen:
En ik deel graag meteen mee wat ik zie. :engel: :lol1: :roos: Dus alles wat ik zie of denk staat hier. Nou dan valt het toch nog best mee. :smile:

Dat slijm weet ik. Ik heb me wel aardig ingelezen en ik heb gelukkig bij verschillende fokkers een beetje af kunnen kijken hoe het ongeveer verloopt (al is geen teefje hetzelfde), dus dat is wel fijn. Thanks Esther! :J:
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Oja, slijmen.
Ik mag nooit kijken bij Orpa, gewoon echt niet, ook nu niet bijvoorbeeld.
Niemand mag onder die staart, alleen zij en haar heren. :pffff:
Dus ik zit haar dan stiekem te bepotelen op de bank, ook als ik wil checken of ze loops is of zo, en dan moppert ze me weg :smile:

Nou, spannend!
Doe je wel rustig met eten? Want ik gok dat ze gewoon door blijft bunkeren en straks is ze tonrond, maar dan dus niet van de pups alleen ;)

Afbeelding

PattyB

Marjoleine schreef:Oja, slijmen.
Ik mag nooit kijken bij Orpa, gewoon echt niet, ook nu niet bijvoorbeeld.
Niemand mag onder die staart, alleen zij en haar heren. :pffff:
Dus ik zit haar dan stiekem te bepotelen op de bank, ook als ik wil checken of ze loops is of zo, en dan moppert ze me weg :smile:

Nou, spannend!
Doe je wel rustig met eten? Want ik gok dat ze gewoon door blijft bunkeren en straks is ze tonrond, maar dan dus niet van de pups alleen ;)
Ze krijgt nu gewoon 500 gram per dag weer. Dat kreeg ze altijd al. :ok: Ik merk dat ze echt honger heeft, maar ze krijgt gewoon niet meer dan dit, want ik wil niet dat eventueel de pups dadelijk te groot worden (al is daar discussie over of dat kan of niet). Dus ze zit gewoon weer op haar normale hoeveelheid. :ok:

Ik mag bij Senna alles doen. Al zit ik zoveel aan haar en daarachter als ik wil. Ze vind het prima. :F: Dus wat dat betreft is ze wel makkelijk. :F:
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Die pups worden niet groter door voeren hoor, maar ze kan wel zelf vetter worden.
En dat zit dan de weeën in de weg en de uitdrijving (wat een woord trouwens :80: ).

Afbeelding

Esther1963
Zeer actief
Contacteer:

Marjoleine schreef:.......en de uitdrijving (wat een woord trouwens :80: ).
Inderdaad, riekt naar voodoo :smile:

Afbeelding
Esther1963
Zeer actief
Contacteer:

Oh ja en dat schiet mij nog te binnen, de nieuwsbrief van de NVSW. Ze beginnen binnenkort met een cursus/opleiding voor beginnende fokkers. Lijkt me echt tof om daarheen te gaan. Ik slurp ook alle info op die ik van fokkers te horen krijg, ook al ervaart elke fokker het weer anders. Dat is toch mens eigen, als het jezelf aangaat interesseert het je :wink: Ook al moet ik nog een tijdje wachten maar de kriebels zijn er al wel :mrgreen:

Afbeelding
PattyB

Esther1963 schreef:Oh ja en dat schiet mij nog te binnen, de nieuwsbrief van de NVSW. Ze beginnen binnenkort met een cursus/opleiding voor beginnende fokkers. Lijkt me echt tof om daarheen te gaan. Ik slurp ook alle info op die ik van fokkers te horen krijg, ook al ervaart elke fokker het weer anders. Dat is toch mens eigen, als het jezelf aangaat interesseert het je :wink: Ook al moet ik nog een tijdje wachten maar de kriebels zijn er al wel :mrgreen:
Met Elsa... :I:
Ja, ik heb al volop gelezen en ben nu nog de hele bibliotheek van Angélique aan het doorlezen. :ok: De bevalling van Marre was in ieder geval ook alvast een hele ervaring en een goede, maar harde leerschool. Ik heb overal goed opgelet. :mrgreen:
Maar de nieuwsbrief van de NVSW, die al enige tijd geleden is binnen gekomen? Of is er net een nieuwe weer? Het is alweer even geleden dat ik er een gehad heb.
Marjoleine schreef:Die pups worden niet groter door voeren hoor, maar ze kan wel zelf vetter worden.
En dat zit dan de weeën in de weg en de uitdrijving (wat een woord trouwens :80: ).
:smile:
Nee, dat hou ik ook wel in de gaten. :ok:
Esther1963
Zeer actief
Contacteer:

PattyB schreef:Maar de nieuwsbrief van de NVSW, die al enige tijd geleden is binnen gekomen? Of is er net een nieuwe weer? Het is alweer even geleden dat ik er een gehad heb
Het is net een nieuwe, vorige week woensdag heb ik die gekregen, jij niet?

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”