Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Een band opbouwen na een jaar.. Update p3 :D

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Re: Een band opbouwen na een jaar.. Nog een vraag p2!

Ongelezen bericht door Hilde »

Neeltje schreef:We hebben het hier wel over tieners.
Hoe weet jij dat dan weer? Volgens mij heb ik nergens haar leeftijd genoemd?
En waarom tienerS? Ik heb 't alleen over m'n vriendin hoor, ik zie geen meervoud?
Afbeelding
Hilde
Zeer actief

gyanty schreef:Wat een onzin. Ik haal even een mooie uitspraak van Cesar erbij, die ik gewoon erg pakkend vind: Je krijgt niet de hond die je wilt, maar de hond die je verdiend''. waarin hij bedoelt dat je wat van je hond kan leren als het niet gaat. Je een heleboel vaardigheden kan leren, daardat je op zoek moet naar een goede samenwerking.

Mag men niet op zoek naar de juiste wijze van met je hond omgaan. Onze eerste hond was alles behalve makkelijk en oh wat heb ik een boel fouten gemaakt, maar oh wat heb ik veel geleerd en kijk dat is het punt. Dat men in staat is om van zichzelf te leren en op zoek te gaan naar wat past bij die hond, want tja niet elke hond heet dezelfde aanpak.....

En ik geef liever een moeilijkere hond mee aan een onervaren iemand die toegeeft dat iets niet goed gaat en ermee aan de slag gaat, dan aan iemand die het allemaal wel denkt te weten en compleet vastgeroest is in zijn eigen 'kwaliteiten'
Ja, die uitspraak heb ik ook al eens gehoord! Van Beau heb ik ook al veel geleerd (en valt nogsteeds veel van te leren), dus ik ben het met je eens :ok: Als ik niet zou geloven dat ze er echt mee aan de slag gaat en het echt graag wil had ik dit topic ook niet geopend btw, zonde van m'n tijd dan. Ze laat Enzo niet meer los en ik heb net een stuk met haar opgelopen en haar dingen vertelt die hier waren gezegd en ze is heel blij ermee. Ze gaat aan de slag met opnieuw het 'komen' aan te leren, ze moet alleen nog even een nieuw woord verzinnen, want hier/kom maar kent hij al. Hartstikke bedankt van haar alvast voor iedereen!
Afbeelding
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door nyckle »

ze moet alleen nog even een nieuw woord verzinnen, want hier/kom maar kent hij al.
Is op mijn schoen te lang?
Hilde
Zeer actief

nyckle schreef:Is op mijn schoen te lang?
Lijkt me wel. Maar misschien alleen schoen is genoeg :mrgreen:
Afbeelding
nyckle
Zeer actief

Joh ik begrijp het niet... Als ik moest komen, had ik aan kom genoeg... Waarom moet ik dan ook nog schoen aan leren?
Hilde
Zeer actief

nyckle schreef:Joh ik begrijp het niet... Als ik moest komen, had ik aan kom genoeg... Waarom moet ik dan ook nog schoen aan leren?
Er wordt hier advies gegeven om een nieuw woord aan te leren omdat Enzo bij 'kom' niet de indruk krijgt dat hij altijd moet komen.
Afbeelding
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Ik heb Mosje (brakjex) een maandje, hij is eigengereid, maar heeft een vreselijk klein hartje.
Ik heb hem 2x met wijzen en een te harde stem berispt, hij lag op zijn rug, bang :( .
Hij maakt veel contact en loopt af en toe met de lange lijn los, aanwezig; een fluit, rookworst en een Lille.
Het beestje loopt nu niet weg :wink: , ik moet hem nu afleiden om te kunnen fluiten, maar hij kijkt en komt rennend.
Gaat nog niet goed met andere honden maar de laatste keer floot ik toen hij wou gaan, andere hond, en hij kwam :cheer:

Met vreemde honden gaat helemaal niet, wel ben ik vandaag met LAAT begonnen om hem duidelijk te maken dat dit niet de manier is.
Ik ben dit gedrag helemaal niet gewend maar gooi er nu de boel helemaal voorom, Lille en ik zijn :I: op het Mosje.
Ondanks dat Lil laatst dus mee ging knokken :eek: , ik ga heel anders lopen dan eerst :roll:

Wat ik bedoel is dat je blanco moet beginnen met een secondhand doggie, Mosje heeft hier in NL al op 3 plaatsen gezeten.

De hond van jouw vriendin is veel ouder en van zijn verleden weet ze niets, ik zou toch zeggen dat na een jaar ze wel weet welke dingen hij wel of niet leuk vindt?? Lekker spelen, rennen, koekjes, rookworst?? Door leuke dingen te doen en rottigheid te vermijden kom je al ver. Ik zou hem zeker niet meer loslaten, sleep of vasthouden tot hij komt, kan hij ook niet in de fout gaan en alles is leuk en lekker. En slaan is natuurlijk van de :piew: , leer haar tot 10 te tellen of haar onzekerheid ergens anders op uit te leven.

Lillith gaat bij 1 klein trillinkje van mijn stem al helemaal in de contramine, ik moet altijd bewust zijn van mijn optreden.
Voor de rest, gaan voor die banaan :engel: :ok:

ad; Ik lees nog dat stukje over de schoen, moet geen nieuw woord zijn omdat hij altijd zou moeten komen, hij heeft nu negatieve ervaringen met het hier en kom, door toch 10x een hengst :oeps: , daarom moet hij een ander woord aanleren bv. BO of een fluit.
nyckle
Zeer actief

Je weet toch wel wat voor hond je hebt? Een beagle luistert over het algemeen niet zo goed naar mensen. Ik denk dat het erg verwarrend voor hem werkt als je nog meer commando's in de strijd werpt om hem wel goed te laten luisteren.
Strak houden aan de commando's die hij gewent is. anders aan de lijk. of lange lijn.
Hilde
Zeer actief

nyckle schreef:Je weet toch wel wat voor hond je hebt? Een beagle luistert over het algemeen niet zo goed naar mensen. Ik denk dat het erg verwarrend voor hem werkt als je nog meer commando's in de strijd werpt om hem wel goed te laten luisteren.
Strak houden aan de commando's die hij gewent is. anders aan de lijk. of lange lijn.
Het gaat hier niet over mij, ik weet prima wat een beagle inhoudt :N: :mrgreen:
Afbeelding
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Hilde schreef:
nyckle schreef:Joh ik begrijp het niet... Als ik moest komen, had ik aan kom genoeg... Waarom moet ik dan ook nog schoen aan leren?
Er wordt hier advies gegeven om een nieuw woord aan te leren omdat Enzo bij 'kom' niet de indruk krijgt dat hij altijd moet komen.
Laat haar het commando 'voor' leren (dat hij voor haar moet zitten met zijn kop naar haar toe). :ok:
Afbeelding
nyckle
Zeer actief

Daar zat ik ook aan te denken. Ik denk dat ik iets mis...of heb gemist.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Maakt toch totaal niet uit wat voor woord je gebruikt, al gebruik je fiets of clown. De hond hoort alleen een geluid, geen betekenis. Als je je hond heel lief voor rot staat uit te maken, komt-ie kwispelend naar je toe. weet hij wat je staat te wauwelen.
Hilde
Zeer actief

Neeltje schreef:Maakt toch totaal niet uit wat voor woord je gebruikt, al gebruik je fiets of clown. De hond hoort alleen een geluid, geen betekenis. Als je je hond heel lief voor rot staat uit te maken, komt-ie kwispelend naar je toe. weet hij wat je staat te wauwelen.
Ja, maar als je door het park loopt en je gebruikt 'fiets' voor het hierkomen kijkt iedereen je wel even aan hoe dat nou weer zit :mrgreen:
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Hilde schreef:
Neeltje schreef:Maakt toch totaal niet uit wat voor woord je gebruikt, al gebruik je fiets of clown. De hond hoort alleen een geluid, geen betekenis. Als je je hond heel lief voor rot staat uit te maken, komt-ie kwispelend naar je toe. weet hij wat je staat te wauwelen.
Ja, maar als je door het park loopt en je gebruikt 'fiets' voor het hierkomen kijkt iedereen je wel even aan hoe dat nou weer zit :mrgreen:
Wat maakt jou dat uit? Als-ie dan ook maar komt, dat is het enige dat telt.
Hilde
Zeer actief

Even een update. Het gaat goed met Enzo! Hij loopt lekker aan de lange lijn en is verzot op de kaas die tegenwoordig op wandelingen meegaat. Gisteren ben ik bij Enzo wezen kijken en hij daagde vaak uit voor spel en leek echt plezier te hebben in alles wat hij deed. Het is natuurlijk nog maar kort dat ze er mee bezig zijn maar het gaat dus goed aan de lange lijn en ze gaat nu ook regelmatig in het park wandelen met een flexi! Ik ben trots op beide :wink:
Afbeelding
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen

Re: Een band opbouwen na een jaar.. Update p3 :D

Ongelezen bericht door Suuz! »

Woont ze hier in apeldoorn?
Zo ja, is trainen met het loslopen in het leesten misschien een optie.
Maar ik begrijp uit je verhaal dat het een lopende jachthond is, dat maakt het wel lastig om die terug te krijgen als ze spoor hebben. Voordeel van het leesten is wel dat hij zijn energie kwijt kan
en daardoor misschien ook makkelijker wordt in gedrag.
Verder idd gaan trainen, dat helpt absoluut voor de band opbouw.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”