Hoe weet jij dat dan weer? Volgens mij heb ik nergens haar leeftijd genoemd?Neeltje schreef:We hebben het hier wel over tieners.
En waarom tienerS? Ik heb 't alleen over m'n vriendin hoor, ik zie geen meervoud?
Moderator: moderatorteam
Hoe weet jij dat dan weer? Volgens mij heb ik nergens haar leeftijd genoemd?Neeltje schreef:We hebben het hier wel over tieners.

Ja, die uitspraak heb ik ook al eens gehoord! Van Beau heb ik ook al veel geleerd (en valt nogsteeds veel van te leren), dus ik ben het met je eensgyanty schreef:Wat een onzin. Ik haal even een mooie uitspraak van Cesar erbij, die ik gewoon erg pakkend vind: Je krijgt niet de hond die je wilt, maar de hond die je verdiend''. waarin hij bedoelt dat je wat van je hond kan leren als het niet gaat. Je een heleboel vaardigheden kan leren, daardat je op zoek moet naar een goede samenwerking.
Mag men niet op zoek naar de juiste wijze van met je hond omgaan. Onze eerste hond was alles behalve makkelijk en oh wat heb ik een boel fouten gemaakt, maar oh wat heb ik veel geleerd en kijk dat is het punt. Dat men in staat is om van zichzelf te leren en op zoek te gaan naar wat past bij die hond, want tja niet elke hond heet dezelfde aanpak.....
En ik geef liever een moeilijkere hond mee aan een onervaren iemand die toegeeft dat iets niet goed gaat en ermee aan de slag gaat, dan aan iemand die het allemaal wel denkt te weten en compleet vastgeroest is in zijn eigen 'kwaliteiten'

Is op mijn schoen te lang?ze moet alleen nog even een nieuw woord verzinnen, want hier/kom maar kent hij al.
Lijkt me wel. Maar misschien alleen schoen is genoegnyckle schreef:Is op mijn schoen te lang?

Er wordt hier advies gegeven om een nieuw woord aan te leren omdat Enzo bij 'kom' niet de indruk krijgt dat hij altijd moet komen.nyckle schreef:Joh ik begrijp het niet... Als ik moest komen, had ik aan kom genoeg... Waarom moet ik dan ook nog schoen aan leren?

Het gaat hier niet over mij, ik weet prima wat een beagle inhoudt :N:nyckle schreef:Je weet toch wel wat voor hond je hebt? Een beagle luistert over het algemeen niet zo goed naar mensen. Ik denk dat het erg verwarrend voor hem werkt als je nog meer commando's in de strijd werpt om hem wel goed te laten luisteren.
Strak houden aan de commando's die hij gewent is. anders aan de lijk. of lange lijn.

Laat haar het commando 'voor' leren (dat hij voor haar moet zitten met zijn kop naar haar toe).Hilde schreef:Er wordt hier advies gegeven om een nieuw woord aan te leren omdat Enzo bij 'kom' niet de indruk krijgt dat hij altijd moet komen.nyckle schreef:Joh ik begrijp het niet... Als ik moest komen, had ik aan kom genoeg... Waarom moet ik dan ook nog schoen aan leren?
Ja, maar als je door het park loopt en je gebruikt 'fiets' voor het hierkomen kijkt iedereen je wel even aan hoe dat nou weer zitNeeltje schreef:Maakt toch totaal niet uit wat voor woord je gebruikt, al gebruik je fiets of clown. De hond hoort alleen een geluid, geen betekenis. Als je je hond heel lief voor rot staat uit te maken, komt-ie kwispelend naar je toe. weet hij wat je staat te wauwelen.

Wat maakt jou dat uit? Als-ie dan ook maar komt, dat is het enige dat telt.Hilde schreef:Ja, maar als je door het park loopt en je gebruikt 'fiets' voor het hierkomen kijkt iedereen je wel even aan hoe dat nou weer zitNeeltje schreef:Maakt toch totaal niet uit wat voor woord je gebruikt, al gebruik je fiets of clown. De hond hoort alleen een geluid, geen betekenis. Als je je hond heel lief voor rot staat uit te maken, komt-ie kwispelend naar je toe. weet hij wat je staat te wauwelen.