Het grappige is dat Wilma dit ook de hele tijd al zegt maar uit haar mond is het niet goed omdat zij met de reu loopt ipv de loopse teeflaeken schreef:Hoi Whera, je geeft er een rare draai aan.Je denkt toch werkelijk niet dat de mensen die hun teef los laten lopen in een losloopgebied dat doen in een groep vreemde reuen? Niemand hier wil pups. Waar het om gaat is dat je gewoon op een rustig moment daar gaat lopen en als er dan onverhoopt een hond komt roep je je teef en vraag je de eigenaar van de reu dat ook te doen. Dat is toch juist rekening met elkaar houden?
Dat valt wel mee, ik heb dat nog niet meegemaakt als beide partijen hun verantwoording nemen hierin.Alleen wordt je dan al vaak afgebitched omdat je blijkbaar niet eens buiten mag komen met een loopse teef.![]()
Als je honden van je teef af moet meppen gaat er toch iets foutWant je doet nu net alsof mensen die een loopse teef hebben die gaan loslaten in een groep reuen en dan gaan roepen dat verder iedereen zijn hond onder controle moet hebben. Volgens mij doet niemand dat want dan krijg je toch gewoon pups. Wie zit daar nu op te wachten?![]()
Tussen rekening houden met elkaar en binnen moeten blijven zit nog een heel groot grijs gebiedIk vind het helemaal niks met rekening met elkaar houden te maken hebben als ik maar binnen moet blijven. En ik denk ook niet dat je een idee hebt waar het over gaat als je vindt dat ik Eva wel even 3 weken aan de lijn kan houden. Dat gaat dus niet. Ik kan dan fietsen tot ik een ons weeg maar die hond krijgt daar alleen conditie van en wil dan meer. Geestelijk heeft ze gewoon vrijheid nodig om lekker te raggen. Mijn honden lopen elke dag los rond. Dat hebben ze gewoon nodig. Cleo kan niet eens zo goed aan de riem omdat ze zwerfhond is geweest. Die gaat dan in de riem bijten uit protest. Dat kan ik wel verbieden maar ik zie dat als signaal dat ze gewoon los moet kunnen lopen. Alleen dan is ze echt happy. Ik begrijp dat sommige honden nooit los kunnen maar dat wil niet zeggen dat ik dat niet zielig vind.
Nee het klopt, ik heb geen idee wat het is om Eva 3 weken aangelijnd te houden. Ik weet wel wat het is om honden aangelijnd te houden ongeacht het ras en weet ook dat als zij niet los kunnen in bepaalde gebieden dat ik dan andere gebieden opzoek die iets verder liggen dan voor mijn deur. Dat plasrondje aangelijnd vlak bij huis overleven ze wel die korte periode.
Mijn honden hebben ook de vrijheid nodig maar wel alleen als ik denk dat het kan. Kan het niet dan hebben zij en ik pech en zoeken wij verder of komen wij later terug. Kiet bijt ook in de riem bij het zien van een hert omdat hij los wil en ik zou hem heeeel blij maken als ik hem dan los maak omdat ik het zielig voor hem vind. Ik denk alleen niet dat het hert, staatsbosbeheer of natuurmonumenten blij met mij zijn
Niek zou het ook geweldig vinden als ik hem loslaat in een loslopgebied maar ik doe het niet.
Toch lopen zij minimaal 3 uur per dag los, leven zich volledig uit, zijn moe en voldaan. Ik moet er wel een stukje voor in de auto ipv de deur uit te gaan en het losloopgebied aan het eind van de straat op te zoeken of over te steken met een losloopgebied voor de deur overdag.