Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

loopse teven in losloopgebied

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

chrico
Zeer actief

Re: loopse teven in losloopgebied

Ongelezen bericht door chrico »

laeken schreef:Hoi Whera, je geeft er een rare draai aan. :wink: Je denkt toch werkelijk niet dat de mensen die hun teef los laten lopen in een losloopgebied dat doen in een groep vreemde reuen? Niemand hier wil pups. Waar het om gaat is dat je gewoon op een rustig moment daar gaat lopen en als er dan onverhoopt een hond komt roep je je teef en vraag je de eigenaar van de reu dat ook te doen. Dat is toch juist rekening met elkaar houden?
Het grappige is dat Wilma dit ook de hele tijd al zegt maar uit haar mond is het niet goed omdat zij met de reu loopt ipv de loopse teef :U:
Alleen wordt je dan al vaak afgebitched omdat je blijkbaar niet eens buiten mag komen met een loopse teef. :engel:
Dat valt wel mee, ik heb dat nog niet meegemaakt als beide partijen hun verantwoording nemen hierin.
Want je doet nu net alsof mensen die een loopse teef hebben die gaan loslaten in een groep reuen en dan gaan roepen dat verder iedereen zijn hond onder controle moet hebben. Volgens mij doet niemand dat want dan krijg je toch gewoon pups. Wie zit daar nu op te wachten? :denken:
Als je honden van je teef af moet meppen gaat er toch iets fout
Ik vind het helemaal niks met rekening met elkaar houden te maken hebben als ik maar binnen moet blijven. En ik denk ook niet dat je een idee hebt waar het over gaat als je vindt dat ik Eva wel even 3 weken aan de lijn kan houden. Dat gaat dus niet. Ik kan dan fietsen tot ik een ons weeg maar die hond krijgt daar alleen conditie van en wil dan meer. Geestelijk heeft ze gewoon vrijheid nodig om lekker te raggen. Mijn honden lopen elke dag los rond. Dat hebben ze gewoon nodig. Cleo kan niet eens zo goed aan de riem omdat ze zwerfhond is geweest. Die gaat dan in de riem bijten uit protest. Dat kan ik wel verbieden maar ik zie dat als signaal dat ze gewoon los moet kunnen lopen. Alleen dan is ze echt happy. Ik begrijp dat sommige honden nooit los kunnen maar dat wil niet zeggen dat ik dat niet zielig vind. :(:
Tussen rekening houden met elkaar en binnen moeten blijven zit nog een heel groot grijs gebied :wink:
Nee het klopt, ik heb geen idee wat het is om Eva 3 weken aangelijnd te houden. Ik weet wel wat het is om honden aangelijnd te houden ongeacht het ras en weet ook dat als zij niet los kunnen in bepaalde gebieden dat ik dan andere gebieden opzoek die iets verder liggen dan voor mijn deur. Dat plasrondje aangelijnd vlak bij huis overleven ze wel die korte periode.
Mijn honden hebben ook de vrijheid nodig maar wel alleen als ik denk dat het kan. Kan het niet dan hebben zij en ik pech en zoeken wij verder of komen wij later terug. Kiet bijt ook in de riem bij het zien van een hert omdat hij los wil en ik zou hem heeeel blij maken als ik hem dan los maak omdat ik het zielig voor hem vind. Ik denk alleen niet dat het hert, staatsbosbeheer of natuurmonumenten blij met mij zijn :mrgreen:
Niek zou het ook geweldig vinden als ik hem loslaat in een loslopgebied maar ik doe het niet.
Toch lopen zij minimaal 3 uur per dag los, leven zich volledig uit, zijn moe en voldaan. Ik moet er wel een stukje voor in de auto ipv de deur uit te gaan en het losloopgebied aan het eind van de straat op te zoeken of over te steken met een losloopgebied voor de deur overdag.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Zenith
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Chodsky pes Bordercollie ruwhaar teckel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Zenith »

gonnie schreef:Ik loop ook gewoon met mijn loopse teven in het bos, heb er net zo veel recht op om daar te lopen. Als ze in de dekrijpe periode zijn houd ik ze aan de lijn en als er reuen achter ons aan komen wacht ik op de eigenaar. Kan wel in de wijk gaan lopen, maar daar lopen nog meer honden dan in het bos.

Ik vind dat mijn honden ook hun energie kwijt moeten kunnen. Het bos is voor iedereen of we nou met een loopse teef lopen of met een hitsige reu.
Ik sluit mij hier helemaal bij aan.
Het is niet de bedoeling dat de teef 3 weken nergens meer mag komen omdat sommige reuen hier helemaal ondersteboven van zijn.
Ik heb overigens zelf ook nog twee intacte reuen nb. in huis.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Hoi Whera, het is Wilma die een probleem maakt. Ik zeg precies hetzelfde als zij maar zij wordt vooral heel pissig. Daarnaast komen er gewoon honden op je af rennen en daar weet jij alles van. :engel: Ongeacht waar je loopt en hoeveel verantwoordelijkheid je neemt. Je hebt er topics genoeg over geopend en je weet dus stiekem best wat ik bedoel. En ook jij zorgt er dan voor dat een hond niet bij jouw honden komt. Dat is toch precies hetzelfde? Ik zie totaal geen verschil met wat jij doet met je akita's en wat ik doe met een loopse teef. Je weet prima dat je ongeacht hoeveel moeite je doet last van aanlopers kan hebben. In zowel losloopgebied als aanlijngebied. En je weet ook dat veel honden totaal niet luisteren. Daar heb je ervaring genoeg mee dus ik begrijp niet wat je mij wil vertellen? :denken:
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

laeken schreef:Hoi Whera, het is Wilma die een probleem maakt. Ik zeg precies hetzelfde als zij maar zij wordt vooral heel pissig. Daarnaast komen er gewoon honden op je af rennen en daar weet jij alles van. :engel: Ongeacht waar je loopt en hoeveel verantwoordelijkheid je neemt. Je hebt er topics genoeg over geopend en je weet dus stiekem best wat ik bedoel. En ook jij zorgt er dan voor dat een hond niet bij jouw honden komt. Dat is toch precies hetzelfde? Ik zie totaal geen verschil met wat jij doet met je akita's en wat ik doe met een loopse teef. Je weet prima dat je ongeacht hoeveel moeite je doet last van aanlopers kan hebben. In zowel losloopgebied als aanlijngebied. En je weet ook dat veel honden totaal niet luisteren. Daar heb je ervaring genoeg mee dus ik begrijp niet wat je mij wil vertellen? :denken:
Er zit 1 heel groot verschil in tussen wat jij schrijft en wat ik doe en dat is dat ik geen losloopgebieden opzoek en in aanlijngebieden mijn honden vast zitten (en dan wegblijf uit aanlijngebieden waar men zich er toch niet aan houd). Daarbij, als jij 3 topics kan vinden die ik geopend heb over mijn honden die in de problemen komen door loslopende honden in een aanlijngebied van de afgelopen 5 jaar zou ik dat nog knap vinden ook. Dat heb ik namelijk door een heel harde leerschool afgeleerd om topics te openen over mijn honden. Ik reageer wel eens in topics en neem mijn honden en ervaringen die ik heb als voorbeeld maar zelf openen :neenee: :neenee:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Rebble
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Rebble »

Toch wel typisch dat een reu die gek wordt van zijn seksuele driften, gilt, niet eet enz. niet zielig is maar een loopse teef wel zielig is als ze diezelfde 3 weken niet los zouden kunnen lopen.

Begrijp me goed, ik vind ook dat een teef los kan lopen in die weken. Maar ik vind ook dat het probleem bij de baas van de loopse teef ligt. Die moet informeren en zijn teef onder redelijk appel hebben. De eigenaar van de reu moet wel zorgen dat zijn reu geen overlast bezorgt en hem dus tijdig bij zich roepen. Ook vind ik dat je als eigenaar van de teef je er van bewust moet zijn dat niet alle reuen (en teven natuurlijk maar die zijn niet de issue voor de loopse teef) strak onder appèl staan, dat is gewoon een gegeven en daar zullen we het mee moeten doen.
Afbeelding
Rebble
Zeer actief

Nanna schreef:
Rebble schreef:dat is gewoon een gegeven en daar zullen we het mee moeten doen.
Je lijkt mr. Frank Visser wel ;-)
Hahahaha, nou je het zegt, pfff, nu heb jij mij al gekwoot en kan ik geen puntjes meer zetten :evil:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Waarom zou een reu gillen en 3 weken niet eten omdat ik ergens loop met een loopse teef? Dat is dan toch het gevolg van loopse teven in het algemeen? Want of ik nu in een aanlijn- of losloopgebied loop, waar zit het verschil? Of ik mijn teef nu ergens in de berm in de bebouwde kom of ergens op het platteland laat plassen? Waar zit het verschil? Ik kan toch niet verantwoordelijk worden voor de reuen van god weet wie die gaan janken en niet meer eten? :denken:
Afbeelding
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

laeken schreef:Waarom zou een reu gillen en 3 weken niet eten omdat ik ergens loop met een loopse teef? Dat is dan toch het gevolg van loopse teven in het algemeen? Want of ik nu in een aanlijn- of losloopgebied loop, waar zit het verschil? Of ik mijn teef nu ergens in de berm in de bebouwde kom of ergens op het platteland laat plassen? Waar zit het verschil? Ik kan toch niet verantwoordelijk worden voor de reuen van god weet wie die gaan janken en niet meer eten? :denken:
Ben jij helemaal kierewiet, je laat je loopse teef toch niet binnen de bebouwde kom plassen? Gaan al die reuen gillen en stoppen met eten. Tssk alleen de gedachte al. *insertstampvoetsmilie*
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Nee, joh die eigenaren van reuen die moeten zich niet zo aanstellen, zijn ze nu helemaal gek geworden :neenee: :boos: :boos: :boos:
Ze moeten gewoon castreren, probleem opgelost :E:
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Wat me echt heel erg verbaasd in dit topic is dat jullie teven allemaal van die engeltjes zijn en PERFECT luisteren als ze op hun hoogtijdagen zijn...waar is het instinct dan gebleven ? mijn teven gaan de reuen echt zoeken hoor :19: of heb ik dan van die maffe wijfen ? :hmmm:
Perfect luisteren doen ze die 3 tot 6 dagen echt niet hoor, verre van zelfs.
En ja dat doen ze normaal wel, normaal luisteren ze gewoon goed.
laeken
Zeer actief

Nuyvilaq schreef:Wat me echt heel erg verbaasd in dit topic is dat jullie teven allemaal van die engeltjes zijn en PERFECT luisteren als ze op hun hoogtijdagen zijn...waar is het instinct dan gebleven ? mijn teven gaan de reuen echt zoeken hoor :19: of heb ik dan van die maffe wijfen ? :hmmm:
Zal wel met het ras te maken hebben. Als Cleo niet gecastreerd was dan kon die absoluut niet los als ze loops was. Want die luistert wel maar doet wel alleen waar ze zin in heeft. En als Cleo zin in een reu zou hebben zou ze er zo een nacht voor wegblijven. Een Mechelaar of een laekense herder zal dat zover ik kan inschatten nooit doen. Eva stopt al met achter een haas aanrennen als ze op 50 meter van ons af komt. Al rent die haas tegen haar voorpoten aan, ze draait zich om en klaar. Cleo kan je gaan zoeken. Dus het wisselt natuurlijk nogal per hond en zeker per ras. Lijkt me logisch. Kijk, Fenella, Suzanne en ikzelf hebben allemaal dezelfde soort honden. Blijkbaar zijn die wel heel makkelijk want wij kunnen ze sowieso altijd overal los laten lopen omdat die honden willen luisteren en zeer baasgericht gefokt zijn. Weg van de baas is hier de ergste straf. Loops, niet loops, hazen, geen hazen. Doet er allemaal niet toe voor Eva. Alleen wij zijn belangrijk. Dat maakt alles een beetje anders denk ik.
Afbeelding
Rebble
Zeer actief

Ik denk dat jij best snapt wat ik bedoel. Ik heb het niet over het hebben van een gillende reu door een loopse teef bij het uitlaten maar puur het statement dat een loopse teef wél "zielig" is als ze niet los kan lopen en een reu niet als hij tegen de muren opklapt van seksuele frustratie of dat nou door de loopse buurteef is of door een teef binnen de eigen roedel.

Als je het standpunt hebt, "reu, je dealt er maar mee" zou je imo ook het standpunt aan kunnen nemen "teef, je dealt er maar mee". Ik snap best dat een castratie een medische ingreep is en dus ook niet in verhouding staat maar het gaat mij puur om het gedrag wat het oplevert en dat het van de reu niet geaccepteerd wordt en dan blijkbaar van de teef wel.

Nogmaals van mij mogen alle loopse teven los.
Afbeelding
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Mijn teef is nooit een engeltje. "mama, ik wil een man heb", blijft ze wel nog bij me gelukkig. Maar als ze een hond ziet die best wel eens een leuke papa zou kunnen zijn dan wil zie die wel gaan checken....

Maar ja, honden van het oertype staan wat dichter bij hun gevoel/instinct natuurlijk...

Ik ga het ook niet proberen op hoogtijdagen, iets met kat en spek en erop binden etc. Buiten die dagen is het een ander verhaal.
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Nuyvilaq schreef:Wat me echt heel erg verbaasd in dit topic is dat jullie teven allemaal van die engeltjes zijn en PERFECT luisteren als ze op hun hoogtijdagen zijn...waar is het instinct dan gebleven ? mijn teven gaan de reuen echt zoeken hoor :19: of heb ik dan van die maffe wijfen ? :hmmm:
De enige reu die ze hier opzoeken is Thorben :F: Dus ze blijven mooi bij de groep als ze loops zijn, want Thor gaat echt niet verder dan 20 meter bij mij weg :wink: (stel je voor hij mist een snoepje, dat kan echt gewoon niet)

En ja loopse teven lopen hier ook los. Maar wel op een rustig loopsloopgebied.
Afbeelding
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Of m'n (herder-) teven nou zouden luisteren of niet, op de kritieke dagen neem ik het risico gewoon niet. Dan wordt er die dagen maar meer gefietst, gespeurd of wat dan ook, en als er gewandeld wordt dan is het aangelijnd op rustige momenten. Hoe actief ze ook zijn, daar kunnen ze echt wel tegen. En ze zijn echt gewend elke dag los te lopen in het bos, dus dat is het niet.
Zenith
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Chodsky pes Bordercollie ruwhaar teckel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Zenith »

laeken schreef:Waarom zou een reu gillen en 3 weken niet eten omdat ik ergens loop met een loopse teef? Dat is dan toch het gevolg van loopse teven in het algemeen? Want of ik nu in een aanlijn- of losloopgebied loop, waar zit het verschil? Of ik mijn teef nu ergens in de berm in de bebouwde kom of ergens op het platteland laat plassen? Waar zit het verschil? Ik kan toch niet verantwoordelijk worden voor de reuen van god weet wie die gaan janken en niet meer eten? :denken:
IDD, dan duren 3 weken wel lang met een gillende reu.
Doen mijn reuen niet eens met een loopse teef in huis!
Alleen tijdens de hoogtij dagen, gaan ze gewoon even uit logeren :D
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

chrico schreef: Maar jij heb er ook geen moeite mee om je honden terug te roepen als er een loopse teef aangelijnd word met de brul ze is loooooops, net zoals jij er geen moeite mee heb om je loopse teef naast je te roepen als er een hond aankomt.
Die laat je niet in een losloopgebied rondrennen terwijl er meerdere honden zijn waaronder een stel reuen.
Nee ze lopen wel los, maar ik roep ze altijd bij me en ze gaan ook niet ver weg...
dat klopt idd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik heb altijd ontzéttend brave meisjes gehad die rustig los konden lopen en niet verder dan een meter van me af liepen. Natuurlijk op de hoogtijdagen, gingen ze echt wel klaar staan als er een leuke reu in de buurt kwam, maar dan hoefde ik alleen maar te zeggen 'kom op, doorlopen dame' en ze lieten de gedachte ook direct varen.

Alleen toen ik Liesje kreeg, was het een complete verrassing om te zien hoe zij uit haar dak ging. Haar kon ik echt niet los laten en ik moest zelfs zorgen dat ik alleen op tijden liep dat zij geen andere honden kon zien. Want zij randde niet alleen reuen aan maar ook teven :roll:
En vervélend dat ze was :devil: !
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Omdat mijn reuen dat niet mogen, ik kan niet hebben dat ze op het trainingsveld gaan lopen snuffen omdat er een loopse teef gelopen heeft, dus dat wordt al direct verboden (eigenlijk hoef ik daar niet veel voor te doen, vanaf pup wordt getraind op aandacht, aandacht aandacht aandacht, zowel binnen als buiten het veld... ze krijgen dus de kans niet om dergelijk gedrag te vertonen), daarnaast zijn ze enorm baasgericht dus daar zijn ze minstens net zo lief.
Xena heeft in haar eigen roedel al ruim voldoende reuen lopen dus die hoeft ook niet weg om te gaan zoeken...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
laeken
Zeer actief

malinois schreef:
chrico schreef: Maar jij heb er ook geen moeite mee om je honden terug te roepen als er een loopse teef aangelijnd word met de brul ze is loooooops, net zoals jij er geen moeite mee heb om je loopse teef naast je te roepen als er een hond aankomt.
Die laat je niet in een losloopgebied rondrennen terwijl er meerdere honden zijn waaronder een stel reuen.
Nee ze lopen wel los, maar ik roep ze altijd bij me en ze gaan ook niet ver weg...
dat klopt idd.
Hier idem. Volgens mij laat niemand zijn loopse teef bewust dekken in een groep reuen. Ik begrijp helemaal niet waar die aanname vandaan komt? :denken: Als je je teef gaat laten rennen tussen intacte reuen op haar dekdagen dan ben je niet goed wijs. Maar ten eerste duurt loops zijn 3 weken en bij Eva komen er al reuen een maand voor ze loops is zo ongeveer. Daar kan ik niks mee. Niemand heeft last van mij en als je ergens loopt dan neem ik aan dat je je reu even kan aanlijnen als ik dat vraag. Kan je dat niet dan moet ik wat regelen als hij wil gaan dekken. Logisch in mijn ogen maar blijkbaar niet in de ogen van een ander. Want een teef aan de riem wordt net zo hard gedekt hoor. Zelfs een teef in de bebouwde kom wordt gedekt door de eerste de beste hond van een baas die het aanlijnen niet zo nauw neemt. Dus als ik daar ga lopen wordt ik helemaal gek.

Er wordt nu net gedaan alsof alleen de baasjes van reuen last hebben. Maar die krijgen geen pups dus wat is hun probleem? Ik loop risico. Zij niet. Ik moet al ogen in mijn achterhoofd hebben dus even je reu roepen lijkt mij wel het minste. Ik roep mijn teef toch ook? Lijn die toch aan? Wat moet ik nog meer doen? Febreze op haar muts spuiten? Een emmer chloor meenemen om de plasjes van mijn hond op te laten lossen? Kom op, wat verwachten mensen nu meer dan wat ik al doe? Wederzijds rekening met elkaar houden houdt in dat je reu niet ongewenst op een teef springt. En dat is toch niet zo veel gevraagd? Nu lijkt het wel alsof wederzijds rekening met elkaar houden moet betekenen dat ik elke dag ergens naar een verlaten industrieterrein ga rijden en daar mijn hond laat plassen in de hoop dat er in de wijde omtrek geen reu over de zeik gaat. Dat gaat me echt te ver hoor :engel: :wink:
Afbeelding
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Oke zo had ik het nog niet bekeken...duidelijk :ok:

Ik heb gewoon pokketeven :S: :engel:
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

laeken schreef:Wat moet ik nog meer doen? Febreze op haar muts spuiten?
Misschien is de samenstelling wel hetzelfde, maar voor honden heet dat spul "No love spray" of "Reu weg" :smile:
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Wat een discussie zeg...

Ik neem toch aan dat de gemiddelde teven eigenaar wel zo slim is om niet met een loopse teef op zondagmiddag in een druk losloopgebied te gaan lopen. En ik neem aan dat de gemiddelde reuen eigenaar zn hond wel even kan aanlijnen in het geval van het tegenkomen van een loopse teef...
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Ik zeg niet dat mijn teven zo goed luisteren hoor, maar ik heb ze op de dekrijpe dagen gewoon aan de lijn, soms laat ik ze zondagsòchtends weleens los omdat er dan geen mensen lopen zo vroeg, al is het een keer wel voorgekomen dat er ineens een reutje achter mijn teven aanliep, maar mijn meiden zaten achter een konijn aan en hadden helemaal geen interesse in de reu. Jagen vinden ze schijnbaar toch belangrijker dan voor nageslacht te zorgen. :F:
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Vera luistert nog exact hetzelfde als ze loops is, ook als ze dekrijp is. De op een na laatste loopsheid was het toevallig heel duidelijk wanneer ze dekrijp was, omdat ze zelf toen opeens ging staan schuimbekken bij plasjes. Toen ging ze voor alle, alle extra zekerheid die dagen niet los. Maar qua luisteren merk(te) ik geen verschil. De andere loopsheden, inclusief de laatste, weet ik niet eens wanneer ze echt dekrijp is :19: Ik heb geen reu in huis, hou haar dus weg bij reuen, en Vera zelf lijkt gewoon nooit gedekt te willen worden. Dus tja, misschien heeft ze toen op een dekrijpe dag ook wel losgelopen. Maar dat is dan (zoals gedurende de hele loopsheid) in de weidse polder, waar je 10 km ver kan kijken, en ik haar dus al bij me heb geroepen als ik in de verte een niet-te-onderscheiden stipje zie :wink:
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Hier dus ook een intakte reu. We laten ze niet samen spelen nu, at is de boel uitdagen.
Maar zelfs ik (en ik train niet eens met Mike) kan Mike gewoon bij Indy haar kennel vandaan roepen en zijn hok insturen. Op het veld werd er totaal niet naar Indy omgekeken door de reuen. En er liepen van de week toch 4 intakte reuen rond.
Ze zijn er om te trainen, en dan schijnen dingen als 'loopse teven' niet interessant te zijn.
Mike is alleen wat onrustiger in zijn kennel. Eten doet hij volgens mij nog al stort de wereld om hem heen in :wink: , die eet gewoon áltijd.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Daisy@ schreef:Hier dus ook een intakte reu. We laten ze niet samen spelen nu, at is de boel uitdagen.
Maar zelfs ik (en ik train niet eens met Mike) kan Mike gewoon bij Indy haar kennel vandaan roepen en zijn hok insturen. Op het veld werd er totaal niet naar Indy omgekeken door de reuen. En er liepen van de week toch 4 intakte reuen rond.
Ze zijn er om te trainen, en dan schijnen dingen als 'loopse teven' niet interessant te zijn.
Mike is alleen wat onrustiger in zijn kennel. Eten doet hij volgens mij nog al stort de wereld om hem heen in :wink: , die eet gewoon áltijd.
Trainingen is een ander verhaal dan een wandeling in een losloopgebied.

:denken:
Had ik al eens gezegd hier geloof ik :oeps:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Miss_Liz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldogs

Ongelezen bericht door Miss_Liz »

Ik heb alleen de eerste 2/3 berichten gelezen maar het maakt tegenwoordig niet meer uit waar je loopt met je loopse teef want blijkbaar moet je de wereld beschikbaar stellen aan de reuen en mag je nergens meer heen en kun je beter je teef in huis laten zeiken en schijten..
Ik loop hier in een officieel aanlijngebied en ja natuurlijk laten velen hun honden los ook ik doe dat weleens als er geen andere honden zijn, maar hier lopen heel wat reuen en 9 vand e 10x loopt er niet eens een baasje bij of je krijgt een grote bek van de eigenaar want die vinden dat jij er dan maar niet moet gaan lopen met je loopse teef nou dikke vinger :mep: :boos:
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
Miss_Liz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldogs

Ongelezen bericht door Miss_Liz »

De mijne moet tijdens haar loopsheid niks van reuen hebben, en nee mijne is echt geen engeltje in het luisteren soms heeft ook dr oren aan dr kont genaait lijkt het wel maar denk dat het meer een geluk is hier dat ze niet van opdringerige honden houd reu of teef beide kunnen een fikse knauw krijgen..
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Misschien lag het er bij Bente aan dat ze een eigen (gecastreerde) reu had,maar ze luisterde inderdaad ook op haar hoogtijdagen net zo als anders.
Ik koos er zelf altijd voor om niet om het losloopgebied te lopen als ze loops was omdat ik ook de andere kant van dat verhaal kende,maar qua luisteren van Bente had het best gekund.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”