Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waarom gaat hetgeen waar ik zo van hou altijd weg..

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

kiwi1990
Actief

Re: Waarom gaat hetgeen waar ik zo van hou altijd weg..

Ongelezen bericht door kiwi1990 »

*Ellen* schreef:
kiwi1990 schreef:
*Ellen* schreef:Kan je je exvriend niet verplichten om je financieel bij te staan voor je woonruimte en de dieren?
Lijkt me wel zo makkelijk, het proberen waard ! :ok:
Dat gaat hij helaas niet doen, heb dat overlegt met hem..
Hij heeft wel aangeboden, als ik echt niets vind, en in de problemen kom ik bij hem terecht kan tot ik iets zelf heb gevonden.
Maar ook bij zijn huis kunnen geen dieren gehouden worden.
Mijn posting was niet serieus bedoeld.
Je zit zo in een slachtofferrol en ik heb de indruk dat je weinig moeite doet om daaruit te klimmen. Je hebt tegen je zin een Wajonguitkering schrijf je. Zijn er geen mogelijkheden daar (gedeeltelijk) uit te komen? Heb je dat geprobeerd ?
Wil je tot je dood afhankelijk van andere mensen blijven?
Ik heb het niet altijd door wanneer mensen sarcastisch zijn

Bij de eerste aanvraag heb ik gezegt dat ik kon werken en wilde werken. Dit heb ik toen ook met begeleiding een werktraject opgezet om mij weer in het goede ritme te zetten, maar het was gewoon niet vol tehouden. 2 woongroepen verder hebben ze aan de bel getrokken en een 2e aanvraag gedaan. En met de 2e aanvraag ben ik 100% afgekeurd.

Ik zou heel graag weer wat willen doen, en af toe ben ik eigenwijs en ga ik bv een dag werken op de manege, maar dan lig ik wel de rest van de week uit de running. Had dit ook met school dat ik het moeilijk vol kon houden, vmbo (met moeite) afgerond op het mbo storte ik in.

Het liefst zou ik gewoon als ieder ander mens gewoon willen werken, een uitkering is helemaal niets. Maar ik krijg hier het gevoel alsof ik geen moeite doe, en maar een vieze uitkeringstrekker ben, en daarom schiet ik in de verdediging
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Ongelezen bericht door Lellibel »

*Ellen* schreef:
kiwi1990 schreef:
*Ellen* schreef:Kan je je exvriend niet verplichten om je financieel bij te staan voor je woonruimte en de dieren?
Hij heeft wel aangeboden, als ik echt niets vind, en in de problemen kom ik bij hem terecht kan tot ik iets zelf heb gevonden.
Mijn posting was niet serieus bedoeld.
Je zit zo in een slachtofferrol en ik heb de indruk dat je weinig moeite doet om daaruit te klimmen. Je hebt tegen je zin een Wajonguitkering schrijf je. Zijn er geen mogelijkheden daar (gedeeltelijk) uit te komen? Heb je dat geprobeerd ?
Wil je tot je dood afhankelijk van andere mensen blijven?
Wat nou slachtofferrol, weet jij iets van de situatie dat ik niet weet? :19:
Afbeelding
Marjolein.
Actief
Mijn ras(sen): Shih Tzu
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marjolein. »

Wat vervelend zeg :(
Heb je trouwens ook al gekeken in Westervoort of Duiven?
Afbeelding

Suus <3
kiwi1990
Actief

Gollum schreef:
kiwi1990 schreef:
Woon jij nu dan nog in het huis waar jullie eerst samenwoonden? En hadden jullie dat via de woningbouw en op wiens naam staat het huis?
Ja daar woon ik nog, en hij gaat terug naar Alkmaar. Hij is de hoofdhuurder, en ik betaalde mee voor een deel met de huur en zorgde voor de boodschappen.
Het was een particuliere woning.
sterredag
Zeer actief
Mijn ras(sen): jack russell x boerenfox

Ongelezen bericht door sterredag »

kiwi1990 schreef:
Zou alleen geen flauw idee hebben hoe aan zon goedkope huurwoning te komen, aangezien particulier gigantisch duur is, en ik bij de woningbouw nog geen kans maak.
En je moet weg waar je nu zit? laat je een te verhuren woning achter of blijft je (ex)vriend daarin zitten? Anders gezegd, ben je starter of doorstromer? Heb je al een woonpas aangevraagd bij entree.nu?

Ik weet wel dat de kans op een een/tweekamer woning zonder CV (is dan gaskachel) al een stuk hoger ligt dan als je op meer gaat zoeken.

Ik begrijp iets niet zo goed, namelijk je moet weg waar je nu zit? Bij hem tijdelijk kan niet ivm huisdieren, maar nu woon je ergens waar je dus wel die huisdieren mag hebben. Als doorstromer maak je meteen meer kans, want Entree werkt op datum van dag waarop je in je huidige zelfstandige huurwoning ben komen te wonen.

Extra geld vogelen hoeft niet in mijn ogen, je bent niet voor je lol afgekeurd en dat nu nog blijven is al een kunst op zich, dus er is echt wel wat aan de hand dan. Je krijgt toeslagen e.d. en huurwoningen van 1/2 kamers zijn er te vinden voor die prijs in de regio Nijmegen, Arnhem.... hulp die je nu hebt kan je daar dan ook krijgen.
kiwi1990
Actief

Kiran schreef:Als je niet gebonden bent aan je omgeving zou het een hele goede optie zijn om te gaan verhuizen ik weet niet of je dat zou willen?

Ik weet toevallig dat hier (groningen/drenthe) in deze omgeving huur huizen staan voor rond om de 250,- 300,- euro dat zijn kleine eengezinswoningen en hier is ook een enorme hulp wat betreft jouw situatie ik ken er meer die zich er in bevinden. En krijgen enorm veel goede begeleiding mits je er zelf achter aan wilt gaan uiteraard.
Het liefst zou ik in deze omgeving blijven omdat ik dan mijn eigen begeleider blijf houden, vind het moeilijk om om te schakelen, en dat iemand je hele denkwijze opnieuw moet leren kennen.
Buiten de omgeving zoeken doe ik als ik echt niet anders meer kan.
sterredag
Zeer actief

Waarom kan je niet blijven waar je nu zit? Als je daar al een tijdje ingeschreven staat (zeker als het langer dan een jaar is) dan bouw je ook rechten op om daar te blijven.
kiwi1990
Actief

sterredag schreef:
kiwi1990 schreef:
Zou alleen geen flauw idee hebben hoe aan zon goedkope huurwoning te komen, aangezien particulier gigantisch duur is, en ik bij de woningbouw nog geen kans maak.
En je moet weg waar je nu zit? laat je een te verhuren woning achter of blijft je (ex)vriend daarin zitten? Anders gezegd, ben je starter of doorstromer? Heb je al een woonpas aangevraagd bij entree.nu?

Ik weet wel dat de kans op een een/tweekamer woning zonder CV (is dan gaskachel) al een stuk hoger ligt dan als je op meer gaat zoeken.

Ik begrijp iets niet zo goed, namelijk je moet weg waar je nu zit? Bij hem tijdelijk kan niet ivm huisdieren, maar nu woon je ergens waar je dus wel die huisdieren mag hebben. Als doorstromer maak je meteen meer kans, want Entree werkt op datum van dag waarop je in je huidige zelfstandige huurwoning ben komen te wonen.

Extra geld vogelen hoeft niet in mijn ogen, je bent niet voor je lol afgekeurd en dat nu nog blijven is al een kunst op zich, dus er is echt wel wat aan de hand dan. Je krijgt toeslagen e.d. en huurwoningen van 1/2 kamers zijn er te vinden voor die prijs in de regio Nijmegen, Arnhem.... hulp die je nu hebt kan je daar dan ook krijgen.
Ik ben een starter, ik zit nu particulier omdat ik toen we gingen zoeken ook nog niet genoeg kans maakte voor een woning van de woningbouw. Ik hoef niet meteen weg, dat is misschien raar neergezet door mij, maar ik heb nog wel tot juni/juli om wat te vinden.
Dus het is geen spoedje gelukkig. Maar het liefst wil ik iets sneller wat vinden omdat ik straks in een leeg huis zit (ergens in de volgende maand). Als ik dat helemaal ga inrichten en stel ik moet uiteindelijk toch op een kamer heb ik veel te veel spullen, en is het zonde van het geld.

Wat is een woonpas?
Ik sta wel ingeschreven bij entree, en kijk elke week of er miss een woning staat, waar ik en op mag reageren, en die mogelijk betaalbaar zou kunnen zijn, maar kom altijd in de 200 a 300e plek te staan.
kiwi1990
Actief

sterredag schreef:Waarom kan je niet blijven waar je nu zit? Als je daar al een tijdje ingeschreven staat (zeker als het langer dan een jaar is) dan bouw je ook rechten op om daar te blijven.
Na het einde contract word het stilzwijgend verlengt en kan het per maand opgezegd worden. Maar de huur is hier te duur voor mij (660 kaal) Omdat dat huurbedrag ook nog eens zo hoog ligt krijg ik er geen toeslag voor.
Kiran
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kiran »

Ik sta wel ingeschreven bij entree, en kijk elke week of er miss een woning staat, waar ik en op mag reageren, en die mogelijk betaalbaar zou kunnen zijn, maar kom altijd in de 200 a 300e plek te staan.
Als ik jouw was gewoon overal op reageren wat jouw interessant/betaalbaar lijkt. Gewoon een beetje brutaal zijn niet geschoten is altijd mis :wink:
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

kiwi1990 schreef:
Gollum schreef:
Woon jij nu dan nog in het huis waar jullie eerst samenwoonden? En hadden jullie dat via de woningbouw en op wiens naam staat het huis?
Ja daar woon ik nog, en hij gaat terug naar Alkmaar. Hij is de hoofdhuurder, en ik betaalde mee voor een deel met de huur en zorgde voor de boodschappen.
Hmm dat schiet dan niet erg op, als hij de huur opzegt moet jij eruit. Tenzij je de woning kan overnemen maar de huur is waarschijnlijk te hoog om zelf te betalen. Je kan misschien een huisgenoot zoeken als je een extra kamer overhebt? Op http://www.woningdelen.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; kun je iemand zoeken om je huis mee te delen.

Ik zou vechten voor je diertjes! Er zijn altijd wel mogelijkheden te vinden als je de moed niet opgeeft en verder kijkt dan je neus lang is. Laat je kop niet hangen en probeer creatief te denken!
shibashira
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 x Shiba & 1 x Akita
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door shibashira »

kun je geen urgentie krijgen bij de woningbouw?
Sandra & Shira, Taro, Nikki, Kaya
Afbeelding
kiwi1990
Actief

Gollum schreef:
kiwi1990 schreef:
Gollum schreef:
Hmm dat schiet dan niet erg op, als hij de huur opzegt moet jij eruit. Tenzij je de woning kan overnemen maar de huur is waarschijnlijk te hoog om zelf te betalen. Je kan misschien een huisgenoot zoeken als je een extra kamer overhebt? Op http://www.woningdelen.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; kun je iemand zoeken om je huis mee te delen.

Ik zou vechten voor je diertjes! Er zijn altijd wel mogelijkheden te vinden als je de moed niet opgeeft en verder kijkt dan je neus lang is. Laat je kop niet hangen en probeer creatief te denken!
We mogen de woning niet onderverhuren, wel heb ik er aan gedacht om het contract dan over te nemen met een vriendin van mij.
Maar ze houd naast haar eigen vaste lasten dan niet genoeg over om met zn 2en deze woning te kunnen betalen.
de woning is kaal 660,- per maand.

edit: hij heeft me wel verzekerd dat ik hier tot juni/juli kan blijven zitten, het is gelukkig niet zon hufter dat hij me laat stikken hierin.
Laatst gewijzigd door kiwi1990 op 16 feb 2011 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.
kiwi1990
Actief

shibashira schreef:kun je geen urgentie krijgen bij de woningbouw?
Ik heb geen recht op urgentie omdat ze mijn toestand niet kritiek genoeg vinden omdat ik nog onderdak heb, en het niet snel genoeg kwijtraak volgens hun.
shibashira
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 x Shiba & 1 x Akita
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door shibashira »

kiwi1990 schreef:
shibashira schreef:kun je geen urgentie krijgen bij de woningbouw?
Ik heb geen recht op urgentie omdat ze mijn toestand niet kritiek genoeg vinden omdat ik nog onderdak heb, en het niet snel genoeg kwijtraak volgens hun.
:( dat is balen zeg!! En dit is de enige woningbouw in de buurt?
Sandra & Shira, Taro, Nikki, Kaya
Afbeelding
sterredag
Zeer actief

kiwi1990 schreef:Ik ben een starter, ik zit nu particulier omdat ik toen we gingen zoeken ook nog niet genoeg kans maakte voor een woning van de woningbouw. Ik hoef niet meteen weg, dat is misschien raar neergezet door mij, maar ik heb nog wel tot juni/juli om wat te vinden.........................

Na het einde contract word het stilzwijgend verlengt en kan het per maand opgezegd worden. Maar de huur is hier te duur voor mij (660 kaal) Omdat dat huurbedrag ook nog eens zo hoog ligt krijg ik er geen toeslag voor.
Maar omdat je particulier zit, wil dat nog niet zeggen dat je dus starter ben...
entree.nu schreef:U bent doorstromer als u zelfstandige woonruimte in Nederland leeg achterlaat. Het kan zijn dat u vanwege het verbreken van uw relatie andere woonruimte zoekt. En dat uw (ex)partner in de huidige woning blijft wonen. Onder bepaalde voorwaarden bent u dan ook doorstromer. De corporatie kan u hier meer informatie over geven.
Een woonpas heb je (inschrijving bij entree met inschrijfnummer, in rotterdam noemen we dat woonpas) En je laat een verhuurbare woning achter (je exvriend gaat immers al weg en je woont daar dan alleen) Heb je zelf aangegeven starter te zijn? Misschien is dat nog aan te passen.

Er is een geschikte woning in arnhem waar nog geen 75 reacties op zijn (week 7)

Let op: je mag best een woning huren van 550 euro, je krijgt gewoon meer huurtoeslag.

Zoek dus op 0/1 slaapkamers
zoek op huurprijzen tot 600 euro

Bovendien als huurder heb je gewoon ook rechten, ook al ben je niet hoofdhuurder, maar verblijf je er al een tijd en sta je er ingeschreven dan bouw je ook rechten op.

De vraag is ook of de huurprijs van de particulier wel terecht is, of rekent hij teveel waardoor je dus geen huurtoeslag krijg. Hierover kun je bellen met het ministerie van vrom er zijn punten tabellen die je kan nalopen en aan de hand van die punten en het huis waarin je woont is er een maximum huurprijs, is de huur te hoog kun je dit aanvechten via de huurcommissie.

Urgentie krijg je tegenwoordig bijna niet meer, of je huis moet afgebrand zijn, dan wil het nog wel eens lukken.
Laatst gewijzigd door sterredag op 16 feb 2011 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ze is geen urgentie geval, als ze dat moeten doen voor ieder stel dat tegenwoordig uit elkaar gaat, komt niemand anders meer aan een woning.

Vraag anders bij de woningstichting eens of er ook woningen worden bewoond die op de nominatie staan om gesloopt te worden met een paar jaar. Als ze die hebben zijn die meestal ook niet duur en heb je de tijd om verder te kijken. En als je inderdaad graag wilt werken, zou ik er toch met je begeleiding over hebben. Als het zo moeilijk voor je is, dan hoef je toch ook geen hele dagen te doen, gewoon ergens voor 'n uurtje per dag of zo? Waar een wil is, is vaak ook een weg en weet je, als je er zelf niet achteraan gaat er zijn niet veel mensen die het anders voor je opnemen (in zijn algemeenheid gezegd, want dat geldt echt voor iedereen).
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka

Ongelezen bericht door Nawosh »

En een medehuurder zoeken voor het huis waarin je nu woont, is dat wat?
Groetjes, Marjan
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Neeltje schreef:Ze is geen urgentie geval, als ze dat moeten doen voor ieder stel dat tegenwoordig uit elkaar gaat, komt niemand anders meer aan een woning.

Vraag anders bij de woningstichting eens of er ook woningen worden bewoond die op de nominatie staan om gesloopt te worden met een paar jaar. Als ze die hebben zijn die meestal ook niet duur en heb je de tijd om verder te kijken. En als je inderdaad graag wilt werken, zou ik er toch met je begeleiding over hebben. Als het zo moeilijk voor je is, dan hoef je toch ook geen hele dagen te doen, gewoon ergens voor 'n uurtje per dag of zo? Waar een wil is, is vaak ook een weg en weet je, als je er zelf niet achteraan gaat er zijn niet veel mensen die het anders voor je opnemen (in zijn algemeenheid gezegd, want dat geldt echt voor iedereen).
Dat is dus niet zo; met een paar uurtjes per week verdien je al snel meer dan mag en wordt je honderden euro's gekort; mét werk red je het dus niet.
Krom, maar zo is het helaas.
Daarbij liggen Wajongers toch al niet lekker in de markt en vind jij eens iemand die je voor een uur per dag aan neemt :wink:
sterredag schreef: Let op: je mag best een woning huren van 550 euro, je krijgt gewoon meer huurtoeslag.

Dat is dus niet waar onder de 23. Maximale huur ligt dan rond de 350.
kiwi1990
Actief

sterredag schreef:
kiwi1990 schreef:Ik ben een starter, ik zit nu particulier omdat ik toen we gingen zoeken ook nog niet genoeg kans maakte voor een woning van de woningbouw. Ik hoef niet meteen weg, dat is misschien raar neergezet door mij, maar ik heb nog wel tot juni/juli om wat te vinden.........................

Maar omdat je particulier zit, wil dat nog niet zeggen dat je dus starter ben...
entree.nu schreef:U bent doorstromer als u zelfstandige woonruimte in Nederland leeg achterlaat. Het kan zijn dat u vanwege het verbreken van uw relatie andere woonruimte zoekt. En dat uw (ex)partner in de huidige woning blijft wonen. Onder bepaalde voorwaarden bent u dan ook doorstromer. De corporatie kan u hier meer informatie over geven.
Een woonpas heb je (inschrijving bij entree met inschrijfnummer, in rotterdam noemen we dat woonpas) En je laat een verhuurbare woning achter (je exvriend gaat immers al weg en je woont daar dan alleen) Heb je zelf aangegeven starter te zijn? Misschien is dat nog aan te passen.

Er is een geschikte woning in arnhem waar nog geen 75 reacties op zijn (week 7)

Let op: je mag best een woning huren van 550 euro, je krijgt gewoon meer huurtoeslag.

Bovendien als huurder heb je gewoon ook rechten, ook al ben je niet hoofdhuurder, maar verblijf je er al een tijd en sta je er ingeschreven dan bouw je ook rechten op.

De vraag is ook of de huurprijs van de particulier wel terecht is, of rekent hij teveel waardoor je dus geen huurtoeslag krijg. Hierover kun je bellen met het ministerie van vrom er zijn punten tabellen die je kan nalopen en aan de hand van die punten en het huis waarin je woont is er een maximum huurprijs, is de huur te hoog kun je dit aanvechten via de huurcommissie.

Urgentie krijg je tegenwoordig bijna niet meer, of je huis moet afgebrand zijn, dan wil het nog wel eens lukken.
Ik heb de test gedaan op toeslagen.nl en daar werd aangegeven dat personen onder de 23 geen huurtoeslag krijgen als deze een woning huren die met de kale huur incl servicekosten boven de 361,66 uit kom. (ook ff tussendoor die woning bekijken)

edit: heb inmiddels wel een reactie vastgelegd op de annemoonstraat, appartementje met gaskachel (moet wel zelf aangeschaft worden) met een kale huur van 299,83. Die heeft u 171 reacties, hopen dat ik erdoor kom.
Browny
Zeer actief
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Browny »

@sterredag
huursubsidie krijg je niet voor alle huurprijzen bij alle leeftijden.. er gelden hier grenzen voor..
onder de 23 gelden er weer andere huur grenzen.. en ik ben 25 en bij mij was de huurgrens ongeveer 548 daarboven zou ik ook geen huursubsidie krijgen..

je moet je er even goed in verdiepen! en uitzoeken wat je rechten zijn... met spoed (dus dakloos zijn) kom je ook eerder in aanmerking voor een sociale huurwoning.. sommige mensen krijgen bij 3mnd inschrijving al een woning..

en met een volledige Wajong kan je 'makkelijk' een sociale huurwoning onderhouden met g/w/l jij bent niet de enige die in deze situatie zit.. dus weet eigenlijk niet waarom je denkt dat jij het dan niet kan? :19: terwijl onwijs veel mensen met een uitkering waarvan sociale dienst uitkering volgens mijn nog minder is dan Wajong die wel huisje/boompje/beestje hebben

even bezoekje aan juridisch loket en maken desnoods een begroting voor je.. en dan wordt er veel meer duidelijk voor je.. tis dat ik een eind uit de buurt woon anders had ik je geholpen.. want echt waar niet je kop in het zand steken en denken dat het einde van de wereld is want er is meer! en je geeft zelf aan dat je in principe tijd zat hebt om dit even grondig uit te zoeken! en met een beetje begeleiding/hulp moet je daar uitkomen!
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Browny schreef:@sterredag
huursubsidie krijg je niet voor alle huurprijzen bij alle leeftijden.. er gelden hier grenzen voor..
onder de 23 gelden er weer andere huur grenzen.. en ik ben 25 en bij mij was de huurgrens ongeveer 548 daarboven zou ik ook geen huursubsidie krijgen..

je moet je er even goed in verdiepen! en uitzoeken wat je rechten zijn... met spoed (dus dakloos zijn) kom je ook eerder in aanmerking voor een sociale huurwoning.. sommige mensen krijgen bij 3mnd inschrijving al een woning..

en met een volledige Wajong kan je 'makkelijk' een sociale huurwoning onderhouden met g/w/l jij bent niet de enige die in deze situatie zit.. dus weet eigenlijk niet waarom je denkt dat jij het dan niet kan? :19: terwijl onwijs veel mensen met een uitkering waarvan sociale dienst uitkering volgens mijn nog minder is dan Wajong die wel huisje/boompje/beestje hebben

even bezoekje aan juridisch loket en maken desnoods een begroting voor je.. en dan wordt er veel meer duidelijk voor je.. tis dat ik een eind uit de buurt woon anders had ik je geholpen.. want echt waar niet je kop in het zand steken en denken dat het einde van de wereld is want er is meer! en je geeft zelf aan dat je in principe tijd zat hebt om dit even grondig uit te zoeken! en met een beetje begeleiding/hulp moet je daar uitkomen!
Nee, minder per maand, maar wel allerlei toeslagen als langdurigheidstoeslag, je wordt geholpen met inrichten bij verhuizen en ook witgoed is aan te vragen; dus uiteindelijk komt het er op neer dat je met je Wajong net overal naast vist; scheelt maar een paar euro met wanneer je er wel recht op zou hebben.
Maar inderdaad valt er echt wel van rond te komen als je je daar op instelt. Geen vetpot, maar dat hoeft ook niet.
sterredag
Zeer actief

Ik wist natuurlijk niet dat TS nog onder de 23 is.

En zeker blijven reageren op alle mogelijkheden. Qua sociale voorzieningen heb ik helaas geen verstand van die regio. En dat soort dingen zijn vaak gemeentelijk bepaald.

Qua starter/ doorstromer, weet je echt zeker dat je starter moet zijn?
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Ik zou snel gaan praten met de sociale dienst van de gemeente. Zij weten meer van alle regels af en kijken ook hoe ze jou kunnen helpen.
Sterkte.
Lisette1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lisette1985 »

Ik woon ook in arnhem, en ik zou je best willen helpen. Ik kan je diertjes niet in huis nemen aangezien ik zelf 2 valkparkieten en een hond heb, maar als jij een idee hebt hoe ik kan helpen? Dan zeg je het maar!
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door monky555 »

ik ben nu 3 jaar thuis vanwege mijn geestelijke gezondheid en het is zeker niet altijd makkelijk een huis & 6 honden met een uitkering maar het kan wel :wink: helaas moest ik verhuizen, maar ik woon nu in een hoekwoning met grote tuin voor 390 euro, en mijn huis is nog lang niet af want ik heb er zelf moeite mee om met mijn handjes op te staan voor een verhuiskostevergoeding :piew: maar goed dolgelukkig dat ik 50 m. gaas kon kopen zodat de hondjes lekker naar buiten kunnen, zolang de hondjes het maar goed hebben ben ik gelukkig. Heel veel succes & sterkte :roos:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Muk schreef:Ik zou snel gaan praten met de sociale dienst van de gemeente. Zij weten meer van alle regels af en kijken ook hoe ze jou kunnen helpen.
Sterkte.
Dat had ik ook al geadviseerd :wink:
Afbeelding
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Inderdaad: praat met de sociale dienst.

Het web van alle regels en regelingen is ingewikkeld, maar de mensen daar hebben er verstand van en kunnen je de goede kant ophelpen.

Je ex zorgt ervoor dat je gelukkig de tijd hebt om het een en ander te regelen door je niet direct eruit te schoppen.
Neem die tijd om je zaken op orde te krijgen en zorg ervoor dat je niet zo gemakkelijk afhankelijk wordt van een eventuele nieuwe man in je leven. Dat kan door te leren leven met de beperkingen van je budget met deze uitkering of het vinden van bij jou passend werk, dat is om het even.

Je leven overkomt je niet, het is wat je er zelf van maakt, jij lijkt er een weg van de minste weerstand van te maken.

Dieren leven langer dan de gemiddelde relatie op jouw leeftijd, dus het is aan jou om te zorgen dat je ze, met en zonder vriend, kunt houden.
Jij bent verantwoordelijk, dat betekent dat jij beslist of ze weggaan, blijven of even tijdelijk uit logeren gaan en dat jij met de gevolgen van je eigen beslissing moet leven.
Dat klinkt misschien hard, maar je hebt het jezelf ook wel direct moeilijk gemaakt door niet een enkele cavia, maar gelijk een hele beestenboel aan te schaffen zonder na te denken over de stabiliteit van je relatie, je woonsituatie etc.

Tuurlijk, ik houd ook van dieren, maar ben pas aan een hond begonnen toen vriend en ik 10 jaar samenwoonden en een huis met een tuin hadden en wij bij verlies van een baan/ verbreken van de relatie etc. niet direct de hond van baas zou moeten gaan wisselen!
HaddockandFriends
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mopshond Haddock en Poolse schone Suki.
Contacteer:

Ongelezen bericht door HaddockandFriends »

Ik heb ook een volledige Wajong. Maar zou in mijn eentje ook wel wat kunnen vinden! het is krap leven ja, dat klopt. Maar je moet iets he.
Je zoekt trouwens in een omgeving waar je inderdaad te maken hebt met dat je JAREN ingeschreven moet staan, ik sta bij entree nu zo'n 4 jr ingeschreven maar kan daar echt nog geen woning krijgen. Min. 6 jaar en dan maak je kans op een achteraf woningetje, of je moet mazzel hebben.
Zoek toch eens wat verder weg. Alles is in Arnhem etc ook een stuk duurder dan bijv. hier in Lelystad.
Kan me voorstellen dat je je vaste begeleider wilt houden maar niet alles kan he.

En zoals al eerder is gezegd, praat met de sociale dienst
Joenino
Actief
Mijn ras(sen): Chow Chow x Herder

Ongelezen bericht door Joenino »

Oke misschien zeg ik nu iets hele doms ofzo, ken namelijk je volledige situatie niet maare misschien eens aankloppen bij familie? vrienden? Misschien dat die je tijdelijk onderdak kunnen verschaffen? Zo zijn ik en me vriendin ook begonnen door bij me schoonvader in te trekken toen ze zwanger werd. Omdat we beide niet bij 1 van onze moeders wilde wonen(die van haar waren gescheiden). Wij hadden een regeling getroffen 100 euro per maand voor huisvestiging. Hij was ook nog eens weinig thuis dus helemaal mooi.

Ik weet zeker dat er wel wat te regelen moet zijn.
Proud owner of Chow Chow Herder Rex
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”