Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waarom gaat hetgeen waar ik zo van hou altijd weg..

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

kiwi1990
Actief

Ongelezen bericht door kiwi1990 »

Ff van me afschrijven hoor..

In augustus 2008 woonde ik op een internaat. Kon niet goed opschieten met mijn moeder, daarom woonde ik daar.
Toendertijd mocht je een huisdiertje hebben wat in een kooi gehouden kon worden. Ik heb toen een valkparkietje gekregen van mijn moeder. Hij was 15 weken oud, en had hem helemaal zelf tam gemaakt.
Helemaal gek was ik met dat beeske, ging de hele dag op mijn schouder binnenshuis overal mee naartoe en in de zomer aan een tuigje op de schouder mee naar buiten.
Eind 2008 mocht ik naar groep wat tussen kamertraining en een woongroep in zat, en vroeg aan de leiding of ze wel voor iets zouden kijken waar ik mn beessie mee naartoe mocht nemen, en dit hadden ze mij beloofd. Ze hadden wat voor me gevonden, op gesprek daar gegaan en kon gaan verhuizen, 2 dagen voor de verhuizing vertelde ze dat ik mijn vogel weg moest doen omdat ik daar dus géén huisdieren mocht hebben. Ze hadden zelfs achter mijn rug om hem al verkocht en hij werd op de dag dat ik moest verhuizen opgehaald.
Hij zou opgehaald worden op de manege. Het kwam zo onverwacht en de klap kwam pas toen ik afscheid van hem had genomen op de manege zelf en in het busje weg reed.. Was er helemaal kapot van, en heb de begeleiders de huid helemaal vol gescholden dat ze me zo voor gelogen hadden.

Op de volgende groep ging ik verder zoeken of ik toch wat met beesten kon doen, en kon zo gaan helpen bij iemand met het paard. Dat heeft uiteindelijk ook niet lang geduurd voor ik weer afscheid kon nemen. Daarna heb ik een hele tijd ervoor afgesloten. Zat op een groep dus kon gewoon niets voor mezelf hebben.

Op een gegeven moment alle trajecten doorlopen, en super gelukkig met mijn vriend. We besloten om samen te gaan wonen. Het zag er allemaal rooskleurig uit, en toen we gesetteld waren wilden we allebij huisdieren hebben. 1 hond, 1 kat en 2 cavia's zodat het gezinnetje voor nu compleet was, we hadden toch geen kinderwens. Na een half jaar ging het allemaal niet zo lekker meer samen. Mn vriend had een hekel aan zijn nieuwe baan, en werd echt gebruikt. Hij werkte vaak meerdere keren per week van 8:00 tot 17:00, en dan thuis verder van 21:00 tot 4:00. (en dan werd er door zn baas nog geklaagd tegen hem dat hij niet genoeg deed)
Dit begon hem op te breken, maar hij kon er niet over praten, hij is nou eenmaal een moeilijke prater maar het werd steeds erger.
Hij kropte alles op en gooide het er tegen mij eruit, wat de relatie niet ten goede kwam. Hij was de laatste tijd al op zoek naar een nieuwe baan, maar het ging gewoon niet meer tussen ons, waarop we besloten hadden er een punt achter te zetten.

Dit was vorige week vrijdag. Maar dit betekend weer afscheid nemen. Vanwege mn uitkering heb ik niet genoeg om een kleine huurwoning te huren, via de woningbouw heb ik niet genoeg jaren opgespaard. Dus dat betekend dat ik weer terug moet op kamers.
Nu moet ik afscheid nemen van 4 dieren waar ik zo ontzettend veel van hou, want het is egoistisch om ze op een kamertje te houden, en ik vind het zo ontiegelijk moeilijk.
Lig nu al de hele week te janken omdat ik ze echt niet kwijt wil, maar het kan niet anders. :cry:

Ik mag niet egoistisch zijn..
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Re: Waarom gaat hetgeen waar ik zo van hou altijd weg..

Ongelezen bericht door _Leonie »

:knuffel1: Wat sneu voor je zeg, zeker balen dat je niet naar een huurhuisje kan.
Sterkte de komende tijd!
Browny
Zeer actief
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Browny »

hartverscheurend :ugh:
maar is er geen andere oplossing? ik bedoel met een uitkering kan je ook een huurwoning krijgen hoor.. misschien eens naar juridisch loket gaan om te bespreken wat jou opties zijn?
je hebt recht op huursubsidie en kwijtschelding voor ozb etc... ik denk dat je zo uiteindelijk net zo duur uitkomt als een kamer :19:
probeer niet alles uit te sluiten en ga eens goed uitzoeken wat je opties zijn, als je dit nog niet hebt gedaan uiteraard..
Afbeelding
Marina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marina »

ik zou ook is verder gaan informeren, kamers zijn ook niet goedkoop en volgens mij heb je overal nog rechten.

Kop op en probeer dat je samen met je dieren ergens terecht kunt.

Hier draaien de duimen voor jullie

zou toch te erg voor woorden zijn om ze weg te moeten doen.

anders misschien anti kraak?? is vaak groot genoeg voor jou dieren en jouzelf.
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

En ook al moet je in een kamer of studio. Dieren passen zich wel aan..en na een tijdje vind je vast weer een groter huisje. Toen James kwam woonde ik ook in een mini studio. Als je ze maar genoeg beweging geeft, kan dat best voor een tijdje.
Afbeelding
Marina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marina »

_Inge_ schreef:En ook al moet je in een kamer of studio. Dieren passen zich wel aan..en na een tijdje vind je vast weer een groter huisje. Toen James kwam woonde ik ook in een mini studio. Als je ze maar genoeg beweging geeft, kan dat best voor een tijdje.

ben ik het ook mee eens. :ok:
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
kiwi1990
Actief

Browny schreef:hartverscheurend :ugh:
maar is er geen andere oplossing? ik bedoel met een uitkering kan je ook een huurwoning krijgen hoor.. misschien eens naar juridisch loket gaan om te bespreken wat jou opties zijn?
je hebt recht op huursubsidie en kwijtschelding voor ozb etc... ik denk dat je zo uiteindelijk net zo duur uitkomt als een kamer :19:
probeer niet alles uit te sluiten en ga eens goed uitzoeken wat je opties zijn, als je dit nog niet hebt gedaan uiteraard..
Thnx.
Maar de goedkoopste woningen die ik kon vinden was 250 euro, dan komt daar nog g/w/l bovenop, en heb ik internet nodig om mijn regelzaken op orde te houden, dat word al te duur.
Ik kan maximaal van 300 inclusief huren, wat ik krijg in de maand is niet bepaald een vetpot.

En als ik het net aan kan betalen, wat moet ik dan als de telefoonrekening een keer hoog uitvalt of als een van de dieren naar de dierenarts moet?
sterredag
Zeer actief
Mijn ras(sen): jack russell x boerenfox

Ongelezen bericht door sterredag »

Om te beginnen wil ik zeggen dat ieder mens wel eens wat egoistisch mag zijn!! Jij bent belangrijk voor jezelf en daar is niks mis mee!!

Verder wil ik je vertellen dat ik echt met je meeleef, ik heb in eenzelfde positie gezeten, crisiscentrum, begeleidkamerwonen enzo. Voordat ik naar het crisiscentrum ging had ik een ratje. Die mocht ik daar ook niet hebben. Heb het nog gepresteerd om het beestje daar 2 weken lang stiekem te houden, toen heb ik hem weg moeten doen. Het was mijn allessie. ging ook met me mee naar buiten in mijn jas enzo.

Ik weet hoe lang wachtlijsten kunnen zijn voor sociale huurwoningen en bij particuliere huurwoningen je vaak enorme bedragen voorruit moet betalen. Ik weet helaas niet genoeg van je situatie om met ideeën te komen om je te helpen.

Sterkte!

P.S. kijk voor de grap hier eens hoeveel je kan krijgen aan huur en zorgtoeslag met jouw inkomen en een eventuele huurprijs. Probeer ook hogere huren uit, vaak kan je voor een groot gedeelte aan meerprijs huur veel meer huurtoeslag krijgen ook.
Laatst gewijzigd door sterredag op 16 feb 2011 20:31, 2 keer totaal gewijzigd.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

kiwi1990 schreef:
Browny schreef:hartverscheurend :ugh:
Thnx.
Maar de goedkoopste woningen die ik kon vinden was 250 euro, dan komt daar nog g/w/l bovenop, en heb ik internet nodig om mijn regelzaken op orde te houden, dat word al te duur.
Ik kan maximaal van 300 inclusief huren, wat ik krijg in de maand is niet bepaald een vetpot.

En als ik het net aan kan betalen, wat moet ik dan als de telefoonrekening een keer hoog uitvalt of als een van de dieren naar de dierenarts moet?
Maar, wanneer je een huis huurt krijg je tegen de 200 euro aan huur en zorg toeslag samen. Dus waarschijnlijk ben je met een goedkoop 3 hoog achter flatje een stuk goedkoper uit dan met een kamer...
mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Ongelezen bericht door mariabel »

oh vreselijk ..s terkte hoor. snap dat de wereld nu even instort voor je.. en vreselijk van je valkparkiet..
Afbeelding
kiwi1990
Actief

sterredag schreef:Om te beginnen wil ik zeggen dat ieder mens wel eens wat egoistisch mag zijn!! Jij bent belangrijk voor jezelf en daar is niks mis mee!!

Verder wil ik je vertellen dat ik echt met je meeleef, ik heb in eenzelfde positie gezeten, crisiscentrum, begeleidkamerwonen enzo. Voordat ik naar het crisiscentrum ging had ik een ratje. Die mocht ik daar ook niet hebben. Heb het nog gepresteerd om het beestje daar 2 weken lang stiekem te houden, toen heb ik hem weg moeten doen. Het was mijn allessie. ging ook met me mee naar buiten in mijn jas enzo.

Ik weet hoe lang wachtlijsten kunnen zijn voor sociale huurwoningen en bij particuliere huurwoningen je vaak enorme bedragen voorruit moet betalen. Ik weet helaas niet genoeg van je situatie om met ideeën te komen om je te helpen.

Sterkte!

P.S. kijk voor de grap hier eens hoeveel je kan krijgen aan huur en zorgtoeslag met jouw inkomen en een eventuele huurprijs. Probeer ook hogere huren uit, vaak kan je voor een groot gedeelte aan meerprijs huur veel meer huurtoeslag krijgen ook.
Ik mag voor mijn leeftijd een maximale kale huur hebben van €361,66. (dit is inclusief servicekosten)
Ik krijg dan een huurtoeslag van € 149 per maand.

Zou alleen geen flauw idee hebben hoe aan zon goedkope huurwoning te komen, aangezien particulier gigantisch duur is, en ik bij de woningbouw nog geen kans maak.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Als je inderdaad van een kleine uitkering leef, dan heb je recht op alle toeslagen.
Ik ken mensen genoeg die van een bijstand uitkering leven en in een prachtige woning wonen met huisdieren.
Stap naar de sociale dienst en vraag welke mogelijkheden er zijn voor jou.
Afbeelding
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Heel naar...Maar de cavia's zal je wel mee kunnen nemen lijkt me?
Afbeelding
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door RachelleAmericanBulldog »

Heb je al eens bij anti kraak gekeken?....een vriend van ons woont al jaren zo voor 150 euro per maand in een grote flat vlakbij het centrum...
En is het niet mogelijk om een dier te houden? Ben je niet helemaal alleen :) succes
Afbeelding

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)

in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
kiwi1990
Actief

Mit schreef:Heel naar...Maar de cavia's zal je wel mee kunnen nemen lijkt me?
Op heel veel kamers mag je geen huisdieren hebben, ook geen kooidieren..
kiwi1990
Actief

RachelleAmericanBulldog schreef:Heb je al eens bij anti kraak gekeken?....een vriend van ons woont al jaren zo voor 150 euro per maand in een grote flat vlakbij het centrum...
En is het niet mogelijk om een dier te houden? Ben je niet helemaal alleen :) succes
Antikraak heb ik nog niet naar gekeken, maar nadeel daarvan is wel dat je nooit weet hoelang je er kan zitten.
Ben er nu over aan het googlen van hoe of wat.
dagmar88
Zeer actief

kiwi1990 schreef:
sterredag schreef:Om te beginnen wil ik zeggen dat ieder mens wel eens wat egoistisch mag zijn!! Jij bent belangrijk voor jezelf en daar is niks mis mee!!

Sterkte!

Ik mag voor mijn leeftijd een maximale kale huur hebben van €361,66. (dit is inclusief servicekosten)

Zou alleen geen flauw idee hebben hoe aan zon goedkope huurwoning te komen, aangezien particulier gigantisch duur is, en ik bij de woningbouw nog geen kans maak.
http://kamernet.nl/kamer/625042" onclick="window.open(this.href);return false;
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

kiwi1990 schreef:Zou alleen geen flauw idee hebben hoe aan zon goedkope huurwoning te komen, aangezien particulier gigantisch duur is, en ik bij de woningbouw nog geen kans maak.
Misschien buiten je regio kijken, als je niet aan werkplaats gebonden bent.
Er zijn veel plekken in Nederland waar huren goedkoper is dan op bepaalde plaatsen.
En keer je gedachten om, waarom gaat hetgeen waar ik zo van hou altijd weg, ik besta en leef en ik wil niet dat datgene waar ik van hou weggaat dus ik vind een weg om met datgene waar ik van hou verder te gaan in een nieuwe start.
Niet blijven hangen, vooruitkijken en hulp zoeken die voor jou en wat je liefhebt je kunnen helpen. Of zelf even de schouders recht, je hebt al veel meegemaakt zo te lezen, genoeg is genoeg, nu jij.
kiwi1990
Actief

dagmar88 schreef:
kiwi1990 schreef:

Sterkte!

http://kamernet.nl/kamer/625042" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik zoek in oosterbeek, huissen, arnhem, velp.
Didam is helaas net te ver :ugh:
Heb me net ingelogd, zie ook staan dat je daar geen huisdieren mag houden..
kiwi1990
Actief

blondie schreef:
kiwi1990 schreef:Zou alleen geen flauw idee hebben hoe aan zon goedkope huurwoning te komen, aangezien particulier gigantisch duur is, en ik bij de woningbouw nog geen kans maak.
Misschien buiten je regio kijken, als je niet aan werkplaats gebonden bent.
Er zijn veel plekken in Nederland waar huren goedkoper is dan op bepaalde plaatsen.
En keer je gedachten om, waarom gaat hetgeen waar ik zo van hou altijd weg, ik besta en leef en ik wil niet dat datgene waar ik van hou weggaat dus ik vind een weg om met datgene waar ik van hou verder te gaan in een nieuwe start.
Niet blijven hangen, vooruitkijken en hulp zoeken die voor jou en wat je liefhebt je kunnen helpen. Of zelf even de schouders recht, je hebt al veel meegemaakt zo te lezen, genoeg is genoeg, nu jij.
Niet aan een werkplek, maar wel aan begeleiding.
Komt eens in de zoveel tijd iemand over de vloer die me helpt met zaken die me zelf niet lukken om te regelen.

Ze hebben van die instelling ook zelfstandige flatjes, met 1 woonkamer, 1slaapkamer, douche etc.
Maar ik mag daar niet in van hun omdat ik niet genoeg hulp vragen heb volgens hun.
dagmar88
Zeer actief

En even dit:

Omdat je te snel gaat. Ik snap het wel hoor; maar na de kamertraining vergaat het de meeste mensen niet bijzonder goed en heb je even de tijd nodig om te leren om écht voor jezelf te zorgen; zowel emotioneel, qua huishouden en financieel.
Egoistisch zijn is soms heel erg goed, want pas wanneer je voor jezelf kiest en zorgt en in balans bent kun je dieren in je leven hebben.

Nu heb je ze al een moet je jezelf óf een enorme trap onder je hol geven en alles aanpakken wat je kunt, óf accepteren dat je op je bek bent gegaan en opnieuw beginnen.
In ieder geval geen tijd voor zelfmedelijden, maar stevig aanpoten met zoeken naar oplossingen en werk.

Kun je je dieren niet tijdelijk ergens onder brengen terwijl je zelf je leven op orde brengt?
MarjaV
Actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MarjaV »

Sorry hoor, maar een uitkering op jouw leeftijd???
Misschien een baan zoeken, waardoor je iets beters kunt betalen???
Of is er iets waardoor je niet kunt werken??

Beetje kritisch misschien, maar waar een wil is, is een weg. En als je zelf gaat verdienen, kun je je dieren houden. Als ze het effentjes met wat minder ruimte moeten doen, is dat niet zo'n probleem lijkt me.
Marja, Kyara, Tisha & Ayoka
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

kiwi1990 schreef: Niet aan een werkplek, maar wel aan begeleiding.
Komt eens in de zoveel tijd iemand over de vloer die me helpt met zaken die me zelf niet lukken om te regelen.
Begeleiding kan je ook overal krijgen; hetzij bij maatschappelijk werk, huisarts of Christelijke organisaties.
*Ellen*

Ongelezen bericht door *Ellen* »

Kan je je exvriend niet verplichten om je financieel bij te staan voor je woonruimte en de dieren?
Lijkt me wel zo makkelijk, het proberen waard ! :ok:
kiwi1990
Actief

MarjaV schreef:Sorry hoor, maar een uitkering op jouw leeftijd???
Misschien een baan zoeken, waardoor je iets beters kunt betalen???
Of is er iets waardoor je niet kunt werken??

Beetje kritisch misschien, maar waar een wil is, is een weg. En als je zelf gaat verdienen, kun je je dieren houden. Als ze het effentjes met wat minder ruimte moeten doen, is dat niet zo'n probleem lijkt me.
Als ik zelf kón gaan verdienen had ik dat ook gedaan!
Je kan niet door je computer beeldschermpje heenkijken en zien wat er is.
Ik ben 100% afgekeurd en zit tegen me zin in aan een wajong!
dagmar88
Zeer actief

*Ellen* schreef:Kan je je exvriend niet verplichten om je financieel bij te staan voor je woonruimte en de dieren?
Zonder samenlevingscontract kun je dat op je buik schrijven.
http://www.eindesamenwonen.nl/alimentatie.html" onclick="window.open(this.href);return false;
kiwi1990
Actief

*Ellen* schreef:Kan je je exvriend niet verplichten om je financieel bij te staan voor je woonruimte en de dieren?
Dat gaat hij helaas niet doen, heb dat overlegt met hem..
Hij heeft wel aangeboden, als ik echt niets vind, en in de problemen kom ik bij hem terecht kan tot ik iets zelf heb gevonden.
Maar ook bij zijn huis kunnen geen dieren gehouden worden.
*Ellen*

Ongelezen bericht door *Ellen* »

kiwi1990 schreef:
Hij heeft wel aangeboden, als ik echt niets vind, en in de problemen kom ik bij hem terecht kan tot ik iets zelf heb gevonden.
Mijn posting was niet serieus bedoeld.
Je zit zo in een slachtofferrol en ik heb de indruk dat je weinig moeite doet om daaruit te klimmen. Je hebt tegen je zin een Wajonguitkering schrijf je. Zijn er geen mogelijkheden daar (gedeeltelijk) uit te komen? Heb je dat geprobeerd ?
Wil je tot je dood afhankelijk van andere mensen blijven?
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

kiwi1990 schreef:
Woon jij nu dan nog in het huis waar jullie eerst samenwoonden? En hadden jullie dat via de woningbouw en op wiens naam staat het huis?
Kiran
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller

Ongelezen bericht door Kiran »

Als je niet gebonden bent aan je omgeving zou het een hele goede optie zijn om te gaan verhuizen ik weet niet of je dat zou willen?

Ik weet toevallig dat hier (groningen/drenthe) in deze omgeving huur huizen staan voor rond om de 250,- 300,- euro dat zijn kleine eengezinswoningen en hier is ook een enorme hulp wat betreft jouw situatie ik ken er meer die zich er in bevinden. En krijgen enorm veel goede begeleiding mits je er zelf achter aan wilt gaan uiteraard.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”